Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:25

geerke schreef:
in zwitserland gaat het vrij goed,lage criminaliteit...weinig vreemdelingen dus tja

Aantal vluchtelingen is helemaal niet lager per aantal inwoners juist, dat is echt onjuist wat je daar schrijft.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:51

geerke schreef:
Damned schreef:
Geef mij de onderzoeken dan?

Het enige probleem van onze geflopte multiculturele samenleving is het gebrek aan positief sociaal contact met immigranten.

https://nl.gatestoneinstitute.org/5770/ ... rkrachting

Het verkrachtingsverhaal van Zweden is al meermalen besproken op Bokt. Dat had niet met immigranten te maken, maar o.a. Met de benoeming in de wetgeving.
Er was toen ook zo'n Hoax dat elke Zweedse vrouw 14 x verkracht werd in haar leven ofzo..... dat kan statistisch niet eens..... Als het niet zo treurig was, zou ik er keihard om lachen. Maar helaas worden dit soort "sprookjes" gewoon gepubliceerd en verspreid en voor zoete koek aangenomen.

Verkrachting / misbruik wordt zelden door de enge man in de bosjes gedaan (daar waar de meesten bang voor zijn) maar vaak door een bekende, familielid, huisvriend of vrijwilligers op een sportclub enz.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:52

Maar nu hebben we het hier meest over de vluchtelingen. Hoe vinden jullie eigenlijk het feit dat de Turken hier nu moeilijk gaan doen tegen elkaar vanwege wat er in hun land van herkomst aan de hand is? Is toch van de zotte!!!

Gister zei een Turkse man heel mooi, ze wonen hier ( In NL) maar ze leven daar.
Daar had hij een punt.
Ik vond dat eigenlijk voor heel veel allochtonen gelden.

Schemerdier

Re: Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:53

En dat is voor een groot stuk onze fout, omdat wij ze zo hebben laten leven...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:00

Damned schreef:
@sammie: het wordt in ieder geval niet aan hun wit zijn geweten..

En uiteraard is het zwart-wit, het was om een statement te maken zo je wil, en een tendens aan te geven.

Maar ook niet persé aan hun zielige broer of papa en bij Marokkanen wordt het ook niet altijd perse aan hun marokkaantjes achtergrond verweten. Er zijn tig studies, enkele hier al geplaatst, die de situatie zoals jij die schetst precies andersom plaatsen.. Binnen de moslimgemeenschap zijn diverse organisaties opgestaan om de integratie te bevorderen, een luisterend oor te bieden.

En dan ga jij als zijnde een statement het lekker zwart wit en niet realistisch neerzetten. Dat is redelijk de omgekeerde wereld. Ik begrijp wat je wil zeggen, maar dit is imo niet de manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:24

elenaMM77 schreef:
[naam] schreef:
Weinig kans dat je dan als vrouw alleen wel veilig in je korte broek en topje 's avonds je chihuahua veilig uit kunt laten.
En die problematiek is hier nu dus groeiende.

uhhh dat moest ik toen ik jong was al niet proberen, want toen werden er aardig wat mensen in mijn omgeving verkracht in de diverse afgelegen gebieden..

Ohhh en vergeet niet dat de meesten die verkracht worden, door een familielid of bekenende gegrepen en misbruikt worden.. 'Ons' eigen volkje viezeriken dus.

In 1991 was het zelfs nodig om bij wet gedwongen seks binnen het huwelijk te verbieden in Nederland.
Daarvoor werd het doodleuk als ongehoorzaamheid van de vrouw aan haar man gezien en was er dus officieel geen sprake van verkrachting of aanranding als zij gedwongen werd tot seks.

http://www.rtlnieuws.nl/serieverkrachters
even naar beneden scrollen en de diverse zaken even aanklikken.. het overgrote deel is ons eigen volkje, vrijwel allemaal recent.

Ja?
Tel daarbij de steeds groter wordende groep vluchtelingen op waarbij een groot deel vanuit z'n geloof te weinig respect heeft voor vrouwen en de rechten van vrouwen, dan heb je toch een groeiend probleem. Het is toch +

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:52

Dan is de uitdijen van Nederlandse bevolking gewoon door het krijgen van kinderen een net zo'n groot probleem Repelsteel..

de wijze waarop jij het schets, is het vooral door toelating van vluchtelingen, dat er meer kans is om verkracht te worden.. Sorry, maar het overgrote deel van de daders, is doodleuk je familie en kennissenkring. En als je kijkt naar de recente verkracthingszaken en serieverkrachters is het overgrote deel Nederlander of Europeaan.. Helaas wordt iedere verkrachting meteen een 'het zal wel weer een moslim zijn' direct een waarheid in gedachten.. ook als er gewoon sprake is van een bleekscheet, dan nog in gedachten tellen mensen iedere melding van verkrachting in het nieuws als potentieel moslimdaad en veranderd het vervolgens in een grote hoop 'de moslim heeft het gedaan'.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:57

Repelsteel, ik zeg nergens dat er geen rotte appels tussen zitten.
Maar jij doet net alsof het hier altijd vredig en rustig was en vrouwen nu ineens moeten vrezen op straat..
als je om deze incidenten vreest, dan had je je hele leven al moeten vrezen op straat.. want tegenover dat lijstje staat een veel langere lijst met alleen al serieverkrachters en aanranders in Nederland alleen al. Daarbij opgeteld dat vele vrouwen door familie en kennissen misbruikt zijn en worden..

zou ik eerder ieder contact met mannen schuwen, dan met een lijstje aan komen zette met incidenten waarbij vluchtelingen betrokken zijn.. Misbruik, aanranding en verkrachting komt in alle lagen en achtergronden voor. Incidenten met vluchtelingen krijgen veel aandacht, omdat mensen dat zo lekker wegslikken en mensen het graag willen horen.

procentueel gezien, ja, de vluchteling begaat vaker een seksueel delict als de Nederlander.
Procentueel gezien, misbruikt de autochtone Nederlander vaker kinderen..

moet je daarom je kinderen maar uit de buurt van een Nederlander houden?

waarom is niet iedere Nederlander een potentiele kinderverkrachter,
maar iedere vluchteling moet gevreesd worden want daar zitten verkrachters tussen.

je meet in mijn ogen erg met twee maten, en veroordeeld wel een hele groep als het gaat om afkomst en/of geloof dat niet het jouwe is en wat je 'eigen volk' uitvreet is daaraan volledig ondergeschikt.. ook als ze daarin de buitenlander overtreffen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:14

elenaMM77 schreef:
Sorry, maar het overgrote deel van de daders, is doodleuk je familie en kennissenkring. En als je kijkt naar de recente verkracthingszaken en serieverkrachters is het overgrote deel Nederlander of Europeaan..

Ja, precies.

En dan heb je ook nog het verschil dat als je verkracht wordt door een bekende, dat opkomen voor de rechten van vrouwen ineens ook niet zo heel erg stevig is. Want dan is de kans aanzienlijk groter dat er heel veel mensen zijn die uitleggen waarom het geen verkrachting of aanranding of misbruik of ongewenste intimiteit was, maar 'normaal'. Of dat het de vrouw was die bepaalde dingen niet had moeten doen (zoals in onzedige kleding lopen, of alleen zijn met een man ofzo.)

Het is bovendien zelfs een hobby van een bepaalde internetgemeenschap om als een vrouw iets zegt wat ze niet bevalt, iets te roepen/schrijven als 'daar moet een piemel in' of allerlei varianten van 'h0er' en andere dingen die echt tonen dat we in onze maatschappij heel respectvol met vrouwen omgaan. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:20

Ik zeg niet dat alle asielzoekers rotte appels zijn. Maar Ik zie wel degelijk de risico's die ze met zich mee brengen. Als jij compleet je ogen daarvoor wilt sluiten is dat je goed recht, elenaMM77.
Maar verwacht niet van iedereen datzelfde idealiserende en naïeve gedrag.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:42

Anoniem schreef:
Ik zeg niet dat alle asielzoekers rotte appels zijn. Maar Ik zie wel degelijk de risico's die ze met zich mee brengen. Als jij compleet je ogen daarvoor wilt sluiten is dat je goed recht, elenaMM77.
Maar verwacht niet van iedereen datzelfde idealiserende en naïeve gedrag.

Ik ben niet naïef en ook geen idealist, maar ik kan me helemaal vinden in de berichten van Elena.

Overal zijn rotte appels en kan je op de verkeerde tijd en verkeerde plaats zijn. Maar het ideale Nederland zonder geweld als er geen allochtonen en/of vluchtelingen zouden zijn (tenslotte wordt door sommigen alles met een kleurtje of on - Nederlandse naam op 1 hoop gegooid), die hier bijna geschetst wordt, is net zo naief of onrealistisch.

Daarbij vergeten wij dat de eerste allochtonen al in de jaren 50 naar Nederland kwamen en het geweld en de aanslagen, gerelateerd aan moslims pas de laatste jaren zijn ontstaan.
Sinds de bemoeienis van het westen in het Midden-Oosten en de slechte economie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:11

Electra63 schreef:
[ het geweld en de aanslagen, gerelateerd aan moslims pas de laatste jaren zijn ontstaan.

Noem die 'bemoeienis' gewoon bombarderen en bezetten. Er zijn zo'n 350.000 - 500.000 burgers gedood door ons.
Elke daad van geweld hier terrorisme noemen is imo totale propaganda en het uitvergroten vijandbeeld creeren.
Ik vind het verbazend zo WEINIG sabotage-/verzetsacties als er zijn.

Wat betreft de veiligheid in onze samenleving zou ik me veiliger voelen met het recht mezelf en de mjnen te beschermen met geweld dan met burgerwacht en/of politie die te laat is, niets doet en MIJ beboet etc.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:25

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:
[ het geweld en de aanslagen, gerelateerd aan moslims pas de laatste jaren zijn ontstaan.

Noem die 'bemoeienis' gewoon bombarderen en bezetten. Er zijn zo'n 350.000 - 500.000 burgers gedood door ons.
Elke daad van geweld hier terrorisme noemen is imo totale propaganda en het uitvergroten vijandbeeld creeren.

Wat betreft de veiligheid in onze samenleving zou ik me veiliger voelen met het recht mezelf en de mjnen te beschermen met geweld dan met burgerwacht en/of politie die te laat is, niets doet en MIJ beboet etc.

Je mag jezelf beschermen, alleen niet met wapens.....
Ik moet er niet aan denken dat iedere idioot met een wapen loopt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:40

ik moet er eigenlijk niet aan denken dat ik mijzelf en mijn goed of bezit niet mag verdedigen...

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:44

geerke schreef:
ik moet er eigenlijk niet aan denken dat ik mijzelf en mijn goed of bezit niet mag verdedigen...

Wel aan agressieve dronken mensen met een wapen in de buurt dan?
Jezelf verdedigen leuk en aardig, maar vind onze maatschappij alles behalve verantwoordelijk genoeg om wapens te bezitten. Lekker streng houden de wapenwetgeving.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:46

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:

De voorspelling die ik vandaag op tv toevallig hoorde is, dat wanneer IS bijna of geheel verslagen is dan pas echt 'stromen' IS zullen uitzwermen vanuit Syrië..

Vergelijk dat maar met Nazi Duitsland, pas op het allerlaatste moment 'verdwenen' de kopstukken.. enkelen zijn opgepakt en berecht velen verdwenen tijdig naar het buitenland, waaronder hoogstwaarschijnlijk ook Hitler zelf (interessante en steekhoudende documentaire reeks).. En dan wil het nog niet zeggen dat je dan meer aanslagen of onrusten moet verwachten (immers die Duitsers hielden zich ook koest en stil, wel met plannen, maar nooit meer voet aan grond gekregen).

Het nadeel van 'jezelf vrijelijk en onbestraft mogen beschermen'. is dat het een geweldsspiraal op kan leveren, zoals je die ook in Amerika ziet.. wraak en wederwraak issues, maar ook kinderen die schietincidenten hebben omdat er gekken zijn die hun wapens niet goed opbergen, of de kinderen vinden uit hoe ze erbij kunnen komen..

Maar ook, vroegtijdig en onnodig geweld.. een angstig persoon met een wapen is levensgevaarlijk. eerst schieten en dan merken dat iemand 'een kopje suiker kwam lenen'.. daar zijn legio voorbeelden van in Amerika waar men het nog altijd een recht schijnt te vinden om wapens te bezitten.

Ik denk dat je eerder moet kijken naar een goede balans van de macht van politie en werkelijke veiligheid, maar ook vrijheid.. ongeacht afkomst, geloof of huidskleur. En ondanks de aanvallen die we nu meemaken (in het buitenland), zijn we al jaren (sinds eind jaren 90) op een goede weg daarin.. Je houdt altijd doomsprekers, met name beïnvloed door 'onbekend maakt onbemind' en 'my way or the highway' (maar dat mag vooral dan een andersdenkende niet denken), die angst weten te verspreiden en volgers daarin krijgen.. waardoor je ten tijden van een conflict, in Nederland, Europa, of wanneer je vluchtelingen krijgt uit een conflict gebied, twee kampen krijgt.. Wel moeten we goed kijken of de doomsprekers volledig zijn, of slechts delen naar voren schuiven waar ze vooral zelf baat bij hebben en zelf meer in de spotlight komen te staan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:50

Mixje90 schreef:
geerke schreef:

Jezelf verdedigen leuk en aardig, maar vind onze maatschappij alles behalve verantwoordelijk genoeg om wapens te bezitten. Lekker streng houden de wapenwetgeving.

mee eens.

de gemiddelde mens is überhaupt niet verantwoordelijk genoeg om een wapen te gebruiken..
zie de vele incidenten en doden als gevolg van het 'recht' van het dragen van een wapen in Amerika

In het leger of bij de politie krijg je ten minste nog een opleiding in verantwoord wapen gebruik, hoe je deze bewaard en schoonhoud, maar zeker zeker ook, wanneer en hoe gebruik je het. En in de VS heeft de burger dat klaarblijkelijk niet nodig, als je niet beroepshalve een wapen draagt, dan mag het zo zonder enige vorm van verantwoording :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:56

Mixje90 schreef:
geerke schreef:

criminelen hebben ook wapens...en dat zijn wel verantwoordelijke mensen?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:58

Daarom zijn ze ook crimineel :)*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:59

geerke schreef:

Met een wapen?

Zoals het zo veilig is in USA ?

Hoeveel kinderen en onschuldigen worden niet per ongeluk dood geschoten?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:00

Nou ben ik fel gekant tegen wapens en het wapenbezit zoals ze dat in Amerika hebben, maar je bent crimineel als je een wapen hebt slaat als een tang op een varken helaas.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:02

Electra63 schreef:
geerke schreef:

Met een wapen?

als je een honkbal knuppel loslaat op een overvaller ben je ook al fout.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:06

Zelfverdediging is gewoon toegestaan! Maar het moet in verhouding zijn. Als jij een inbreker achternazit en halfdood slaat, is de kans groot dat je veroordeeld wordt. Als iemand jou bedreigt in je huis en je kan die een klap op zijn kop verkopen waardoor hij wegrent, word je waarschijnlijk vrijgesproken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:13

geerke schreef:
Electra63 schreef:

Met een wapen?

als je een honkbal knuppel loslaat op een overvaller ben je ook al fout.

Dat weet ik..... maar het ging natuurlijk om echte wapens in deze discussie gestart door HC.
BTW.... ik heb ook een honkbalknuppel naast mijn bed. Ik verdedig ook mijn dierbaren en ik ben geen pacifist :D