Mogelijke staatsgreep/militaire opstand in Turkije...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 01:54

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 01:56

Ik kijk nu ook naar de NOS

Doet mij denken aan het spreekwoord twee kapiteins op 1 schip.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 01:57

coupe schijnt afgeslagen te zijn zegt de TV nu.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 01:57

Die vrouw is juist vet positief...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 01:59

Mixje90 schreef:
Die vrouw is juist vet positief...

Ik zeg ook niet dat ze tegen wat er gebeurd is, maar ze ziet eruit alsof ze het allerliefste daar zo snel mogelijk weg zou zijn en zich bijzonder ongemakkelijk voelt tussen zon horde opgefokte mannen.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 02:01

Ja logisch ze heeft geluisterd baar de militairen en morgen willen ze mensen gaan veroordelen voor land verraad daarbij staat ze naast aanhangers van Erdogan die wapens hebben en alles hebben overgenomen
Ik zou ook gaan banketstaaf als brugman om in de menigte op te gaan

(Kan wel heel goed dat ze ook echt tegen de staatsgreep is)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 02:01

Ik vond haar er meer een "dit is mijn zendtijd, ga uit mijn beeld" pissig..

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 02:02

Wat mij betreft kon ze net wel janken tenminste zo kwam ze op mij over in ieder geval verre van convortabel en ze heeft ook nog geen tijd gehad te bekomen van de schrik van de eerste overname

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 02:07

FiveSports

Re: Mogelijke staatsgreep/militaire opstand in Turkije...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 02:20

Media is grappig, uurtje geleden was t een professionele goed geplande coup en nu het mislukt is noemen ze t amateuristisch

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 03:09

Mixje90 schreef:
Media is grappig, uurtje geleden was t een professionele goed geplande coup en nu het mislukt is noemen ze t amateuristisch

Hoe het ook zit en hoe het ook verder gaat. Als buitenlandse toerist zou ik nog maar even 10 keer nadenken vordat ik op dit moment naar Turkije zou reizen. De coup mag dan wel afgeslagen zijn maar je weet totaal niet wat er de komende tijd gaat gebeuren. Daar wil je als toerist toch niet tussen zitten.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 06:28

Het zal mij inderdaad ook niks verbazen als meneer Erdogan dit allemaal heeft opgezet, er zijn wel heel veel toevalligheden. Meneer wordt nu natuurlijk als held/redder gezien, en opnieuw gekozen. Ook word er even vergeten dat hij laatste week zei, dat hij alle Syrische vluchteling een Turks paspoort wilt geven waar nogal heisa over was.

In marmaris is het vannacht ook aan de gang geweest met schoten etc. In Antalya schijnen winkels vannacht geplunderd te zijn, geen idee hoe de situatie nu is.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 07:45

Ik lees net op nu.nl dat er 60 mensen zijn omgekomen. Vreselijk.....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:26

Een deel van de airlines vliegt nog gewoon staat er op telegraaf.nl. Bij de kust is er niets aan de hand lees ik.
Het is afwachten wat er gaat gebeuren, maar met een beetje geluk kun je als reiziger er juist van profiteren. Egypte is ook veel goedkoper geworden en voor de toerist juist een veel fijner land nu. De klant wordt er weer koning en geen wandelende portemonnee. Het is balen als je nu net op vakantie zou gaan, maar met een week of paar weken kan de rust er wel weergekeerd zijn. En dan is men blij met elke toerist die wel gaat. Bedenk ook dat de toerist een grote bron van inkomsten is, dus ook de Turken zitten niet te wachten op een onveilige situatie. Het kan juist ook gunstig uitpakken voor de vakantieganger.

corendon schrijft op hun website: Update Turkije: Er is geen negatief reisadvies, alle luchthavens waarop wij vliegen zijn open en daarom gaan onze vluchten gewoon door zoals gepland.

Maar als ik nu wil gaan kost het me meer dan 800 euro voor een weekje. Dat zijn geen prijzen die je in deze situatie (einde hoogseizoen die nooit begonnen is) mag verwachten. :+ :+ :+

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:58

Aradis schreef:
Wat bedoel je daarmee _love12_?

Zoals al gezegd werd inderdaad oorlogen en misdaad in het buitenland waar door de media geen aandacht aan geschonken wordt..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:03

Wat nu bekend is dat alle vluchten in en uit het land gestaakt zijn. Tegenstrijdige berichten dus over vliegverkeer. Maar als ik vakantie daarheen geboekt zou hebben zou ik dus echt niet erheen gaan. Compleet onstabiel land nu.

Veel militairen opgepakt (vrees voor hun leven) zinloze doden en vrees dat Erdohan alleen maar erger zal gaan worden zo. Niet meer het fijnste land om te zijn nu denk ik en in de nabije toekomst.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:06

Die militairen zijn ten dode opgeschreven vrees ik. Die Erdogan is een onvervalste dictator en gaat over lijken.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:06

Jeetje mina, ik heb echt drie of vier dagen het nieuws niet opgezet en dan eerst Nice, en vervolgens dit! Ik schrik hier best wel van zeg. :oo

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:08

Dat zeg ik hierboven dus ook. Land is compleet de pineut op deze manier. De volgende nieuwe stroom vluchtelingen. Militairen die hun leven niet zeker zijn meer. ;(

Ik twee dagen leuke dag gehad en viel gister voor de tweede keer in een extra nieuwsuitzending op ned 1. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:09

Het is een lose/lose situatie, jammer genoeg. Als de coup wel gelukt was, was er geen duidelijk idee over wat er zou gaan gebeuren. Een militaire wet met een Krijgsraad aan de macht is ook geen ideale situatie. Aan de andere kant heeft Erdogan nu alle munitie om het laatste beetje democratie compleet de deur uit te gooien.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:12

Ik ben benieuwd hoelang dit land in de EU blijft :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:13

Maureen95 schreef:
Ik ben benieuwd hoelang dit land in de EU blijft :=

Turkije is geen lid van de EU. De onderhandelingen liggen al jaren stil, en die onderhandelingen zullen nu al helemaal niet hervat worden.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:16

Oh woops. Dacht dat ze al een aantal lid waren van de EU :o

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:35

Hoorde net op de radio dat de coup mede mislukt was omdat de bevolking ertegen was en de coup niet steunde?
Balen, zit die dictator nog steeds op zijn troon.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:40

Raar gedoe. Het idee van de militairen vind ik oprecht best goed, maar dat er dan doden vallen totaal niet... en dat die debiele Erdogan dan burgers de straat op stuurt, ja die wil hij gewoon dood. Die vent spoort biet.