Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Aha, zo werd het op het nieuws (NOS volgens mij) verteld. Ik vond het al zo'n domme opmerking![]()
Edit, nee, RTL nieuws: http://www.rtlnieuws.nl/buitenland/dona ... met-brexit
Die foto
Apple schreef:8nnemiek: Donald Trump was idd in Schotland en zei dat de Brexit een goede keus was. Hij heeft niet gezegd dat de schotse stem voor de Brexit een goede keus was.
8nnemiek schreef:Vreemdelingenangst? Deels wel ja, maar wat je vooral ook hoort is dat mensen bang zijn dat poolse en lithouwse mensen hun huizen en banen 'inpikken'. Die krijgen lagere lonen en worden dus eerder aangenomen. Dat schijnt voor veel mensen een reden te zijn.
Piekosjj schreef:8nnemiek schreef:Vreemdelingenangst? Deels wel ja, maar wat je vooral ook hoort is dat mensen bang zijn dat poolse en lithouwse mensen hun huizen en banen 'inpikken'. Die krijgen lagere lonen en worden dus eerder aangenomen. Dat schijnt voor veel mensen een reden te zijn.
Maar..... De Polen, Litouwers, etc doen vaak de 'klusjes', de klusjes die veel Britten helemaal niet (meer) willen doen want daar zijn ze uitgegroeid, exact zoals in NL gebeurd. En wie gaat dan de klusjes doen als de immigrants niet meer welkom zijn?Zoiezo is er nog steeds iets als wettelijk minimum loon en werken de immigranten daar zeer waarschijnlijk niet onder.
Thesserd schreef:Hahahaha wat een kerel. Het gaat zeker mis in stad België. Die is er eens
Ik ken overigens 2 mensen die in Turnhout wonen en die zijn wel heeeelemaal klaar met de hoeveelheid allochtonen en de achteruitgang van de veiligheid daar. Ze zijn van plan om naar het platteland te verhuizen hierom. Zijn hier ook Bokkers uit Turnhout die datzelfde gevoel ervaren?
Citaat:Dit stipje deed het voor de euro beter dan nu.
Stipje droeg geen miljarden naar Griekenland en terwijl ze dat deden de pensioenleeftijd omhoog gooiende.
1 Europa?)
Stipje had de BTW niet zo hoog als nu om alle Europese maatregelen te betalen.
Stipje had heel erg goede gezondheidszorg die ook nog te betalen was.
Wat merken wij nu. Jan modaal burger nu persoonlijk wat beter is?
Zo wat je overhoud nadat je alles hebt betaald elke maand?
Piekosjj schreef:8nnemiek schreef:Vreemdelingenangst? Deels wel ja, maar wat je vooral ook hoort is dat mensen bang zijn dat poolse en lithouwse mensen hun huizen en banen 'inpikken'. Die krijgen lagere lonen en worden dus eerder aangenomen. Dat schijnt voor veel mensen een reden te zijn.
Maar..... De Polen, Litouwers, etc doen vaak de 'klusjes', de klusjes die veel Britten helemaal niet (meer) willen doen want daar zijn ze uitgegroeid, exact zoals in NL gebeurd. En wie gaat dan de klusjes doen als de immigrants niet meer welkom zijn?Zoiezo is er nog steeds iets als wettelijk minimum loon en werken de immigranten daar zeer waarschijnlijk niet onder.
Niniane schreef:Trump wist niet eens wie Boris Johnson was. Dan ben je echt van gisteren.
Sammie schreef:Niniane schreef:Trump wist niet eens wie Boris Johnson was. Dan ben je echt van gisteren.
Boris is in Amerika geen belangrijke speler. Als je aan de gemiddelde Nederlander vraagt wie de vicepresident is van Amerika staan ze ook met waterige ogen te kijken. En de klepel weten ze al helemaal niet te vinden als je naar alle presidentskandidaten vraagt of naar de president van Mexico of Polen.
Geografisch is Boris ook niet zo belangrijk daar, dus dat Trump dát niet wist.. ja dat vergeef ik 'm wel.
Citaat:Het leukst vond ik de man uit Manchester die op televisie vertelde dat hij geschrokken was dat de Brexit echt doorging. Zijn stem had meegeteld! Terwijl het alleen maar een protest was! Hij wílde helemaal niet uit de EU! Zo’n man die in een rechtbank verklaart: ik wílde die meneer helemaal niet doodschieten. Ik wilde alleen even kijken of mijn wapen het deed!
Citaat:Niet weer dat slappe crisisoverleg in Brussel, niet weer eindeloos vergaderen, maar gewoon eens een voorbeeld nemen aan de grote leiders van deze wereld. Handelen. Vraag je gewoon eens af: wat zou Poetin doen in deze situatie? Dan is het ineens heel simpel allemaal. We bewapenen de Schotten! Paar tanks op een boot, stickers eraf, en dan stiekem bij Edinburgh aan wal brengen. Wapens? Nee, wij weten van niks. Dat zullen die dekselse rebellen wel weer zijn! Die Europese vlag hebben ze er zelf op getekend!
Citaat:Toch geen miljoenen voor NHS na Brexit
http://www.medischcontact.nl/Nieuws/Laa ... Brexit.htm
.... Maar amper een paar uur nadat vrijdag duidelijk is geworden dat een meerderheid van de Britten voor een Brexit hebben gestemd, komt anti-EU politicus Farage hakkelend en stotend terug op zijn NHS-belofte. In het ontbijtprogramma Good Morning Britain van de commerciële tv-zender ITV zegt Farage dat hij niet kan beloven dat de 350 miljoen pond daadwerkelijk naar de Britse gezondheidszorg gaat. ‘Het is één van de fouten die het Leave-kamp in de verkiezingscampagne heeft gemaakt’, zei Farage.
Niniane schreef:Ik zie nu al dat veel Britten spijt krijgen van hun nee stem.