Picasso schreef:Wie kan het überhaupt iets schelen wat Giel ergens van vindt? Gods gift to women...
Soms gaat het om principes ipv je persoonlijk wel of niet beledigd te voelen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ierpier schreef:Picasso schreef:Wie kan het überhaupt iets schelen wat Giel ergens van vindt? Gods gift to women...
Soms gaat het om principes ipv je persoonlijk wel of niet beledigd te voelen.
LovingTweety schreef:Ik vind deze uitspraak te ver gaan. Hij is schadelijk, niet op feiten gebaseerd en bovendien niet juist.Zegt Neerlands pedo die nooit naar de kapper gaat. Ik vind het altijd wel grappig om hem op de radio te horen, als man zijnde vind ik hem maar een flauw excuus.
Nezzie schreef:Eigenlijk vind ik het probleem dieper gaan dan de opmerkingen van Giel. Ik lees wel in dit topic dat het belachelijk is dat hij deze mening heeft, maar daar zit dus nog een stap voor. Blijkbaar was een vraag in het interview "Zou je een relatie kunnen hebben met een dikke vrouw". Waarom vinden we het normaal dat een tijdschrift zulke vragen stelt? En daarmee natuurlijk een bepaalde reactie uitlokt.
Verder blijkt op bokt weer eens dat mensen die dik zijn daar altijd een andere reden voor hebben dan "ik vreet te veel". Zo veel mensen die zich geroepen voelen om zich te verdedigen met hun eigen verhaal. Dat is op zich al triest: dat mensen zich hier geroepen voelen om zich te gaan verdedigen.
Shadow0 schreef:Alleen... het is niet alleen Giel. Dezelfde kwetsende oordelen en vooroordelen worden in dit topic meerdere keren door anderen ook uitgedragen. Mensen met een lichaam dat breder (of smaller) is dan ons wensbeeld krijgen op regelmatige basis te maken met allerlei rotreacties. Als het een roepende eenling zou zijn, dan zou het niet erg zijn, maar dit is bepaald niet uniek.
En 1 opmerking, die schud je ook wel af. Maar dezelfde nare dingen steeds en steeds weer horen, dat vreet aan je, dat ondermijnt je, dat is gewoon echt niet leuk. Niemand vindt dat leuk - niemand voelt zich vrolijker of opener of vriendelijker na onaardige oordelen van anderen die niets te maken hebben met dat onderwerp. Sommige mensen worden harder, agressiever - dan krijg je dus bv het heen-en-weer-spel van reacties op dunne mensen, of op Giel persoonlijk, anderen trekken zich terug... maar niemand wordt er beter van.
En sociale afwijzing, je niet prettig voelen, stress, eenzaamheid, het gevoel veroordeeld te worden, zijn allemaal structureel, bewezen ongezond. Ze ontregelen je systeem, het kost veel energie, het doet daadwerkelijke schade. (Overgewicht schadelijk? Volgens mij valt het niet in het niet bij de verwoestende effecten van depressie. En depressie hangt behoorlijk samen met sociale verbinding en eigenwaarde - elke nare en onaardige opmerking draagt daar z'n eigen steentje aan bij.)
aMomentLT schreef:Ik vind het echt een belachelijk opmerking van hem.. Maar ik heb daarna ook zijn excuses filmpje van 15 min gezien, en die kwam wel heel oprecht op me over..
Dus ik denk dat zoiets een vergeten en vergeven kwestie moet zijn, want geef toe, ook iedereen hier maakt wel eens een banketstaaf opmerking, maar dat komt niet in het nieuws omdat wij geen bekendheid hebben..
Shadow0 schreef:Alleen... het is niet alleen Giel. Dezelfde kwetsende oordelen en vooroordelen worden in dit topic meerdere keren door anderen ook uitgedragen. Mensen met een lichaam dat breder (of smaller) is dan ons wensbeeld krijgen op regelmatige basis te maken met allerlei rotreacties. Als het een roepende eenling zou zijn, dan zou het niet erg zijn, maar dit is bepaald niet uniek.
En 1 opmerking, die schud je ook wel af. Maar dezelfde nare dingen steeds en steeds weer horen, dat vreet aan je, dat ondermijnt je, dat is gewoon echt niet leuk. Niemand vindt dat leuk - niemand voelt zich vrolijker of opener of vriendelijker na onaardige oordelen van anderen die niets te maken hebben met dat onderwerp. Sommige mensen worden harder, agressiever - dan krijg je dus bv het heen-en-weer-spel van reacties op dunne mensen, of op Giel persoonlijk, anderen trekken zich terug... maar niemand wordt er beter van.
En sociale afwijzing, je niet prettig voelen, stress, eenzaamheid, het gevoel veroordeeld te worden, zijn allemaal structureel, bewezen ongezond. Ze ontregelen je systeem, het kost veel energie, het doet daadwerkelijke schade. (Overgewicht schadelijk? Volgens mij valt het niet in het niet bij de verwoestende effecten van depressie. En depressie hangt behoorlijk samen met sociale verbinding en eigenwaarde - elke nare en onaardige opmerking draagt daar z'n eigen steentje aan bij.)
Machie schreef:Shadow0 schreef:Machie: dat vind ik fijn om te horen.Zo hoort iedereen behandeld te worden.
Misschien komt het ook wel omdat ik geen tel lastig doe over m'n gewicht? Opmerkingen doen me niks als ik ze al zou krijgen. Ik ben happy met wie ik ben.