Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Dat is ook de schuld van de overheid.
Maar die laten het wel al jaren gebeuren.
Met ons als werkende met middelmoot salaris die de dupe zijn.
xMercury schreef:Maar die fout ligt niet bij de mensen, maar bij de aanpak van onze overheid. Waarom zouden mensen gaan werken als ze 'gratis' geld krijgen? Als je een uitkering hebt, hoef je met een beetje geluk geen gemeentelijke belastingen meer te betalen en dergelijke. Als je gaat werken, valt vaak vrijwel alle steun weer weg. Je zou juist beloond moeten worden als je werkt en niet als je werkeloos bent. Het klopt gewoon van geen kanten..
MarjanB schreef:Denk het ook en vind het jammer dat zo'n groot deel van mn loon naar mensen gaat die het niet verdienen.. Heb dan liever dat dat deel naar ouderen/zieken gaat en niet naar van die lui die last hebben van de zweetpoten..
Mariska88 schreef:Nouw tsja
Ik heb gewerkt met asielzoekers en hoe gemeen het misschien klinkt maar medelijden heb ik niet met de meeste dan niet iig..
Een deel van de vluchtelingen vluchten echt. (alle respect voor hun dat ze alles achter hebben moeten laten en veel angst en nare dingen in hun bagage hebben)
Maar een groot deel is niet gevlucht, maar zoekt een betere welvaart.
Citaat:Krijgen bij binnenkomst geld, elke week/maand komt er nieuw geld voor ze binnen.
Citaat:Ze hoeven de hele dag niks en wachten rustig hun procedure af.
Citaat:En de echte vluchtelingen waren zwaar beschadigd. Psychoses herbelevingen etc. Voor hun vind ik het echt erg. Die mensen hebben dingen meegemaakt die je niemand toewenst. Maar vind niet dat ze op watten gedragen hoeven worden. Nee doe maar gewoon zorg dat je snel in staat bent om jezelf en eventueel gezin te onderhouden via onder andere werk maar dat ze wel begeleid worden hoe ze daar komen, welke hulp ze kunnen inschakelen etc.
MarjanB schreef:Denk het ook en vind het jammer dat zo'n groot deel van mn loon naar mensen gaat die het niet verdienen.. Heb dan liever dat dat deel naar ouderen/zieken gaat en niet naar van die lui die last hebben van de zweetpoten..
Willl65 schreef:En wat doe je als het juist die vreemde culturen zijn die niet open staan voor de westerse normen en waarden??? Het hele probleem is juist dat Nederlanders niet Nederlands meer mogen zijn / westerse gewoontes niet langer meer mogen uitdragen. Het zijn bepaalde vreemde culturen die juist dwingen te stoppen met zorgeloos jezelf mogen zijn. Homo haat jodenhaat vrije meningsuiting wat compleet wordt kapot gemaakt. Sharia politie wat normaal gevonden moet worden. pure vrouwenonderdrukking...wat een verrijking voor onze maatschappij zeg.
Janneke2 schreef:MarjanB schreef:Denk het ook en vind het jammer dat zo'n groot deel van mn loon naar mensen gaat die het niet verdienen.. Heb dan liever dat dat deel naar ouderen/zieken gaat en niet naar van die lui die last hebben van de zweetpoten..
....hebben managers last van zweetpoten? (Zou natuurlijk kunnen.)
Kijk eens digitaal in Trouw, zaterdag 9 juli, interview met Rob van Dam. Manager met een ministerssalaris, aangesteld door een bijna failliete (????) koepel in de zorg.
Voor dat ministerssalaris mocht hij mensen ontslaan die (zoals hij zelf zei) "nooit meer aan het werk komen" en hij vindt van zichzelf dat hij zo hard werkt, dat dat salaris maar kariģ is.
Het stond er echt: omdat het zo'n moeilijke baan is met veel uren, vond hij het karig.
MarjanB schreef:Hahaha bedoel mensen met zweetpoten als in die hebben last van niks waarom ze niet zouden kunnen werken. uitkeringstrekkers die net doen of ze wat hebben terwijl ze gewoon werk kunnen doen, maar er gewoon te lui voor zijn.
Janneke2 schreef:MarjanB schreef:Hahaha bedoel mensen met zweetpoten als in die hebben last van niks waarom ze niet zouden kunnen werken. uitkeringstrekkers die net doen of ze wat hebben terwijl ze gewoon werk kunnen doen, maar er gewoon te lui voor zijn.
"Hahaha"?
Meer dan 50 % van de mensen met een WIa (voorheen WOA) uitkering heeft een onzichtbare ziekte.
Ik zeg het maar even.
Daar kun je makkelijk over roddelen, veroordelend en neerbuigend spreken, maar met zweetvoeten heeft het echt niets van doen.
Een WIA uitkering krijg je echt pas nadat in een jarenlang traject onderzocht is of iemand nog iets kan op de arbeidsmarkt.
Rocamor schreef:Dus ik moet eerlijk zijn, ik heb voorals nog nog weinig last van de inboeting van mijn cultuur en overheersing van niet-westerse culturen.
Supervixen schreef:Eigen volk eerst.. om te kotsen. We wonen in een van de meest welvarende landen ter wereld, maar de meeste Nederlanders klagen steen en been. Echt schandalig. Ga een jaar in een land wonen waar mensen voor minder dan een euro per dag moeten rondkomen en waag het dan nog eens te klagen. Walgelijk.
storrum schreef:Rocamor schreef:Dus ik moet eerlijk zijn, ik heb voorals nog nog weinig last van de inboeting van mijn cultuur en overheersing van niet-westerse culturen.
Ik vind dit anders heel eng http://www.youtube.com/watch?v=4ePY25UPJWs en het komt helaas steeds meer voor dat wijken in grote steden overgenomen worden door deze creeps. Het sluipt erin en probeer het nog maar eens terug te draaien dat zal niet meer gaan, ben bang dat het alleen maar erger wordt.
Of heb je hier ook geen problemen mee? Dat kan ook natuurlijk.
Janneke2 schreef:Willl65 schreef:En wat doe je als het juist die vreemde culturen zijn die niet open staan voor de westerse normen en waarden??? Het hele probleem is juist dat Nederlanders niet Nederlands meer mogen zijn / westerse gewoontes niet langer meer mogen uitdragen. Het zijn bepaalde vreemde culturen die juist dwingen te stoppen met zorgeloos jezelf mogen zijn. Homo haat jodenhaat vrije meningsuiting wat compleet wordt kapot gemaakt. Sharia politie wat normaal gevonden moet worden. pure vrouwenonderdrukking...wat een verrijking voor onze maatschappij zeg.
Eh, hoezo "het mag niet"?
Bij mijn weten heb ik nog steeds alle vrijheden waar ik als Nederlandse staatsburger recht op heb.
Ja, er zijn mensen die dit niet leuk vinden.
Ik vind mijn eigen onderschift ook niet "leuk", maar och, ik ben -oerhollands - een calviniste: "het hele leven kan wel eens niet leuk zijn".
Je hebt het volste recht om die extremisten niet normaal te vinden, hoor.
Enne: tot op de huidige dag IS Nederland vrouw onvriendelijk. We hebben minder vrouwelijke proffessoren dan Egypte, het aantal vrouwelijke artsen begint Egypte te naderen en vergeleken met heel erg veel andere, inclusief islamitische landen lijkt ons percentage vrouwelijke onderneemsters nergens naar.
Citaat:Ga een jaar in een land wonen waar mensen voor minder dan een euro per dag moeten rondkomen en waag het dan nog eens te klagen.
Citaat:Scheer even niet iedereen over 1 kam. Niet iedereen klaagt steen en been,
De meeste mensen hebben daar hier gemiddeld geen tijd voor i.vm. werken, hypotheek en belasting waar je aan mag voldoen.
Askja schreef:Citaat:Ga een jaar in een land wonen waar mensen voor minder dan een euro per dag moeten rondkomen en waag het dan nog eens te klagen.Citaat:Scheer even niet iedereen over 1 kam. Niet iedereen klaagt steen en been,
De meeste mensen hebben daar hier gemiddeld geen tijd voor i.vm. werken, hypotheek en belasting waar je aan mag voldoen.
Jij hebt hier ondanks je baan (?) kennelijk wel volop tijd voor.
Janneke2 schreef:"Hahaha"?
Meer dan 50 % van de mensen met een WIa (voorheen WOA) uitkering heeft een onzichtbare ziekte.
Ik zeg het maar even.
Daar kun je makkelijk over roddelen, veroordelend en neerbuigend spreken, maar met zweetvoeten heeft het echt niets van doen.
Een WIA uitkering krijg je echt pas nadat in een jarenlang traject onderzocht is of iemand nog iets kan op de arbeidsmarkt.
Citaat:Het is een uitdrukking. Ik heb zelf ook een aangeboren afwijking en werk gewoon fulltime
en heb het zeker niet over mensen die een ziekte hebben en echt niet kunnen. Heb het over handjesophouders die WEL kunnen werken maar gewoon te lui zijn om ook maar iets te doen. Daarbij zijn er ook zat mensen met een WIA die wel willen werken maar de mogelijkheden niet krijgen. Geef die mensen een kans om zich nuttig te voelen
in plaats van jantje die lekker met een pilsje op de bank zit en rottigheid uithaalt omdat ie zich verveeld.
ravellie schreef:Janneke2 schreef:Eh, hoezo "het mag niet"?
Bij mijn weten heb ik nog steeds alle vrijheden waar ik als Nederlandse staatsburger recht op heb.
Ja, er zijn mensen die dit niet leuk vinden.
Ik vind mijn eigen onderschift ook niet "leuk", maar och, ik ben -oerhollands - een calviniste: "het hele leven kan wel eens niet leuk zijn".
Je hebt het volste recht om die extremisten niet normaal te vinden, hoor.
Enne: tot op de huidige dag IS Nederland vrouw onvriendelijk. We hebben minder vrouwelijke proffessoren dan Egypte, het aantal vrouwelijke artsen begint Egypte te naderen en vergeleken met heel erg veel andere, inclusief islamitische landen lijkt ons percentage vrouwelijke onderneemsters nergens naar.
Wat een vergelijking met een islamitisch land en Nederland.
Woon toch echt 1000 keer liever in Nederland, dan in een land waar je als vrouw onderdrukt word, nauwelijks rechten hebt,
Maar nee, idd in NL hebben de vrouwen het niet al te best..... (gelukkig verschillen meningen)
Citaat:Mensen die te lui zijn om te werken krijgen GEEN uitkering, dat zeg ik er dus ook maar even bij, dus er valt weinig handje op te houden. Zelfs geen bijstand.