Deurwaarder veilt kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Deurwaarder veilt kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:25

Ik denk niet dat de schuldeisers weigeren water bij de wijn te doen, het hele traject is in dit topic meermaals naar voren gekomen. Ik denk dat zij simpelweg willen wat van hun toekomt. En dat is gewoon terecht :).

Als je schulden hebt moet je die afbetalen. Heb je daar hulp bij nodig, helemaal geen probleem, maar daar moet je ook voor betalen. En ja, dan duurt t langer voor je van je schuld af bent, maar kun je wel met een nieuwe start beginnen onder goede begeleiding.

Het kan toch niet zo zijn dat deurwaarders, de werknemers in de schuldsanering e.d. gratis moeten gaan werken of op kosten van de staat?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:29

IK zeg absoluut niet ' het niet te geloven' en ben het zeker eens met de stelling dat het zeer krom en onrechtvaardig is om bij niet betalen de schulden juist met boetes steeds weer hoger te maken. Ik geloof ook echter niet dat het gros van de mensen er echt zélf helemaal niets aan kunnen doen dat ze in eerste instantie zo in de problemen geraken. Zie het voorbeeld van mijn buren. Die vonden gewoon dat het een soort van 'recht' was om gewoon op vakantie te gaan ondanks de schulden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:10

Imo is het ook een kwestie van prioriteiten.
Het hebben van huisdieren is geen recht. Je moet het financieel aan kunnen. Als je dat niet kan, is er geen ruimte meer voor de huisdieren, zo simpel is het imo.
Hoe vaak zie je niet dat gezinnen naar de voedselbank moeten, dat de kinderen in oude, kapotte, te kleine kleding lopen omdat er geen geld is voor nieuwe, terwijl pa en ma gewoon doorroken....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:02

ohja liezel nog zo iets inderdaad wel roken idd. te zot voor woorden

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 00:10

ik zie dat 'wel roken' altijd wel als makkelijk inkopertje..
roken is een zichtbare uiting van geld wegsmijten, absoluut.

maar je weet niet wat anderen er voor hobbies/eigenaardigheden/verslavingen op na houden.
ken er ook die bij de Albert hein bleven boodschappen doen, ondanks financiele problemen..

Daar kon een ander voor bij de aldi boodschappen doen + nog shag roken en netjes aan z'n verplichtingen blijven voldoen.. Daarnaast heb je ook stressrokers.. die misschien buiten de ene na de andere sigaret opsteken terwijl ze hun zorgen door het hoofd hebben spoken.. Wat je vanuit de verte niet ziet, is wat er precies in zit.. Voor het zelfde geld draaien ze ze zelf en binnenshuis nauwelijks.. Dan is hun roken goedkoper dan mensen die een 4 pack goedkope frisdrank wegdrinken.

Het gaat erom dat veel mensen niet kunnen budgeteren en hoe hoger de stress zonder hulp, hoe lastiger het budgeteren is en hoe meer behoeften er is aan datgeen wat stressgevoel onderdrukt.. voor de ene is dat roken, de ander zit thuis met een tray halve liters bier die ze s avonds wegklokken aan de lopende band. En weer een volgende rijd op z'n eigen paard de bossen in.

uiterlijke vertoning zegt niet altijd iets over hoeveel geld er naar bepaalde zaken gaat.. sterker nog, dat kan behoorlijk vertekenen.

wel heb ik er een hekel aan als ik met regelmaat luxe uitspattingen zie, zoals reisjes, etentjes, bioscoopje pikken.. Helemaal als ik diegene uit de oliebol heb geholpen met een fikse persoonlijke lening zodat ze hun bedrijfje kunnen redden.. momenteel nog bezig met uitzoeken voor schuldhulp terwijl er uit hun inmiddels failliete maar doorgestart onder andere eigenaar bedrijf nog zo'n paar duizend.. en neem dat paar maar heel ruim, euro naar mij terug moet komen.. Ondertussen komen er dan facebook berichtjes langs als lekker weekendje weg, etentje dat er best luxe uitziet..

en ik weet het wel, als er werk is, dan heb je het ook gelijk over grote bedragen in dat bedrijf, maar ze vergeten dan even dat daar ook weer belasting af moet, loon, en inkoopskosten van een volgende klus.. maar steek niet de hand in de kas om jezelf te vertroetelen zodra er wat meer binnen is, voor de mindere tijden eraan komen (want wsnp zal gaan plaatsvinden, maar dan dus met een loon uit dat bedrijf, mij beloften doen over betalingen en dan slechts een fractie overmaken met de woorden dat de rest spoedig komt..

nu ken ik ze voldoende om te weten dat ze echt wel over de brug zullen komen.. En de lening staat als startkapitaal lening keurig in de boeken van het bedrijf.. en het bedrijf staat nu los van het persoonlijke faillisement en de wsnp.. maar, ik zit af en toe best even te koken hier. leuk die uitjes, en wat die kosten is maar een fractie van wat je mij zou moeten betalen.. Maar gloeiende.. zou je mij dan niet eerst even regelmatig delen betalen voor je 'leuke' dingen gaat doen..

En dat mismanagement staat niet op zichzelf.. dat komt relatief vaak voor.. als het geld er is vloeit het weg.. naar belangrijke dingen, maar als het even goed gaat ook naar een hoop leuke dingen of luxe dingen.. En als er dan ineens weer een deurwaarder verschijnt is er weer drama.. want er is niets en waar moet je dan van leven.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 01:05

Ik herken wat je zegt, zit zelf nu in een redelijk vergelijkbare situatie met m'n zusje.
Ze kan me niet m'n geld terugbetalen want ze heeft zogezegd geen nagel om d'r reet mee te krabben maar ze rookt, gaat dagjes weg naar pretparken/dierentuinen enzo, avondjes stappen, uit eten en kan meebetalen aan de reparatie (ruim €1300,-) van een auto die ze in de prak heeft gereden en ze eet en drinkt als het ff kan alleen a-merken want de rest is beneden haar stand. :+

Als ik haar daarmee confronteer ben ik een egoïstische bitch die niks voor een ander over heeft en er maar mee moet leven dat zij me niet kan terugbetalen. :=
Ze kan eerdaags een mail verwachten met het bedrag dat ze me nog schuldig is en m'n rekeningnummer en een datum wanneer alles uiterlijk terugbetaald moet zijn en verder wil ik geen contact zolang ik mijn geld niet volledig terug heb, hooguit af en toe een update welk bedrag ze heeft overgemaakt.
Maakt ze het geld niet (volledig) over dan neem ik mijn verlies, maar dan heeft ze ook geen grote zus meer, tis al jaren doffe ellende en ik ben er inmiddels echt helemaal klaar mee.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:51

lor1_1984 schreef:
Ik herken wat je zegt, zit zelf nu in een redelijk vergelijkbare situatie met m'n zusje.
Ze kan me niet m'n geld terugbetalen want ze heeft zogezegd geen nagel om d'r reet mee te krabben maar ze rookt, gaat dagjes weg naar pretparken/dierentuinen enzo, avondjes stappen, uit eten en kan meebetalen aan de reparatie (ruim €1300,-) van een auto die ze in de prak heeft gereden en ze eet en drinkt als het ff kan alleen a-merken want de rest is beneden haar stand. :+

Als ik haar daarmee confronteer ben ik een egoïstische bitch die niks voor een ander over heeft en er maar mee moet leven dat zij me niet kan terugbetalen. :=
Ze kan eerdaags een mail verwachten met het bedrag dat ze me nog schuldig is en m'n rekeningnummer en een datum wanneer alles uiterlijk terugbetaald moet zijn en verder wil ik geen contact zolang ik mijn geld niet volledig terug heb, hooguit af en toe een update welk bedrag ze heeft overgemaakt.
Maakt ze het geld niet (volledig) over dan neem ik mijn verlies, maar dan heeft ze ook geen grote zus meer, tis al jaren doffe ellende en ik ben er inmiddels echt helemaal klaar mee.

Ik heb een paar x geld uitgeleend die me dat niet terug hebben betaald.
Of die me, als ik het nodig hadden ronduit lieten zitten.
Dan ben ik er ook klaar mee.
Dan help ik ze niet meer.
Maar ik ben erachtergekomen dat daarna vriendschap of broeder/zusterschap er niet meer inzit.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:32

Een week of 2/3 geleden heb ik een grote uitgaven gedaan voor iets van gezamelijk gebruik met een ander. De afspraak was 50/50. Ik heb de aankoop opgehaald en betaald. Vervolgens mijn rekeningnummer doorgegeven in de veronderstelling dat ik de andere 50% snel op mijn rekening zou hebben. 3 dagen na de aankoop maar voor de eerste keer gevraagd of er al iets was overgemaakt.... "ja, het is van de spaarrekening overgeboekt". Weer een paar dagen later nog maar eens gevraagd.... "nou, euhhhhh.... eigenlijk past het niet zo goed, want we hebben een onverwachte rekening gekregen. Mag ik ook de helft overmaken en de 2e helft later?" Nou.... dit was niet de afspraak, maar wanneer komt het 2e deel dan? "Zsm na de 21e!".
Je raadt het al.... het eerste deel staat ook nog steeds niet op de rekening. En het 2e deel komt niet voor volgende week. Dit riekt naar: ik rek het net zo lang totdat ik alles na de 21e kan overmaken.
Ondertussen nogmaals via app gevraagd waar het eerste deel blijft, wel gelezen, geen reactie.
Gisteren avond is mijn wasmachine kapot gegaan, dus het is wel zaak dat ze nu over de brug gaan komen.... dat ook geappt. Wel gelezen, geen reactie....

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:14

ariatje schreef:
Het is JUIST wat ik hier de hele tijd probeer te verduidelijken.
A betaald B niet. A komt in de ellende en B daardoor ook. Nu is B een slachtoffer die daar niet om gevraagd heeft. Maar iedereen beweert hier maar dat zulke gevallen niET bestaan.!

Nou ik lees toch echt iets anders.

En ja het continue verhogen van bedragen, alsof mensen dan wel gaan betalen...
Weet je wie daar de koning van is? Het CJIB.
Dat moet echt anders, daar valt geen vordering te bevriezen hoor...
Maar aan de andere kant, verhogingen zijn gerechtvaardigd, hoe langer een betaling uitblijft hoe meer kosten een schuldeiser maakt. Alleen zijn die verhogingen, inderdaad, buiten proportie.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 23:57

Kosten die een schuldeiser maakt? Hou op, dat valt toch echt wel mee in veel gevallen. Aan mijn verkeersboetes maakt namelijk niemand kosten, vind ik zó een kul hè. Parkeerboete van 100€ die opeens €1100 is. €1000 voor wieee???

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 00:11

Citaat:
Parkeerboete van 100€ die opeens €1100 is.

Zomaar ineens.....

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 00:15

Bij het CJIB is dat misschien lastig en ja, die verhogingen zijn echt niet mals. Dat zeg ik ook: dat moet anders. Voornamelijk omdat de verhoging mensen die niet kunnen betalen niet dwingt tot het uiteindelijk wel betalen van de vordering.
Ze moeten misschien wat soepeler worden met betalingsregelingen (te treffen vanaf een lager bedrag).

Maar incassobureaus en deurwaarders moeten ook worden betaald.
Ik snap wel dat een schuldeiser op een gegeven moment de vordering uit handen geeft.
En de tijd die ze besteden aan het bellen/aanschrijven van debiteuren, inkomen wat mist en moet worden opgevangen met andere gelden...
Dan kan ik niet zeggen dat ik de verhoging niet snap.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 00:21

Brainless schreef:
Citaat:
Parkeerboete van 100€ die opeens €1100 is.

Zomaar ineens.....

Als jij 0,0 aan de kant kan leggen, heb je die €100 in januari niet. En als het goed is heb je die in januari het jaar daarop nog steeds niet. ;)

Incasso kiezen ze zelf voor. Een staat heeft het nergens voor nodig om mensen de schulden in te werken voor een boete.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 07:05

Als je geen geld hebt, moet je zorgen dat je geen boetes krijgt.... Dat is echt de meest simpele manier van besparen. Niet te hard rijden en niet fout parkeren en niet bellen achter het stuur, dan krijg je ook geen boete :)*

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:58

verootjoo schreef:
Als je geen geld hebt, moet je zorgen dat je geen boetes krijgt.... Dat is echt de meest simpele manier van besparen. Niet te hard rijden en niet fout parkeren en niet bellen achter het stuur, dan krijg je ook geen boete :)*

nog nooit gehoord van kentekenfraude? of fouten met handgeschreven bekeuringen? Er gaat veel mis in boeteland.

Daarnaast moet je wel eens gas geven om uit een gevaarlijke situatie weg te komen of heb je niet zo heel goed in de gaten hoe hard je ergens mag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:23

danzzz schreef:
verootjoo schreef:

nog nooit gehoord van kentekenfraude? of fouten met handgeschreven bekeuringen? Er gaat veel mis in boeteland.

Daarnaast moet je wel eens gas geven om uit een gevaarlijke situatie weg te komen of heb je niet zo heel goed in de gaten hoe hard je ergens mag.

Daarvoor bestaat de mogelijkheid tot bezwaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:31

danzzz schreef:
verootjoo schreef:

En jij denkt dat er vaker fraude gepleegd wordt of de camera's verkeerde foto's maken dan dat het een terechte boete is? :+

Bovendien kun je dan gewoon bezwaar maken en aantonen dat je niet hebt gereden op de plek waar de boete is gegeven.

Als je niet goed in de gaten hebt hoe hard je ergens mag moet je je theorie nog even doornemen... Kom op zeg, dat staat overal duidelijk aangegeven, lees gewoon de borden. Gas geven om uit een gevaarlijke situatie weg te komen en dan stomtoevallig ook nog geflitst worden, die kans is wel heeeel erg klein en zou dan gaan om max 10km/h te hard oid. Als je daardoor in de schulden komt is er echt iets niet goed.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 19-05-16 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:31

sluit mij bij bovenstaande aan + als je gas moet geven om aan een gevaarlijke situatie te ontsnappen, en dan ook nog net een flitspaal passeert op dat moment, dan is dat bijna altijd op en foto te zien..
bij een stoplicht worden (weet ik uit ervaring zucht) zelfs twee foto's gemaakt.. een van het moment en een waaruit blijkt dat je niet een metertje doorgleed.

vraag mij ook af wat voor gevaarlijke situatie dat dan is, die niet bewijsbaar zou kunnen zijn.. want het enige waar je aan zou moeten ontsnappen en gas geven, is een bumperklevende vrachtwagen bij een stoplicht dat net op rood is gesprongen.. dan heb je dus geen snelheidsovertreding, maar een boete voor door rood rijden... want dan was jij als het goed is aan het afremmen en daarna moest je accelereren vanwege het gevaar achter je.. Simpel.. dan is de vrachtwagen achter je dus ook door rood gegaan.. als dat je verhaal is, dan zal justitie moeten aantonen dat er geen foto's achter je zitten van een vrachtwagen.. vlieg je nog met te hoge snelheid, dan nog is er die foto van die vrachtwagen of plakkende auto achter je.

en je gaat mij toch niet vertellen dat alle gevallen van 100 euro die niet betaald worden allemaal kentekenfraude zijn of foutjes?

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:59

Yep, dit gaat nog over veilen van huisdieren zo te lezen pfft

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:05

liekensancho schreef:
Yep, dit gaat nog over veilen van huisdieren zo te lezen pfft

De katten worden hier gratis uitgedeeld ;)

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:55

@ elena en verootje. Het is zelfs zo erg dat er hele televisieprogramma's over onterechte boetes zijn. Ja er gaat heel veel mis in boeteland. En eerlijk is eerlijk elke foute boete is er twee teveel want het is een lang en moeizaam traject om van die ellende af te komen (en de kans dat je er niet vanaf komt) Maar ondertussen moet je wel de zekerheidsstelling (dus de boete) op tijd betalen. Kan je dat niet dan lopen de boetes gewoon op en kan dus een boete van 100 euro inderdaad in een oogwenk 1100 zijn. OOK in de bezwaarfase!.

Citaat:
En jij denkt dat er vaker fraude gepleegd wordt of de camera's verkeerde foto's maken dan dat het een terechte boete is? :+

Wat een hele, hele vreemde conclusie trek je hier. Ik zie mezelf dat absoluut niet getypt hebben

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:39

danzzz schreef:
@ elena en verootje. Het is zelfs zo erg dat er hele televisieprogramma's over onterechte boetes zijn. Ja er gaat heel veel mis in boeteland. En eerlijk is eerlijk elke foute boete is er twee teveel want het is een lang en moeizaam traject om van die ellende af te komen (en de kans dat je er niet vanaf komt) Maar ondertussen moet je wel de zekerheidsstelling (dus de boete) op tijd betalen. Kan je dat niet dan lopen de boetes gewoon op en kan dus een boete van 100 euro inderdaad in een oogwenk 1100 zijn. OOK in de bezwaarfase!.

Citaat:

Wat een hele, hele vreemde conclusie trek je hier. Ik zie mezelf dat absoluut niet getypt hebben

Nope, zodra je bezwaar binnen is heb je uitstel van betaling totdat er een uitspraak is.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:57

Brainless schreef:
Nope, zodra je bezwaar binnen is heb je uitstel van betaling totdat er een uitspraak is.

Ja, als alles loopt zoals het moet lopen, helaas is dat nog heel veel vaker het geval niet dan dat er slechts foute boetes worden uitgedeeld.

"Door de enorme puinhoop bij de CVOM in Utrecht is het voorgekomen dat bij de stap naar de kantonrechter, de zekerheidstelling, ter grootte van het bedrag van de boete WEL betaald werd.
Echter die was door de CVOM niet in het systeem verwerkt en zodoende gaf het zaakoverzicht aan
dat de zaak NIET ontvankelijk was voor de kantonrechter. De kantonrechter verklaarde het beroep dus ongegrond en de zaak werd daarmee verloren (door een stommiteit dus van de CVOM).
In een aantal gevallen (waar dit kon) zijn we in hoger beroep gegaan bij het Hof in Leeuwarden.
Het Hof oordeelde dat de zaak, bij navraag bij het CJIB, WEL ontvankelijk was en verwees de zaak toen terug naar de kantonrechter. Na dit "rondje om het Hof in Leeuwarden" kon bv. @Furr zijn zaak toch nog winnen bij de kantonrechter.

In een aantal gevallen was hoger beroep niet mogelijk omdat het boetebedrag lager was dan 70 Euro.
Deze zaken zijn toen allemaal verloren bij de kantonrechter. Dit door verregaande fouten bij de CVOM :boos:

Om de CVOM tegen haar zelf te beschermen is dus het dringende advies om direct te betalen.
Zo kun je aantonen, door de acceptgiro met nog te voldoen 0.00 Euro van het CJIB in het vervolgtraject, dat de boete betaald is en de zekerheid is veilig gesteld.

Voorkom dus deze ellende en betaal meteen de bekeuring !
Je krijgt zonder meer te maken met het kantonrechterstraject. Je moet dus zonder meer zekerheid stellen.
De bezwaren worden standaard ongegrond verklaard. Dit is bewuste tactiek.
Bij het OM zijn ze er vanuit gegaan dat er dan nog maar heel weinig mensen naar de kantonrechter durven te gaan.
We hebben hier dus drastisch verandering in gebracht en geheel standaard ga je dus
via het Wob-stappenplan in beroep bij de kantonrechter.

Win je de procedure (en dat zijn er ondertussen al 10.000den geweest ) dan krijg je het bedrag vanzelf door het CJIB teruggestort.
Bij wie de boete een aanzienlijk bedrag is, doet er slim aan om ook de wettelijke rente te claimen.
Wob Stap 2 en 3 voorzien hierin.
"

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:13

danzzz
Dat is geen echt onderzoek, maar een uitspraak van een particulier op een site die niet echt positief is ivm boetes.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:18

https://www.juridischloket.nl/politie-e ... keersboete

Wijst de Officier van Justitie uw beroep af, dan kunt u in beroep bij de kantonrechter. Dit moet u doen binnen 6 weken na de verzenddatum die op de beslissing staat.

Schrijf een aangetekende brief, waarin u uitlegt waarom u het niet eens bent met de beslissing van de officier van justitie. Op de achterkant van uw beschikking staat precies hoe u dit moet doen. Meer informatie hierover vindt u tevens op de website van het Openbaar Ministerie.

De bekeuring waar het om gaat moet u alvast betalen. Geeft de kantonrechter u gelijk, dan krijgt u uw geld terug.

Ik wil niet zeggen niet positief tegenover boetes staat, eerder kritisch tegenover de handelswijze van justitie