vuurneon schreef:Ik sta er ook niet achter, maar blijf het hun recht vinden om te geloven dat praktiserende homo's niet naar het paradijs gaan. Als ze dat willen verkondigen, prima. Ook hun goed recht. Net als het ook het recht is om een tegengeluid te geven.
Ik vind het niet okee om een kind te laten geloven dat ze aan anderen moet gaan zeggen dat haar ouders niet naar het paradijs gaan. Dat is weer een stapje verder. Dat is gebruik maken van de onwetendheid en ontvankelijkheid van een kind.
Wat hebben die kinderen er mee te maken? Als de ouders van het ene kind nou eens zelf op de ouders van het andere kind afstappen om hun mening te uiten? Dan is het tenminste gelijkwaardig.
Mijn tantezegger is eens van de kleuterschool in het zuiden des lands thuis gekomen met de mededeling aan zijn ouders dan ze naar de hel zouden gaan omdat ze niet gelovig zijn.
Dat vond zijn moeder niet echt om te lachen. Kind is gewoon van die kleuterschool gehaald, en het kind had amper idee van het concept god en hemel en hel en alles, maar wat als hij op die school gebleven was?
Wil je werkelijk dat kinderen geloven dat hun ouders niet deugen? Dat brengt ze toch in een enorm loyaliteits conflict en dat is schadelijk voor ontwikkeling.
Overigens is het filmpje van de JG nog mild met dat ze moeten veranderen om in het paradijs te komen. Dan kan een kind nog gewoon geloven dat het mogelijk is.