Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:11

Maalbeek en Schuman getroffen... dat is de route die ik dagelijks deed. Vlakbij mijn oud-collega's. Onwerkelijk gewoon. Dan nog iemand die ik ken die op zaventem werkt, waar ik niks van weet.

De metro op dit uur is in Brussel normaal stervensdruk. Beveiliging of niet, je kan niet iedereen zien. Daarbij loopt het bij Schuman vol koffertjes omwille van de talloze expants en diplomaten die daar moeten zijn voor werk.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:11

Zojuist op de tv gemeld waar ik nu naar zit te kijken.

Bron goed genoeg?

Yaralisa

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:12

Nos meldde inderdaad 10 doden op metrostation Maelbeek.

Biebz

Anoli schreef:
Mando schreef:
Zo 10 doden op het metro station

heb je een bron?

Werd genoemd bij de NOS net. Nog onbevestigd

Yasmine

Het crisiscentrum vraagt dat iedereen in Brussel blijf waar ze zijn.

Extra nieuws nu op VRT. Brussel is in lockdown.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:13

Anoli schreef:
Mando schreef:

heb je een bron?

Schijnt de brandweer bevestigd te hebben: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/03/22/tw ... luchthaven

God, wat heftig weer. Dit heeft niets met geloof te maken, maar met macht en je gelijk krijgen. Bah.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:14

Mensen roepen over grenzen sluiten.. Dit is een probleem wat met name in België en Frankrijk al jaren aan de gang is. Daar broeit het al heel lang, het extremisme heeft geruime tijd kunnen incuberen daar. Dat heeft niks te maken met de vluchtelingen die nu het land binnen komen.

Briiet

Wat verschrikkelijk.

Laurapalmer

Moslims knuffelen??waar slaat dat op?daarmee geef je dus aan dat hun er iets mee te maken hebben?je zegt dus eigenlijk,je bent schuldig maar ik oordeel niet..hier een knuffel

Dit heeft helemaal niks met moslims te maken!denk je dat er in die vlieghal geen moslims aanwezig waren?we moeten gewoon doorgaan met leven,weer een eenheid worden.als MENS!

Dus als je dan wil knuffelen,knuffel in het algemeen en niet 1 groep!!

Yasmine

Eén explosie in Zaventem zou van een bompakket zijn, de andere van een zelfmoordaanslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:15

Pantykous schreef:
Mensen roepen over grenzen sluiten.. Dit is een probleem wat met name in België en Frankrijk al jaren aan de gang is. Daar broeit het al heel lang, het extremisme heeft geruime tijd kunnen incuberen daar. Dat heeft niks te maken met de vluchtelingen die nu het land binnen komen.

Juistem. Het zijn landen waar de polarisatie enorm groot is, vele malen hoger dan in Nederland. Wat juist weer de rede is dat we ons niet uit elkaar moeten laten drijven door mensen die haat willen zaaien in de samenleving.

The_Cat

Yasmine schreef:
Het crisiscentrum vraagt dat iedereen in Brussel blijf waar ze zijn.

Extra nieuws nu op VRT. Brussel is in lockdown.

Geen treinen ondertussen ook meer naar/van brussel

Fem

Nou volgens mij begrijp jij het verkeerd.
Je geeft JUIST aan dat zij er los van staan..

[edit] Reactie op Laurapalmer ... Maar er stonden al weer berichtjes tussen..
Laatst bijgewerkt door Fem op 22-03-16 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliana

Wat verschrikkelijk zeg.. Vorige week nog een nacht naar Brussel geweest met de trein.

JoycexEnya

Emmaa_ schreef:
Mando schreef:

Bron?

NOS zegt het net

Brainless

Biebz schreef:
Werd genoemd bij de NOS net. Nog onbevestigd

Om 9:52

Citaat:
13 doden, 35 (zwaar)gewonden in Zaventem, sprake van 10 doden in metrostation

Volgens een nieuwe telling zijn er zeker dertien gewonden en 35 (zwaar)gewonden gevallen bij de aanslag op Zaventem.

Ook bij de aanslag op de metrostations Maalbeek en Schuman zijn veel slachtoffers gevallen. Daar zouden wellicht tien doden te betreuren vallen. Onze reporter ter plaatse meldt dat momenteel de ene na de andere zwaargewonde uit het metrostation Maelbeek wordt gehaald. De hulpdiensten zijn zelfs bezig met reanimaties bezig op de stoep.

Nieuwsblad.be

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:17

Vriendin van mij werkt op het vliegveld, gelukkig vandaag vrij...maar met enige collega's nog geen contact...

Ik zit nu op werk echt met een steen in mijn maag, ben er koud en misselijk van. Reis zelf vaak met de Thalys en woon in Amsterdam, werk er ook, en begin nu zelf toch wel wat angstiger te worden...

Verder helemaal eens met wat Lente zegt...je zou willen dat je ze een dikke knuffel kon geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:17

Bij de vrt zeggen ze net dat men nog niets weet over de slachtoffers in de metro. Ik vertrouw nu toch even onze eigen nieuwsdienst het meest.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:18

Brainless schreef:
Citaat:
13 doden, 35 (zwaar)gewonden in Zaventem, sprake van 10 doden in metrostation

Volgens een nieuwe telling zijn er zeker dertien gewonden en 35 (zwaar)gewonden gevallen bij de aanslag op Zaventem.

Ook bij de aanslag op de metrostations Maalbeek en Schuman zijn veel slachtoffers gevallen. Daar zouden wellicht tien doden te betreuren vallen. Onze reporter ter plaatse meldt dat momenteel de ene na de andere zwaargewonde uit het metrostation Maelbeek wordt gehaald. De hulpdiensten zijn zelfs bezig met reanimaties bezig op de stoep.

Nieuwsblad.be

Is speculatie, zou ik nog voorzichtig mee zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:18

SandraVerl schreef:
Bij de vrt zeggen ze net dat men nog niets weet over de slachtoffers in de metro. Ik vertrouw nu toch even onze eigen nieuwsdienst het meest.

Het is lastig om te communiceren, het netwerk lijkt volledig plat te liggen. Het is inderdaad allemaal nog niet bevestigd.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:19

Oh wat erg toch weer.. Wanneer stopt dit, zouden we nog veilig kunnen leven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:20

Laurapalmer schreef:
Moslims knuffelen??waar slaat dat op?daarmee geef je dus aan dat hun er iets mee te maken hebben?je zegt dus eigenlijk,je bent schuldig maar ik oordeel niet..hier een knuffel

Dit heeft helemaal niks met moslims te maken!denk je dat er in die vlieghal geen moslims aanwezig waren?we moeten gewoon doorgaan met leven,weer een eenheid worden.als MENS!

Dus als je dan wil knuffelen,knuffel in het algemeen en niet 1 groep!!

Nee. Daarmee geef ik aan dat ik wéét dat er genoeg mensen zullen zijn die hen veroordelen om iets waar ze niets mee te maken hebben.

Duisternis kan alleen met licht verdreven worden.

Anoniem

Ik lees nu berichten op Twitter dat een metrostation in Parijs ontruimd is wegens een verdacht pakketje. Pas op, zwaar onbevestigd.

friendlyJarig

Is het überhaupt bevestigd dat het hier om moslims gaat? Het is altijd zo lekker makkelijk om het op hun te gooien maar als het al moslims zijn, dan zijn het geen goede moslims. Tenminste, dat is wat ik van mijn moslim-klasgenoten heb gehoord. Vanuit het geloof worden zulke daden niet gevraagd en zeker niet goedgekeurd. Ik vind het daarom dan ook wel een mooie gedachte die ik hier lees om een moslim te knuffelen. Niet om aan te geven: een moslim heeft een aanslag gepleegd, hier een knuffel maar om mee te zeggen: ik weet dat niet alle moslims zo slecht zijn als diegene die dit op zijn geweten heeft.

Casarell

Pantykous schreef:

Dat is waar.. maar als je de grenzen niet dicht zou gooien, kunnen er steeds meer van zulke terroristen binnen komen..
Grenzen dicht lost het probleem nu niet op, maar voorkomt in de toekomst wel veel meer problemen..