Kerk van het vliegend spaghettimonster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:02

Zo, het hele topic gelezen en ook de site van VSM helemaal gelezen. Ik kan me zeker vinden in de liever nietjes al spreken ze zichzelf tegen. Liever geen geld steken in het bouwen van kerken ed maar wel het gedoneerde geld gebruiken om een bestaande kerk " op te leuken."

Paar vraagjes aan de leden hier:

Mocht het echt bedoelt zijn om andere geloven belachelijk te maken (Wat ik niet echt lees op hun site.) waarom dan toch in een kerk wat eerst van een ander geloof was " diensten" houden en niet gewoon bij de oprichter thuis of in een cafe oid?

Gaat het geld echt naar mensen die in armoe leven in Nederland? (Dat vind ik echt een heel goed iets!)

Ik begrijp dat het vooral vrijheid blijheid is, maar mag je ook meerdere geloven mengen? Ik geloof nl niet in het hele scheppingsverhaal van diverse religies maar bid wel soms tot een god en steek soms kaarsjes op. Ik had alleen nog geen naam gevonden voor deze god en in mijn beleving is het een vrouw. Is dit toegestaan bij het geloof van VSM?

Ik ben niet zo goed in begrijpend lezen, vandaar mijn vragen. Alvast bedankt voor het antwoord.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:02

oh ironie.... 9 paginas 'godsdienststrijd' onder de topictitel Kerk van het vliegend spaghettimonster.... :')

Kunnen we niet een écht interessante discussie voeren over de vraag of je spaghettimonster wel met een kleine letter mag schrijven.... is dat niet een beetje disrespectvol tegenover het opperwezen?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:06

randalinpony schreef:
Kunnen we niet een écht interessante discussie voeren over de vraag of je spaghettimonster wel met een kleine letter mag schrijven.... is dat niet een beetje disrespectvol tegenover het opperwezen?

Dat is nog een sene interessante kijk op dit verhaal idd.
Tja ik denk van wel maar ja ik ben maar een nietig persoontje natuurlijk
:))

Vjestagirl

Re: Kerk van het vliegend spaghettimonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:27

Ik heb het gospel van het FSM hier eventjes erbij gepakt, en overal wordt Spaghettimonster en Zijne Noedeligheid met hoofdletters geschreven. Ik denk dus dat het inderdaad de bedoeling is als we Spaghettimonster met hoofdletters schrijven.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:27

Ik rol van mn stoel van het lachen hier hahaha

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:31

Mooi initiatief, de liever nietjes hebben mijn steun! Vergiet ga ik binnenkort dragen. Mezelf officieel aansluiten vind ik nog een beetje eng. Maar ik steun dit geloof!
Ramen!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:32

Binnenkort een boktmeeting :D met groepsfoto met allemaal vergiet op hoofd

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:41

Kan deze religie zeker waarderen, maar persoonlijk hou ik het bij de Invisble Pink Unicorn.
Overigens was de Oostenrijker een paar jaar eerder dan de Tsjech met zijn vergiet-pasfoto op het rijbewijs.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:55

fohadie schreef:
Zo, het hele topic gelezen en ook de site van VSM helemaal gelezen. Ik kan me zeker vinden in de liever nietjes al spreken ze zichzelf tegen. Liever geen geld steken in het bouwen van kerken ed maar wel het gedoneerde geld gebruiken om een bestaande kerk " op te leuken."

Paar vraagjes aan de leden hier:

Mocht het echt bedoelt zijn om andere geloven belachelijk te maken (Wat ik niet echt lees op hun site.) waarom dan toch in een kerk wat eerst van een ander geloof was " diensten" houden en niet gewoon bij de oprichter thuis of in een cafe oid?

Gaat het geld echt naar mensen die in armoe leven in Nederland? (Dat vind ik echt een heel goed iets!)

Ik begrijp dat het vooral vrijheid blijheid is, maar mag je ook meerdere geloven mengen? Ik geloof nl niet in het hele scheppingsverhaal van diverse religies maar bid wel soms tot een god en steek soms kaarsjes op. Ik had alleen nog geen naam gevonden voor deze god en in mijn beleving is het een vrouw. Is dit toegestaan bij het geloof van VSM?

Ik ben niet zo goed in begrijpend lezen, vandaar mijn vragen. Alvast bedankt voor het antwoord.

Dat ze niet bij iemand thuis gaan maar in een geschikte lokatie vind ik logisch, op een keer groei je nu eenmaal uit iemand's huiskamer. Erger nog, ik moet binnenkort een bewonersvergadering doen, dat moet dus inderdaad in mijn woonkamer. Met 16 man is het klaar, meer passen er niet in als je een zinnig gezamelijk gesprek wil houden. Als je 100 man wilt samenbrengen dan heb je gewoon ruimte nodig en een oude kerk is daar uitermate geschikt voor. Het kost wel een gigantische hoeveelheid minder dan een nieuwe "kerk" bouwen en het is milieuvriendelijker.

Over meerdere geloven mengen ga ik opzoeken, het lijkt me wel passen bij het geloof. En anders doe je het alsnog. Het staat in ieder geval niet in de liever-nietjes. Ik ben gelovig. Mijn basis ligt bij het Boedhisme en combineer de andere godsdiensten waar ik de basis uit haal die bij vrijwel allen gelijk zijn. Eigenlijk sluit het pastafari het beste bij aan bij hoe ik de wereld en het bovenwereldse bekijk en ik ben dan ook lid geworden. Ik geloof in zoverre in het Spaghettimonster dat ik denk dat het bovenwereldse alle vormen kan aannemen, waarom zou het Spaghettimonster dan opeens niet kunnen? Ik sla de bierfontijnen en stripclubs over, maar ze zullen vast ook nog wel andere dingen in hemel en hel hebben.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:28

Die ene kerk is (helaas) nodig vanwege de kvk inschrijving voor zover ik weet. Je moet een adres van de kerk hebben. En dat mag geen woonadres zijn voor zover ik weet. Als je wilt meehelpen voor het op leuken van die locatie mag dat, maar moet helemaal niet.

Die bierfonteinen en stripclub in de hemel (en hel) geeft enkel aan dat het daar gezellig en leuk en in overvloed is. En in de hel eigenlijk ook maar met bijsmaak.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:01

Verhaaltje van mij op Facebook. Lijkt hier langzaamaan ook aardig op te gaan geloof ik ;)

Citaat:
Je kunt religie precies vergelijken met een piemel:
Het is prima om er een te hebben, er trots op te zijn, er aan vast te houden en te gebruiken wanneer je het nodig hebt, als je leven daardoor fijner en makkelijker is.
Maar als je je er letterlijk naar, of als eentje gaat gedragen, je ermee gaat denken of vergeet te denken omdat het het vermogen heeft het bloed aan je hersenen te onttrekken, je er wetten mee gaat schrijven, het opdringt aan volwassen en kinderen en agressief wordt als zij er geen houvast aan willen hebben, dan gebruik je het volgens mij verkeerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:04

Schoentje schreef:
Verhaaltje van mij op Facebook. Lijkt hier langzaamaan ook aardig op te gaan geloof ik ;)

Citaat:
Je kunt religie precies vergelijken met een piemel:
Het is prima om er een te hebben, er trots op te zijn, er aan vast te houden en te gebruiken wanneer je het nodig hebt, als je leven daardoor fijner en makkelijker is.
Maar als je je er letterlijk naar, of als eentje gaat gedragen, je ermee gaat denken of vergeet te denken omdat het het vermogen heeft het bloed aan je hersenen te onttrekken, je er wetten mee gaat schrijven, het opdringt aan volwassen en kinderen en agressief wordt als zij er geen houvast aan willen hebben, dan gebruik je het volgens mij verkeerd!

_/-\o_ _/-\o_ Amen! Waar kan ik tekenen?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:06

Uhm, "ramen" hè :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:08

ohjajoh6 schreef:
_/-\o_ _/-\o_ RAmen! Waar kan ik tekenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:14

Oh ik dacht dat er weer een nieuw geloof was ontwikkelt door jou Schoentje? Want ik wil tekenen voor het Piemeldom, niet voor de Pastafari's... ;)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:19

Haha ja, dan noemen we ons 'piemeltinies' en aanbidden we de 'grote piemelige hardheid' of zo _O-
Ergens is daar natuurlijk zeker de mensheid mee ontstaan. Er is dagelijks bewijs voor :P

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:20

Is variant op deze uitspraak denk ik :

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:23

hahaha, ja zoiets en dan zeggen wij ipv Ramen of Amen; Gelul! Aan het eind van elke zin...

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:26

Klopt, die kwam ik tegen, maar vond ik niet helemaal compleet.
Ik vind "pull it out in public" bijvoorbeeld niks. Waarom zou iemand geen religieuze uitingen mogen dragen bijvoorbeeld? En ik heb er ook geen problemen mee als iemand openbaar zijn religie door een preek of gebed wil uitdragen. Als diegene het maar niet opdringt of zich aan mensen vastklampt, zoals het bekende 'voetje tussen de deur' van Jehova getuigen. Als deze aan de deur komen en gewoon direct weer doorlopen bij geen interesse, dan heb ik daar niet zo'n probleem mee.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:27

Komt de piemel weer hoor.. Als er een de plank misslaat is het die wel! heel origineel ook. Nog nooit gehoord.. :+

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:27

ohjajoh6 schreef:
hahaha, ja zoiets en dan zeggen wij ipv Ramen of Amen; Gelul! Aan het eind van elke zin...

Jaaah, haha. Gelul!
Ik denk wel dat de diensten een tikkeltje ordinair zullen worden :D

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:29

Arabesk schreef:
Binnenkort een boktmeeting :D met groepsfoto met allemaal vergiet op hoofd

:')

moet je voor t vsm eigenlijk een metalen vergiet hebben of is plastic ook goed?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:30

Sammie schreef:
Komt de piemel weer hoor.. Als er een de plank misslaat is het die wel! heel origineel ook. Nog nooit gehoord.. :+

Leg uit, ik vind hem juist wel treffend. Natuurlijk is een religie niet letterlijk een penis, maar in die paar voorbeelden zie ik de gelijkenis wel.
En een beetje humor moet kunnen toch? Dat is volgens mij ook het probleem bij veel religies en de daarop volgende oorlogen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:31

Ik ken hem als

Religion is like a penis. Its a perfectly fine thing for one to have and take pride in.
But when one takes it out and waves it in my face we have a problem

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:39

Schoentje schreef:
Sammie schreef:

Leg uit, ik vind hem juist wel treffend. Natuurlijk is een religie niet letterlijk een penis, maar in die paar voorbeelden zie ik de gelijkenis wel.
En een beetje humor moet kunnen toch? Dat is volgens mij ook het probleem bij veel religies en de daarop volgende oorlogen.

Ten eerste is het imo geen humor.. Hence subjectief dus of het 'moet' :)
Ten tweede zijn de meest bloedige en dodelijkste oorlogen nog altijd ontstaan door een situatie waarbij religie geen enkele rol speelde.. (Oorlogen ontstaan zelden door gebrek aan humor)
Ten derde doe je met een dergelijke uitspraak precies datgene waarvan je wil dat een ander het niet doet. Om nog maar te zwijgen van de miljoenen mensen die gelovig zijn waar je geen weet van hebt, geen last van hebt etc. Maar met een dergelijke uitspraak gooi je ze wel allemaal op een hoop. Kortom als je niet lastig gevallen wil worden, geef dan zelf ook het goede voorbeeld.