Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:Kunnen we niet een écht interessante discussie voeren over de vraag of je spaghettimonster wel met een kleine letter mag schrijven.... is dat niet een beetje disrespectvol tegenover het opperwezen?
fohadie schreef:Zo, het hele topic gelezen en ook de site van VSM helemaal gelezen. Ik kan me zeker vinden in de liever nietjes al spreken ze zichzelf tegen. Liever geen geld steken in het bouwen van kerken ed maar wel het gedoneerde geld gebruiken om een bestaande kerk " op te leuken."
Paar vraagjes aan de leden hier:
Mocht het echt bedoelt zijn om andere geloven belachelijk te maken (Wat ik niet echt lees op hun site.) waarom dan toch in een kerk wat eerst van een ander geloof was " diensten" houden en niet gewoon bij de oprichter thuis of in een cafe oid?
Gaat het geld echt naar mensen die in armoe leven in Nederland? (Dat vind ik echt een heel goed iets!)
Ik begrijp dat het vooral vrijheid blijheid is, maar mag je ook meerdere geloven mengen? Ik geloof nl niet in het hele scheppingsverhaal van diverse religies maar bid wel soms tot een god en steek soms kaarsjes op. Ik had alleen nog geen naam gevonden voor deze god en in mijn beleving is het een vrouw. Is dit toegestaan bij het geloof van VSM?
Ik ben niet zo goed in begrijpend lezen, vandaar mijn vragen. Alvast bedankt voor het antwoord.
Citaat:Je kunt religie precies vergelijken met een piemel:
Het is prima om er een te hebben, er trots op te zijn, er aan vast te houden en te gebruiken wanneer je het nodig hebt, als je leven daardoor fijner en makkelijker is.
Maar als je je er letterlijk naar, of als eentje gaat gedragen, je ermee gaat denken of vergeet te denken omdat het het vermogen heeft het bloed aan je hersenen te onttrekken, je er wetten mee gaat schrijven, het opdringt aan volwassen en kinderen en agressief wordt als zij er geen houvast aan willen hebben, dan gebruik je het volgens mij verkeerd!
Schoentje schreef:Verhaaltje van mij op Facebook. Lijkt hier langzaamaan ook aardig op te gaan geloof ikCitaat:Je kunt religie precies vergelijken met een piemel:
Het is prima om er een te hebben, er trots op te zijn, er aan vast te houden en te gebruiken wanneer je het nodig hebt, als je leven daardoor fijner en makkelijker is.
Maar als je je er letterlijk naar, of als eentje gaat gedragen, je ermee gaat denken of vergeet te denken omdat het het vermogen heeft het bloed aan je hersenen te onttrekken, je er wetten mee gaat schrijven, het opdringt aan volwassen en kinderen en agressief wordt als zij er geen houvast aan willen hebben, dan gebruik je het volgens mij verkeerd!
Sammie schreef:Komt de piemel weer hoor.. Als er een de plank misslaat is het die wel! heel origineel ook. Nog nooit gehoord..
Schoentje schreef:Sammie schreef:Komt de piemel weer hoor.. Als er een de plank misslaat is het die wel! heel origineel ook. Nog nooit gehoord..
Leg uit, ik vind hem juist wel treffend. Natuurlijk is een religie niet letterlijk een penis, maar in die paar voorbeelden zie ik de gelijkenis wel.
En een beetje humor moet kunnen toch? Dat is volgens mij ook het probleem bij veel religies en de daarop volgende oorlogen.