Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:OsMo schreef:Gohya misschien dat het te maken zou kunnen hebben met de opwarming van de aarde in zijn geheel?
De eerste melding van die geluiden zou rond 2008 zijn.
De opwarming gaat zeker de laatste jaren steeds sneller en misschien dat dan de temperatuur verschil groter dan dat het eerst was???
Is zo maar een gedachte hoor.
Maar de temperatuurs verschillen zijn niet zo erg hoog,het is maar iets van 1 graad warmer dan eerst.
Iemand afgelopen nacht ook 3 vuurballen gezien? was om 10 voor half 1, hele felle lichten in de lucht.
Shirley schreef:Ik kan me niet voorstellen dat die geluiden maar zo plaatselijk worden waargenomen.
Waarom alleen in Den Haag bijvoorbeeld?
Iets ruimtelijks zou op zijn minst wel iets verder te horen moeten zijn?
Al is het maar in heel Nederland.
Desnoods de kustprovincies...
gohya schreef:Het is op meerdere plaatsen gehoord he,zoals Utrecht,Amersfoort, Zeewolde, en enkele plaatsen in Noord-Holland.
Ik denk echt dat die aangespoelde dolfijnen en potvissen hiermee te maken hebben.Hun 'navigatie' systeem is uit geschakeld of verstoord,vandaar dat ze de weg kwijt raken en in ondiep water terecht komen.Ze kunnen niet meer terug en spoelen aan.
Sommige geluiden kunnen sowieso bij veel dieren iets verstoren.
Ik denk zelf voor 90% dat het met dit geluid te maken heeft.
Resistance schreef:gohya schreef:Het is op meerdere plaatsen gehoord he,zoals Utrecht,Amersfoort, Zeewolde, en enkele plaatsen in Noord-Holland.
Ik denk echt dat die aangespoelde dolfijnen en potvissen hiermee te maken hebben.Hun 'navigatie' systeem is uit geschakeld of verstoord,vandaar dat ze de weg kwijt raken en in ondiep water terecht komen.Ze kunnen niet meer terug en spoelen aan.
Sommige geluiden kunnen sowieso bij veel dieren iets verstoren.
Ik denk zelf voor 90% dat het met dit geluid te maken heeft.
Ik las het laatst dat de vogeltrek ook in de war is en van richting veranderen... Er zijn te veel mensen die dit horen om te blijven herhalen dat dit een grap of nep is. Ik denk ook niet dat de bokkers erover liegen. Ik ben benieuwd wat het is.
chamion schreef:Iedereen wordt gek, iedereen wilt het geluid horen en opnemen en over een paar maanden wordt het duidelijk dat het gewoon de wereldwijde reclamestunt voor de nieuwste War of the Worlds film (deel 2) van Spielberg, revenge of the tribods (ofzo)