V&D heeft uitstel van betaling aangevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iloveiswan

Re: V&D heeft uitstel van betaling aangevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:41

Vandaag bij Zeist even gekeken, die hebben de hele etalage omgetoverd tot een soort museum. Hing ook een briefje van de kleindochter van (of de manager of een personeelslid) iemand. Daar kon mijn mamahart toch even niet tegen, vond ik echt sneu. "Opa ik vind het niet leuk dat jouw winkel weg is" :(:)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:36

Triest dat er straks weer gewinkeld kan worden, terwijl de leveranciers nog op antwoord zitten te wachten. Erg slechte zaak dit en zou het ook ronduit absurd vinden als mensen naar de winkel gaan om dit te sponsoren.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:17

Ik ga naar de winkel want best leuke tafels hadden ze daar als meubel staan (A)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:19

Stephanie_M schreef:
Triest dat er straks weer gewinkeld kan worden, terwijl de leveranciers nog op antwoord zitten te wachten. Erg slechte zaak dit en zou het ook ronduit absurd vinden als mensen naar de winkel gaan om dit te sponsoren.

Ik denk ook dat het geld wat word opgebracht dit rechtstreeks naar de curator gaat of schuldeisers.
Ik snap niet wat er absurd aan is? Ik ga wel kijken omdat het een afsluiter is

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 12:21

Ik ga er ook zeker naar toe, ik ben boekengek en ze hadden altijd best n leuke selectie.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:23

Stephanie_M schreef:

In het artikel op omroep brabant staat dat de opbrengsten naar de schuldeisers gaan. Leveranciers en verhuurders van de panden. Dus de leveranciers hebben zo meer kans op hun geld lijkt me...

http://www.omroepbrabant.nl/?news/246305702/Echt+de+allerlaatste+keer+naar+de+V+D+waar+in+Brabant+opent+de+V+D+voor+het+laatst+de+deuren.aspx

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:36

Er zal toch geld moeten binnenkomen voor ze het kunnen geven aan de Leveranciers. Dus denk dat ze alleen maar blij mogen zijn dat V&D nog even alles gaat verkopen....

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:53

Het geld wat leveranciers dan terug zouden krijgen, als ze het al krijgen... is dusdanig weinig dat het interessanter is om je goederen terug te krijgen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:19

Stephanie_M schreef:
Het geld wat leveranciers dan terug zouden krijgen, als ze het al krijgen... is dusdanig weinig dat het interessanter is om je goederen terug te krijgen.

Leveranciers hebben misschien liever hun goederen terug, maar geldschieters met openstaande tegoeden kunnen echt heel weinig met die spullen.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:02

Wat mij stoort dat ze al besloten hebben maar even een uitverkoop te houden, voordat er zaken afgehandeld zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:12

Ik denk dat je pas zaken kan afhandelen na die uitverkoop. Die spullen worden niet meer waard eigenlijk. Niet voor V&D en ook niet voor de betreffende leveranciers.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:22

Er zijn nog steeds zaken gaande over eigendomsvoorbehoud ;). Artikelen die dus niet betaald zijn maar nog in eigendom zijn van de leverancier. V&D hoort deze helemaal niet te verkopen. De laatste ronde niet en nu al helemaal niet meer.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 15:25

Stephanie_M schreef:
Er zijn nog steeds zaken gaande over eigendomsvoorbehoud ;). Artikelen die dus niet betaald zijn maar nog in eigendom zijn van de leverancier. V&D hoort deze helemaal niet te verkopen. De laatste ronde niet en nu al helemaal niet meer.

Blijkbaar mag dit wettelijk gezien gewoon, want anders nam de curator deze stap niet. Aangezien wij allemaal de curator van de V&D niet zijn, lijkt me dat niemand van ons hier iets echt zinnigs over kan zeggen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:25

Ik vraag me ook af naar wie dat geld nu precies gaat en waarom het nu ineens nog wel mogelijk is.
Wat ik helemaal schandalig vind is dat ze verwachten dat oud-werknemers wel weer even een dagje willen komen werken.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:26

Jolien dat is inderdaad redelijk schandalig. Fijn voor ons want 4 weken loon is toch weer wat geld in de pot, maar goed...Wat als niemand kon of wilde? Hoe zouden ze het dan doen?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:26

In V&D Leiden waren er twee La Place winkels, beneden en helemaal bovenin. De bovenste was enorm groot, met een waanzinnig uitzicht over de stad. <3 Op sommige momenten was het daar extreem rustig, dan kon je daar fantastisch zitten. Dat ga ik echt missen.

Ik hoop dat op deze manier ieg voor personeel er nog een soort van 'afscheid' is, en dat het voor hen goed voelt... Wat een ellende...

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:40

Vjestagirl schreef:
Stephanie_M schreef:

Blijkbaar mag dit wettelijk gezien gewoon, want anders nam de curator deze stap niet. Aangezien wij allemaal de curator van de V&D niet zijn, lijkt me dat niemand van ons hier iets echt zinnigs over kan zeggen.

Het mag wettelijk ook wel, is het fatsoenlijk? Nee dat niet. En als leverancier heb ik er zeker wel wat zinnigs over te zeggen;). Wij wachten 2 weken op antwoord van een curator die gewoon maar even een uitverkoopje aan het regelen is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:43

Loes1996 schreef:
Jolien dat is inderdaad redelijk schandalig. Fijn voor ons want 4 weken loon is toch weer wat geld in de pot, maar goed...Wat als niemand kon of wilde? Hoe zouden ze het dan doen?

Ik kan beide keuzes begrijpen: het is inderdaad weer een stukje inkomen, maar aan de andere kant lees ik ook veel reacties van mensen die nog steeds bezig zijn om het een plekje te geven en het emotioneel gezien niet aan kunnen om er nu alweer rond te lopen.
En dan heb je ook nog van die grapjassen die zeggen dat ex-werknemers zogenaamd verplicht zijn om het werk aan te nemen omdat het anders valt onder werkweigering waardoor ze geen recht meer hebben op hun uitkering. "Ze moeten maar blij zijn dat ze nog een paar dagen kunnen werken".

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:45

Loes1996 schreef:

Ik denk dat ze dan via een uitzendbureau zo wel wat kunnen regelen als mensen massaal weigeren. Maar aan de andere kant, voor de ww hoor je werk aannemen als dat je wordt aangeboden....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:45

Dit artikel is net verschenen over de uitverkoop in filiaal Zwolle:

Citaat:
Woensadag 23 maart start bij de V&D aan de Roggenstraat in Zwolle de uitverkoop van het failliet verklaarde warenhuis. V&D cadeaubonnen worden niet geaccepteerd. Het inpandige restaurant La Place blijft tijdens de uitverkoop gesloten.

De opruiming met kortingen tot 60% duurt drie weken tot en met 14 april. Daarna wordt het gebouw definitief gesloten. De winkel is de komende periode op normale openingstijden geopend. Ook op de eerstkomende Koopzondag, op 3 april, zal het warenhuis open zijn. De opbrengst van de uitverkoop gaat naar de schuldeisers als uitkeringsinstantie UWV, verhuurders, leveranciers en curatoren. De kassamedwerkers worden ingehuurd via een uitzendbureau, dat zullen voormalige bedrijfsleiders en enkele ex-medewerkers zijn.

Bron: WeblogZwolle

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:46

Daar had ik het met m'n ouders ook al over. Als het UWV jou verplicht om daar te gaan staan ben je niet anders dan verplicht het te gaan doen. En wie weet gebeurd dit ook

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:19

Stephanie_M schreef:
mag wettelijk ook wel, is het fatsoenlijk? Nee dat niet. En als leverancier heb ik er zeker wel wat zinnigs over te zeggen;). Wij wachten 2 weken op antwoord van een curator die gewoon maar even een uitverkoopje aan het regelen is.

Als het wettelijk mag, en daar gaat het hier gewoon om, is het gewoon trekken aan een dood paard. Heel erg vervelend voor de leveranciers, maar een curator is er om het zakelijk af te handelen. Niet om lieve broodjes te bakken. En ik gok ook niet dat dit 'even geregeld is'. Ze proberen op deze manier nog wat geld binnen te harken. Erg vervelend als je hier als leverancier persoonlijk bij betrokken bent.

Ik ga er trouwens vanuit dat een dergelijk bedrijf zijn eigen inkoopvoorwaarden hanteert. En daar zal altijd een zinnetje in staan dat vergelijkbaar is met uw verkoopvoorwaarden wijzen wij nadrukkelijk af. Tegen de tijd dat dat voor de rechter komt, als het er al komt, ben je al weer even verder.

Maar wat let je.. span dan gewoon een kort geding aan.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:34

De leveranciers krijgen 20% van de artikelen. Dus ook als er 70% korting vanaf gaat. Blijft weinig van over helaas.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:58

PineApple schreef:
Stephanie_M schreef:

In het artikel op omroep brabant staat dat de opbrengsten naar de schuldeisers gaan. Leveranciers en verhuurders van de panden. Dus de leveranciers hebben zo meer kans op hun geld lijkt me...

http://www.omroepbrabant.nl/?news/246305702/Echt+de+allerlaatste+keer+naar+de+V+D+waar+in+Brabant+opent+de+V+D+voor+het+laatst+de+deuren.aspx

Op AD staat dat vooral sun er van profiteert.

Weet iemand hoe t zit met de merken in v&d?

http://m.ad.nl/ad/m/nl/37841/V-D/articl ... ting.dhtml

Hier staat dat merken met eigen shops niet meedoen, maar geldt dat dan voor Hunkemöller, Jane norman, mango, rituals etc? Is het dus echt alleen v&d eigen merk?