Amerikaanse politiek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:20

Tytonidae schreef:
Wat is hier zo gek aan?
.

Ik vind het, zoals ik al eerder uitlegde, een toekomstig president onwaardig om zelf de aanzet te zetten voor dit scanderen en aanzetten tot haat. Ik vind namelijk dat dit is wat Trump doet. Heeft met fatsoen te maken, temeer daar het onderzoek nog bezig is.

Daar mag jij gerust anders over denken. Maar ik zal nooit op zo iemand stemmen. Ik vind het te onfatsoenlijk. Waarmee ik echt niet beweer dat Hilary een "engeltje" is.

Tytonidae schreef:
Laten we wel wezen: als iemand zonder de achternaam Clinton(Bush, Obama, etc.) de fouten heeft gemaakt die Hillary heeft gemaakt was die persoon gewoon in de gevangenis gezet. Ze zijn in Amerika echt ontiegelijk streng met 'staatsgeheimen'. Gewone soldaten worden voor veel minder dan wat Hillary heeft gedaan in de gevangenis gezet.

Het is nog steeds in onderzoek en op dit moment is wel bewezen dat ze emails heeft verzonden van haar privé computer, maar is niet bewezen dat het om mails gaat met staatsgeheimen. Tenminste zo heb ik het begrepen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:52

pien_2010 schreef:
Ik vind het, zoals ik al eerder uitlegde, een toekomstig president onwaardig om zelf de aanzet te zetten voor dit scanderen en aanzetten tot haat. Ik vind namelijk dat dit is wat Trump doet. Heeft met fatsoen te maken, temeer daar het onderzoek nog bezig is.

Daar mag jij gerust anders over denken. Maar ik zal nooit op zo iemand stemmen. Ik vind het te onfatsoenlijk. Waarmee ik echt niet beweer dat Hilary een "engeltje" is.

Kan ik aleen maar akkoord mee zijn. Ik vraag me ook oprecht af hoe dat gaat werken als hij zo doet tijdens onderhandelingen of dergelijk. Dat kan alleen maar slecht zijn voor de wereldpolitiek denk ik

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:14

Hey Electra, jij weer... :D is helaas voor jouw ook een onderdeel van de hele verkiezingscampagne :Y) maar dat mag natuurlijk weer niet vermeld worden...sorry was even de bokt sensuur vergeten.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:18

Emmaa_ schreef:
Indestal schreef:

Ik vind 'achter de samenleving' en dergelijke echt zulke dooddoeners. In dit geval is het misschien anders, maar in de meeste gevallen is het zo slecht onderbouwd.

Emaa, dit is nav van de mails, hoe ze dat verwoorden eromheen, zou mij een worst zijn..wikileaks maakt hier informatie bekend..de officiele mails met inhoud die voor zich zelf spreekt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:32

Indestal zie jij Trump liever president worden? Misschien heb je het al eerder gezegd, maar heb ik dat vergeten.
Zo ja, wat verwacht je van hem in de toekomst? Als het om America gaat maar ook als het om Buitenlandse politiek gaat.

Misschien kun je mij geruststellen, want ik zie echt wel een kans dat hij het kan worden. Daarnaast in een democratie mogen mensen andere voorkeuren hebben met kiezen, dat maakt het alleen maar interessanter, dus ik vraag je dit niet om je te kullen of zo.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:51

-
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 25-04-25 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:13

Er is wel bewezen dat er geheimen waren, details erover zijn niet naar buiten gekomen. Wel dat er SAP level informatie in haar mails gevonden is (https://en.wikipedia.org/wiki/Special_access_program)
Dat is bekend gemaakt in de congressional oversight committee hearings, waar er een deel van achter gesloten deuren was om die reden.
Een stukje van de hearing daarover: https://www.youtube.com/watch?v=B_sWq-Pl3Xw

Het probleem is dat ze dus regels heeft gebroken die bij haar positie hoordden, maar volgens Comey, geen wetten, en omdat ze geen staatssecretaris meer is volgen er dus geen sancties en is het volgens hem wettelijk niet te vervolgen.

Dat is dus een beetje waar het probleem zit en waarom ze er nog niet over uitgepraat zijn, en waarom een hoop Amerikanen moeite hebben met begrijpen van dit hele gedoe.

editje (even wat toegevoegd)
Laatst bijgewerkt door Drifter op 06-11-16 21:17, in het totaal 3 keer bewerkt

pien_2010

Re: Amerikaanse politiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:14

Mooie aanvulling Drifter.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:55

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:57

Goed nieuws, en had eigenlijk ook niet iets anders verwacht, dat bericht van nieuwe e-mails die gevonden waren was raar getimed en beschreven.

Bovendien zei oud burgemeester van New York, Giuliani dat hij daar al vanaf wist voordat de brief naar congress ging. Volgens hem via oud FBI-personeel, maar later heeft hij ook gezegd dat hij "mensen kent in de FBI". Ook bijzonder dus, een onderzoek over het slecht bewaren van geheimen wordt gelekt door mensen dicht bij het onderzoek, wat geheim zou moeten zijn.

Nu heeft hij het natuurlijk weer terug gedraaid, maar meh. Het lijkt er dus op dat hij al van de nieuwe mails wist voor congress en de pers, en aangezien hij in de rechterbroekzak van Trump zit kon die zich vast voorbereiden om dat zo best mogelijk te gebruiken.
http://edition.cnn.com/2016/11/04/polit ... index.html

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:35

Electra63, toch knap dat ze eerst beweren het nooit voor de verkiezingen allemaal onderzocht te kunnen hebben.

Zou Obama de FBI onder druk hebben gezet? Er is ieder geval een erg hoge pief bezig geweest haar bips af te dekken +:)+

However, in his letter to Congress, Comey all but guaranteed the FBI wouldn't be done with its review prior to Election Day. He said he "cannot predict how long it will take us to complete this additional work" -- and since the initial investigation took months, completing even a smaller version in less than nine days is improbable.

Bron: http://edition.cnn.com/2016/10/30/polit ... ion-comey/

Wat een farce deze verkiezingen. Weg democratie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:14

Selka schreef:
Electra63, toch knap dat ze eerst beweren het nooit voor de verkiezingen allemaal onderzocht te kunnen hebben.

Zou Obama de FBI onder druk hebben gezet? Er is ieder geval een erg hoge pief bezig geweest haar bips af te dekken +:)+

However, in his letter to Congress, Comey all but guaranteed the FBI wouldn't be done with its review prior to Election Day. He said he "cannot predict how long it will take us to complete this additional work" -- and since the initial investigation took months, completing even a smaller version in less than nine days is improbable.

Bron: http://edition.cnn.com/2016/10/30/polit ... ion-comey/

Wat een farce deze verkiezingen. Weg democratie.

De hoogste baas bij de FBI is een Republikein.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:30

De 650.00 e-mails waren natuurlijk niet allemaal van Clinton, en het is niet alsof ze allemaal gelezen hoefden te worden. Beetje een goed filterprogramma kan zoeken op alle bekende e-mail adressen en dat hoeft echt niet lang te duren, dan is het enige wat je nodig hebt een programma dat de overgebleven e-mails vergelijkt met die je al in je bezit hebt om te zoeken naar duplicaten. Ook dat is geen kwestie van dagenlang onderzoek.

Het enige wat Comey heeft gezegd is "geen idee hoe lang dit gaat duren om uit te zoeken." Dat is niets nieuws in grote zaken met veel publicitieit eromheen.

Bovendien was de brief over de heropening van het onderzoek en de geruchten over een vervolging fishy zo vlak voor een verkiezing, en mogelijk zelfs een overtreding van de Hatch act.
Zet daarnaast het feit dat er al tekenen zijn van een lek in de FBI naar de republikeinen toe en het lijkt erop dat Comey veel uit te leggen heeft.

Ik ben nogmaals absoluut geen Clinton fan maar beweren dat Comey in de zak van de democraten zit nadat dit alles Clinton in de week voor de verkiezing een hoop % heeft gekost is erg vergezocht.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:54

Comey zit in de zak iemand dat is duidelijk. Ik quote letterlijk wat hij in de brief geschreven heeft :)

Achja het is en blijft erg lachwekkend deze verkiezingen. Schandalen rondom de Clintons is niks nieuws.

Kan Obama nog niet even blijven zitten en dat ze dit volgend jaar opnieuw proberen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:59

Ik vind het mooi om te zien dat er nu 8 jaar een president heeft gezeten die geen schandalen heeft gehad. Dat zal de komende 4 jaar wel weer gebeuren maar ik hoop eigenlijk dat er daarna weer iemand opstaat die integer is en dat ook uitstraalt. Dat mis ik bij beide partijen, en aangezien ik een persoon ben dat heel erg af gaat op haar 'gut feeling' wat betreft politiek geeft dat me een achterdochtig gevoel.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:18

Selka schreef:
Ik quote letterlijk wat hij in de brief geschreven heeft :)

Nee, je quote een artikel wat speculeert dat hij schreef dat het onmogelijk was om dit binnen 9 dagen te onderzoeken.
Maar dat schreef hij niet.
Zijn woorden waren (en dit is een quote uit zijn brief):
Citaat:
Although the FBI cannot yet assess whether or not this material may be significant, and I cannot predict how long it will take us to complete this additional work, I believe it is important to update your Committees about our efforts in light of my previous testimony.

De volledige brief is hier te lezen http://www.politico.com/story/2016/10/f ... iew-230463
Waar dus in geen geval wordt gespeculeerd over hoe lang het wel of niet zou gaan duren.

@Emmaa_ Laten we inderdaad hopen dat geleerd wordt van dit fiasco en dat er 4 jaar van nu betere kandidaten gekozen worden. Deze hele election-soapserie is niet iets om trots op te zijn.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:38

Dan nog is het miraculeus snel. Allemaal prima hoor.

Bij Droomland Amerika was een lobbyiste die aangaf dat vroeger beide partijen samen werkten en nu vooral gebrand zijn elkaars vooruitgang tegen te houden. Dat is zo jammer zeker aan de kandidaten nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:43

Het lijkt er in ieder geval op dat de democraten het senaat gaan winnen deze week en dat betekent dat als trump gekozen wordt de schade nog een beetje beperkt blijft.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:59

Wordt toch wel een beetje spannend nu, haha.
Waarom komt Michelle Obama niet gewoon de volgende keer :P zij is echt een topvrouw

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:05

Afbeelding

:+

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:06

Foaly schreef:
[ [url=m/ENGmzj.jpg]Afbeelding[/url] ]

:+

*\o/*
Volgens mij doet ze 't niet, maar ik denk dat zij echt geschikt is. Geen rare fratsen, en ook nog eens een gezellig mens volgens mij! (al is dat niet echt iets wat nou heel veel te maken heeft met het presidentschap) Ook dat ze toen heeft gezegd 'enough is enough', dat stukje, ik vind d'r wel tof.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:23

Over Michelle Obama wordt geschreven:
xniieeenke schreef:
Ook dat ze toen heeft gezegd 'enough is enough', dat stukje, ik vind d'r wel tof.

Dit vind ik dus heel grappig. Want voordat Obama president werd, werd er over haar gezegd, dat haar manieren nog meer gepolijst moesten worden en dat men twijfelde of zij het vak van presidentsvrouw wel aan kon.
Ook over Obama waren erg indertijd echt veel twijfels en angsten daar hij "zwart" is.
Ik ben benieuwd hoe er over 4 misschien 8 jaar over de kandidaat die morgen gekozen wordt gesproken zal worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:25

Morgen is het eindelijk zover.... wie gaat het volgen?
Ik hoop echt dat Hill wint, ben bang dat wanneer Trump president word er aanslagen in Amerika gaan volgen.
Maar waar ik niet achter ben gekomen is of Barack zich weer over een jaar of 4 of 8 kandidaat mag stellen.. weet iemand of dit mag?
Laatst bijgewerkt door purny op 07-11-16 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:26

pien_2010 schreef:
Over Michelle Obama wordt geschreven:
xniieeenke schreef:
Ook dat ze toen heeft gezegd 'enough is enough', dat stukje, ik vind d'r wel tof.

Dit vind ik dus heel grappig. Want voordat Obama president werd, werd er over haar gezegd, dat haar manieren nog meer gepolijst moesten worden en dat men twijfelde of zij het vak van presidentsvrouw wel aan kon.
Ook over Obama waren erg indertijd echt veel twijfels en angsten daar hij "zwart" is.
Ik ben benieuwd hoe er over 4 misschien 8 jaar over de kandidaat die morgen gekozen wordt gesproken zal worden.

Niet alleen dat stukje, maar haar verschijning op zich vind ik gewoon heel positief.
Ik begrijp je wel, maar Trump heeft echt knettergestoorde ideeën en de meesten hebben Hillary en Bill al eens meegemaakt in het presidentshuis.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:33

purny schreef:
Vannacht is het eindelijk zover.... wie gaat het volgen?
Ik hoop echt dat Hill wint, ben bang dat wanneer Trump president word er aanslagen in Amerika gaan volgen.
Maar waar ik niet achter ben gekomen is of Barack zich weer over een jaar of 4 of 8 kandidaat mag stellen.. weet iemand of dit mag?

Helaas... Wikipedia zegt:
Citaat:
As ratified in 1951, the Twenty-Second Amendment provides that "no person shall be elected to the office of President more than twice".