IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:03

Nou, dat geeft aardig de richting weer die dit topic in aan het gaan is :') Want met die opmerking geef jij eigenlijk aan dat je mij wel intolerant voor andermans mening noemt, maar je zelf toch ook niet zo heel tolerant bent voor de mijne. 'Zeiken'? :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:07

leg mij eens uit waarom je hier altijd een mening moet onderbouwen?! Je hoeft er toch niet voor gestudeerd te hebben om te weten het de spuigaten uit loopt met de komst 700 vluchtelingen per dag!! in dit land??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:09

In dit soort topic's moet dat wel.. Hett is nogal zware en stevige materie.. Je kan toch geen mening hebben alleen omdat dat je mening is. Dat moet toch ergens vandaan komen? Die mening moet ergens op gestoeld zijn, dus als je iets vindt zou het een kleine simpele moeite zijn om ook aan te geven waarom je iets vindt. :) En dan gaat het er niet om wát je mening is, maar wel waar deze op gebaseerd is.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:38

En die vluchtelingen worden als maar groter en groter. Wordt tijd dat ze het nu maar eens stoppen. Ze zitten hier al te vechten,en verkrachten mensen. ze vragen om geld en vinden hier het eten niet goed. Ze moeten verdomme blij zijn dat ze hier mogen zijn. Lekker terug sturen die handel.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:44

Ariannee schreef:
En die vluchtelingen worden als maar groter en groter. Wordt tijd dat ze het nu maar eens stoppen. Ze zitten hier al te vechten,en verkrachten mensen. ze vragen om geld en vinden hier het eten niet goed. Ze moeten verdomme blij zijn dat ze hier mogen zijn. Lekker terug sturen die handel.

Want autochtonen vechten niet (Feyenoord-Ajax, anyone?), verkrachten geen mensen, vragen niet om geld. En ja, wij eten ook zomaar Syrisch eten, zonder er vreemd van op te kijken (zijn er hier mensen die zonder te googelen weten wat er in Syrie gegeten wordt?). Die mensen zijn blij dat ze hier mogen zijn, maar moeten aan heel veel dingen wennen - en zonder het goed te willen keuren durf ik toch te zeggen: waar je veel mensen op een hoop zet, gebeuren dingen die niet kunnen. Daar hoef je geen Syrische vluchteling voor te zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:49

rapido schreef:
leg mij eens uit waarom je hier altijd een mening moet onderbouwen?! Je hoeft er toch niet voor gestudeerd te hebben om te weten het de spuigaten uit loopt met de komst 700 vluchtelingen per dag!! in dit land??

Omdat een mening niet hetzelfde is als zomaar mensen te beledigen. Ik heb echt respect voor mensen die niet vinden dat we mensen hier moeten opvangen, dat kan. Ook al is dat niet mijn mening.

Maar zeggen dat ze niet zielig zijn, geen hulp nodig hebben en op moeten rotten... Tja. Dat is m.i. gewoon dom geblaat met zeer weinig empathie. Het is nl een feit dat die mensen het enorm zwaar hebben en dat ze hulp nodig hebben. Of wij hen die hulp kunnen en moeten geven, daar valt over te twisten inderdaad.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:52

Blue_Eyes schreef:
Ariannee schreef:

Want autochtonen vechten niet (Feyenoord-Ajax, anyone?), verkrachten geen mensen, vragen niet om geld. En ja, wij eten ook zomaar Syrisch eten, zonder er vreemd van op te kijken (zijn er hier mensen die zonder te googelen weten wat er in Syrie gegeten wordt?). Die mensen zijn blij dat ze hier mogen zijn, maar moeten aan heel veel dingen wennen - en zonder het goed te willen keuren durf ik toch te zeggen: waar je veel mensen op een hoop zet, gebeuren dingen die niet kunnen. Daar hoef je geen Syrische vluchteling voor te zijn.

Ze moeten verdomme blij zijn met wat ze krijgen, wat zal ik blij zijn als ze weer weg zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:52

Ik heb er totaal geen problemen mee als mensen een andere mening hebben, maar op het moment dat het overgaat naar gewoon ronduit mensen beledigen Tja. Dan ben je niet meer met de inhoud bezig en is dat zonde voor een gezonde manier van discussiëren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:56

Wie zegt dan dat het grootste gedeelte niet blij is met wat ze krijgen? Op powned, televaag en zulk soort sensatie bronnen na?

Lijkt me logisch dat je ze geen varkensvlees gaat geven en gebruikte handdoeken omdat dat in die cultuur absoluut not done is. Nee, ook niet in oorlogssituaties.
Maar de vluchtelingen die ik zag, van zeer dichtbij zijn enorm dankbaar voor alles wat ze krijgen :)

Zou overigens niet te hard hopen dat ze weer weggaan. Syrië wordt de komende tientallen jaren een onbewoonbaar land. Dus ze zitten hier nog wel even.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:58

Ariannee schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ze moeten verdomme blij zijn met wat ze krijgen, wat zal ik blij zijn als ze weer weg zijn.

Weet je, zo lang als jij met dat soort taal blijft komen, ga ik gewoon niet meer met jou in discussie, goed? En niet omdat ik nou de juf wil uithangen, wel om aan mijn eigen bloeddruk te denken. Gewoon geen zin in.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:00

Wat een enorme hoop doodsbange mensen in dit topic zeg.......dat moet ik IS nageven, mensen laten schrikken kunnen ze! Hogeschool terrorisme!

Als ik iemand wil laten schrikken moet ik ze besluipen en dan ineens te voorschijn springen en 'BOE' roepen. IS hoeft alleen maar een persbericht de wereld in te sturen met als inhoud: 'BOE' en hele volksstammen liggen nachten wakker.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:09

Doodsbang?

Ik denk dat men geen zin heeft in een grote groep die zich niet wensen aan te passen aan andere gewoonten dan zij gewend zijn en plaats moeten maken en zelf achteraan moeten gaan sluiten.

Hoor net dat in Rotterdam de groep die nog in de opvang zitten en asiel hebben gekregen zo snel mogelijk nu een huis krijgen...

Ik kan mij zo voorstellen dat een woningzoekende hier de kriebels van krijgt...

Aan de andere kant kan ik mij ook weer voorstellen dat er een zeer grote groep Nederlanders zijn die asielzoekers in huis nemen als ze nog een slaapkamer over hebben en deze mensen met alles gaan helpen...een baan voor ze gaan zoeken, helpen om alle uitkeringen netjes aan te vragen zodat ze geen vormfouten maken en gekort worden...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:11

Duurt jaren voordat ze uberhaupt een verblijfsvergunning hebben, tot die tijd mogen ze niet werken etc. Helemaal met deze grote stroom... Zorgt alleen maar dat alles nog langer duurt.

Lijkt mij ook voorbarig uit te gaan dat die groep zich helemaal niet wil aanpassen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:12

Waarschijnlijk is het beeld van de weigerende voedselpakketten gecombineerd met het feit dat ze het lastig vinden te schakelen van 2 warme maaltijden per dag naar 1 warme maaltijd per dag. Terwijl de kosten van brood+broodbeleg vergelijkbaar zijn als de kosten van rijst met een beetje groenten en kruiden. Want dat is wat meer aansluit bij hun eigen voedingspatroon.

De voedselpakketten was een ander verhaal. De video is opgenomen op 21 augustus 2015, de ochtend nadat de noodsituatie is afgekondigd aan de Macedonische grens. Het sluiten van de grens leidde tot frustratie bij de vluchtelingen die wilden oversteken. Het enige wat ze op dat moment wilden was toestemming krijgen om de grens over te steken.

Bij de selectie van hulpgoederen houdt het Rode Kruis overigens altijd rekening met de lokale vraag. De voedselpakketten die in dit geval werden uitgedeeld, bestonden uit water, koekjes, ingeblikte vis, sap, thee, crackers, rozijnen, suiker, natte doekjes en plastic bekers. Geen van deze producten zijn niet-halal. De vluchtelingen weigeren de pakketten dan ook niet omdat ze niet-halal zouden zijn.
http://www.rodekruis.nl/actueel/nieuws/ ... pakketten-

Oftewel, het was een noodroep dat ze alleen maar wilden oversteken en op dat moment geen interesse hadden in voedselpakketten, ze wilde alleen maar weg daar. Veiligheid gaat voor voedsel in het primaire brein (het overlevingsbrein) en dat de syriers op hun vlucht met dat brein voornamelijk denken is logisch. Ze zijn namelijk in een overlevingssituatie.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:27

vuurneon schreef:
Duurt jaren voordat ze uberhaupt een verblijfsvergunning hebben, tot die tijd mogen ze niet werken etc. Helemaal met deze grote stroom... Zorgt alleen maar dat alles nog langer duurt.

Lijkt mij ook voorbarig uit te gaan dat die groep zich helemaal niet wil aanpassen.

Asielzoekers krijgen een verblijfsvergunning voor 5 jaar, spreken ze wat Nederlands en kunnen ze wat vertellen over de Nederlandse samenleving...dan worden ze genaturaliseerd tot Nederlander.

En heel de groep die zich niet aanpast? Nee dat denk ik ook niet, maar je blijft altijd met een groep zitten die in zijn gesubsidieerde huisje met uitkering aan zijn bilnaad blijft krabben en als hij wat extra luxe wil dan weet hij dat te halen...want dit soort situaties hebben een aan zuigende werking op lieden met een verkeerde intentie...dat is ook iets wat deze situatie in de hand werkt...

En daar hebben steeds meer mensen zat van en juist die groep die ook tussen wal en schip valt maar niet gehoord wordt...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:01

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:04

verootjoo schreef:
Hier een heldere uitleg over de Syrische vluchtelingen. Veel uitspraken komen voort uit onwetendheid.
http://www.vluchtelingenwerk.nl/actueel ... lde-vragen

Let op: Vluchtelingenwerk wordt zo meteen als onbetrouwbare bron bestempeld. In ten, nine, eight, seven six......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:06

Niet als onbetrouwbaar, maar op sommige punten gewoonweg iets te positief.. Maar dat kan ook niet anders van zo'n dergelijke organisatie.

Jammer van zo'n opmerking trouwens, cowboy. Slaat de discussie nogal dood en is behoorlijk denigrerend.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:09

Ach, er worden wel meer opmerkingen geplaatst die de discussie meer doodslaan.

Natuurlijk brengt Vluchtelingenwerk het rooskleuriger. Maar het is meer beargumenteerd en controleerbaarder dan veel linkjes die ik in dit topic al voorbij heb zien komen en dat maakt het voor mij persoonlijk betrouwbaarder.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:10

Sammie schreef:
Niet als onbetrouwbaar, maar op sommige punten gewoonweg iets te positief.. Maar dat kan ook niet anders van zo'n dergelijke organisatie.

Jammer van zo'n opmerking trouwens, cowboy. Slaat de discussie nogal dood en is behoorlijk denigrerend.

Mwah, als me vandaag niet hetzelfde overkomen was: Vluchtelingenwerk is niet objectief want ze hebben belang bij zoveel mogelijk vluchtelingen dan had je van mij verder niets gehoord. Maar soms verleent de geschiedenis je voorspellende gaven. En daar gaat dit topic toch eigenlijk ook over? Voorspellen welke ellende ons gaat overkomen als we straks ongelooflijke aantallen (moslim-)vluchtelingen binnen hebben die onze banen pakken, ons eten eten (of juist niet) en alles en iedereen verkrachten?

Overigens: jij gebruikt een woord als denigrerend nadat je naar Vluchtelingenwerk verwijst als 'zo'n dergelijke organisatie'? Boeiend......
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 17-09-15 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:11

Ja, Vluchtelingenwerk heeft namelijk een winstoogmerk en wordt per vluchteling betaald :')

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:15

Dus dat betekend dat mensen die meer dan een paar jaar wachten op een huis gewoon langer moeten wachten. En zo'n vluchteling woont hier net 1 week een krijgt een huis. Pff waar gaat het heen. Heb liever dat ze een zwerver een huis geven dan een vluchteling :x :x

En cowboy55, je hebt helemaal gelijk..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:16

Die opmerkingen zijn ook niet nodig en ik kan mij niet heugen die gemaakt te hebben, maar in dit kader is het behoorlijk denigrerend en sturend want als je er iets overzegt tja..

Vluchtelingenwerk is ook wel betrouwbaar, maar het is wel hun brood. Al die andere linkjes en opmerkingen is soms al met simpel nadenken en beargumenteren onderuit te halen. Vluchtelingenwerk haalt een paar hele goede dingen aan en onderbouwd dat, maar weet ook zorgvuldig het eea te vermijden alsook iets te simpel voor te stellen. Iets wat je trouwens ook ziet gebeuren bij het ze moeten wegkamp, want <lijst>. Maar verder alle lof voor vluchtelingenwerk en de mensen die er werken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:16

@Arianne: Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt, he? Vluchtelingen wonen eerst maanden, zo niet jaren in een AZC, in afwachting van een verblijfsvergunning. Die hebben echt niet na een week een woning.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:18

Citaat:
Overigens: jij gebruikt een woord als denigrerend nadat je naar Vluchtelingenwerk verwijst als 'zo'n dergelijke organisatie'? Boeiend......
je zoekt er weer eens meer achter dan dat er staat.. Boeiend.... :(:)

Blue_Eyes schreef:
Ja, Vluchtelingenwerk heeft namelijk een winstoogmerk en wordt per vluchteling betaald :')

Voor wie of hoe is dat bedoeld?