verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:10

Als de tijd daar is en ik zou moeten vluchten zou ik naar Canada gaan..Alaska. Lekker ver weg maar of ze me daar willen hebben tegen die tijd weet ik niet.
Ze zijn nu al niet zo gastvrij.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:11

Die foto doet mij veel, heel veel...
Maar ook ik klik hem weg. Eigenlijk uit frustratie...
Het is te erg wat er gebeurt, er is te veel leed.
En er is zo weinig wat wij er aan kunnen doen.
Alle hulp die we kunnen geven is maar een druppel op de gloeiende plaat.
Het is een mondiaal probleem wat wij niet op kunnen lossen.
Ik schrik altijd enorm van de harde reacties van medemensen.
We hebben het over mensen!!!
Oh wee als wij plek zouden moeten maken in ons eigen wereldje om een medemens te helpen...
Je zou maar op vakantie willen naar een badplaats en je hotelletje is vol...met vluchtelingen.
Wat een drama....natuurlijk een veel groter drama als die mensen die hebben moeten vluchten voor de veiligheid van hun gezin |o
Heel, heel cynisch kan ik hier van worden....maar ook dat helpt niet :(

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:12

Citaat:
Allereerst ben ik het met je eens dat het asielzoekersbeleid op de schop moet.

Als iedereen roept dat 'we' vol zitten in Europa, denk je dan niet dat de omliggende landen vol zitten? En als je op de vlucht bent, zou je dan ook niet streven naar de meest ideale situatie voor je nieuwe toekomst? En als je wordt voorgeschoteld dat dat in NL is, zou je dan 'settelen' voor Turkije? En ben je in Turkije geweest in de opvangcentra? Is de situatie daar echt zo rozengeur en maneschijn? Als jij nu zou moeten vluchten en Irak is je buurland en Frankrijk is iets verder reizen waar vlucht jij dan heen?

Ik vind persoonlijk ook niet dat we 'vol' zitten in Europa.(Ik weet dat je niet zegt dat ik dit claim maar wilde het toch nog even vermelden). Nee, de situatie is daar geen rozengeur en manenschijn. Maar dat is het hier ook niet. Dat is eigenlijk nergens in Europa. Maar door zo'n verandering van het beleid kan het wel aanzienlijk verbeterd worden.

@LadyMadonna; Dankjewel voor de statistieken, ik heb het niet zo op het gebruik van cijfertjes zonder ondersteuning!

Vluchten is een vorm van migreren en er is een verschil tussen een politieke vluchteling en een economische migrant. Nee, ik ben niet in de Turkse opvangcentra geweest. Ben jij dat wel? :) In mijn mening houdt 'de vlucht' op wanneer je niet meer hoeft te vrezen voor je leven. Als jij daarna door wil reizen omdat je opzoek bent naar welvaart, vind ik dat je verandert van een politieke vluchteling in een economische migrant. (Basic aardrijkskunde) En tuurlijk kan ik geen gepast antwoord geven op die laatste vraag, ik zit immers niet in die situatie. Maar als ik er dan toch op moet antwoorden zou ik voor veiligheid kiezen. Geld lijkt me dan een bijzaak.

Maar mijn mening is ook maar een mening, en je hoeft het niet met me eens te zijn. Dat vraag ik ook niet. ;)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:14

Ook zo bijzonder.

Er zitten toeristen op het strand vakantie te vieren en dan zie je de bootjes aankomen.
Ik zou er niet fijn zitten. Oef wat een naar gevoel. Jij luxe en hun niets. Ik bedoel op hun kleren en telefoon na hebben ze weinig mee...
Alles achter gelaten. ( niet dat ik het de mensen kwalijk neem hoor die op vakantie zijn of gaan. Lijkt me alleen zo'n dubbel gevoel)

Heb niet alles gelezen.
Maar in het begin las ik iets over de telefoons van de vluchterlingen.
Is laatst een stuk van geweest op tv.
Die telefoons zijn levensreddend. Ze delen informatie om veilig te vluchten, gebruiken hem als kaart, hun familie kunnen ze bereiken en laten weten dat ze nog leven.

Ik keek er ook altijd raar tegen aan.
Ik zie ze altijd met telefoon in de hand ook hier in de bus en stad haha.

blokje

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:16

Ik zou ook doorreizen.
Turkije is ook alles behalve stabiel de laatste tijd.
Hoe hoger hoe stabieler.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:28

Ik vraag me altijd af, wat als het jezelf overkomt? Wat als hier de pleuris uitbreekt, je vermoord kunt worden of verkracht en er is te weinig hulp in Eigen land? Wat doe jij dan? En hoe zou jij dan willen dat mensen met jou omgaan?
Ik verwelkom deze mensen met open armen, omdat ik hoop dat ze in de omgekeerde situatie hetzelfde voor mij doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:29

Joolien schreef:
Ik vraag me altijd af, wat als het jezelf overkomt? Wat als hier de pleuris uitbreekt, je vermoord kunt worden of verkracht en er is te weinig hulp in Eigen land? Wat doe jij dan? En hoe zou jij dan willen dat mensen met jou omgaan?
Ik verwelkom deze mensen met open armen, omdat ik hoop dat ze in de omgekeerde situatie hetzelfde voor mij doen.

Nou Joolien,ik denk dat als hier de Pleuris uitbreekt,je het zelf moet zien op te lossen.
Dan is het hier Ieder voor zich,God voor ons allen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:29

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:30

storrum schreef:
KimD schreef:
Heel eerlijk? Het doet me helemaal niks, ik ben geen mensenmens en kan hier dus ook zonder emotie heen kijken.

Ik ben overigens ook zo'n racist die tegen vluchtelingen is. Niet zozeer dat ik die mensen geen beter leven gun / wil bieden, maar ik vind wel dat geholpen moet worden op de plek waar het knelt, in hun eigen land.

Helemaal mee eens.

ik sluit me hier ook helemaal bij aan ..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:31

Maar je kan/mag zulke verhalen,die niet waar zouden zijn,toch niet zomaar strafloos in tijdschriften of andere media zetten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:32

gohya schreef:
Maar je kan/mag zulke verhalen,die niet waar zouden zijn,toch niet zomaar strafloos in tijdschriften of andere media zetten?

Anders zou de story en prive allang verboden zijn :')

Het is natuurlijk geen wetenschappelijk artikel die wordt geplaatst en getoetst wordt aan de hand van hele strenge criteria waarbij je vaak meerdere keren nog moet herschrijven.

De telegraaf staat bv ook beruchter om de opruiende (meer rechtse) koppen en verhalen dan de trouw. Bij het lezen van een dergelijk artikel, houd ik altijd de bron in mijn achterhoofd.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:38

gohya schreef:
Joolien schreef:

Nou Joolien,ik denk dat als hier de Pleuris uitbreekt,je het zelf moet zien op te lossen.
Dan is het hier Ieder voor zich,God voor ons allen.

Tjah wat kun je verwachten als je zelf ook zo met anderen omgaat.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:38

Ik schrik echt van sommige, keiharde, reacties hier...

Die foto raakt me. Heel even verbeeld ik mij dat m'n bijna 2 jarige zoon daar ligt. Dan breekt m'n moederhart... Hoe vreselijk moet het zijn, terwijl je alleen maar op zoek bent naar rust, vrede en een beter bestaan.

Bah zo egoïstisch om te zeggen dat dit óns land is. Het is ónze wereld. En als we allemaal eens wat liever en verdraagzamer zijn dan ziet onze wereld er een stuk mooier uit...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:39

Joolien schreef:

meld je aan als je nog een paar kamers vrij hebt zou ik zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:41

rapido schreef:
Joolien schreef:

meld je aan als je nog een paar kamers vrij hebt zou ik zeggen!

Dat heb ik srieus overwogen, maar mijn vriend wil dat neit helaas.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:44

Net die facebook pagina bekeken ''liefde voor Holland''.
Wat een walgelijke pagina zeg, en dan ontkennen rasistisch te zijn maar ondertussen wel ze onderstempelen als ongedierte. WALGELIJK!
Met dit soort berichten schaam ik mij diep voor dit hypocriete land :r

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:45

Tytonidae schreef:
Ik vind persoonlijk ook niet dat we 'vol' zitten in Europa.(Ik weet dat je niet zegt dat ik dit claim maar wilde het toch nog even vermelden). Nee, de situatie is daar geen rozengeur en manenschijn. Maar dat is het hier ook niet. Dat is eigenlijk nergens in Europa. Maar door zo'n verandering van het beleid kan het wel aanzienlijk verbeterd worden.

@LadyMadonna; Dankjewel voor de statistieken, ik heb het niet zo op het gebruik van cijfertjes zonder ondersteuning!

Vluchten is een vorm van migreren en er is een verschil tussen een politieke vluchteling en een economische migrant. Nee, ik ben niet in de Turkse opvangcentra geweest. Ben jij dat wel? :) In mijn mening houdt 'de vlucht' op wanneer je niet meer hoeft te vrezen voor je leven. Als jij daarna door wil reizen omdat je opzoek bent naar welvaart, vind ik dat je verandert van een politieke vluchteling in een economische migrant. (Basic aardrijkskunde) En tuurlijk kan ik geen gepast antwoord geven op die laatste vraag, ik zit immers niet in die situatie. Maar als ik er dan toch op moet antwoorden zou ik voor veiligheid kiezen. Geld lijkt me dan een bijzaak.

Maar mijn mening is ook maar een mening, en je hoeft het niet met me eens te zijn. Dat vraag ik ook niet. ;)

Oké ik ben het met je eens dat er een verschil is tussen een politiek vluchteling en een economisch migrant, good point indeed. Maar dan nóg weten we niet van de mensen zélf waarom ze doorreizen. En dan nóg; wie zijn wij om uit angst ons eigen stekkie te 'verliezen' hen toegang te weigeren. Ons land is toch niet alleen van ons? Er staat toch nergens dat je niet mag verhuizen/emigreren?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:12

Gek eigenlijk. Dat een paar lijntjes wat ooit, lang geleden, getekend is door iemand, bepalen welk metertje grond van wie is en je denkt te kunnen bepalen wie daar komt.
Dat iedereen een mens van vlees en bloed is en graag veilig wil zijn, wil overleven, dat lijkt wel even vergeten te worden. Alleen maar door dat stomme lijntje dat we "grens" noemen.

Je zit met je dikke reet op een paard, gooit elke dag eten weg dat je over de datum hebt laten gaan of niet op kan, koopt iets onzinnigs als geurkaarsen en een nieuwe kleur kussen op de bank. Maar wel even lekker doorblaten over wie er wel niet op jouw centen teert.
Wel eens gehoord van de term "geld maakt niet gelukkig"?

Je kan nog zoveel geld hebben. Dat is niets meer waard als je elke dag voor het leven van jezelf of je gezin moet vrezen. Dat je opgesloten zit in je eigen land, overal waar je komt mentaal tralies om je heen draagt. Wat heb je dan in Gods naam aan een iPhone?
En dat geblaat van die klemgezeten Hollanders dat ze alleen maar hunnie geld komen jatten, want ze hebben een iPhóóóne ;(

Wat sneu dat je zo'n angst hebt dat je jouw menselijkheid kwijt bent geraakt.
Letterlijk over lijken hè. "Het doet me niks want ik ben zelf zo gekwetst". Ach huilie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:13

Lisitano schreef:
Gek eigenlijk. Dat een paar lijntjes wat ooit, lang geleden, getekend is door iemand, bepalen welk metertje grond van wie is en je denkt te kunnen bepalen wie daar komt.
Dat iedereen een mens van vlees en bloed is en graag veilig wil zijn, wil overleven, dat lijkt wel even vergeten te worden. Alleen maar door dat stomme lijntje dat we "grens" noemen.

Je zit met je dikke reet op een paard, gooit elke dag eten weg dat je over de datum hebt laten gaan of niet op kan, koopt iets onzinnigs als geurkaarsen en een nieuwe kleur kussen op de bank. Maar wel even lekker doorblaten over wie er wel niet op jouw centen teert.

Je kan nog zoveel geld hebben. Dat is niets meer waard als je elke dag voor het leven van jezelf of je gezin moet vrezen. Dat je opgesloten zit in je eigen land, overal waar je komt mentaal tralies om je heen draagt. Wat heb je dan in Gods naam aan een iPhone?
En dat geblaat van die klemgezeten Hollanders dat ze alleen maar hunnie geld komen jatten, want ze hebben een iPhóóóne ;(

Letterlijk over lijken hè. "Het doet me niks want ik ben zelf zo gekwetst". Ach huilie.

_/-\o_

Nu is het wel zo, dat deze vorm van 'de vervanmijnbedshow' psychisch medebepaald is. Ik ben even de term kwijt, maar als je het niet lijvelijk meemaakt, kun je jezelf ervoor afschermen. Dit is aan de ene kant ook gezond ,want als je alle leed op de wereld wel aan zou trekken, ga je dood van ongeluk. Het is zelfs zo, dat je het goed gaat praten, in die zin dat je kunt denken 'ach die zal het er wel naar gemaakt hebben'. Dat heft ook te maken met een stukje veiligheid voor jezelf, want als je jezelf zo gaat inleven en beenken dat het hier ook kan, voel je jezelf onveilig.
Raar ding, dat brein.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-15 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:16

Een vreselijke foto..ieder mens word geraakt door dit beeld..

Maar..

Dit is per defintie de schuld van de ouders!ze zijn opgestapt in turkije..waar ze veilig waren..nee nog even een doorreis richting canada

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:17

Laurapalmer schreef:

Maar..

Dit is per defintie de schuld van de ouders!ze zijn opgestapt in turkije..waar ze veilig waren..nee nog even een doorreis richting canada

Kijk, precies wat ik hierboven bedoel.
Ze zullen neit voor de lol dit risico nemen toch?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:22

Joolien schreef:
Dat heb ik srieus overwogen, maar mijn vriend wil dat neit helaas.

hier ook mijn man wil dit niet, echt jammer had het vol met liefde gedaan. en hoop ook dat andere voor mijn hun deuren openen mocht er hier iets gebeuren

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:23

Lisitano schreef:

Zó waar...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:23

Laurapalmer schreef:

Maar..

de schuld van de ouders? hadden ze een keuze? jeetje sommige weten geloof ik echt niet wat er in de wereld omgaat op het moment. ik kan me er geen voorstelling van maken (gelukkig) wat ik wel weet is dat deze mensen geborgenheid nodig hebben.