Femke_Tweety schreef:Als ouders nu echt verstandig zouden zijn, dan kiezen ze iets dat voor hun kind haalbaar is. Een kind met ern heftige en drukke vorm van adhd zou ik inderdaad niet meenemen naar ern luxe restaurant waar men erg op etiquette gesteld is.
Doe je het kind geen lol mee, en de overige gasten ook niet.
.
Nou ik heb 2 stuiterballen. En die neem ik mee naar een restaurant. ook wij hebben recht op een uitje met de kinderen. En ook wij zullen onze kinderen moeten leren hoe het is in de "grote buitenwereld".
Ik zal ze niet mee nemen naar een echt luxe restaurant. Maar wel naar normale restaurants. En niet alleen maar naar een pannenkoeken tent.
Het luxe restaurant neem ik ze overigens niet mee naar toe omdat ik A: vind dat kinderen de kwaliteit daar toch nog niet proeven(lus ik nie) en daarom B: ik het zonde vind van mijn centen om ze mee te nemen als ze de helft van hun couvert laten staan. Ik kan me dan rustig op mijn eten concentreren en me niet met het opvoeden bezig te houden.
Overigens,.....mijn kinderen blijven gewoon op hun krent zitten en er word niet geschreeuwd of wat dan ook. ADHA of niet.
Maar we maken wel wat meer herrie dan een stel volwassenen die samen zitten...dat is waar. Maar iets aan verdraagzaamheid zou er moeten zijn.
Edit: ik heb overigens er niets op tegen dat er restaurants zijn die er voor kiezen om kinderen te weren. Als er een markt voor is waarom niet.
De handigste manier is overigens een bepaald menu kiezen wat kinderen niet lekker vinden en geen friet of kindermenu aanbieden.