5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:15

__YSB__ schreef:
Serie moordenaar Jeffrey Dahlmer is ook begonnen op jonge leeftijd met het martelen en vermoorden van beesten. Ze daarna te ontleden enzo.

Ik denk altijd direct dat het kleine moordenaartjes in de dop zijn.

klopt
https://www.psychologytoday.com/blog/th ... when-worry

__YSB__

Re: 5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:17

Klopt, ik ben dol op de YouTube video's die over dit soort dingen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:17

Zoals ik zei... Een mens is een zoogdier maar niet alle zoogdieren zijn mensen. Rood is een kleur maar niet alle kleuren zijn rood.

Ja, veel seriemoordenaars beginnen met dieren maar niet iedereen die een dier mishandelt of vermoordt wordt een seriemoordenaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:18

geerke schreef:
nou...ik ben 50 ik ben nog nooit iemand tegen gekomen in mijn leven(en ikzelf ook niet)die gevoelens van een pup verdrinken moest onderdrukken :7

Wees maar blij dat jij blijkbaar alleen gelukkige mensen kent :)

Ik heb helaas te veel kinderen gezien die op jonge leeftijd zeer ernstige dingen deden uit pure wanhoop of gebrek aan inzicht (ook tegen over andere kinderen). Gelukkig worden de meeste gezond groot, maar dragen wel een schuldgevoel mee.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:18

Ayasha schreef:
ASP's hebben dat hele pakketje niet. Geen rugzakje... ze (her)kennen de gevoelens trouwens wel bij anderen maar ze voelen ze zelf niet (wat hen dus zo gevaarlijk maakt. Een slimme ASP kan mensen manipuleren als geen ander en heel vaak zijn ze boven gemiddeld intelligent.) Die kunnen er dus ook niks bij steken. Het enige wat therapie doet is hen 'leren' functioneren. Maar in feite is therapie voor een ASP niets meer of minder dan een trukje leren... Ze leren er niet van voelen. Ze leren enkel enigszins normaal te handelen.

Dan mag jij me het onderzoek laten zien waar je uit haalt dat mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis geen enkele gevoelens hebben, daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord. Wel kan ik me een artikel herinneren waaruit et omgekeerde bleek: dat kinderen met antisociale neigingen juist heel gevoelig zijn, maar die zou ik zo niet meer terug kunnen vinden.

Boosheid, frustratie; ook dat zijn gevoelens en ik durf te wedden dat ook de kleuter uit dit verhaal wel eens huilt of stampvoet (beide gedragingen die niet voor de lol worden getoond). Het zou me zelfs verbazen als hij het hondje 'zomaar' had gedood. Ik vermoed dat er wel degelijk gevoelens van jaloezie, boosheid, irritatie of wraak (op de wereld) aan ten grondslag lagen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:29

Lente schreef:
Zoals ik zei... Een mens is een zoogdier maar niet alle zoogdieren zijn mensen. Rood is een kleur maar niet alle kleuren zijn rood.

Ja, veel seriemoordenaars beginnen met dieren maar niet iedereen die een dier mishandelt of vermoordt wordt een seriemoordenaar.

Juist.

Ik ben opgegroeid in een huis met heel veel dieren. We hadden wel 6 honden en 10 tot 15 katten.. Een stuk of 10 hamsters, 30 konijnen etc.. En onze moeder leerde ons respect te hebben voor dieren. Maar... Ik en mijn tweelingzus en mijn oudere broer misten heel wat in onze opvoeding. Onze moeder had/heeft borderline en had ook losse handen. Daarnaast kregen we simpelweg geen (positieve) aandacht van haar. Als kind hebben we verschrikkelijke dingen gedaan met dieren. Dit omdat mijn moeder meer aandacht gaf aan de dieren dan aan ons, maar als we de dieren iets aandeden, hadden we haar volle aandacht. Negatieve aandacht is ook aandacht.

Ik sloeg en schopte dieren. Mijn broer en zus ook. Ook dingen als aan oren trekken of aan de staart trekken.. Daarnaast zijn er meerdere hamsters omgekomen door onze praktijken.. En waren we ook echte pesters naar bepaalde dieren toe (de lievelingskat van onze moeder was een vaak slachtoffer).

Nu, ik ben een echte dierenliefhebber. Sinds mijn jeugd heb ik dieren nooit meer wat aangedaan. Mijn zus en broer ook niet. Mijn zus heeft allerlei dieren zelf en is er dol op. Mijn broer heeft een kat die echt zijn beste vriend is.. En toen hij een andere kat van hem verloor, huilen als een malle. Daarnaast heeft mijn zus zoveel empathie. Die is heel goed met inleven in anderen en emoties begrijpen, dat ze er soms zelf aan onderdoor gaat omdat ze teveel emoties van anderen overneemt.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat niet elk kind dat zulk gedrag vertoond geen empathie heeft. Het kon ons ook niet schelen hoe een dier liet blijken dat hij pijn had, dan gingen we alsnog door.

Wij deden dieren pijn uit woede en frustratie. Wij hadden pijn en de enige manier om die te uitten was op dieren. Dat was een uitlaatklep.

Daar konden wij als kinderen niets aan doen. We waren immers kinderen.. En we werden niet juist gecorrigeerd. We werden niet bij gebracht dat het niet kon. Ondanks dat we het wel wisten, ergens, dat het verkeerd was, deden we het alsnog, want we zagen niet de daadwerkelijke gevolgen in, of de daadwerkelijke pijn die we de dieren brachten. Er was geen bewust besef van de schade die we de dieren brachten. Het moment dat we oud genoeg waren om dit wel te beseffen, stopte het ook meteen.. Maar dit besef kwam wel later dan de leeftijd van 5.

Natuurlijk kan ik niet zeggen hoe het zit met dit kind. Misschien heeft hij helemaal geen empathie. Misschien heeft hij wel aanleg voor ergere dingen. Wie weet, is het wel een toekomstige moordenaar.. Maar misschien is het ook een kind dat zo vol zit met verdriet en boosheid, dat zo verkeerd is opgevoed.. Dat het niet beter weet.. In beide gevallen hoort dit kind hulp te krijgen.. En er hoort niet met een vinger van schuld naar hem gewezen te worden. Het is een kind en hoewel op een leeftijd van 5 de meeste kinderen weten dat zoiets als dit echt niet kan en de meeste kinderen dit nooit zouden doen, weet je niet bij hem wat de achtergrond geschiedenis is en kan je hem op basis van de informatie die we nu hebben niet veroordelen tot 'een kronkel in de kop' of een 'moordenaar' of 'geen empathie hebben'. Dat weet je niet.

Ik en mijn zus en broer hebben ook gekke dingen gedaan.. En wij zijn drie volwassenen die veel liefde hebben voor dieren, kinderen en mensen en die tot nu toe nog niemand in stukjes hebben gehakt met een bijl.. We hebben spijt van ons gedrag als kinderen.. En dat was gedrag was ook best onder 'psychopathisch' gezet kon worden. We dragen alle drie nog steeds onze littekens van onze jeugd, maar een psychopaat zijn of geen empathie hebben is er gelukkig niet één van.. En dat hoeft bij dit jongetje ook niet zo te zijn..

Wat er ook allemaal achter zit, feit blijft, dit jongetje hoort hulp te krijgen, en niet aan de schandpaal te worden genageld.

Zoals Gohya's zoon (dapper dat je dat neer durft te zetten), dat er ook iets was (of scheiding of misschien zuurstoftekort bij geboorte) waardoor hij dieren pijn ging doen. Maar Gohya is een goede ouder, die hulp inschakelde, waardoor het in goede banen is geleid. Super. Dat kan misschien ook nog met dit kind, ongeacht de achterliggende reden van zijn gedrag. Het is nu nog niet te laat voor hulp. Het is jammer dat zijn ouders deze hulp niet hebben ingeroepen, maar nu dit aan het licht is, is het de taak van instanties om goed in te grijpen en het jongetje de hulp te geven die hij nodig heeft, als zijn ouders daarin te kort schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:32

Eline, enorm respect voor je lange, uitgebreide en persoonlijke post _O_

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:35

sallandval schreef:
Ayasha schreef:
ASP's hebben dat hele pakketje niet. Geen rugzakje... ze (her)kennen de gevoelens trouwens wel bij anderen maar ze voelen ze zelf niet (wat hen dus zo gevaarlijk maakt. Een slimme ASP kan mensen manipuleren als geen ander en heel vaak zijn ze boven gemiddeld intelligent.) Die kunnen er dus ook niks bij steken. Het enige wat therapie doet is hen 'leren' functioneren. Maar in feite is therapie voor een ASP niets meer of minder dan een trukje leren... Ze leren er niet van voelen. Ze leren enkel enigszins normaal te handelen.

Dan mag jij me het onderzoek laten zien waar je uit haalt dat mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis geen enkele gevoelens hebben, daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord. Wel kan ik me een artikel herinneren waaruit et omgekeerde bleek: dat kinderen met antisociale neigingen juist heel gevoelig zijn, maar die zou ik zo niet meer terug kunnen vinden.

Boosheid, frustratie; ook dat zijn gevoelens en ik durf te wedden dat ook de kleuter uit dit verhaal wel eens huilt of stampvoet (beide gedragingen die niet voor de lol worden getoond). Het zou me zelfs verbazen als hij het hondje 'zomaar' had gedood. Ik vermoed dat er wel degelijk gevoelens van jaloezie, boosheid, irritatie of wraak (op de wereld) aan ten grondslag lagen.

Typ 'anti sociale persoonlijkheid' in op Google ... :+ ben nu niet thuis dus kan effe geen onderzoeken enz posten.

Maar voel je vrij om in tussentijd jouw onderzoek weer op te diepen. Ik volg morgen of overmorgen als t mee zit.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-08-15 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:35

Wat erg Eline :(:)
Helaas ken ik inderdaad meerdere mensen die zo'n herinnering met zich meedragen :(

Het is al erg genoeg dat het zo ver kan komen en vervolgens kotst de maatschappij je ook nog uit.
Ben blij dat hij waarschijnlijk nog niet (goed) kan lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:39

Mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis hebben wel degelijk emoties! Ze kunnen zich alleen niet relateren aan de emoties van anderen en kunnen zeer emotieloos over komen.

Schuldgevoel kennen ze niet maar als seriemoordenaars praten over hun delicten kunnen ze bijvoorbeeld heel blij worden. Of ze zijn boos op hun slachtoffers (of dragen negatieve emoties op hen over).

Maar dan nog... Niet iedereen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis is een moordenaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:44

Dat inleven in een ander kunnen toch verrekte weinig mensen in het echt hoor.
Het meeste 'inleven' is gemaakt gedrag.
Niet voor niets weten mensen niet wat ze met situaties aanmoeten die ze zelf niet kennen en maken dan de meest ongepaste opmerkingen. Of vragen op internet wat je moet zeggen.
Denk maar aan mensen die anderen dom aan kijken als hun huisdier dood is en dan zeggen: huh, het is toch maar een beest?

Ik moet zeggen dat ik daar eveneens vaak genoeg schuldig aan ben trouwens.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:00

Ayasha schreef:
Typ 'anti sociale persoonlijkheid' in op Google ... :+ ben nu niet thuis dus kan effe geen onderzoeken enz posten.

Op google staat wel meer flauwekul en op scholar vind ik alleen meer wat mijn mening in deze onderbouwt. Vandaar dat ik meer op zoek was naar specifieke artikelen waar je het over hebt :) .

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:04

_Nelleke_ schreef:
Toch zal het je verbazen hoeveel boertjes er in Nederland nog een zak kittens in de sloot dumpen. Gewoon aardige boertjes, die best prima met hun koeien omgaan...

Dat is niet te vergelijken, absoluut niet!!!

Neemt ook niet weg dat het ook erg is voor de kittens en wanneer het om hun eigen katten gaan dat ze dan maar ff naar de dierenarts moeten/ kunnen om ze onvruchtbaar te maken. Daar zijn ze meestal helaas ook te laks/ makkelijk in. En katten fokken als konijnen dus tja....................helaas.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:35

Het is idd triest je weet niet wat de jongen mee heb gemaakt of het meisje en wat er vooraf is gebeurd

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:26

geerke schreef:
normaal gesproken weet je toch niet wat voor effect het heeft als je een pup onderwater houdt?Helemaal niet als je vijf bent.Heel apart dit,klopt gewoon niet.

Dit jochie wist maar al te goed wat hij deed.
Die had al met genoeg dieren geëxperimenteerd. Want hij kent het concept dood ook maar al te goed.
Hier weten mijn kids nog niet veel van dood. Toch niet van dieren of mensen in hun dagdagelijkse leven (wel van een gestorven overgrootvader, maar dat is verder en dus minder tot hun doorgedrongen).
Als een jochie van 5 'zo nu is ie dood' zegt, dan zit er al veel besef in.

Weg van de ouders (in de korte toekomst weer negatieve aandacht) om hem dan 'om te scholen' en er degelijke dingen in te krijgen weg van zijn ouders die niet het voorbeeld zijn van wat er in NL verwacht wordt.

Als dit jochie al een pup dood (groter dan een vogel) en hij blijft gewoon bij zijn moeder. ...
Er moet dan maar een kindje het jochie kwaad maken.
Wat is dan de volgende stap?
Als het een jonger kind is en er is een fontijntje in de buurt? Lekker verdrinken joh, kan hij toch wel baas.

Echt opletten als hier met dit jochie niets mee gedaan wordt.

Wel schande van bokt dat het weer de schuld is van het slachtoffer. En nooit van de schuldenaar.

(Als het jochie al hier in NL mag blijven, is het niet zeker dat er veel nog van gaat gekend zijn, van dit verzuipen van een pup, dus daar zou ik me geen zorgen rond maken hoor)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:29

Niemand beweert hier volgens mij dat hij onschuldig is.
Het is gewoon triest dat het zo ver heeft kunnen komen, voor alle betrokken partijen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:49

Lente schreef:

Fout. Iedere (serie) moordenaar is begonnen met dieren. Daarnaast is het 1 van de 3 signalen betreffende een psychopaat (driehoeksverhouding).

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:55

Klopt idd, kijk gewoon voor de grap op YouTube, daar hoor en zie je dat de meest gevaarlijke mensen/serie moordenaars zijn begonnen in hun jeugd(4 a 5 jaar oud) met het tiranniseren/vermoorden van beesten.
Edit; einde van het filmpje is een beetje treurig en naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 00:43

Ailill schreef:
Lente schreef:

Fout. Iedere (serie) moordenaar is begonnen met dieren. Daarnaast is het 1 van de 3 signalen betreffende een psychopaat (driehoeksverhouding).

Dat is gewoonweg niet waar. Een groot deel begint inderdaad met dieren maar je kan niet stellen dat iedere moordenaar daarmee begonnen is, zoals jij doet.

Het kan inderdaad een waarschuwingssignaal zijn maar zoals ElineS zo mooi illustreerde; niet elk kind dat wreed is tegen dieren groeit op tot seriemoordenaar.

Omgevingsfactoren als misbruik, of fysieke of emotionele mishandeling kunnen ook zeker bijdragen aan het uitgroeien tot seriemoordenaar. Ook dit is echter niet áltijd het geval.

Omgekeerd is het wel zo dat de meeste seriemoordenaars een heftige jeugd hebben gehad met veel geweld tegen hen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:29

Wauw, het kan me serieus niet schelen welke aandoening of opvoeding een kind heeft gehad en hoe iemand opgroeit, ik word hier verdrietig en boos van. Ook van de verhalen die hier verteld worden.
Ik kan geen respect opbrengen voor je verhaal Eline, sorry, ik vind het heel eerlijk van je, maar wal-ge-lijk. Alles voor aandacht. Bah. Schijtkinderen.
Dit is voor mij alleen maar een extra bevestiging dat ik ze niet wil, als je ze niet genoeg aandacht geeft, ben je al verantwoordelijk voor de meest gruwelijke dingen blijkbaar :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:47

Klopt. Dat ben je dan. Je bent namelijk verantwoordelijk voor het doen en laten van je kinderen.

Dat een kind op vreselijke manieren verwoede pogingen doet om aandacht te krijgen als het daar te weinig van krijgt kan je het kind niet aanrekenen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:53

Lente schreef:
Klopt. Dat ben je dan. Je bent namelijk verantwoordelijk voor het doen en laten van je kinderen.

Dat een kind op vreselijke manieren verwoede pogingen doet om aandacht te krijgen als het daar te weinig van krijgt kan je het kind niet aanrekenen.

Wat een gepraat in de rondte... Er zijn andere manieren om aan aandacht te komen, als je iets weerloos en onschuldigs bewust pijn gaat doen, daarmee doorgaat als je merkt dat het pijn heeft... daar heb ik geen woorden voor. In mijn ogen moet je dat een kind wel aanrekenen.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:54

Niobe schreef:
Lente schreef:

Wat een gepraat in de rondte... Er zijn andere manieren om aan aandacht te komen, als je iets weerloos en onschuldigs bewust pijn gaat doen, daarmee doorgaat als je merkt dat het pijn heeft... daar heb ik geen woorden voor. In mijn ogen moet je dat een kind wel aanrekenen.

Aangezien jij dit duidelijk zelf nog nooit hebt meegemaakt, kun je er ook niet zo makkelijk over praten. Het is zielig voor het kind dat het op zo'n manier aandacht moet krijgen, maar dat is zéker niet de schuld van het kind. Opvoeding en liefde zijn alles.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:00

Dus ik mag er ook geen mening over hebben? Er zijn toch andere manieren voor een kind om aandacht te krijgen? Vragen bijvoorbeeld? :'). Desnoods spullen kapot maken, kan ik nog vrede mee hebben.
Sorry, maar ik kan het niet zielig vinden voor een kind dat het dieren pijn doet en/of zelfs vermoordt voor aandacht.

Waar ik al helemaal de schijt van krijg is dat het hier laconiek verteld wordt, alsof ze een lintje verwachten dat ze later dat niet meer doen en niet overgegaan zijn naar het vermoorden van mensen.

Het spijt me serieus als ik op tenen trap, maar dit verhaal zit al dagen in mijn hoofd, ik kan er met mijn pet echt. niet. bij. Zo erg vind ik het. En het is vast aan de orde van de dag, maar dat maakt het niet minder erg.

Dat het kind hulp nodig heeft, lijkt me een duidelijk verhaal. Maar in mijn inzien ook een flinke wakkerschudding.
Laatst bijgewerkt door Niobe op 05-08-15 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:00

UhNee
Dat heeft niets te maken met zelf niet meegemaakt hebben.

Liefde van mijn egoïstische en labiele moeder heb ik tot de dag van vandaag ook nog niet gehad.
Alcohol en bijbehorende agressief gedrag was orde van de dag.
Maar voor mij en vele was dat juist de reden om extra van dieren te gaan houden.
Die gaven wel liefde.
En tot de dag van vandaag hou ik daar ook meer van dan van mensen.

Dus ik begrijp niobe wel.