Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RedPassion schreef:Kuggur schreef:Haha, een mens is ook een dier, dat is jullie hoofdargument?
De opmerking dat je dieren gelijkwaardig vind aan mensen impliceert uiteraard een onderscheid tussen de diersoort mens en de andere dieren.
Dus wat wordt het, haarkloverij of een serieuze ethische discussie?
Typisch dat je mijn vraag niet beantwoordt.
Alle soorten zijn verschillend, dus ja: Er is onderscheid. Maar dat hoeft -voor mij- nog geen verschil in waarde te betekenen. Dat is het hele punt van gelijkwaardig.
Kuggur schreef:Haha, een mens is ook een dier, dat is jullie hoofdargument?
De opmerking dat je dieren gelijkwaardig vind aan mensen impliceert uiteraard een onderscheid tussen de diersoort mens en de andere dieren.
Dus wat wordt het, haarkloverij of een serieuze ethische discussie?
Citaat:In Animal Liberation, Singer argues against what he calls speciesism: discrimination on the grounds that a being belongs to a certain species. He holds the interests of all beings capable of suffering to be worthy of equal consideration and that giving lesser consideration to beings based on their species is no more justified than discrimination based on skin color. He argues that animals rights should be based on their capacity to feel pain more than on their intelligence. In particular, he argues that while animals show lower intelligence than the average human, many severely intellectually challenged humans show equally diminished, if not lower, mental capacity and that some animals have displayed signs of intelligence (for example, primates learning elements of American sign language and other symbolic languages) sometimes on a par with that of human children. Therefore, intelligence does not provide a basis for giving nonhuman animals any less consideration than such intellectually challenged humans.
Ninx schreef:Kuggur schreef:
Dus jij meent werkelijk dat een dierenleven een gelijke waarde heeft als een mensenleven?
Kun jij het tegendeel onder woorden brengen?
Liesje1611 schreef:Wat een bullshit dit.
Dus ik ben dierenartsassistente, help dieren te allen tijde te helpen, hun herstel te bevorderen, hun lijden te verlichten.. Maar omdat ik vlees eet heb ik geen respect voor dieren?
Beetje pennytopic dit, á la "ik eet geen paard want dat is sjielugh maar plofkippetje gaat er wel in hoor"
Kinke schreef:jij hebt het nu over iets meer dan de helft, degene waarop ik reageerde beweert dat bijna alle soja…etc.
8nnemiek schreef:Ik heb eens een docu gezien over de koeienranches in Amerika..Echt vreselijk hoe die dieren behandeld worden.. Koeien zo ver je kan kijken, in de volle zon, op afgezette stukjes zand, arme dieren kunnen hun kont niet keren, en zo staan ze daar te wachten op hun dood
Echt vreselijk. Mensen die daar aan mee doen hebben echt geen respect voor dieren nee.
Fijn dat jij zelf inziet dat je een dierenbeul bent Eileen![]()
Jammer dat je daar trots op bent
anneliesdj schreef:Ik zat toevallig gister een uitzending van Zembla te kijken over de hedendaagse melkveeindustrie en de melkkoe als topsporter. Ik zou je aanraden om dat eens te gaan kijken want het geeft goed weer hoe ik het ervaar. Ik ben overigens gek op vlees, maar vind dat 'we' tegenwoordig nogal respectloos omgaan met 'ons' vlees en melkvee. Ik ben dan ook voor vlees van dieren die vrije uitloop hebben gehad, niet volgestouwd zijn met antibiotica en op diervriendelijke manier zijn geslacht (en vervoerd naar).
Kinke schreef:anneliesdj schreef:Ik zat toevallig gister een uitzending van Zembla te kijken over de hedendaagse melkveeindustrie en de melkkoe als topsporter. Ik zou je aanraden om dat eens te gaan kijken want het geeft goed weer hoe ik het ervaar. Ik ben overigens gek op vlees, maar vind dat 'we' tegenwoordig nogal respectloos omgaan met 'ons' vlees en melkvee. Ik ben dan ook voor vlees van dieren die vrije uitloop hebben gehad, niet volgestouwd zijn met antibiotica en op diervriendelijke manier zijn geslacht (en vervoerd naar).
Dat heeft Zembla weer goed voor elkaar gekregen. Men neme een veehouder die vooral naar de cijfers kijkt, wat knip en plakwerk hier en daar en tadaaaaa….half Nederland denkt dat deze man representatief is voor de melkveehouderij.
_xrose schreef:Ik denk niet zozeer de dood maar meer de manier waarop het gebeurd, tenminste dat vind ik er erg aan.
Jolandaa_ schreef:Jammer dat de zembla volgers nog nooit de moeite genomen hebben om eens echt bij een boer te gaan kijken. Zembla zend onzin uit. Hetzelfde als wakker dier. Tuurlijk sterft er wel eens een varken of koe. Maar ook een boer heeft slaap nodig. Die gaat in de ochtend om 6cuur een rondje stallen maken. En tja dat dier ruimt zichzelf niet op. Dat filmen ze. Dat een dier dood op de grond ligt...