Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amaris schreef:Sheran schreef:Misschien omdat jij wellicht aanleg hebt om wat voller te worden, Amaris? Want ik denk dat wel: oh, real women have curves... ik moet er op de een of andere manier wat bij zien te eten. En dat is ook niet goed, want niet iedereen kan zo makkelijk extra aankomen. En veel ijs eten is nooit een gezonde oplossing.
Huh? Mijn post ging over het verwoorden van een gevoel en de B&J is gewoon een voorbeeld omdat iedereen dat wel snapt en over het algemeen lekker vindt en over het algemeen niet met de liters naar binnen werkt omdat het gewoon vette hap is.
Hoezo heb ik aanleg om dik te worden?
IK ben ook totaal niet gevoelig voor dat graatmagere modellen gedoe. Maar we weten allemaal dat heel veel mensen dat wel zijn.
En dan bedoel ik maar te zeggen: de meeste mensen (jongeren? meiden?) willen vast graag dun zijn maar niemand zal nav een tijdschrift met +size modellen gaan denken: laat ik eens zo worden.
Slecht? Misschien wel. Staat het vollere figuur veel mensen erg goed? Jazeker.
Maar zo werkt het nou eenmaal.
Amaris schreef:Bi
Bij dunne modellen zal ik mijn beker B&J misschien een keer laten staan (niet echt natuurlijk maar als voorbeeld)
liedje89 schreef:Amaris schreef:Bi
Bij dunne modellen zal ik mijn beker B&J misschien een keer laten staan (niet echt natuurlijk maar als voorbeeld)
Een ijsje laten staan lijkt me voor de gemiddelde Nederlander juist goed, dus dan zijn dunne modellen dus gezond. Of wellicht zouden mensen gewoon zelf verantwoordelijk kunnen zijn voor hun beslissingen ipv de schuld te geven aan een model puur omdat ze dikker of dunner is dan jij
Amaris schreef:Eerder denken ze 'goh de zomer komt eraan, laat ik weer eens wat gezonder gaan eten'.
liedje89 schreef:Als jij een dun mens ziet en denk, "nou dat wil ik ook, ik eet nooit meer wat" is het probleem toch niet dat je een dun mens hebt gezien maar dat je daar zelf hele rare gedachten bij bedenkt. Tuurlijk is dat een ziekte en moet je dan gewoon behandeld en geholpen worden. Maar imo werkt het altijd normaal vinden dat mensen zich daar zo laten beïnvloeden en de industrie de schuld geven daar helemaal niet bij. Het is niet normaal dat je bij het zien van een model op een billboard zulke gedachtes hebt, en als je die gedachtes hebt dan moet jij naar de dokter, dat model hoeft niet weg die heeft niets misdaan
Winged schreef:Amaris schreef:Eerder denken ze 'goh de zomer komt eraan, laat ik weer eens wat gezonder gaan eten'.
Maar wat is er mis met gezond eten het hele jaar door? Laten we wel wezen, als je je tussen oktober - maart zo gigantisch volpropt dat je in april besluit om alle zoete rommel te laten staan doe je in de wintermaanden iets niet helemaal goed hoor
Amaris schreef:Maar goed, de strekking van wat ik probeer duidelijk te maken 'mensen willen vaak dun(ner) worden maar mensen willen zelden bewust naar maatje 46 lijkt toch niet helemaal over te komen. Veel plezier nog in dit topic.
Emmaa_ schreef:Ik vind de hele discussie wbt gewicht van modellen een pittige.
Winged schreef:manubres schreef:Het gaat er niet om of ze wel of niet geaccepteerd worden, maar het gaat om het effect dat het heeft op (jonge) meisjes....het dunne ideaalbeeld is vaker een trigger voor meisjes om anorexia te krijgen dan dat te dikke mensen een trigger zijn voor meisjes om teveel te gaan eten....
Bullshit, dit is géén trigger voor anorexia. Anorexia is een ziekte die veel meer invloeden heeft. Sterker nog, vaak is pésten een trigger voor anorexia.
love_western schreef:essie_blue schreef:Och je ziet ook heel vaak plaatjes voorbij komen tegenwoordig van 'vollere' vrouwen met uitspraken als 'bones are for dogs, men like meat'. Ik ga die vrouwen toch ook geen vette varkens noemen.. triest dat 'dikke' mensen dit soort uitspraken nodig hebben om zichzelf beter te voelen, gewoon het omlaag halen van andere mensen.
Een model is een model, een ideaalbeeld. Dit meisje is inderdaad erg dun, al is ze nog jong en is het misschien ook haar bouw, toch vind ik het wel goed dat deze foto er af gehaald is. Jammer dat het meisje nu zo afgebrand wordt. Ik weeg ook nog geen 50 kilo met 1.70, zit nog net niet wekelijks bij de macvind het jammer dat dat ideaalbeeld verschuift naar een beeld wat gewoon is, ik ben hartstikke blij dat ik zo slank blijf maar kan me voorstellen dat veel meiden er onzeker van worden. Daarbij moet het toch helemaal geen ideaal zijn om mollig te zijn? Doe mij maar het lijf van Adriana Lima hoor haha.
Wauw scheer lekker alle dikkere mensen over 1 kam zeg
Dus omdat nu dunnere mensen worden aangevallen, is dat nu gelijk een reden om dikkere mensen weer aan te vallen?
Winged schreef:manubres schreef:Het gaat er niet om of ze wel of niet geaccepteerd worden, maar het gaat om het effect dat het heeft op (jonge) meisjes....het dunne ideaalbeeld is vaker een trigger voor meisjes om anorexia te krijgen dan dat te dikke mensen een trigger zijn voor meisjes om teveel te gaan eten....
Bullshit, dit is géén trigger voor anorexia. Anorexia is een ziekte die veel meer invloeden heeft. Sterker nog, vaak is pésten een trigger voor anorexia.
[***] schreef:Ik vind dit zo'n onzin, waarom blijven mensen toch altijd zeuren over het uiterlijk van iemand anders. Het model heeft inderdaad dunne benen, maar dat is gewoon haar bouw, ik ken ook meerdere mensen met zulke benen, en nee, die hebben geen anorexia o.i.d. Daarnaast zie je haar ribbenkast, en ook dit is niet bijzonder aangezien je dit bij heel veel mensen zie als je in zo'n pose ligt. En dan hebben we ook nog photoshop waardoor de foto een vertekend beeld kan krijgen.