Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:04

Over haar figuur sprak ze ook. „Ik ben mijn hele leven een latje geweest, dus ik hoorde wel eens dat ik model moest worden. Ik hou eigenlijk helemaal niet van dat ik-wil-model-zijn-idee. Het is veel sneller gegaan dan ik had verwacht, maar daar ben ik natuurlijk wel hartstikke blij mee.”

Ze was altijd al zo, dus als ze geen model was geweest had geen kip er ooit aandacht aan besteed.
Tegenwoordig kunnen ze alleen de succesvollere mensen pakken ofzo ?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:06

Amaris schreef:
Sheran schreef:
Misschien omdat jij wellicht aanleg hebt om wat voller te worden, Amaris? Want ik denk dat wel: oh, real women have curves... ik moet er op de een of andere manier wat bij zien te eten. En dat is ook niet goed, want niet iedereen kan zo makkelijk extra aankomen. En veel ijs eten is nooit een gezonde oplossing.

Huh? Mijn post ging over het verwoorden van een gevoel en de B&J is gewoon een voorbeeld omdat iedereen dat wel snapt en over het algemeen lekker vindt en over het algemeen niet met de liters naar binnen werkt omdat het gewoon vette hap is.

Hoezo heb ik aanleg om dik te worden?

IK ben ook totaal niet gevoelig voor dat graatmagere modellen gedoe. Maar we weten allemaal dat heel veel mensen dat wel zijn.

En dan bedoel ik maar te zeggen: de meeste mensen (jongeren? meiden?) willen vast graag dun zijn maar niemand zal nav een tijdschrift met +size modellen gaan denken: laat ik eens zo worden.

Slecht? Misschien wel. Staat het vollere figuur veel mensen erg goed? Jazeker.

Maar zo werkt het nou eenmaal.

Nou, ik dus wel, vandaar dat ik het vroeg. En ik ben dus erg dun. En als mensen zeggen dat echte vrouwen voller zijn, krijg ik het beeld dat ik geen echte vrouw ben. En dat is best vervelend. Vandaar dat ik het vermoeden had dat jij minder moeite had met op gewicht blijven, omdat je het zo stellig zei.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:09

Amaris schreef:
Bi
Bij dunne modellen zal ik mijn beker B&J misschien een keer laten staan (niet echt natuurlijk maar als voorbeeld)

Een ijsje laten staan lijkt me voor de gemiddelde Nederlander juist goed, dus dan zijn dunne modellen dus gezond >;) . Of wellicht zouden mensen gewoon zelf verantwoordelijk kunnen zijn voor hun beslissingen ipv de schuld te geven aan een model puur omdat ze dikker of dunner is dan jij :o?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:09

Ik heb het niet over de uitzonderingen die de regel bevestigen.
Jij bent erg dun en hebt moeite met op gewicht te komen.

Maar ik heb het over de grote doelgroep die het andersom heeft.

In mijn kennissenkring ken ik niemand met een normaal gewicht en die zal denken 'goh ik wil best naar maatje 46, laat ik eens drie liter B&J gaan eten'.

Eerder denken ze 'goh de zomer komt eraan, laat ik weer eens wat gezonder gaan eten'.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:10

liedje89 schreef:
Amaris schreef:
Bi
Bij dunne modellen zal ik mijn beker B&J misschien een keer laten staan (niet echt natuurlijk maar als voorbeeld)

Een ijsje laten staan lijkt me voor de gemiddelde Nederlander juist goed, dus dan zijn dunne modellen dus gezond >;) . Of wellicht zouden mensen gewoon zelf verantwoordelijk kunnen zijn voor hun beslissingen ipv de schuld te geven aan een model puur omdat ze dikker of dunner is dan jij :o?

*zucht*

Ik geef het op...

Anoniem

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:19

Ik vind de hele discussie wbt gewicht van modellen een pittige. Er is nou eenmaal een hele goede rede dat er altijd meisjes met maatje 32/34 gecast worden voor shows en fittings, en dat ligt vrij simpel. Als je een rij vrouwen met maat 40 op een rij zet, dan zien ze er allemaal uit. De een heeft grote borsten, de ander heeft grote billen, weer een ander is gewoon lang en oogt dus weer 3x slanker dan de andere meiden met maat 40, en ga zo maar door. Het kost enorm veel tijd om haute couture op iedereen persoonlijk aan te passen, het is namelijk gewoon een vorm van kunst. Dit is ook de enige rede dat ze slanke modellen pakken. Als je 10 meiden met maatje 32 op een rij zet die allemaal boven de 1.75 zijn dan heb je namelijk 10 keer ongeveer hetzelfde figuur, wat gewoon te maken heeft met vetpercentages. Voor maatje 32 moeten die enorm laag zijn.

Aan de ene kant ben ik het ermee eens dat zulke ongelofelijk dunne meiden niet het voorbeeld van onze samenleving zouden moeten zijn, maar aan de andere kant vind ik dat meiden als Tess Munster dat ook niet zouden mogen zijn. Allebei de kanten zijn gewoon simpelweg ongezond en dat moeten we niet promoten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:23

Amaris schreef:
Eerder denken ze 'goh de zomer komt eraan, laat ik weer eens wat gezonder gaan eten'.

Maar wat is er mis met gezond eten het hele jaar door? Laten we wel wezen, als je je tussen oktober - maart zo gigantisch volpropt dat je in april besluit om alle zoete rommel te laten staan doe je in de wintermaanden iets niet helemaal goed hoor ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:25

Als jij een dun mens ziet en denk, "nou dat wil ik ook, ik eet nooit meer wat" is het probleem toch niet dat je een dun mens hebt gezien maar dat je daar zelf hele rare gedachten bij bedenkt. Tuurlijk is dat een ziekte en moet je dan gewoon behandeld en geholpen worden. Maar imo werkt het altijd normaal vinden dat mensen zich daar zo laten beïnvloeden en de industrie de schuld geven daar helemaal niet bij. Het is niet normaal dat je bij het zien van een model op een billboard zulke gedachtes hebt, en als je die gedachtes hebt dan moet jij naar de dokter, dat model hoeft niet weg die heeft niets misdaan :n

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:29

liedje89 schreef:
Als jij een dun mens ziet en denk, "nou dat wil ik ook, ik eet nooit meer wat" is het probleem toch niet dat je een dun mens hebt gezien maar dat je daar zelf hele rare gedachten bij bedenkt. Tuurlijk is dat een ziekte en moet je dan gewoon behandeld en geholpen worden. Maar imo werkt het altijd normaal vinden dat mensen zich daar zo laten beïnvloeden en de industrie de schuld geven daar helemaal niet bij. Het is niet normaal dat je bij het zien van een model op een billboard zulke gedachtes hebt, en als je die gedachtes hebt dan moet jij naar de dokter, dat model hoeft niet weg die heeft niets misdaan :n

Amen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:31

Winged schreef:
Amaris schreef:

Maar wat is er mis met gezond eten het hele jaar door? Laten we wel wezen, als je je tussen oktober - maart zo gigantisch volpropt dat je in april besluit om alle zoete rommel te laten staan doe je in de wintermaanden iets niet helemaal goed hoor ;)

Ja ik bedacht me later dat hier ook wel weer een reactie op zou komen en ik had beter kunnen schrijven 'de zomer komt eraan dus laten we weer eens wat kilootjes afvallen'

Maar goed, de strekking van wat ik probeer duidelijk te maken 'mensen willen vaak dun(ner) worden maar mensen willen zelden bewust naar maatje 46 lijkt toch niet helemaal over te komen. Veel plezier nog in dit topic.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:33

Maar net komt ook niet aan als gezegd wordt dat niet iedereen kiest voor een maatje 32 34....

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:39

Amaris schreef:
Maar goed, de strekking van wat ik probeer duidelijk te maken 'mensen willen vaak dun(ner) worden maar mensen willen zelden bewust naar maatje 46 lijkt toch niet helemaal over te komen. Veel plezier nog in dit topic.

Maar met af willen slanken opzich is toch niets mis, zelfs niet als dat gedeeltelijk komt omdat je net zo knap wilt zijn als de dames op de posters, zo lang je maar niet doorslaat naar een punt waar het je hele leven(sgeluk) beïnvloed. Maar als je daarin doorslaat komt dat imo niet door zo'n poster maar door een onderliggend probleem bij jezelf.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:41

Emmaa_ schreef:
Ik vind de hele discussie wbt gewicht van modellen een pittige.

Ik vind die altijd hilarisch.

De overgrote meerderheid van de redeneringen is persoonlijk.

Het onderwerp op zích is wel heel interessant. Daarmee bedoel ik niet het verbieden van een mager voorbeeld doch het punt dat dit als voorbeeld doet volgen gezien wordt.
Het illustreert hoezeer wij beïnvloedbaar zijn door de massamedia en dat dit bestuurd wordt.
Véél interessanter dan overgewicht door zware botten :P of van nature mager.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:43

Winged schreef:
manubres schreef:
Het gaat er niet om of ze wel of niet geaccepteerd worden, maar het gaat om het effect dat het heeft op (jonge) meisjes....het dunne ideaalbeeld is vaker een trigger voor meisjes om anorexia te krijgen dan dat te dikke mensen een trigger zijn voor meisjes om teveel te gaan eten....

Bullshit, dit is géén trigger voor anorexia. Anorexia is een ziekte die veel meer invloeden heeft. Sterker nog, vaak is pésten een trigger voor anorexia.

Ik weet dat anorexia veel meer en andere triggers heeft en dat het een gecompliceerd ziektebeeld is...maar het ideaalbeeld van dun zijn heeft er toch vaak ook wel mee te maken.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:51

love_western schreef:
essie_blue schreef:
Och je ziet ook heel vaak plaatjes voorbij komen tegenwoordig van 'vollere' vrouwen met uitspraken als 'bones are for dogs, men like meat'. Ik ga die vrouwen toch ook geen vette varkens noemen.. triest dat 'dikke' mensen dit soort uitspraken nodig hebben om zichzelf beter te voelen, gewoon het omlaag halen van andere mensen.

Een model is een model, een ideaalbeeld. Dit meisje is inderdaad erg dun, al is ze nog jong en is het misschien ook haar bouw, toch vind ik het wel goed dat deze foto er af gehaald is. Jammer dat het meisje nu zo afgebrand wordt. Ik weeg ook nog geen 50 kilo met 1.70, zit nog net niet wekelijks bij de mac :') vind het jammer dat dat ideaalbeeld verschuift naar een beeld wat gewoon is, ik ben hartstikke blij dat ik zo slank blijf maar kan me voorstellen dat veel meiden er onzeker van worden. Daarbij moet het toch helemaal geen ideaal zijn om mollig te zijn? Doe mij maar het lijf van Adriana Lima hoor haha.

Wauw scheer lekker alle dikkere mensen over 1 kam zeg :')

Dus omdat nu dunnere mensen worden aangevallen, is dat nu gelijk een reden om dikkere mensen weer aan te vallen?

Ik was inderdaad het woordje 'deze' vergeten, bedoelde de mensen die zichzelf beter voelen als ze andere omlaag halen. Rustig maar ;)

Overigens wordt er zo snel met termen als anorexia gegooid, hier overigens niet hoor, vooral social media. 'Die anorexia types', 'kleerhangers die na het eten alles uitkotsen'.. heel jammer zulke reacties, want iemand die dun is heeft bij definitie geen anorexia natuurlijk. Anorexia komt op mij over als een erge ziekte, en kan me bijna niet voorstellen dat slanke modellen de enige trigger is. Maar dat zeggen jullie hier ook al. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:00

Skinny shaming is een ding, maar fat shaming ook wel degelijk. Ik ben curvy en er trots op, en je wilt niet weten hoe vaak ik opmerkingen krijg als 'ik wou dat ik tevreden kon zijn met een lichaam als die van jou'. Body shaming in zijn algeheelheid is een probleem, het lijkt wel alsof niemand tegenwoordig perfect is in de ogen van de maatschappij.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:00

Eerlijk gezegd, vind ik - zoals al een paar keer is gezegd - dat het gewoon ligt aan opvoeding.
Ja dit is een wat ander beeld dan de gemiddelde ad-foto's van merken zoals H&M enz., maar YSL is eenmaal een haute couture merk vanouds. En welke gericht is tot een bepaalde doelgroep. Die gaan niet zomaar een model mt 38 (naar mijn mening PRIMA maat btw) hun kleding laten showen op de catwalk e.d.

Die foto is gewoon niet zo goed gekozen.. Dat meisje kan er waarsch. niets aan doen. Pose kan er ook voor zorgen dat je erg dun lijkt. Dat hele dunne in de modellenwereld is al lang niet meer zo populair :n zie de huidige topmodellen die juist streven naar een gezond, sportief uitziend lichaam.

Ik zeg altijd als ik van mezelf niet zo'n snelle stofwisseling(?) had gehad, dan was ik allang dik geweest met de hoeveelheid eten die ik weg werk :'). En ik ben ook erg slank zelfs te dun volgens sommigen, maar ben dan ook maar 1.60

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:29

Winged schreef:
manubres schreef:
Het gaat er niet om of ze wel of niet geaccepteerd worden, maar het gaat om het effect dat het heeft op (jonge) meisjes....het dunne ideaalbeeld is vaker een trigger voor meisjes om anorexia te krijgen dan dat te dikke mensen een trigger zijn voor meisjes om teveel te gaan eten....

Bullshit, dit is géén trigger voor anorexia. Anorexia is een ziekte die veel meer invloeden heeft. Sterker nog, vaak is pésten een trigger voor anorexia.

Inderdaad! Ik heb de nodige ervaring helaas, dus ik kan het wel weten.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:38

Citaat:
@Veerlec

Ze heeft maat 30/32 en afmetingen 31 - 23 - 34. Ze past drie keer in Doutzen Kroes. Dat ligt niet aan de foto en de pose hoor, dat ze dun lijkt.

Jij kan liegen :')

Doutzen: 86 - 61 - 88
Kiki: 78 - 58 - 87

Zo extreem veel scheelt dit dus niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:46

Ik vind dit zo'n onzin, waarom blijven mensen toch altijd zeuren over het uiterlijk van iemand anders. Het model heeft inderdaad dunne benen, maar dat is gewoon haar bouw, ik ken ook meerdere mensen met zulke benen, en nee, die hebben geen anorexia o.i.d. Daarnaast zie je haar ribbenkast, en ook dit is niet bijzonder aangezien je dit bij heel veel mensen zie als je in zo'n pose ligt. En dan hebben we ook nog photoshop waardoor de foto een vertekend beeld kan krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:50

Altijd dat commentaar op dunne mensen.. uberhaupt op mensen hun figuur. Let it be!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:52

Ik zou dan ook gewoon maar mooie mensen verbieden of ze minimaal een schuldcomplex aanpraten dat door hun schuld een onbekend meisje een chirurgische ingreep heeft laten doen met dodelijke afloop.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:54

Sizzle schreef:
Ik zou dan ook gewoon maar mooie mensen verbieden of ze minimaal een schuldcomplex aanpraten dat door hun schuld een onbekend meisje een chirurgische ingreep heeft laten doen met dodelijke afloop.

_O-
Ja, want knap zijn kan écht niet, dat snapt iedereen toch wel? :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:13

Of in iedergeval minstens de mensen die een ingreep gehad hebben (borstvergroting oid) want dat is ook een ongezond en slecht voorbeeld.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:21

[***] schreef:
Ik vind dit zo'n onzin, waarom blijven mensen toch altijd zeuren over het uiterlijk van iemand anders. Het model heeft inderdaad dunne benen, maar dat is gewoon haar bouw, ik ken ook meerdere mensen met zulke benen, en nee, die hebben geen anorexia o.i.d. Daarnaast zie je haar ribbenkast, en ook dit is niet bijzonder aangezien je dit bij heel veel mensen zie als je in zo'n pose ligt. En dan hebben we ook nog photoshop waardoor de foto een vertekend beeld kan krijgen.

Ik heb nog nooit iemand gezien met zulke ongespierde benen,behalve op foto's van Auschwitz of bij terminale patienten die al een half jaar op bed liggen en niet meer kunnen lopen.
Dit is gewoon niet gezond,dit is niet gewoon slank of dun.