Anoeska schreef:Ik snap niet dat het allemaal zo rechtlijnig moet, MIJN huis, MIJN regels. Over het algemeen komen er toch mensen over de vloer, omdat je ze leuk vindt. Dan kan je toch ook zorgen dat ze het naar de zin hebben?
Als iemand komt eten, vraag ik ook even wat ze lekker vinden. Dan zeg ik ook niet MIJN huis, je eet maar wat de pot schaft.
Gewoon samen kijken hoe je het gezellig kan hebben. En als een gast dat fijner vindt, rook je toch een avondje niet. En kijk je daarna wat je belangrijker vindt, roken óf vriendschap, voor je iemand weer uitnodigt.
Tsja, ik heb niet zo graag bezoek thuis dus dat zal wel mee spelen in mijn mening. 
Ik zal ook geen alcohol in huis halen omdat iemand graag een biertje drinkt en onaangekondigd bezoek krijg ik al helemaal de zenuwen van.
Ik ben thuis graag op mijn gemak.
Heb vaak dagen dat van de zetel komen al een hele opdracht is (omdat ik dus ellendig ben) en als er dan nog bezoek onverwacht voor de deur staat en ik ook nog met god weet wat allemaal rekening moet gaan houden... Nee bedankt.
Wij gaan eerder uit eten met vrienden dan dat ze thuis komen.