Discussie:Iemand vragen niet te roken,in zijn/haar huis/auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:47

Om op de stelling terug te komen:
Eerlijk? Ik vind het eigenlijk niet meer dan sociaal om even rekening te houden met anderen en te stoppen met roken in bijzijn van anderen :j Als ik rook 'binnenkrijg' wordt ik vaak erg duizelig en kan zelfs flauwvallen. Vaak zeg ik dit wel even, maar vind het toch een beetje raar om te zeggen. Daarom vind ik het altijd heel fijn als mensen sowieso even stoppen, ook omdat roken een aparte geur heeft. Willen ze dit niet, dan kom ik liever niet aangezien ik er dus niet zo goed tegen kan.

Aan de rokers nog een vraagje; Soms zit ik bij rokers in de auto, en de hele auto ruikt dan naar rook. Maar hebben jullie hier zelf dan geen last van, als jullie even een 'rookpauze' willen? Of zijn jullie aan de geur gewend?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:49

Niet roken, maar wel auto rijden of zo'n geweldige scooter enzo... afval verzamelen en scheiden... productie van van alles, oa voedsel zodat het te bewaren is... arme kindjes die 12 uur moeten werken.. Er is zoveel slecht. Niet alleen roken. Elke dag onder de douche.. is ook slecht.. en toch doet iedereen vrolijk mee. Behalve met roken want dat heeft niet iedereen nodig... :D dus daar kan je op afgeven. Maar goed rokers leven korter dus kosten minder... okee als ze ziek zijn kost t ook wat.. maar daar in tegen helpen ze wel bij de woningnood en de beperking van het aow dus... zo duur en slecht is het niet. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:49

We zijn aan die vieze geur gewent.Toen ik was gestopt,rook ik pas hoe smerig die geur was. Bij de kassa in de rij,rook ik de mensen die roken.Pas toen besefte ik hoe smerig het eigelijk is,die geur.
Rokers ruiken het dus zelf niet,óf je moet echt in een klein rookhok zitten,dan ruik je het echt wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:54

Anoeska schreef:
Ik snap niet dat het allemaal zo rechtlijnig moet, MIJN huis, MIJN regels. Over het algemeen komen er toch mensen over de vloer, omdat je ze leuk vindt. Dan kan je toch ook zorgen dat ze het naar de zin hebben?

Als iemand komt eten, vraag ik ook even wat ze lekker vinden. Dan zeg ik ook niet MIJN huis, je eet maar wat de pot schaft.

Gewoon samen kijken hoe je het gezellig kan hebben. En als een gast dat fijner vindt, rook je toch een avondje niet. En kijk je daarna wat je belangrijker vindt, roken óf vriendschap, voor je iemand weer uitnodigt.

Tsja, ik heb niet zo graag bezoek thuis dus dat zal wel mee spelen in mijn mening. :+
Ik zal ook geen alcohol in huis halen omdat iemand graag een biertje drinkt en onaangekondigd bezoek krijg ik al helemaal de zenuwen van. :) Ik ben thuis graag op mijn gemak.
Heb vaak dagen dat van de zetel komen al een hele opdracht is (omdat ik dus ellendig ben) en als er dan nog bezoek onverwacht voor de deur staat en ik ook nog met god weet wat allemaal rekening moet gaan houden... Nee bedankt. :) Wij gaan eerder uit eten met vrienden dan dat ze thuis komen. :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:55

danamuts schreef:
Ik rook zelf ook, maar als er mensen zijn die er last van hebben dan rook ik niet in mijn auto. Zelfs niet als er niet rokers bij zijn die niets aangeven. In huis ga ik dan wel even onder de afzuigkap staan, of rook gewoon niet. Heb daar ook geen moeite mee

Same here :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:55

gohya schreef:
We zijn aan die vieze geur gewent.Toen ik was gestopt,rook ik pas hoe smerig die geur was. Bij de kassa in de rij,rook ik de mensen die roken.Pas toen besefte ik hoe smerig het eigelijk is,die geur.
Rokers ruiken het dus zelf niet,óf je moet echt in een klein rookhok zitten,dan ruik je het echt wel.

Gewenning idd.

Al moet ik wel zeggen dat als mensen pijp roken, ik dat hemels vind ruiken <3

gohya

Re: Discussie:Iemand vragen niet te roken,in zijn/haar huis/auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:12

Lichte sigaren vind ik wel lekker ruiken,die zware niet.
Hier vlakbij woont een man die blind is,hij ruikt op afstand al dat ik er aan kom lopen.Hij noemt me naam,weet precies dat ik het ben.Kan je nagaan hoe sterk de geur is,blinden hebben sowieso een betere geur dan niet blinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:15

ik kan ook niet in mijn auto roken, als het raam niet wagenwijd openstaat hoor...

Maar en nou zal ik wel weer heel bokt over mij heen krijgen, maar weet jullie wie er vaak pas echt vreselijk uit den mond ruiken?
Jawel, Niet Rokers...

Ik doel daarbij meer op een onvervalste rottingslucht BenSen, die ik van een afstand bij veel te veel niet rokers echt ruik...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-06-15 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:19

ohjajoh6 schreef:
ik kan ook niet in mijn auto roken, als het raam niet wagenwijd openstaat hoor...

Maar en nou zal ik wel weer heel bokt over mij heen krijgen, maar weet jullie wie er vaak pas echt vreselijk uit den mond ruiken?
Jawel, Niet Rokers...

Tuurlijk kunnen niet rokers ook vreselijk ruiken, ik vooral als ik knoflook op heb :')

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:39

Pfffff, ik dacht dat ik ongastvrij was, omdat ik niet zo'n keukenprinses ben, maar van sommige reacties hier valt m'n mond echt open.

Ik vind het toch echt aardig als ik vrienden/familie uitnodig, om een beetje m'n best te doen. Voor zwangere vriendinnen haal ik alcoholvrij bier, als mensen kinderen meenemen is er wat te snoepen. En roken kan in overleg bij ons in de tuin. Je nodigt toch mensen voor de gezelligheid uit :?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:45

Ik ben ook graag een goede gastvrouw en vind het belangrijk dat mensen zich ook echt welkom voelen :j t is voor mij een kleine moeite om bv om om de vegetarier even te denken.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:46

Voor vegatariers hebben wij altijd andere hapjes en dingentjes erbij :) zodat ze niet niks hoeven eten. Zoals chips. Maar ook gewoon warme vegatarische borrelhapjes.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:19

Vind het ook heel normaal om rekening te houden met eetwensen van anderen. Mijn schoonmoeder mag geen gluten, zou wat zijn als ik dan zou zeggen dat ze maar moet eten wat de pot schaft :+

Op verjaardagen hou ik altijd wel rekening met wie wat lekker vindt. Zo drinkt er eentje altijd cola light. Dat hebben wij nooit in huis maar dat haal ik dan wel. Kleine moeite vind ik.

Voor de mijn huis mijn auto mijn regels rokers. Wat zou je dan doen bij bezoek van iemand die zwanger is? T is dan ook schadelijk voor de baby...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:23

Ik rook niet maar ik wil sowieso geen bezoek met baby's. _O-
Mijn man rookt(e) wel, weet eigenlijk niet wat die daarmee zou doen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 03:00

ik rook zelf, Echter ik zou nooit in auto roken
Daarnaast als k visite krijg (wat niet vaak is ben niet zo'n visite mens ) dan vraag ik of diegene t n probleem vind als ik rook, Ben ik ergens anders en zie ik geen asbak en weet ik niet of diegene rookt of niet Begin ik er niet over en rook ik gewoon niet

En ik ben echt n verstokte roker maar kan dan heel makkelijk knopje omzetten

Als iem mij vraagt niet te roken vind ik dat ook niet raar en zal ik dat verzoek honoreren, ik heb n vriendin met astma als zij komt (zo'n 2x per jaar :+ ) rook ik de hele ochtend niet binnen laat ik ramen open tot n half uur voor ze komt En rook ik pas buiten weer als ik n stuk met haar mee loop als ze naar huis gaat :j

Vraagt iem BUITEN IN BUITEnlucht mij niet te roken dan vind ik dat gek, en ga ik daar niet op in (tenzij t op n terrasje is wat we buiten is maar toch afgeschermd oid wat ook zelde zal voorkomen maar stel dat )

Beetje rekening met eklkaar houden is toch niet zo lastig?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 03:04

Ayasha schreef:
Tuurlijk wel, iedereen die er langs door moet. :D

Elisa2; ik wil ook geen last hebben van andermans kinderen, of van wielerterroristen die niet door lijken te hebben dat het fietspad ook voor hen is gelegd, of van andermans katten, of van dronken mensen of van weet ik veel wat er nog irritant is..... Maar in een samenleving heb je nu eenmaal wel eens last van elkaar... :)
En als het je hoog zit dan klaag je een keer en zeur je een keer en is het weer even uit je systeem en ga je verder... :)

ik heb juist last van wielrennerterroristen op het FIETSPAD zie ze liever oop deweg of nog beter op n fietsbaan op n circuit:P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:11

ik rook wel, maar als er (vriendelijk) gevraagd word of ik het even kan laten , of rekening wil houden met omdat iemand er echt last van heeft of het echt heel vies vind vind ik dat geen enkel probleem...
de truuk zit hem wel in de manier van vragen :D\

als iemand gewoon vriendelijk vraagt of aangeeft dat houd ik er altijd rekening mee... gaat iemand eisen, drammen of dwingen ...of de gouden actie : niks zeggen maar overdreven staan kuchen , zuchten en vervelend staan doen, dan kun je van mij drie hoog de boom in .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:36

Buren van mijn schoonouders gaan als de bbq bij de schoonouders aan is (let wel, 2 keer per jaar) overdreven hoesten en dan een paar keer roepen dat de ramen potdicht moeten wat het rookt zo erg. Echt te sneu voor woorden :')

Je zou ze haast willen uitroken }> maar goed, gaan ons niet verlagen tot hun niveau :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:59

idd, dta idee :+ nu zal ik idd niet expres de rook die kant op gaan uitblazen, maar als ze zo beginnen blijf ik stug zitten/staan waar ik ben

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:07

Crypto schreef:
ik rook zelf, Echter ik zou nooit in auto roken
Daarnaast als k visite krijg (wat niet vaak is ben niet zo'n visite mens ) dan vraag ik of diegene t n probleem vind als ik rook, Ben ik ergens anders en zie ik geen asbak en weet ik niet of diegene rookt of niet Begin ik er niet over en rook ik gewoon niet

En ik ben echt n verstokte roker maar kan dan heel makkelijk knopje omzetten

Als iem mij vraagt niet te roken vind ik dat ook niet raar en zal ik dat verzoek honoreren, ik heb n vriendin met astma als zij komt (zo'n 2x per jaar :+ ) rook ik de hele ochtend niet binnen laat ik ramen open tot n half uur voor ze komt En rook ik pas buiten weer als ik n stuk met haar mee loop als ze naar huis gaat :j

Vraagt iem BUITEN IN BUITEnlucht mij niet te roken dan vind ik dat gek, en ga ik daar niet op in (tenzij t op n terrasje is wat we buiten is maar toch afgeschermd oid wat ook zelde zal voorkomen maar stel dat )

Beetje rekening met eklkaar houden is toch niet zo lastig?

Toch vind ik het wel onbeschoft om in een groepje (niet rokers) ineens een sigaret op te steken buiten. Mijn vriendinnen doen dat ook, maar ik heb er nog steeds last van. Als de rook recht in iemand z'n gezicht komt is dat heel vervelend, dit soort dingen gebeuren mij de laatste tijd heel vaak op het station (en nog erger, wachten op de bus).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:45

Maar op het station mag je niet meer overal roken he,daar is ook een rokershok voor gemaakt.Tenminste bij de treinen wel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:02

De rookpaal :+

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:19

Undefined schreef:
Toch vind ik het wel onbeschoft om in een groepje (niet rokers) ineens een sigaret op te steken buiten. Mijn vriendinnen doen dat ook, maar ik heb er nog steeds last van. Als de rook recht in iemand z'n gezicht komt is dat heel vervelend, dit soort dingen gebeuren mij de laatste tijd heel vaak op het station (en nog erger, wachten op de bus).

Persoonlijk vind ik het dan weer een beetje gezeur als het buiten is. Dat ene vleugje rook dat onschadelijk is op die plek als zo'n probleem zien? Ik vind het wat overdreven.
Maar ik ben de beroerdste niet, dus zal proberen er rekening mee te houden.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:27

Bowen schreef:
Undefined schreef:

Persoonlijk vind ik het dan weer een beetje gezeur als het buiten is. Dat ene vleugje rook dat onschadelijk is op die plek als zo'n probleem zien? Ik vind het wat overdreven.
Maar ik ben de beroerdste niet, dus zal proberen er rekening mee te houden.

Goed dat je het gaat proberen :D het is niet erg als het niet lukt maar dan heb je het in ieder geval wel geprobeerd :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:32

ohjajoh6 schreef:
Jawel, Niet Rokers...

Ik doel daarbij meer op een onvervalste rottingslucht BenSen, die ik van een afstand bij veel te veel niet rokers echt ruik...

Ik als mondhygiënist deel die mening niet. Ruik direct wanneer iemand wel of niet rookt. Rokers hebben daarnaast veel vaker ernstige problemen van het tandvlees (parodontitis) dan niet-rokers.