Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jillsil schreef:Shadow0 en jessdaniels doe eens even rustig *zennnnn.![]()
Ik vind dat je het niet hoeft uit te lokken door iets aan te bieden waar je niet zelf om vraagt als je in een hotelkamer zit. Als ze daar de folders uit de plaatselijke supermarkt neerleggen zou ik ook zoiets hebben vanWaar de ene Joods is is de ander katholiek etc. je kunt niet alles en iedereen blij maken, dan zou je dus, zoals al eerder vermeld van alle geloven iets neer moeten leggen. Door gewoon niets aan te bieden is iedereen vrij en kan kiezen wat hij of zij wilt. Zo bedoel ik het.
Suzanne F. schreef:Maar dit even offtopic. Hetzelfde zal vast zo zijn met Koran. Het grootste punt vind ik dat Nederland van oorsprong geen Islamitisch land is. Uit dat oogpunt vind ik een Koran op hotelkamers niet geschikt. Een Bijbel daarentegen kan prima. In een Islamitisch land is dit weer andersom.
Jillsil schreef:Shadow0 en jessdaniels doe eens even rustig *zennnnn.
Citaat:Ik vind dat je het niet hoeft uit te lokken door iets aan te bieden waar je niet zelf om vraagt als je in een hotelkamer zit. [...] Door gewoon niets aan te bieden is iedereen vrij en kan kiezen wat hij of zij wilt. Zo bedoel ik het.
Suzanne F. schreef:De Bijbel staat vol met tegenstrijdigheden. In het Oude Testament veel oorlog, geweld, moorden, straffen en angst. In het Nieuwe Testament veel liefde, hoop, genezing en vergeving.
De Bijbel is een heel oud boek. Of eigenlijk een boek gemaakt van bij elkaar geraapte gevonden verhalen/schriften. Je kan de Bijbel niet meer 1 op 1 interpreteren in deze tijd.
Er staan zeker dingen in waar ik niet achter sta, voornamelijk de rol die de vrouw speelt; onderdrukt, mag geen eigen mening hebben, mag zich niet duidelijk uiten, moet dienstbaar zijn etc.
Maar er staan zeker in het Nieuwe Testament mooie dingen in.
Maar dit even offtopic. Hetzelfde zal vast zo zijn met Koran. Het grootste punt vind ik dat Nederland van oorsprong geen Islamitisch land is. Uit dat oogpunt vind ik een Koran op hotelkamers niet geschikt. Een Bijbel daarentegen kan prima. In een Islamitisch land is dit weer andersom.
Zoolgangster schreef:Suzanne F. schreef:
Maar er staan zeker in het Nieuwe Testament mooie dingen in.
Maar dit even offtopic. Hetzelfde zal vast zo zijn met Koran. Het grootste punt vind ik dat Nederland van oorsprong geen Islamitisch land is. Uit dat oogpunt vind ik een Koran op hotelkamers niet geschikt. Een Bijbel daarentegen kan prima. In een Islamitisch land is dit weer andersom.
Sizzle schreef:Jillsil, met een mening is ook niets mis
Als ik een hotel had legde ik persoonlijk geen bijbels neer, vind het onzin.
Maar als ik zie dat er hier mensen zijn die daar boos en kwaad van worden, hun vakantie er door verpest wordt en ze zelfs dreigen met verbranden.....tja dan ben ik oprecht verbaast om de verborgen frustratie in mijn mede mens.
Krijg je alleen maar rimpels van.
quibusjes schreef:Ik, als bekeerd atheist, heb op een christelijke basisschool gezeten en ken de bijbel denk ik inderdaad beter dan sommige christenen. Er staan verschrikkelijke verhalen in over een god die een compleet dorp vernietigd omdat het niet volgens de waarden en normen van hemzelf leeft. Een god die een man test door te vragen of hij zijn eigen zoon wil vermoorden. Ik kan genoeg nare voorbeelden geven. Ik heb dus zeer bewust en overwogen besloten dat het een boek is waar ik me niet in kan vinden.