Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sloffiee

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:07

Ik vind het er een beetje vreemd uit zien je ziet nergens een inslag punt hij moet toch met een gigantische vaart ergens op in zijn gecrasht |(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:11

Steef schreef:
Nu ik dit zie snap ik echter wel waarom ze die vlucht van Malasia Airlines nog altijd niet kunnen vinden. Als het echt zulke stukjes zijn..

Beetje off-topic,maar dit zou er gebeurt kunnen zijn:
https://www.youtube.com/watch?v=ln_W4YJJBEc

Nu ook met dit vliegtuig, er kan zoveel gebeurt zijn. Het begin blijft natuurlijk de zwarte dozen, maar hoe ga je die nu vinden op deze manier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:15

Jeetje wat ziet dat eruit. :oo Het is nu al lastig om te bergen, laat staan als het gaat sneeuwen...

Wat lijkt het me vreselijk om tijdens die acht-minuten-durende duikvlucht te beseffen dat je zal sterven maar niet precies weet wanneer het zal zijn, dan zit je daar met je baby in je armen.... ;( ;(

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:17

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:19

Vliegtuig daalde tot 2100m, berg is 2600m. Er tegenaan gevlogen is dus heel aannemelijk.
Wellicht hadden ze een technisch probleem waardoor ze moesten dalen (als de luchtdruk weg valt daal je naar 2100m), maar wellicht hebben ze de hoogte van de berg verkeerd ingeschat of doorgekregen via radertjes..
Zomaar een theorie op basis van een interview met een man die er verstand van heeft wat ik net zag. Niet onaannemelijk...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:22

Die had ik gemist, ''gelukkig'' dat ze nu een begin hebben.
Ik zit al sinds het nieuws met mijn geachten bij de slachtoffers en nabestaanden.

Ooit gezien bij een andere vliegramp in de bergen dat er zelfs mensen in bomen terecht waren gekomen. Stille hoop dat op deze manier verschillende nabestaanden toch nog afscheid kunnen nemen van hun geliefden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:24

Hoorde het net op het nieuws...triest |(
Blijkbaar zou een A320 van Lufthansa laatst ook zo'n duikvlucht genomen hebben...gelukkig niet gecrasht. Probleem met bevriezing van radartjes en instrumenten waardoor de auto piloot verkeerde info doorkrijgt als ik het goed begrepen heb...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:29

Aangezien het hier om hetzelfde type vliegtuig gaat en GermanWings onder Lufthansa valt zou dit best kunnen. Natuurlijk blijft het gissen, maar ik denk zelf grote kans dat ze dit zeker als een van de eerste dingen meenemen in het onderzoek, als dit klopt.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:33

Air Crash Investigation is altijd erg interessant inderdaad. Maar ik kijk het liever niet wanneer ik bijna weer ga vliegen.....

Moeder woont in een dorpje vlakbij luchthaven Zürich en daar is een keer een vliegtuig net op de laatste lage heuvel neergestort voor het vliegveld. Er is een monument en nog altijd een lege plek in het bos.

Toen waren er doden en overlevenden. Er zijn compleet bebloedde, gedesoriënteerde mensen het dorp in gelopen om hulp te halen. Verschrikkelijk.....

Ik weet niet of je tijdens de snelle daling nou echt beseft dat je gaat sterven als passagier. Je hoopt misschien nog steeds dat het goed komt, of je raakt buiten bewustzijn. Ik zit in elk geval altijd bij elk beetje turbulentie al een klein schietgebedje te doen.

In de bergen zie je toch een minder groot inslagpunt dan op de grond. Wanneer er bergen en rotsen instorten lijkt het erna vaak ook alsof het altijd zo geweest is. Het breekt gewoon af, steen gaat ook niet in brand staan ofzo
Laatst bijgewerkt door Bootsiebob op 24-03-15 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:35

Lous schreef:
Steef schreef:
Nu ik dit zie snap ik echter wel waarom ze die vlucht van Malasia Airlines nog altijd niet kunnen vinden. Als het echt zulke stukjes zijn..

Beetje off-topic,maar dit zou er gebeurt kunnen zijn:
https://www.youtube.com/watch?v=ln_W4YJJBEc

Nu ook met dit vliegtuig, er kan zoveel gebeurt zijn. Het begin blijft natuurlijk de zwarte dozen, maar hoe ga je die nu vinden op deze manier?

Dankje! Ga deze zeker even kijken als ik ergens deze week tijd heb :) Heel interessant!

Ik vraag me nog steeds af hoe ze 8 minuten hebben kunnen dalen.. Was het onbestuurbaar of hebben ze te laat doorgehad dat ze aan het dalen waren etc., zoveel vragen nu..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:38

Bootsiebob schreef:
Moeder woont in een dorpje vlijkbij luchthaven Zürich en daar is een keer een vliegtuig net op de laatste lage heuvel neergestort voor het vliegveld. Er is een monument en nog altijd een lege plek in het bos.

Ik bibber ook de hele uitzending van Air Crash Investigation... :(
Hier schuin tegenover mijn huis is in 1961 ook een toestel neergestort...staat ook een monumentje voor de slachtoffers en elk jaar rond de ongeluksdag worden de vlaggen gehangen. Hier hebben ze het akkerland waar het toestel neergestort is, veranderd in een bos...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:40

Steef schreef:
Ik vraag me nog steeds af hoe ze 8 minuten hebben kunnen dalen.. Was het onbestuurbaar of hebben ze te laat doorgehad dat ze aan het dalen waren etc., zoveel vragen nu..

Een vliegtuig kan zonder werkende motoren zelfs nog een tijdje doorvliegen als een zweefvliegtuig.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:40

Steef schreef:

Onbestuurbaar...je moet al echt mazzel hebben wil je een vliegtuig uit een duikvlucht kunnen krijgen...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:42

Lous schreef:
Steef schreef:

Een vliegtuig kan zonder werkende motoren zelfs nog een tijdje doorvliegen als een zweefvliegtuig.

Klopt. :j Vreemde vergelijking maar je kunt het dan een beetje voor je zien als een papieren vliegtuigje.

Ik vind het een vreselijke gedachte als ik bedenk hoe lang 8 minuten duren als je weet dat het je laatste momenten zijn. Ga maar eens 8 minuten lang voor je uit zitten staren, da's best een tijd.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:46

Maar 8 minuten in doodsangst en als laatste minuten met je geliefden eventueel gaan denk ik heel erg snel... tijdsbesef raak je denk ik dan volledig kwijt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:47

ja die 8 minuten..vreselijk

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:51

Maar waarom hebben ze dan geen noodsignaal afgegeven als je weet dat bijv. de motoren het niet doen. Blijft allemaal zo vaag..

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:53

Citaat:
Klopt. :j Vreemde vergelijking maar je kunt het dan een beetje voor je zien als een papieren vliegtuigje.

Ik vind het een vreselijke gedachte als ik bedenk hoe lang 8 minuten duren als je weet dat het je laatste momenten zijn. Ga maar eens 8 minuten lang voor je uit zitten staren, da's best een tijd.

Idd...wat ik me dan afvraag..zullen passagiers in die tijd geprobeerd hebben contact te maken via mobieltjes, of waren ze buiten bewust zijn? Etc... Laten we hopen dat onderzoekers gauw de oorzaak weten te achterhalen

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:54

Steef schreef:
Maar waarom hebben ze dan geen noodsignaal afgegeven als je weet dat bijv. de motoren het niet doen. Blijft allemaal zo vaag..

Idd, ik dacht toen gelijk, zullen de piloten op een een of andere manier misschien bewusteloos geweest zijn?

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:55

Er schijnen toch noodsignalen afgegeven te zijn? (tenminste, dat heb ik ergens gelezen?)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:55

Dat van die noodsignalen, bleek niet te kloppen.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:57

Oh oké, dat heb ik niet meegekregen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:57

Ze hebben zeker doorgehad dat ze aan het dalen waren, of dat deden de piloten zelf bewust of dat deed de automatische piloot. (En die hebben ze dan ook zelf ingesteld) Dus de vraag is meer of het dalen vrijwillig was..

Er is ook nog een optie dat beide motoren uitgevallen zijn, dan valt de elektriciteit ook weg in het toestel en de A320 is elektrisch te besturen.. Dan hebben ze nog een ram air turbine die ervoor zorgt dat ze nog wel bochten kunnen maken. Een toestel zonder motoren vliegt inderdaad nog een hele tijd door. Maar als beide motoren uitgevallen zouden zijn dan hadden de piloten dat nog wel door kunnen geven aan de luchtverkeersleiding.

Het blijft toch gissen, gelukkig zijn de zwarte dozen al gevonden en kunnen ze snel onderzoeken wat er is gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:00

Ik geloof niet dat de passagiers het door hebben gehad, anders hadden ze wel gebeld of gesmst naar nabestaanden. Tenzij er geen bereik was maar dat lijkt me ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:03

Captain schreef:
Ze hebben zeker doorgehad dat ze aan het dalen waren, of dat deden de piloten zelf bewust of dat deed de automatische piloot. (En die hebben ze dan ook zelf ingesteld) Dus de vraag is meer of het dalen vrijwillig was..

Er is ook nog een optie dat beide motoren uitgevallen zijn, dan valt de elektriciteit ook weg in het toestel en de A320 is elektrisch te besturen.. Dan hebben ze nog een ram air turbine die ervoor zorgt dat ze nog wel bochten kunnen maken. Een toestel zonder motoren vliegt inderdaad nog een hele tijd door. Maar als beide motoren uitgevallen zouden zijn dan hadden de piloten dat nog wel door kunnen geven aan de luchtverkeersleiding.

Het blijft toch gissen, gelukkig zijn de zwarte dozen al gevonden en kunnen ze snel onderzoeken wat er is gebeurd.

Ik vroeg me al af of je nog zou posten in dit topic, omdat jij volgens mij erg veel van vliegtuigen weet.

Ben erg benieuwd wat er uit die zwarte dozen blijkt, en of we hier nog wat over horen (want over MH17 hoor je ook amper nog wat. Ja nu, omdat er een vliegtuig neergestort is...)