Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Steef schreef:Nu ik dit zie snap ik echter wel waarom ze die vlucht van Malasia Airlines nog altijd niet kunnen vinden. Als het echt zulke stukjes zijn..
Lous schreef:Steef schreef:Nu ik dit zie snap ik echter wel waarom ze die vlucht van Malasia Airlines nog altijd niet kunnen vinden. Als het echt zulke stukjes zijn..
Beetje off-topic,maar dit zou er gebeurt kunnen zijn:
https://www.youtube.com/watch?v=ln_W4YJJBEc
Nu ook met dit vliegtuig, er kan zoveel gebeurt zijn. Het begin blijft natuurlijk de zwarte dozen, maar hoe ga je die nu vinden op deze manier?
Bootsiebob schreef:Moeder woont in een dorpje vlijkbij luchthaven Zürich en daar is een keer een vliegtuig net op de laatste lage heuvel neergestort voor het vliegveld. Er is een monument en nog altijd een lege plek in het bos.
Lous schreef:Steef schreef:Ik vraag me nog steeds af hoe ze 8 minuten hebben kunnen dalen.. Was het onbestuurbaar of hebben ze te laat doorgehad dat ze aan het dalen waren etc., zoveel vragen nu..
Een vliegtuig kan zonder werkende motoren zelfs nog een tijdje doorvliegen als een zweefvliegtuig.
Citaat:Klopt.Vreemde vergelijking maar je kunt het dan een beetje voor je zien als een papieren vliegtuigje.
Ik vind het een vreselijke gedachte als ik bedenk hoe lang 8 minuten duren als je weet dat het je laatste momenten zijn. Ga maar eens 8 minuten lang voor je uit zitten staren, da's best een tijd.
Captain schreef:Ze hebben zeker doorgehad dat ze aan het dalen waren, of dat deden de piloten zelf bewust of dat deed de automatische piloot. (En die hebben ze dan ook zelf ingesteld) Dus de vraag is meer of het dalen vrijwillig was..
Er is ook nog een optie dat beide motoren uitgevallen zijn, dan valt de elektriciteit ook weg in het toestel en de A320 is elektrisch te besturen.. Dan hebben ze nog een ram air turbine die ervoor zorgt dat ze nog wel bochten kunnen maken. Een toestel zonder motoren vliegt inderdaad nog een hele tijd door. Maar als beide motoren uitgevallen zouden zijn dan hadden de piloten dat nog wel door kunnen geven aan de luchtverkeersleiding.
Het blijft toch gissen, gelukkig zijn de zwarte dozen al gevonden en kunnen ze snel onderzoeken wat er is gebeurd.