Eerste wolf in Nederland aangetroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:04

love_western schreef:
Dus moeten we alle jaagdieren maar afschieten?

Zou een hoop leegstaande huizen opleveren _O-

EN ruimte voor de wolf :)*[/quote]
Kan de natuur weer iig zijn eigen gang gaan :D Zonder de bemoeienis van de mens![/quote]

In Nederland?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:11

liliekska schreef:
Hoe veel mensen hebben hier buitenkonijnen? En hun kat buiten lopen? Paarden? Nee wolven horen niet in Nederland! Nederland bestaat voornamelijk uit huizen nergens echt wilde natuur!

Zat echt wilde natuur, niet alle dieren laten zich achter hekken houden, er zitten hier 9(!) zee arenden, dat is echt wilde natuur hoor...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:25

LadyMadonna schreef:
Zat echt wilde natuur, niet alle dieren laten zich achter hekken houden, er zitten hier 9(!) zee arenden, dat is echt wilde natuur hoor...

Niet bij benadering.
Wilde dieren zijn niet gelijk aan natuur.
Enig ideen hoeveel wilde dieren er in het centrum van New York leven?

Er broeden Slechtvalken op gevelranden en ze leven van duiven.

Er is nota bene een forse kolonie Zwarte Gieren!!

Er is in Nederland uitsluitedn in cultuur gebracht of anderszins gemaakt land.
De hele Oostvaardersplassen zijn het resultaat van drooglegging en parkonderhoud.
Wilde dieren in Nederland vinden daar dan een niche, maar dat maakt het nog geen natuur. Dat maakt het zich aanpassende wilde dieren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:26

Is ongeveer in de hele wereld zo inmiddels

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:35

Nikass schreef:
Is ongeveer in de hele wereld zo inmiddels

Klopt.
Ook Afrika is vrijwel geheel park met dieren in 'kooien'. Grote kooien, maar toch kooien.
Het fokken van speciale trofeeleeuwen voor de 'jacht' is een industre waar veel geld in omgaat.
Die leeuwen met megamanen door houden/voeren in ruime kooien worden in het grote park 'uitgezet' en dan vrij vlot 'bejaagd'.
Hetzelfde als fasanten in een kooi opfokken en loslaten om af te schieten. Levert alleen meer op.

We zouden een dier zoals de wolf wat als echt wild dier zich een niet omheinde niche vindt in ons cultuurland moeten vereren!!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:37

Maar ondanks dat er een heleboel aangekloot wordt door de mensheid geniet ik erg van de vrije natuur, wild levende dieren. Aangepast of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:58

liliekska schreef:
Hoe veel mensen hebben hier buitenkonijnen? En hun kat buiten lopen? Paarden? Nee wolven horen niet in Nederland! Nederland bestaat voornamelijk uit huizen nergens echt wilde natuur!

Denk je nou echt dat een wolf een woonwijk binnendringt omdat daar een konijntje te halen valt?
Daarnaast hebben al die katten die op straat lopen en de vogeltjes/muizen/ratten opvreten niets met natuur te maken, de wolf is een wild dier en heeft net zoveel (al dan niet meer) recht om te jagen.
Een konijntje heeft meer te vrezen van een marter of een vos dus het is sowieso heel dom om je omheining niet op te orde te hebben. De kans dat er een wolf langskomt is heel klein, de kans dat er een marter langskomt is wel groot in veel gebieden.
Net zoals schapen meer kans hebben om de dood in gejaagd te worden door loslopende honden dan door wolven..

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:18

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:23

Dat het dier niet aanbelde zeg, om te vragen waar grootmoeder woont!

Een dier uit gevangenschap wat ronddwaalt; wat ontzettend sneu voor dat arme dier!
Die ligt fluks onder een auto of gaat op de korrel.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:24

Ik hoorde dat hij een schaap had gedood?
Wie weet daar meer over?

Mijn vriend zijn schaapjes zijn begonnen met lammeren, hij durft ze niet buiten te laten.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:31

De verwondingen die dat schaap zou moeten hebben komt niet overeen met de aanval van een wolf.

Het lijkt erop dat deze wolf een grote ronde maakt en ik gok zo dat hij of zij weer afbuigt richting Duitsland.

liliekska

Re: Eerste wolf in Nederland aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:36

Ik zeg niet dat ze ze allemaal moeten afschieten. Vind Nederland geen land voor een wolf.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:38

liliekska schreef:
Ik zeg niet dat ze ze allemaal moeten afschieten. Vind Nederland geen land voor een wolf.

En de wolf vindt het geen land voor jou :+

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:39

De wolf kiest het zelf uit, dan vind ik ook dat je hem hier lekker z'n gang moet laten gaan.
Jaarlijks zullen er iig vele malen meer schapen door niet-wolven dood gaan dan wel door wolven. Ik vind het zo ontzettend gaaf!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:39

liliekska schreef:

Allemaal? Er us er maar 1 _O-

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:40

LadyMadonna schreef:
liliekska schreef:

Allemaal? Er us er maar 1 _O-

ik heb het over roofdieren....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:40

liliekska schreef:

Dat maakt een wolf zelf wel uit, blijkbaar. :D

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:42

Zolang ze op de veluwe enzo blijven vind ik het prima. maar laat ze alsjeblieft niet richting de steden gaan..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:43

Huertecilla schreef:
Dat het dier niet aanbelde zeg, om te vragen waar grootmoeder woont!

Een dier uit gevangenschap wat ronddwaalt; wat ontzettend sneu voor dat arme dier!
Die ligt fluks onder een auto of gaat op de korrel.

Maar de mensen die die wolf doodrijden of op de korrel nemen, zullen vast wel het WNF steunen zodat allerlei ècht grote en gevaarlijke roofdieren, hier heel ver vandaan, alsjeblieft in leven blijven.... :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:49

elenaMM77 schreef:
och daar kun je aan werken toch? waarschijnlijk zal de herdershond weer een belangrijkere rol gaan spelen in het leven van de schapenhouders. niet meer alleen voor de sport maar ook echt weer als waker over de kudde.. een goede schaapshond is zijn gewicht in goud waard en geen roofdier komt zo maar ongemerkt de kudde binnen..

ze komen immers ook niet met 80 km per uur binnenzeilen en grissen een lam om in het donker te verdwijnen.. wolven jagen zorgvuldig waardoor een hond ze lang voor ze willen toeslaan al opmerkt, daarboven op zal menig wolf omdraaien als een hond de kudde waakt en toch iets 'makkelijkers' zoeken.

dat wil niet zeggen dat er geen schaapshond zal sneuvelen als die daadwerkelijk het gevecht aangaat, maar het waken is vaak al voldoende tenzij een wolf zo ziek of verzwakt is dat hij geen enkele andere keuze meer heeft. en dan is het aan natuurbeheer om zo wolf op te (laten) ruimen, omdat hij geen natuurlijk gedrag meer vertoond maar een dreiging wordt.

'Niet gehinderd door enige kennis van zaken' is een goede omschrijving van bovenstaande beweringen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:17

Zoolgangster schreef:
Maar de mensen die die wolf doodrijden of op de korrel nemen, zullen vast wel het WNF steunen zodat allerlei ècht grote en gevaarlijke roofdieren, hier heel ver vandaan, alsjeblieft in leven blijven.... :')

Ander woord voor de NL b.v. is Hypocriet & Co.
Niet alleen mbt tot roofdieren :x

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:57

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:59

Ik blijf het apart vinden dat een zogenaamde wilde wolf zo dicht bij mensen komt en ook niet vlucht als hij wordt opgejaagd.. Ontsnapt uit een reservaat wellicht?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:02

Iets klopt hier niet inderdaad.. hij loopt zo dicht bij de bewoonde wereld steeds. Ik ben ook bang dat hij binnen de kortste keren onder een auto beland. (en ik hoop echt niet dat ik hem ervoor krijg, aangezien ik altijd 's avonds laat over de emmen-drachten route rij waar hij al is gesignaleerd).

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:08

Ik kan wel wat roepen, maar weet de waarheid niet. Kan best al lijkt het me als het inderdaad zo is dus echt geen wilde wolf. Dat idee had ik al, maar goed we horen het wel straks.