Killyenn schreef:IQ is nooit een onafhankelijke test geweest en is al eerder gebruikt voor racistische en seksistische ideologieën. Als je zo'n test (financieel) kunt ontwikkelen en uitvoeren, kun je dat geld ook in betere begeleiding en controle stoppen.
Er is een groot verschil tussen ouderlijk toezicht en besluit en een besluit/test van de staat uit, denk dat dat ook is wat de meesten tegen de borst stuit.
Met als groot verschil dat zo'n test niet nog jarenlang keer op keer ontwikkeld hoeft te worden, terwijl begeleiding en controle wel altijd geld zal blijven kosten. Zoiets als: iedereen kan een pony kopen, maar het onderhouden is het dure eraan.
Ik denk zelf dat de begeleiders van iemand in een zorginstelling behoorlijk goed kunnen beoordelen of iemand wel of niet in staat is om een kind op te voeden. Baren kunnen we het allemaal, daar gaat het niet om. Maar iemand die bijvoorbeeld niet zelfstandig een ritme aan kan houden, die zijn/haar woonruimte niet schoon kan houden zonder daaraan herinnert (of structureel bij geholpen) te moeten worden, iemand die geen enkel benul heeft van wat een gezond eetpatroon ongeveer is, iemand die zijn/haar eigen behoeften niet opzij kan zetten voor iemand anders etc...
Ik ben opzich 100% pro voorlichting: laat ze vooral oefenen met baby poppen (van die extreem realistische), vertel ze vooral wat het in gaat houden, laat ze praten met de ouders van jonge kinderen etc. Maar als dat niet kan, dan denk ik dat het in het voordeel van iedereen is dat deze mensen op een manier aan de anticonceptie gaan.