Wat vinden jullie van het geloven in een´god´?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:48

Wat mij dan weer opvalt is dat mensen die niet geloven, altijd een heel precies beeld hebben van 'de gelovige' en 'het geloof' en het waarom van het geloof van de gelovige. Ik heb mee zitten lezen en raak de draad kwijt tussen alle vooroordelen. Ik heb daarom besloten er verder ook maar niet teveel op in te gaan - alleen wel even te melden dat het voor sommigen toch echt verstandig zou zijn eens een gesprek te voeren met een aantal verschillende (!!!) gelovigen. En niet met het doel om bekeerd te worden of zo, maar gewoon - om wederzijds begrip te kweken. Daar kan de wereld alleen maar beter van worden.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:51

Niet het hele topic doorgelezen maar bij deze:

[LZP] Waarom bestaat God wel/niet voor jou?

Misschien staat hier ook nog wat interessants in. En pas was er ook een actief topic over waar je ook nog veel uit kunt halen! :)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:52

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar voelde mij toch even 'geroepen' (ja, als we het dan toch over het geloof hebben.. haha :D) om te reageren.
Ik ben christelijk opgevoed, veel naar de kerk geweest, veel naar andere christelijke bijeenkomsten etc. In mijn jeugd ben ik mij daar op een gegeven moment echt een beetje tegen af gaan zetten. Ik geloofde nog wel in God, maar ik vond dat ik hem niet nodig had en vond alles maar overdreven, gelovige mensen schijnheilig etc. Toen is er een punt gekomen van een soort u-turn en heb ik zo'n 6 jaar geleden alsnog bewust de keuze gemaakt om voor God te kiezen. Ik geloof nog altijd in God, maar momenteel doe ik alleen niet meer zoveel met die 'kennis'. Af en toe bid ik, ik geloof niet in toeval en zo zijn er wel meer dingen. Naar de kerk ga ik momenteel alleen niet.

Ik ben niet zo goed in discussies en ik hou mij eerlijk gezegd ook niet erg bezig met de wetenschap, dus met jullie mee discussiëren over het ontstaan van de aarde ga ik ook niet proberen. Het wordt ook niet voor niets een 'geloof' genoemd. Anders had het wel 'theorie' of wetenschap of iets dergelijks geheten.

Dat mensen in andere goden geloven ofachter bepaalde theorieën staan, dat respecteer ik overigens. Al is er voor mij maar één waarheid.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:56

CoolCorrie schreef:
Even terzijde, zelfs de katholieke kerk heeft het bestaan van de oerknal, en de evolutietheorie bevestigd. Ik denk dat ze wel moesten, ze maakten zich anders compleet belachelijk

Wel nee! De katholieke kerk heeft de eerste wetenschappen juist ondersteund. De big bang theorie komt zelfs deels van die kant (Georges Lemaître was een priester(!)) en volgens de Katholieke kerk juist hét bewijs van het bestaan van God. Immers volgens de Bijbel was alles woest en ledig en toen schiep God etc. etc. Pas later ontstonden daar wat problemen en wat wrijvingen.

Overigens is de oerknal één van meerdere ontstaanstheoriën. Er zijn er veel meer. En dan doel ik niet op 'Christelijke' gestoelde theorieën, maar gewoon wetenschappelijke theorieën met zwarte gaten, steady-statetheorie, meerdere heelallen etc. etc.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:04

Sammie schreef:
Waar de wetenschap nog niet echt een sluitend vraagstuk op heeft. Hoe de oersoep van 'dood' naar 'levend' ging.

We hebben ook nog niet echt een duidelijke definitie van wat die grens inhoudt volgens mij. Wanneer is iets levend en wanneer levenloos?
Die vraag is nog helemaal niet zo makkelijk...

Vaak heb ik het idee dat men te veel hangt aan een gemarkeerd punt, terwijl het zo simpel misschien helemaal niet is. Net zoals men soms denkt dat evolutie van complexe zaken (zoals een oog ofzo) niet kan omdat men zich niet kan voorstellen dat je iets hebt aan een 'incompleet' oog (dat dus nog niet geevolueerd is tot de complexiteit die onze ogen hebben.)

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:47

CoolCorrie schreef:
From the standpoint of physics, there is one essential difference between living things and inanimate clumps of carbon atoms: The former tend to be much better at capturing energy from their environment and dissipating that energy as heat. Jeremy England, a 31-year-old assistant professor at the Massachusetts Institute of Technology, has derived mathematical formula that he believes explains this capacity. The formula, based on established physics, indicates that when a group of atoms is driven by an external source of energy (like the sun or chemical fuel) and surrounded by a heat bath (like the ocean or atmosphere), it will often gradually restructure itself in order to dissipate increasingly more energy. This could mean that under certain conditions, matter inexorably acquires the key physical attribute associated with life.

Vrije vertaling van bovenstaande :
Vanuit het oogpunt van de fysica , bestaat er een essentieel verschil tussen levende organismen en levenloze hoopjes koolstofatomen : De eerstgenoemde kunnen energie meestal veel beter vastleggen uit de omgeving en die energie als warmte afvoeren. Jeremy Engeland , een 31 -jarige assistent-professor aan het Massachusetts Institute of Technology , heeft een wiskundige formule die dit verklaart . De formule , gebaseerd op vastgestelde natuurkunde, geeft aan dat wanneer een groep van atomen wordt aangedreven door een externe bron van energie ( zoals de zon of chemische brandstof) en omgeven door een warmte- bad ( zoals de oceaan of de atmosfeer ) , die atomen zich zullen geleidelijk zullen herstructureren om steeds meer energie te verdrijven . Dit zou kunnen betekenen dat onder bepaalde voorwaarden , levenloze materie de eigenschappen die met leven worden geassocieerd.

maw men heeft geen god, moeder natuur of welk sprookje dan ook nodig om het begin van het leven te laten starten, en als het begin er eenmaal is, door de evolutie en tijd( en er is veel tijd)komt men tot een complex geheel.

Ook volgens de laatste theorieen van Stephen Hawkins, is het begin van het heelal uit de fysica verklaarbaar. men heeft daar ook geen god nodig om alles te starten.

De grote vraag is natuurlijk : Wat is materie? Een moeilijke vraag die ook de wetenschap nog niet heeft opgelost.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 02:54

Over de ontstaans theorieën zoals de big bang enz: waarom zou het heelal onstaan moeten zijn? Misschien was het er gewoon altijd al en zal het er ook altijd zijn. Dat op onze aarde alles een begin en einde heeft wil nog niet zeggen dat het heelal een begin en een einde heeft.
Dat is m.i. ook n beetje de definitie van oneindig: als het heelal oneindig is, dan is het ook in het chronologische aspect oneindig. Waarmee ik wil zeggen dat ik het 'begin' dus het 'ontstaan' als een uiteinde zou beschouwen, en bij oneindigheid is dat er m.i. niet.
Dat is misschien moeilijk of zelfs niet voor te stellen voor sommigen maar het kan zeker zo zijn.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 08:27

Interessante discussie. Ik heb het hele topic niet doorgelezen, dus mijn excuses als iet herhaald word :-). Ik geloof oprecht dat God bestaat. Ben zelf niet Christelijk opgevoed, mijn ouders zijn ook niet gelovig, maar ik heb een jaar geleden zelf de keuze gemaakt God te accepteren als mijn leidraad in het leven. Momenteel studeer ik Christelijke Theologie in Amerika. Waarom daar? omdat ik het idee heb dat er makkelijker met het geloof word omgegaan. De kerk waar ik momenteel naartoe ga is een hele levendige kerk, verscheidene Bijbelstudies, diverse activiteiten voor alle leeftijden, en gewoon een levendige kerk, met mensen die het geloof heel erg serieus nemen, en ook proberen hun geloof in het dagelijks leven uit te leven, en niet alleen op zondag in de kerk.
Overigens heb ik mijn bachelor behaald in biomedische wetenschappen, en hoop ik volgend jaar door te gaan met een master in biomedische wetenschappen, of via een zij-instroom geneeskunde te gaan doen, dus het excuus dat een wetenschapper niet in God kan geloven ben ik het niet mee eens. Ik heb inmiddels al meerdere biologen/biochemisten/ en andere wetenschappers ontmoet die het geloof juist zien als een leidraad in het leven.

Wat betreft de evolutietheorie zijn er binnen het Christelijk geloof 3 hoofdtheorieen die ook binnen het plaatje van evolutie kunne plaatsvinden
#1: voor de fundamentalisten binnen het Christendom de "jonge aarde theorie". In deze theorie is de aarde door God geschapen in letterlijk 6x24 uur. Binnen deze theorie is er ruimte voor microdevolutie (evolutie binnen een soort), maar niet voor macrodevolutie (evolutie tussen verschillende soorten)
#2: de oude aarde theorie houd in dat de dagen van de creatie niet letterlijk genomen moeten worden. De dagen die in de bijbel beschreven worden zouden ook bijvoorbeeld 1000 jaar kunnen zijn. Ook binnen deze theorie vind wel micro, maar geen macrodevolutie plaats. Deze theorie word ook wel progressieve creatie genoemd. In een periode van zeg 1000 jaar vind microevolotie plaats, maar vervolgens is er een Goddelijke ingreep nodig om naar het volgende "level" te gaan (e.g. plant --> dier --> mens is niet het gevolg van evolutie maar van een goddelijke ingreep)
#3: Theistic evolution (geen idee hoe ik dit netjes vertaal) houd in dat God in controle is over evolutie en natuurlijke selectie. Binnen deze theorie vind zowel micro als macroevolutie plaats, maar dit alles word "geregiseerd" door God.

Tot zover mijn gedachte over evolutie. Creatie zelf heb ik expres hier uitgelaten. Ik geloof namelijk dat God sowieso een rol heeft gespeeld in de creatie van de aarde. Uiteraard zijn er ook vele wetenschappelijke theorieen over het begin van de aarde, maar zolang er geen fysiek significant bewijs is dat dit daadwerkelijk heeft plaatsgevonden (want "no offense" veel natuurkundige theorieen over het ontstaan van de aarde zijn momenteel nog net zo theoretisch als het creatieverhaal) geloof ik erin dat er in iedergeval een hogere macht een rol heeft gespeeld in het ontstaan van de aarde. Wat betreft de evolutie geloof ik zeker dat er een vorm van evolutie heeft plaatsgevonden. Of we allemaal uit dezelfde cel zijn ontstaan geloof ik niet. In andere woorden, microdevolutie ja, macrodevolutie: zolang er geen keiharde bewijzen zijn geloof ik er nog niet in, en het feit dat genetische make-up min of meer hetzelfde is, ofwel dat de mitochondriën die wij in ons lijf hebben gelijk zijn aan die van 1000 jaar gelede is voor mij nog geen bewijs dat wel allemaal uit dezelfde cel voorkomen. Als God de aarde heeft gecreëerd zou het waarschijnlijk ook wel zo slim zijn geweest om dingen gelijk te creeren.

Als iemand nog specifieke vragen heeft, stel ze vooral, ik ben ook nog vrij nieuw in het geloof, en ben nog bezig met mijn mening te ontwikkelen, maar heb wel een fix aantal boeken hier in de boekenkast staan die heel wat opheldering kunnen geven over vraagstukken over het geloof :-)

(Oh wat betreft de spelling en grammatica, en belabberde vertaling van terminologie. Ik heb de afgelopen 4 jaar in het engels gestudeerd, en heb relatief weinig in het Nederlands geschreven, dus mijn excuses voor de soms nogal kromme zinsopbouw :-) )

gerlindie

Re: Wat vinden jullie van het geloven in een´god´?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:23

Ik geloof in God en dat Hij de wereld heeft geschapen.
Daarnaast vind ik de evolutietheorie eigenlijk ook een geloof, want als er dan een oerknal o.i.d. was, wat is er dan ontploft en waar kwam dat dan vandaan.
En hoe kon dan uit die oersoep opeens leven bestaan?
En als door evolutie alles beter en sterker wordt, gaat dat dan niet in tegen de wet "alles streeft naar chaos?"
Ik geloof dat 'bewijzen' voor evolutietheorie niet perse tegen het gelof in een God in hoeven gaan.
Als God Adam als een volwassen man schiep, kan Hij ook een zon scheppen die al zoveel miljard jaar oud lijkt.
Verder vind ik het ook erg lastig om in de evolutieyheorie te geloven, want we hebben nog nooit een bewijs gevonden dat er tussenvormen zouden bestaan.

Wat mij verder geholpen heeft in mijn overtuiging zijn de filmpjes van Kent Honvind en het boek "moderne wetenschap in de bijbel"

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:37

_Cathalijne schreef:
Momenteel studeer ik Christelijke Theologie in Amerika. Waarom daar? omdat ik het idee heb dat er makkelijker met het geloof word omgegaan.

Als je maar Christelijk bent dan wordt er wel makkelijk mee omgegaan in Amerika.

Maar in Amerika kan je eigenlijk niet zeggen ik ben Atheïst.

Dus zo makkelijk wordt er met geloof niet omgegaan daar.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:38

Ik geloof in God, maar geloof op mijn eigen manier.
Ja, ik geloof dat God de aarde geschapen heeft met alles wat daarop leeft.
Ja, ik geloof dat God er voor ons is als wij hem nodig hebben, maar je moet op die momenten wel willen zien, dat hij er voor je is.
Nee, ik geloof niet dat je daarvoor iedere zondag naar de kerk moet.

Maar God heeft ons geschapen met de mogelijkheid eigen keuzes te maken en dus ook fouten te maken.
Dat onrecht en die oorlogen zijn niet hoe God het gewild heeft, maar wij hebben deze keuze zelf gemaakt en moeten het dus ook zelf veranderen.
Heeft God dan een fout gemaakt door ons een eigen wil en mening te geven? Daar heb ik nog geen antwoord op.

Ik geloof, dat ieder mens van nature goed is. Goed geboren wordt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:50

gerlindie schreef:
Ik geloof in God en dat Hij de wereld heeft geschapen.
Daarnaast vind ik de evolutietheorie eigenlijk ook een geloof, want als er dan een oerknal o.i.d. was, wat is er dan ontploft en waar kwam dat dan vandaan.
En hoe kon dan uit die oersoep opeens leven bestaan?
En als door evolutie alles beter en sterker wordt, gaat dat dan niet in tegen de wet "alles streeft naar chaos?"
Ik geloof dat 'bewijzen' voor evolutietheorie niet perse tegen het gelof in een God in hoeven gaan.
Als God Adam als een volwassen man schiep, kan Hij ook een zon scheppen die al zoveel miljard jaar oud lijkt.
Verder vind ik het ook erg lastig om in de evolutieyheorie te geloven, want we hebben nog nooit een bewijs gevonden dat er tussenvormen zouden bestaan.

Wat mij verder geholpen heeft in mijn overtuiging zijn de filmpjes van Kent Honvind en het boek "moderne wetenschap in de bijbel"

Voor de evolutie theorie zijn zo veel bewijzen gevonden dat er inmiddels echt niet meer over geloven gesproken kan worden. Van diverse dieren, waaronder het paard, zijn diverse "tussenvormen" gevonden.
En waarom zou God een zon scheppen die zoveel miljard jaar oud lijkt? Hij had hem toch geschapen en zag dat het goed was? Als hij zag dat het goed was,...waarom moet die zon dan ouder lijken dan dat ie is?

Evolutie is er niet op gericht dat alles beter en sterker wordt. Evolutie is er gewoon. Dat er dieren zijn die groter en sterker worden is er een gevolg van. Maar ook dat een pauw een redelijk onhandige staart heeft. Survival of the fitest is niet het overleven van de sterkste maar het overleven van de best passende.

Waarom koppel je de chaostheorie er aan vast? Door Jurastic Park?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:44

Kuggur schreef:
Oh, je bewering, een grof en beledigend cliché, was maar een grapje. Hoe amusant.

Mijn kleine zusje riep dat vroeger ook altijd heel luid als ze merkte dat een opmerking van haar beledigend/over de schreef bleek te zijn. Maar goed dat was lagere schoolleeftijd.

Je moet als man eens een opmerking van hetzelfde laag bij de grondse allooi over (alle) vrouwen durven te maken.

Want dat doen ze gelukkig niet? :?
Ik hoor de mannen hier vaak veralgemenen over hun hormonale vrouwen, vrouwen zeuren, vrouwen zijn draken tijdens hun ongesteldheid.. En dan moet er maar eens eentje van het clubje zwanger zijn, dan komen de tongen helemaal los!
Kom kom, niet zo hypocriet. :)

Desondanks ben ik het er niet mee eens dat alle/veel mannen met hun l*l denken. Ken nl heel veel mannen die gewoon charmant en beleeft zijn, de meeste eigenlijk. Ik denk dat de groep die met z'n banketstaaf denkt relatief klein is maar ze laten over het algemeen een grotere indruk achter dan de man die je in de supermarkt even helpt om iets te pakken of die de deur even voor je open houdt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:45

Maar misschien is evolutie juist wel door God geschapen/ontwikkeld alleen had het in die tijd niet die naam.

Misschien is die oerknal er wel geweest, maar in het hele vroege begin veroorzaakt door God.

Ik ben niet tegen het geloven in een oerknal en ik ben ook niet zeker van een schepping zoals in de Bijbel staat, maar ik geloof zeker in een God die aan het begin van alles wat ontstaan is staat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:47

Gelovigen, ik heb een vraag, hoe staan jullie er tegenover dat iemand de evolutie theorie niet wíl leren in school? :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:49

Ayasha schreef:
Gelovigen, ik heb een vraag, hoe staan jullie er tegenover dat iemand de evolutie theorie niet wíl leren in school? :)

Hoe bedoel je dit?
Dat een leerling het niet wil leren of dat een docent een leerling er niet over wil leren.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:52

Tendance schreef:
Ayasha schreef:

Hoe bedoel je dit?
Dat een leerling het niet wil leren of dat een docent een leerling er niet over wil leren.

Bedoel je dat het kind van de ouders het niet mag leren? (Zo'n geval zit bij ons op school :j )

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:55

Ik ben christelijk opgevoed, en heb het altijd 100 % geloofd, al had ik wel een hele filosofische benadering van geloof en kon ik niks met dogma en regels.

De laatste jaren ben ik me gaan verdiepen in wat er allemaal nog meer is buiten de christelijke wereld, en daardoor eigenlijk van mijn geloof gevallen. In ieder geval heel anders gaan denken, en ben er veel gelukkiger van geworden omdat ik heb gemerkt dat er zoveel meer is, en het nog veel mooier is dan ik dacht allemaal. Alsof ik eindelijk gewoon adem kan halen.

Want er is veel bekrompenheid, en kortzichtigheid in het christelijke wereldje.
Maar dat alles met elkaar samenhangt en dingen steeds in elkaar vallen als arrangement vind ik prachtig.
Mensen verklaren dit ook wel als een soort van energie, en daar kan ik me wel in vinden.

Nu zou ik zeggen, dat ik geloof in liefde. Omdat het gebrek daaraan alle ellende verklaart en het voelen en delen ervan helend is.

Het is moeilijk te begrijpen dat als er een God zou zijn hij het lijden toestaat, anderszijds heb ik altijd gelooft in een God die de mens een eigen wil heeft gegeven en dat veel lijden wordt veroorzaakt door die eigen wil. Veel van het lijden hebben mensen veroorzaakt.
Heel veel dingen zijn oorzaak en gevolg van hoe wij met elkaar omgaan, hoe we met de aarde omgaan.

Deze mening is overigens nog volledig in onderzoek ;) Misschien denk ik er over een uur, dag, jaar of leven anders over.
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 18-01-15 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 10:56

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:56

Ik weet niet of ze het niet mochten, maar de letterlijke situatie ging zo;
Leerkracht: "X,wat weet je over de oerknal?"
Leerling: "Wij geloven in de schepping"
Leerkracht: "oké, maar je weet er toch wel wat over? Dit is nl leerstof ..."
Leerling: "Nee, wij geloven in de schepping."
(waren twee meisjes die beide uit een streng gelovig gezin kwamen en dat zelf ook waren, zo waren wij die mee gingen zwemmen (gemengd, met de jongens dus) allemaal h*eren bv. :+ Om even weer te geven hoe streng gelovig ze waren.. :)

Wij wisten nl allemaal niet hoe daarop te reageren (de leerkracht wist het ook niet meer trouwens...)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:29

Ayasha schreef:
Ik weet niet of ze het niet mochten, maar de letterlijke situatie ging zo;
Leerkracht: "X,wat weet je over de oerknal?"
Leerling: "Wij geloven in de schepping"
Leerkracht: "oké, maar je weet er toch wel wat over? Dit is nl leerstof ..."
Leerling: "Nee, wij geloven in de schepping."
(waren twee meisjes die beide uit een streng gelovig gezin kwamen en dat zelf ook waren, zo waren wij die mee gingen zwemmen (gemengd, met de jongens dus) allemaal h*eren bv. :+ Om even weer te geven hoe streng gelovig ze waren.. :)

Wij wisten nl allemaal niet hoe daarop te reageren (de leerkracht wist het ook niet meer trouwens...)

Vind ik best apart... Wat mij betreft kan het nl prima naast elkaar gaan. Het oerknal gebeuren en de evolutietheorie spreekt de bijbel niet tegen. Sterker nog; de bijbel vertelt helemaal niet HOE God de aarde en diersoorten en mensen maakte, maar meer waarom ;) en het maakt me ook niet uit hoe het ging, dat os niet relevant voor het geloven in God :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:55

Dat je daar ter plekke even met je mondvol staat is begrijpelijk, eigenlijk had t antwoord van de leraar moeten zijn. Ik vraag niet of je er in gelooft ik vraag wat je er van weet.

De gemiddelde christelijke school vangt dit trouwens op met wat ik nu ga vertellen is onzin, maar het is examen lesstof dus het moet behandeld worden in de klas.

Overigens zag ik hier het boek moderne wetenschap met de bijbel voorbij komen. Zitten aardige hoofdstukken bij maar op het gebied van evolutie en jonge aarde theorie is het brandhout. Compleet onjuist en er komen echt belachelijke theorieen voorbij die al te ontkrachten zijn als je er een vmbo/mavo boek naast legt.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:56

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:59

Sammie schreef:
Dat je daar ter plekke even met je mondvol staat is begrijpelijk, eigenlijk had t antwoord van de leraar moeten zijn. Ik vraag niet of je er in gelooft ik vraag wat je er van weet.

De gemiddelde christelijke school vangt dit trouwens op met wat ik nu ga vertellen is onzin, maar het is examen lesstof dus het moet behandeld worden in de klas.

Overigens zag ik hier het boek moderne wetenschap met de bijbel voorbij komen. Zitten aardige hoofdstukken bij maar op het gebied van evolutie en jonge aarde theorie is het brandhout. Compleet onjuist en er komen echt belachelijke theorieen voorbij die al te ontkrachten zijn als je er een vmbo/mavo boek naast legt.

Leerkracht in kwestie was sowieso al niet de meest handige (hij legde alles goed uit maar hij was niet zo rad van tong... Beetje een -en dit klinkt oneerbiediger dan ik het bedoel maar het was gewoon zo- kneusje zeg maar... :) )
Denk ook niet dat dat een antwoord is dat ie verwacht had in zo'n klas. :D Was nl gewoon een provinciale school, geen christelijke school oid (wat op zich al vreemd is als je zo streng gelovig bent, ga da naar een christelijke school, die zijn hier ook nog genoeg te vinden?)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:03

Ayasha schreef:
Sammie schreef:

Leerkracht in kwestie was sowieso al niet de meest handige (hij legde alles goed uit maar hij was niet zo rad van tong... Beetje een -en dit klinkt oneerbiediger dan ik het bedoel maar het was gewoon zo- kneusje zeg maar... :) )
Denk ook niet dat dat een antwoord is dat ie verwacht had in zo'n klas. :D Was nl gewoon een provinciale school, geen christelijke school oid (wat op zich al vreemd is als je zo streng gelovig bent, ga da naar een christelijke school, die zijn hier ook nog genoeg te vinden?)

misschien waren het Jehovah's Getuigen? Die gaan nl nooit naar een christelijke school :=

Wij kregen op onze christelijke school wel gewoon les daarin. Maar ook over boeddhisme, islam en hindoeïsme :j