Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Ik krijg het idee dat mensen in het algemeen gewoon steeds minder kunnen hebben en hun mening maar ergens over moeten geven. Gewoon omdat 't moet
Ergens geen mening over hebben of niet dezelfde mening hebben mag gewoon. Maar 't lontje lijkt overal steeds korter te worden. Je moet een mening hebben en als iemand een andere mening heeft is een van de partijen beledigd. Lekker laten gaan!
Het is overigens een behoorlijke illusie om te denken dat als er geen godsdiensten meer zouden zijn de wereld pais en vree is. Helaas. De meeste geweldsconflicten zijn nog altijd van een andere aard dan dat er een religeuse achtergrond bij zit. Alleen omdat godsdienst onder een enorm vergrootglas ligt is het een stuk makkelijker om dat aan te halen. Tel daar bij op dat als er geen god is, het ook nog eens allemaal voor niks is (en dus is al dat geweldig zinloos en als de gemiddelde mens ergens gevoelig voor is is het wel doelloosheid/ zinloosheid). En dat dan buiten het feit dat mensen die geloven dat er wel een god is, hier ook nog eens allemaal een andere mening over hebben. Dus zijn er diverse groeperingen met allemaal een andere mening en allemaal vinden ze de hunne de juiste. (overigens vind je dit ook gewoon buiten de godsdienst, hoor. Dus het is imo gewoon menseigen).
En de gemiddelde mens kan ook erg slecht tegen onzekerheid en onze samenleving met al zijn diversiteit en tig opties en mogelijkheden om te kiezen biedt die vastigheid niet echt.
Misschien heeft de globalisering ons wel meer kwaad gedaan dan goed
* gaat maar eens op zoek naar de video van Alex Agnag ofzoiets*
NatasjavE schreef:Vrienden, kennissen EN random people.
Men verwacht dat je maar automatisch met iemands religie rekening houd. Wat ik heus doe.
Maar andersom gaat men er van uit dat doordat ik geen niet geloof dat geen normen en waarden heb en ook niet te beledigen ben op dat vlak.
Tuurlijk,...meestal niet met opzet. En ik zeg er eigenlijk nooit wat van. Niet belangrijk genoeg.
Maar het kan soms ver gaan.
2 jaar terug zaten we net als nu in een regenachtige tijd. Wieger(toen 4 jaar oud) was helemaal van de wap. Met voor mij gekke vragen zoals: we gaan toch niet verdrinken? Gaat pappa een boot bouwen en mogen de poezen dan ook mee? In zijn ogen zag je echt de angst.
Wat bleek op school hadden ze de ark van Noah behandeld. En Wieger was bang dat de aarde zou overstromen.
Toen Wieger en ik in de bus zaten keek hij weer angstig naar de regen en vroeg weer: we gaan toch niet verdrinken?
Mijn reactie: nee lieve schat. De Ark van Noah is maar een verhaaltje, een sprookje, het is niet echt.
Draait een mevrouw zich om en zegt dat dat wel heel erg beledigend is naar Christenen en dat ik mijn kind niet mag leren dat het maar een verhaaltje is. Een slecht ouder vond ze mij daarom.
Nou,..dat vond ik naar mij toe dus wel beledigend. Dat deze mevrouw dat voelt prima. Vervelend dat zei zich daardoor beledigt voelt. Maar om zich er mee te bemoeien en mij een slechte moeder te noemen...
Nanno_123 schreef:Maar dat de globalisering ons meer kwaad heeft gedaan dan goed is heeft er dan toch ook mee te maken dat door de globalisering veel meer verschillende geloven en culturen met elkaar in aanraking komen, dat al die verschillen in dezelfde samenleving moeten leren samenleven? Die diversiteit wordt dus deels ook door geloof veroorzaakt?
RenskeLap schreef:Vraagje!
Is er een bokker zo lief die aan deze krant kan komen? Ik weet dat ze in nederland bij de AKO verkocht worden, alleen woon ik net weer op een eiland![]()
Ik vergoed de krant en de onkosten natuurlijk!
Ff on topic, ik vind het niet kunnen
LadyMadonna schreef:RenskeLap schreef:Vraagje!
Is er een bokker zo lief die aan deze krant kan komen? Ik weet dat ze in nederland bij de AKO verkocht worden, alleen woon ik net weer op een eiland![]()
Hij staat voor 160 euro op Mp.....
Betreft dat ze erom gevraagd hebben.
Ik vind dat je nergens om vraagt, maar er is door ch zélf ook aangegeven dat ze rekening hielden met vergelding. Zeker na de molotov aanslag in 2011
RenskeLap schreef:Sammie schreef:Verassen met een krant. Hoe cru
Hahaha ja sorrymaar het gaat toch om het gebaar en niet om wat het kost
![]()
Hij was zo teleurgesteld dat wij ze niet hadden en wanneer je elkaar kan helpen vind ik dat je dat moet doen
Al is het maar een poging wagen om een krant te vinden
denice schreef:beatje schreef:![]()
![]()
Ik wilde net zeggen ga dan maar eens terug naar school.Maar ingedachte dat je een kind kon zijn , keek ik in je profiel.Ben je notabene leerkracht
Bedoel je dit heel erg naar of ben je het eens met wat ik zei?
RenskeLap schreef:Vraagje!