12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:05

Ik vind paspoort afnemen ook niet de juiste gang van zaken.
Ze plegen daar daden tegen de mensheid, dat wil je niemand blijven aandoen. Ze moorden daar mensen, terroriseren de bevolking dan is het zolang je er maar zelf geen last hebt.

Een gepaste en zeer lange straf lijkt mij beter op zijn plaats.
Laatst bijgewerkt door Furrow op 07-01-15 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:06

Loretta schreef:
Waar zijn dan de moslims die massaal afstand nemen van dit tuig.
Je hoort en ziet ze niet in het publieke debat.

Dan moet je je televisie aan doen en een beetje op een serieuze zender.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:06

Ik zie een bezuiniging!
Alle Syriëgangers die willen gaan? Laat de staat ze een gratis ticket geven, incl. "nooit meer retour"-contract.
Zal een hoop gedoe besparen aan overheidsgelden in de toekomst: terrorismebestrijding, beveiliging, rechtsgangen, cellen, psychologen en profielschetsers hoeven minder werk te doen als ze niet terugkeren.....
Hahaha. Oh ja.... Is satire :)

Hoewel je praktisch gezien iemand stateloos maakt als je em z'n paspoort afneemt. Ik weet niet of en hoe dat geregeld kan / moet worden......

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:09

R12312 schreef:
Loretta schreef:

Daar zijn veel moslims die inderdaad op de serieuze zenders afstand nemen. Je hoort en ziet ze regelmatig op de serieuze zenders.
Ook veel Imans zijn zeer goed bezig en laten zich regelmatig zien in het publieke debat.

Daarnaast is het zo vanzelfsprekend dat ook moslims dit soort walgelijke laffe daden afwijzen, dat het natuurlijk onzin is dat zij en masse zich tegen dit soort daden moeten uitspreken enkel en alleen vanwege het feit dat zij moslims zijn.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:12

Marjoow schreef:
Syriegangers mogen lekker daar blijven. Doei!! Jij wilt weg? Blijf dan weg...

AMEN _/-\o_

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:12

_/-\o_
R12312 schreef:
Loretta schreef:

_/-\o_

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:13

Morgen is er een demonstratie in Rotterdam.

Ik zou met alle liefde gaan, maar ik durf simpelweg niet omdat zo'n grote groep een makkelijk doelwit is..

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:15

Tallie1979 schreef:
Morgen is er een demonstratie in Rotterdam.

Ik zou met alle liefde gaan, maar ik durf simpelweg niet omdat zo'n grote groep een makkelijk doelwit is..

Dit vind ik dus het erge, dit krijg je nu, nu wordt iedereen bang om tegen ze op te staan! Precies wat ze hopen te bereiken met hun acties...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:16

Maar tallie dat is toch niet normaal.
Absurd dat je bang moet zijn om voor je mening/steun uit te komen.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:17

Vreselijk dit, ik word er gewoon heel bang van ;(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:19

Mijn man en ik zeiden net, dat als onze burgemeester via sms ons zou oproepen om te demonstreren met een pen dat we gelijk zouden gaan. Morgen gaan we een Franse vlag (ja schande dat we die nog niet hebben) kopen en die half stok hangen. Morgen is een dag hier van nationale rouw.
Tallie ik snap je angst, maar angst is een slechte raadgever. Daarnaast was dit een hele goede uitgevoerde operatie met militaire precisie, en dat betekent dat dit goed voorbereid was. Zelfs namen van de redactieleden werden genoemd. Dit was niet zomaar iets dat spontaan teweeg gebracht is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:22

Mijn leven is me lief.. Te veel om voor te leven, dus ik vermijd grote groepen (en dus makkelijke doelwitten) liever. Want zoals we vandaag hebben gezien, ben je zelfs in een kantoor niet veilig, dus het vertrouwen in bijvoorbeeld alleen politie is niet voldoende.

En ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. De wereld is gek aan het worden..

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:22

Aboutaleb: Ik ben niet alleen burgemeester van Rotterdam, ik ben op dit moment ook een woedende moslim. Een daad van achterlijkheid. En hij roept op alle moslims op te staan en morgen op de been te komen bij de demonstratie in Rotterdam, Amsterdam en Haarlem.

Peperkroket

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:23

Mooi gesproken door Aboutaleb :j

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:24

Ja hij is nog niet klaar: Op dit moment zijn er duizenden mensen uit Syrie en Irak die hun leven op het spel zetten met verdrinken omdat ze zo enorm op zoek zijn naar dat kleine stukje westerse vrijheid. Die moeten we met open armen ontvangen.

Maar als je niet tegen een humoristisch blaadje kan.............rot dan op.

( Ik kan niet zo snel typen :D Dus mis wel wat woorden)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:27

Aboutaleb is een goede politicus!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:35

pien_2010 schreef:
Daarnaast is het zo vanzelfsprekend dat ook moslims dit soort walgelijke laffe daden afwijzen, dat het natuurlijk onzin is dat zij en masse zich tegen dit soort daden moeten uitspreken enkel en alleen vanwege het feit dat zij moslims zijn.

Vooral niet doen nee.
Gewoon maar lekker blijven zwijgen dan wordt de haat in Europa alleen maar groter.

Nou ik zit niet te wachten op aanslagen en ik denk de meeste mensen in Europa ook niet.
Ook niet als er weer eens een moskee in de fik gaat, want geweld lokt alleen nog maar meer geweld uit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:36

pien_2010 schreef:
Aboutaleb is een goede politicus!

Helemaal mee eens! vond hem al heel lang erg goed.
Het punt is,als je syrië gangers hun paspoort afneemt,er niet zeker van bent dat ze niet meer terug komen in Europa.Er zijn immers geen grenzen meer,met de auto kunnen ze zo weer naar nederland,frankrijk,duitsland enz. rijden.

Ik denk trouwens dat Frankrijk nu als eerste de Syrië gangers hun paspoort afneemt en ze niet meer terug laat komen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:38

Nee Loretta dan trek je mijn woorden uit het verband,. Ik vind het super die mensen die zich uitspreken. Maar ik realiseer me ook, dat het zo walgelijk is dit soort aanslagen dat het volkomen vanzelf sprekend is dat wij daar allemaal tegen zijn en het dus ook niet weer heel logisch is dat alle moslims zich tegen uit moeten gaan spreken. De meesten zijn zo verschrikkelijk tegen!

On verra (we zullen zien). Frankrijk is niet soft inderdaad Gohya.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:38

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:

Vooral niet doen nee.
Gewoon maar lekker blijven zwijgen dan wordt de haat in Europa alleen maar groter.

.

Ze zwijgen helemaal niet, dus banketstaaf niet zo dom.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:39

Pardon R12312.?! Snap dat het een onderwerp is dat veel emotie oproept, maar 'banketstaaf niet zo dom' is beetje onnodig. Kan ook wat minder grof. Heeft geen toegevoegde waarde en lokt alleen maar offtopic reacties en persoonlijke aanvallen uit.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:42

Dribbel schreef:
Pardon R12312.?! Snap dat het een onderwerp is dat veel emotie oproept, maar 'banketstaaf niet zo dom' is beetje onnodig. Kan ook wat minder grof. Heeft geen toegevoegde waarde en lokt alleen maar offtopic reacties en persoonlijke aanvallen uit.

Ok, ik zou het op prijs stellen dat je een iets meer intellectuele onderbouwing geeft en jezelf wat meer inleest.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:42

R12312 schreef:
Loretta schreef:

Ja inderdaad eindelijk eens verstandige moslims op Nederland 2

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:43

R12312 schreef:
Dribbel schreef:

Ok, ik zou het op prijs stellen dat je een iets meer intellectuele onderbouwing geeft en jezelf wat meer inleest.

*\o/* En zo'n reacie maakt mij dan blij. Fijn!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:46

Er moet wel meer uitgesproken worden, daar ben ik het mee eens.
Niet over deze gebeurtenis, maar het is al langer bekend dat sommige bijeenkomsten plaatsvinden in gematigde moskee.

Maar ik snap wel dat uitspreken niet vanzelfsprekend is. Als ze er al iets aan kunnen veranderen, of misschien weten die personen er zelf niets van (als het niet in het nieuws komt).

Maar dit heeft niks te maken met islam, deze mensen zouden hetzelfde doen voor een politieke redenering.