Vlucht Air Asia vermist richting Singapore

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:31

als lichamen geen reddingsvesten aanhebben zou je dus denken dat hij wel met snelheid naar benee is gegaan dat ze daar geen tijd voor hebben gehad..evenals de waarschuwing die vanuit cockpit niet is uitgegeven.

Tjoh, merk dat ik er altijd toch weer enorm mee bezig ben hoor met een ongeluk als dit.

Hoor net op cnn dat ze met meer hulp die kant op zijn maar daar het een aardig wat km van land is duurt het even voor ze op lek der bestemming zijn. Ook zijn er duikers bij om te zien of er onder water wat gevonden word.
De reporter vertelde dat in een zaal de familie werd verteld wat er gevonden was, op tv achter hem werden er lijken gezien, ze probeerde snel de tv uit te zetten maar familie zag de beelden al, waren een aantal flauw gevallen het werd ze teveel.

xSwanHeart

Re: Vlucht Air Asia vermist richting Singapore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:41

Y;( Vreselijk, die arme mensen...
Maar in ieder geval zekerheid voor de nabestaanden...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:45

Pff wat een vreselijk ongeluk weer. Hopelijk hebben ze inderdaad dit vliegtuig gevonden en kunnen de nabestaanden op deze manier wat rust krijgen.

Hoe vreselijk ook, dit is altijd beter dan er nooit achter komen wat er met zo'n vliegtuig is gebeurd (zoals de MH370). Ben inderdaad ook wel benieuwd of ze verder gaan kijken naar de andere wrakstukken die gevonden zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:46

dito schreef:
als lichamen geen reddingsvesten aanhebben zou je dus denken dat hij wel met snelheid naar benee is gegaan dat ze daar geen tijd voor hebben gehad..evenals de waarschuwing die vanuit cockpit niet is uitgegeven.
Maar dan rijst bij mij de vraag; hoe kunnen de lichamen dan nog intact zijn?
Ik denk zelf dat er een kans is, dat een aantal passagiers niet direct dood waren.
Als ze allemaal op hetzelfde moment zijn gestorven, zouden ze toch ook allemaal om dezelfde tijd onder water verdwijnen?
Een lichaam dat in het water ligt, zwelt op en zinkt daarna.
Hoelang dat duurt, weet ik niet precies, maar het is wel heel apart!

Ook al is de kans heel klein, ik hoop dat er nog overlevenden gevonden worden.

Vreselijk dit!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:06

Fijn dat er zo snel duidelijkheid is voor de nabestaanden.

Koudbloedkim; met de MH17 waren er ook nog enorm veel lichamen intact. Terwijl die toch echt 10km naar beneden zijn gevallen. Wellicht komen deze bovendrijven omdat ze geen riem om hadden? Oid.

Hopelijk vinden ze de blackbox snel. Gelukkig is het water daar niet zo diep.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:09

KoudbloedKim schreef:
dito schreef:
Maar dan rijst bij mij de vraag; hoe kunnen de lichamen dan nog intact zijn?
Ik denk zelf dat er een kans is, dat een aantal passagiers niet direct dood waren.
Als ze allemaal op hetzelfde moment zijn gestorven, zouden ze toch ook allemaal om dezelfde tijd onder water verdwijnen?
Een lichaam dat in het water ligt, zwelt op en zinkt daarna.
Hoelang dat duurt, weet ik niet precies, maar het is wel heel apart!

Ook al is de kans heel klein, ik hoop dat er nog overlevenden gevonden worden.

Vreselijk dit!

Dit klopt niet. Als je in het water terecht komt kun je in eerste instantie nog blijven drijven als er voldoende lucht tussen je kleding zit. Dan zul je zinken en daarna duik je weer boven als er tijdens de ontbinding voldoende gassen zijn gevormd. Later zal het lijk dan toch weer zinken als het lichaam in voldoende ontbinding is en de gassen hebben kunnen ontsnappen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:11

Interessant om te weten. Eigenlihk best logisch

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:13

Het is niet te beschrijven wat er is gebeurd. Ik las dat er wel reddingsvesten en een glijbaan is gevonden. Maar dan moeten ze toch bijna een kansje hebben gehad om het vliegtuig te verlaten? Ik blijf het wel volgen, ik vind dit verschrikkelijk. Zeker voor de nabestaanden.. Mijn vader heeft zijn collega/goede vriend verloren tijdens MH17 ramp. Zij is ook met heel gezin om gekomen. Het is vreselijk!!
Laatst bijgewerkt door Loei op 30-12-14 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:22

Vreselijk. Wat erg zeg.

Edit: misschien een kinderlijke gedachte, maar als die glijbaan uit ligt... Dat is toch een opgeblazen ding? Dan ga je daar toch op zitten?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:24

JoopC schreef:
Vreselijk. Wat erg zeg.

Edit: misschien een kinderlijke gedachte, maar als die glijbaan uit ligt... Dat is toch een opgeblazen ding? Dan ga je daar toch op zitten?

Misschien was de glijbaan niet uitgeklapt? Of als je ervan af glijdt je er niet meer op kan komen?

Of hebben ze in alle paniek de glijbaan nog uit kunnen zetten maar was er geen tijd meer om te springen?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:26

Wat vreselijk zeg.. Wel 'fijn' dat er lichamen gevonden zijn, dan zitten de nabestaanden niet in onzekerheid.
Lijkt me wel heel zuur voor de nabestaanden van vlucht MH370..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:27

Als je op grote hoogte ineens alle druk kwijt raakt in het vliegtuig raak je buiten bewust zijn. Laten we hopen dat de zwarte doos meer duidelijkheid kan geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:30

Er blijven gewoon heel veel vragen over en ik hoop voor de nabestaanden dat daar antwoord op komt. :(:)
Echt vreselijk!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:34

Kaitlyn schreef:
Dit klopt niet. Als je in het water terecht komt kun je in eerste instantie nog blijven drijven als er voldoende lucht tussen je kleding zit. Dan zul je zinken en daarna duik je weer boven als er tijdens de ontbinding voldoende gassen zijn gevormd. Later zal het lijk dan toch weer zinken als het lichaam in voldoende ontbinding is en de gassen hebben kunnen ontsnappen.

Wbt die kleding..
Ze lieten net in de nieuws uitzending van RTL beelden zien dat een reddingswerker vanuit een heli afdaalt naar een lichaam.. Wellicht dat deze persoon een lichte kleur kleding droeg, maar het leek erop dat zij alleen nog ondergoed/bikini droeg..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:36

Tav de glijbaan: bij impact in de zee spat het vliegtuig uit elkaar. Dus de glijbaan is zo'n onderdeel dat blijft drijven, net zoals de reddingsvesten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:37

Voordeel is dat het vliegtuig op 'slechts' 25 a 30 meter schijnt te liggen....

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:37

Die bijzaken die ik voorbij zie, hou ik mij niet mee bezig. Ik vind de ramp al erg genoeg en zeker nu gehoord te hebben dat mensen het niet overleeft hebben. Y;(

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:38

Volgens mij was het vliegtuig al aardig op hoogte met vliegen, als het van die hoogte naar beneden valt, raakt de zuurstof weg en raak je idd volgens mij ook buiten bewustzijn. Als ze mensen met alleen ondergoed aanzien is dat dezelfde redenering als toen met de mh17. Door de enorme druk gaat kleding die los zit door de 'wind' los en strakzittende kleding blijft zitten.
Ik denk dat de glijbaan niet is uitgeklapt, als hij met een rotgang naar beneden gaat dan heeft de glijbaan geen nut, die hadden ze dan moeten gebruiken als hij op het water lag maar gezien de brokresten gok ik dat het vliegtuig niet heel beneden is gekomen

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:40

Er zijn inmiddels 40 lichamen geborgen volgens nu.nl

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:42

Het is halverwege de Javazee neergestort, is het dan mogelijk dat er ook veel lijken door stroming op bewoond land aanspoelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:43

Jeetje... :\

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:44

40.. Das.nog niets van wat er moet liggen.
Hopelijk verloopt het soepel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:45

Y;( Y;(
roxiie schreef:
Kaitlyn schreef:

Wbt die kleding..
Ze lieten net in de nieuws uitzending van RTL beelden zien dat een reddingswerker vanuit een heli afdaalt naar een lichaam.. Wellicht dat deze persoon een lichte kleur kleding droeg, maar het leek erop dat zij alleen nog ondergoed/bikini droeg..

Aan de ene kant opluchting dat het vliegtuig waarschijnlijk gevonden is. Dan is er voor nabestaanden tenminste zekerheid :(:)

Aan de andere kant is het gewoon zuur.. Arme familie/(nabestaanden) :( Zo iets vergeet je nooit meer! Ik wil ze graag sterkte wensen, ook al lezen ze het niet op bokt. Niemand hoort op die manier een geliefde te verliezen :(:)

En natuurlijk hulde aan de reddingswerkers en duikers. Lijkt me heel dubbel om zo iets te vinden..Opgelucht omdat ie gevonden is, en van slag omdat er echt mensen overleden zijn..
En dan daarna nog de lijken bergen, ik zou het denk niet kunnen hoor!

En over MH370, dan zouden ze toch geen drijvende lichamen kunnen vinden? Omdat ze dan teveel ontbonden zijn?
Dacht ik tenminste..
Wel wrang voor familie/vrienden die mensen in de MH370 kenden.. Dat toestel nog niet gevomden.. En deze wel..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:46

De lichamen zijn redelijk intact word vermeld. Dat is een opluchting voor de families in tegenstelling tot MH17

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:47

purny schreef:
De lichamen zijn redelijk intact word vermeld. Dat is een opluchting voor de families in tegenstelling tot MH17

Dat is dan nog relatief "goed" nieuws. Ik kan me niet voorstellen hoe de nabestaanden zich nu moeten voelen. Afschuwelijk.