M_D_H schreef:Elk land viert sinterklaas en zwarte piet op zijn eigen wijze.
Dus als de tegenstanders zo graag gekleurde Pieten willen... en een zwarte sinterklaas... Moeten ze dan misschien maar naar curaçao verhuizen
Natuurlijk zijn het de volwassenen die het feest nu verpesten...
Voornamelijk natuurlijk die zeurpieten (

) met hun misplaatste gevoel van onderdrukking van een mythisch figuur...
Maar ik snap niet waarom wij alles moeten pikken...
Waarom moeten wij alles aanpassen tot het niet meer van ons is...
Waarom? Niemand heeft er ooit problemen mee gehad... laad het lekker zo...
Overigens zien kinderen wel degelijk uit zichzelf, nogmaals... Ze zijn echt niet dom...
Née in dat geval zijn het 2 groepen die hard Hun best doen het feest te verpesten, alleen de tegenstanders bieden een in mijn optiek goed alternatief.
De oprmerking, dan moeten ze maar verhuizen is nogal laag, we praten over Mensen die net zo goed nederlander zijn ALS jij en Ik, daarnaast is het geloof Ik ook wel een beetje de standaard opmerkinge geworden met dit soort onderwerpen.
Het zien van een Kleur heeft niets te maken met slim of dom zijn, het heeft te maken met het feit dat de ouders het benadrukken.
Denk Je nu echt dat mijn dochter het verschil ziet tussen donkere, blanke, gele of blauwe Mensen ALS Ik er ALS ouder geen aandacht aangeef?
Dat onder scheid gaan ze pas later maken en Vaak niet in de leeftijd dat ze nog in sinterklaas geloven.
Ech geloof me, het feest wordt er echt niet minder om ALS er Pieten die een ander kleurtje hebben, het zijn de volwassenen die het veranderen.
Enne daarnaast, hoeveel Mensen hebben nog een schoorsteen met een werkende houtkachel, vast niet genoeg om alle Pieten zwart te laten zijn.
ALS kinderen dan toch zo oplettend zijn waarom vragen ze zich dan niet af hoe het komt dat in een nieuwbouwwijk er ook zwarte Pieter rondlopen, terwijl er geen kachelpijp te bekennen is.
Klopt sicayes, maar wij hebben ook al wel een sinterklaas gehad die niet wit gemaakt was maar gewoon een donkere huidtint, en ook daar hadden de kinderen geen enkel probleem mee.