Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WildWings schreef:Urielle schrijft over de kinderen: "Als je denkt dat die niet zien dat de voorheen pikzwarte Piet ineens blank met vegen is dan onderschat je ze nogal." Nou, sorry Urielle, maar hoe dom denken we eigenlijk dat kinderen zijn, als we zeggen dat je zo'n Zwarte Pieten uiterlijk krijgt van door de (in veel huizen niet eens meer aanwezige) schoonsteen roetsjen? Ik zou wel een klein praktijkonderzoek willen doen, maar denk dat ik er NIET zo uit kom te zien als onze huidige Zwarte Piet, van een retourtje schoorsteen hoor. Maar gezien we de kinderen dat toch echt wijsmaken, en ze het nog lijken te geloven ook, kunnen we ze dus ook prima een verhaal wijsmaken waarom Zwarte Piet er nu ineens wél daadwerkelijk uit ziet alsof hij gewoon door de schoorsteen komt. Bijvoorbeeld omdat de schoorstenen nu vaak buiten gebruik, en dus een stuk schoner zijn dan vroeger
Je liegt toch al jaren tegen je kind over het bestaan van Sinterklaas en de Pieten, dat leugen kan prima aangepast. Dat verpest echt hun jeugdherinneringen niet, dát vind ik pas gezever.
minikatje schreef:En wat als ik mij gepasseerd en gediscrimineerd voel omdat ze zwarte piet willen afschaffen?
Niniane schreef:minikatje schreef:En wat als ik mij gepasseerd en gediscrimineerd voel omdat ze zwarte piet willen afschaffen?
Het mag logisch zijn dat een blank persoon zich niet gediscrimineerd hoort te voelen omdat een etnische minderheid voor zijn rechten opstaat. Die hebben voor jou altijd al bestaan namelijk.
[ Video ]