Fiffill schreef:Overigens mogen dieren bij halal slachten voor moslims wel verdoofd worden hè
Maar gebeurt het ook? Als mensen de dieren levend mee naar huis slepen...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BaileyMix schreef:Fiffill schreef:Overigens mogen dieren bij halal slachten voor moslims wel verdoofd worden hè
Maar gebeurt het ook? Als mensen de dieren levend mee naar huis slepen...
TinekeHorses schreef:Tevens vind ik dat je hallal slachten niet kunt verbieden.
Joden mogen bijvoorbeeld alleen koosjer vlees eten, waarvan het slachtdier bij bewustzijn is op het moment dat het in de hals wordt gesneden.
Zo iets is hun geloof. Als dit verboden zou worden zullen er miljoenen mensen onderdrukt worden.
inochiyo schreef:TinekeHorses schreef:Tevens vind ik dat je hallal slachten niet kunt verbieden.
Joden mogen bijvoorbeeld alleen koosjer vlees eten, waarvan het slachtdier bij bewustzijn is op het moment dat het in de hals wordt gesneden.
Zo iets is hun geloof. Als dit verboden zou worden zullen er miljoenen mensen onderdrukt worden.
Het geloof is gemaakt om mensen te onderdrukken. Als je niet wilt dat er mensen onderdrukt worden zul je dit ook moeten afschaffen
BaileyMix schreef:Daarbij -en dan spreek ik puur voor mezelf want ik weet niet hoe Geryon hierin staat- durf ik zeker wel te zeggen dat het lijden van dieren hoger staat dan het geloof van mensen.
Dat ze geloven moeten ze zelf weten, maar daarbij is het echt not-done om anderen te schaden. Jij kiest er immers voor om te geloven, daar hoeven anderen (ongeacht of dit mensen of andere dieren zijn) geen last van te hebben.
Fiffill schreef:Overigens mogen dieren bij halal slachten voor moslims wel verdoofd worden hè
Nessah schreef:safina schreef:Ik denk dat alle schapen ons intens dankbaar zullen zijn als het slachtfeest een dag eerder of een dag later wordt gehouden. Je kunt toch geen schapen gaan slachten op dierendag?!? Het idee al! Schandalig gewoon! Ze kijken het hele jaar uit naar dierendag. Onze schapen hebben zelfs al een verlanglijstje gemaakt. Wolliebollie wil graag dat ik een worteltaart voor hem bak en Koteletta wil van die leuke roze oormerkjes met een gouden randje. Dierendag is echt het feest van het jaar voor onze schapen. Kinderen hebben Sinterklaas, schapen hebben dierendag.
Als ik ze zou vertellen dat offerfeest dit jaar op dierendag is, dan komen ze daar niet meer overheen. De gedachte dat hun soortgenootjes geofferd worden: dan is hun hele feestdag verziekt. Arme schapen. Ik ga het ze niet vertellen hoor, dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen.
Het gaat om de ironie dat ik met mijn nieuwe mand loop en mijn buurman met een dood schaap.
Als je dat niet serieus kan nemen of niet snapt, plaats dan geen bericht ipv zo'n kinderachtig bericht.
De ene dag is er voor de dieren gekomen en de ander zorgt ervoor dat er dieren geofferd worden. Dat precies die 2 dagen op 1 dag vallen, ik blijf het apart vinden.
BaileyMix schreef:Ik ben het er anders aardig mee eens Fiffill. Geloof breng tniets dan ellende en onderdrukking, voor zowel mens als dier. Als mensen hun ogen eens zouden openen en ná zouden durven denken werd er een hoop leed in deze wereld voorkomen.
BaileyMix schreef:Ik ben het er anders aardig mee eens Fiffill. Geloof breng tniets dan ellende en onderdrukking, voor zowel mens als dier. Als mensen hun ogen eens zouden openen en ná zouden durven denken werd er een hoop leed in deze wereld voorkomen.
fransje23 schreef:Heb niet alle pagina's doorgelezen maar weet iemand hier waarom dierendag juist op 4 oktober valt?
Fiffill schreef:BaileyMix schreef:Ik ben het er anders aardig mee eens Fiffill. Geloof breng tniets dan ellende en onderdrukking, voor zowel mens als dier. Als mensen hun ogen eens zouden openen en ná zouden durven denken werd er een hoop leed in deze wereld voorkomen.
Geloof wordt gebruikt voor onderdrukking en ellende... dat is imo wat anders. Maar beetje offtopic hier vrees ik.
Geryon schreef:Daar ben ik me niet bewust van, of ik denk even niet goed naZoals wat dus?
TinekeHorses schreef:Geryon schreef:Daar ben ik me niet bewust van, of ik denk even niet goed naZoals wat dus?
Mensen die oprecht geloven hebben de mede mens lief. Zijn vergevingsgezind tegen over 'vijanden',
behulpzaam, zorgzaam voor armen etc. Lees maar eens de leefregels van het jodendom, christendom, islam, enz.
Beetje offtopic gaan we.
TinekeHorses schreef:Geryon schreef:Daar ben ik me niet bewust van, of ik denk even niet goed naZoals wat dus?
Mensen die oprecht geloven hebben de mede mens lief. Zijn vergevingsgezind tegen over 'vijanden',
behulpzaam, zorgzaam voor armen etc. Lees maar eens de leefregels van het jodendom, christendom, islam, enz.
Beetje offtopic gaan we.
NatasjavE schreef:TinekeHorses schreef:Mensen die oprecht geloven hebben de mede mens lief. Zijn vergevingsgezind tegen over 'vijanden',
Beetje offtopic gaan we.
Atheïsten ook..... daar heb je geen religie voor nodig.
OK ze zijn op zaterdag open. Dacht dat ze dan wel dicht zouden zijn.
Meestal zijn alleen winkels ed open op zaterdag dacht ik.