Pretpark Walibi krijgt een gebedsruimte voor moslims

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Pretpark Walibi krijgt een gebedsruimte voor moslims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:10

Nou, wat zei ik? :D

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:16

NatasjavE schreef:
Oliiviia schreef:
Tja sommige tradities zijn echt primitief te noemen, daar doen westerse mensen echt niet meer aan mee. Denk maar aan vrouwenbesnijdenis en het offeren van dieren.
Het probleem ligt volgens mij meer bij het geloof dat niet mee wilt met zijn tijd.
Het christendom is toch ook al heel wat gemoderniseerd?

:wow:

Vrouwenbesnijdenis heeft niets met de Islam van doen. Het is iets wat gebeurt in een aantal landen waar toevallig de islam ook de Godsdienst is.

Maar in de meeste islamitische landen is er geen vrouwenbesnijdenis. En het is ook niet iets wat de islam verlangt van vrouwen.

En het christendom stelt vrouwen nog steeds achter op mannen. Noem ik niet heel modern.

Nee, dat zeg ik ook niet of dat bedoel ik tenminste niet. Het hangt wel samen met de cultuur van die landen en aangezien de meesten hun cultuur meenemen, nemen ze ook hun tradities mee...
Vrouwenbesnijdenis wordt net wel het meest in islamitische landen toegepast.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:18

vuurneon schreef:
Gelukkig ruiken paardenmeisjes altijd naar bloemetjes <3

Aah gelukkig, dan waren het dus die bloemetjes die zo naar paard en zweet roken toen ik bij de kassa bij de Jumbo stond een dik uur geleden :+
En ik nog denken; oliebol ik meur een uur in de wind hiero, gelukkig staat er verder niemand in de rij :)
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 12-09-14 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:19

Het enige wat ik me afvraag bij het lezen van deze tekst: what is next....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:25

Hhilde schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar heeft iemand al gezien dat dit artikel bijna twee jaar oud is? :=

_O- _O- _O- _O- Whahahahahaaaa, en iedereen zich maar druk maken :)) :)) :))

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:41

Tallie1979 schreef:
Marit schreef:
Het punt is voor velen denk ik, dat er aan de ene kant geschreeuwd wordt; "Behandel de moslims als Nederlanders!!!!!!!" en aan de andere kant alles erop wijst dat ze helemaal niet als Nederlands behandeld willen worden, omdat ze gewoon willen vasthouden aan hun eigen tradities, geloof en manier van leven. Die scheve kreten stoten veel mensen tegen het hoofd denk ik.

Ik vind dat je hier de kern aardig te pakken hebt! :)

En dus word er gewoon nog een nieuwe bouwvergunning uitgegeven voor de bouw van nog een moskee, korte tijd geleden is er nog een vergunning uitgegeven voor de bouw van een moskee in Zoetermeer.

Bouwverbod op moskeeën in heel Europa geëist (+ video-update!)
Geplaatst op 6 februari 2014 *\o/*
Heel interessant om te lezen.

http://ejbron.wordpress.com/2014/02/06/bouwverbod-op-moskeeen-in-heel-europa-geeist/

persoonlijk ben ik van mening dat wanneer ze een moskee willen bezoeken ga lekker terug naar land van herkomst of dat van je ouders.

En ja ik ben een racist en nee niet zo geboren maar uit noodzaak zo geworden.

Citaat:
Men zou ook de turken kunnen vragen om de Aya Sofia terug te geven aan haar oorsponkelijk eigenaren in ruil voor leven in de west-europes landen.
De christenen mogen geen kerken bouwen in turkije terwijl dat hun land was en voor Arabie geld het zelfde.

Chirstenen zijn hun leven niet zeker in islamitische landen, Laten we dat eens omdraaien lijkt mij een goed begin.

Blue_Eyes

Re: Pretpark Walibi krijgt een gebedsruimte voor moslims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:43

Ja, laten we alle moslims met de dood bedreigen. Lijkt me een goed idee. Wantdadoenhullieook.

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:50

Wist je trouwens dat bewezen is dat mensen die racistisch zijn daarbij vaak ook minder intelligent zijn. :))
Laatst bijgewerkt door ANightAway op 12-09-14 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:50

Noem mij één ding, behalve zwarte piet want dat kan discriminerend opgevat worden en dat snap ik, wat wij niet meer mogen? Waar onze 'cultuur' verdwijnt?

Welke 'cultuur' hebben wij dan? Bitterballen en frieten op de woensdag avond? Zuipen en snuiven op vrijdag avond? Spaghetti op zaterdag en soep/uiteten/overige spaghetti op zondag? Kerstmis waar we niet meer doen dan op heilig avond cadeaus uitpakken en op 1e kerstdag uiteten met de familie, 2e kerstdag met vrienden? Wat met strooigoed gooien en schoentjes zetten met sinterklaas thuis, bij oma en de supermarkt? Hele decembermaand draait om de adventskalender, heerlijk die chocolade.

Even serieus, welke 'cultuur' hebben wij hier en welke 'cultuur' word afgepakt? Wat doen wij dan? Net niks. Een kudde schapen die nergens in geloofd en iedere 5 jaar een complete life switch maakt.

Die moslims geloven tenminste ergens in, die hebben tenminste nog (redelijk) discipline en échte tradities (en ja, die tradities zijn ouderwets zoals werd gezegd, maar ja als je zo gaat beginnen is een paarse piet beter van onze tijd dan een zwarte, lekker kleurrijk en fris in plaats van dat ouderwetse zwart van 'roet', we hebben toch geen schoorstenen meer. Lekker ouderwets zeg ;) )

Maar dat is waarom ik me wel eens schaam voor de mensheid, iedereen zit hier met oogkleppen op en anderen hun rechten af te nemen terwijl we zelf precies het zelfde doen.

Toen wij Nederlanders naar het buitenland gingen (vroegah) was ons 'thuis voelen' in het buitenland lekker iedereen als slaaf behandelen. Zij komen hierheen en voelen zich 'thuis' door er gewoon hun huis van te maken. Slaan niemand, dwingen niemand wat. Vragen en krijgen, ja hè, als een katholiek vraagt om een mini-kerk in een pretpark komt die er wel, maar ja, hoeveel streng gelovige katholieken gaan op zondag naar het pretpark met hun kinderen en kleinkinderen? :D :D :D

Nee wat een verschrikkelijke mensen die moslims, gaan lekker met hun familie op stap maar door geloofsovertuiging zoeken ze 3/4 keer rust op het dagje uit om fijn te bidden. Park is zo groot en er zal best een kamertje zonder functie zijn, hop, heeft die toch een functie. :))

Walibi blij met meer (tevredenere) klanten en de 'streng'gelovige moslims die gezellig met hun familie op stap zijn zijn ook blij, en ik was ook blij toen ik daar was. Heb niks van een kamer gezien.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:52

Ik denk dat het maken van een gebedsruimte voor welk geloof dan ook per definitie een fout idee is, en al helemaal in een pretpark. Religie moet voorál niet aangemoedigd worden en dat gebeurt op deze manier natuurlijk wel.

Overigens vraag ik me af of er dezelfde ophef over was geweest als het om een christelijke gebedsruimte ging. Imo even fout, maar voor veel mensen heeft de Islam toch iets 'engs'.

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:53

BaileyMix schreef:
Ik denk dat het maken van een gebedsruimte voor welk geloof dan ook per definitie een fout idee is, en al helemaal in een pretpark. Religie moet voorál niet aangemoedigd worden en dat gebeurt op deze manier natuurlijk wel.

Overigens vraag ik me af of er dezelfde ophef over was geweest als het om een christelijke gebedsruimte ging. Imo even fout, maar voor veel mensen heeft de Islam toch iets 'engs'.

Waarom mogen mensen niet geloven? Waarom mogen mensen geen geloofsovertuiging hebben? Waarom verbied jij mensen om te geloven wat ze willen en hun geloof ook te uiten zonder er anderen mee lastig te vallen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:55

ANightAway schreef:
Wist je trouwens dat bewezen is dat mensen die racistisch zijn daarbij ook minder intelligent zijn. :))

Heb je daar een bron van?

Men vind mij hier wellicht een rascist, ik heb echter wel een IQ van 130.. Dus ik ben benieuwd waar je deze informatie vandaan hebt! :))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:55

BaileyMix schreef:

Het gaat om een stilteruimte, dus niet eens geloof specifiek want ook als atheïst kun je daar dingen overdenken.

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:57

Tallie1979 schreef:
ANightAway schreef:
Wist je trouwens dat bewezen is dat mensen die racistisch zijn daarbij ook minder intelligent zijn. :))

Men vind mij hier wellicht een rascist, ik heb echter wel een IQ van 130.. Dus ik ben benieuwd waar je deze informatie vandaan hebt! :))

Een intelligent mens komt niet snel met onzin. Je bent racist uit 'noodzaak', welke noodzaak? Ga je dood als je geen racist bent? Nee, dat overleef je. Nogmaals, racist uit noodzaak? Dat is dus regelrechte onzin, want er is geen 'uit noodzaak' en heel eerlijk, dat vind ik geen intelligente gedachte.
Laatst bijgewerkt door SFC op 12-09-14 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:58

ANightAway schreef:

http://www.welingelichtekringen.nl/wetenschap/210501/intelligente-mensen-niet-minder-racistisch.html

Intelligente mensen zijn net zo racistisch als minder intelligente mensen. Ze weten het alleen beter te verbergen.
Volgens eerder onderzoek zouden mensen met een hoger IQ minder racistisch zijn dan mensen met een lager IQ. Een nieuwe Amerikaanse studie toont aan dat dat niet zo is. Wat wel geldt: slimme mensen zijn politiek-correcter. Alleen bedoelen ze hetzelfde als minder slimme mensen.

Toen ik nog in nederland woonde heb ik altijd mijn mond gehouden en me aangepast uiteindelijk ben ik verhuist nederland 'ontvlucht'.
Nu hoef ik mijn mond niet meer te houden en kom ik uit voor wat ik altijd van mening was.
Laatst bijgewerkt door Monica72 op 12-09-14 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

SFC als jij denkt dat de dingen die jij opnoemt alle dingen zijn die wij cultuur noemen dan vraag ik me af of je wel weet wat cultuur is.
Daarnaast schop je nu tegen je eigen cultuur aan om een punt te maken?
Ik ben absoluut niet racistisch, maar wel 'trots' (al is dat een groot woord maar weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) op onze cultuur, ons land, ook al stelt dat in jou ogen niets voor, cultuur zit in meer dingen die jij in het dagelijks leven doet dan je denkt.

astridastrid

Oh, wat schaam ik me ervoor Nederlandse te zijn als ik deze reacties lees! Laat die mensen lekker bidden als ze zich daar beter door voelen.
Een verandering is niet altijd per se een verslechtering. Maar nee, daar kunnen de beknopte Nederlanders niet tegen. Je had zelf ook niet zo goed elders geboren kunnen worden.

Sowieso, de wereld is van iedereen. Dat wij een lijntje hebben getrokken en het Nederland hebben genoemd, wil nog niet zeggen dat het "van ons" alleen is. En dat we verder iedereen maar weg moeten pesten. We hebben elkaar allemaal nodig. Leef en laat leven. Piece & happiness, ik voel me net een
hippie :-).

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:59

SFC schreef:
Tallie1979 schreef:

Een intelligent mens komt niet snel met onzin. Je bent racist uit 'noodzaak', welke noodzaak? Ga je dood als je geen racist bent? Nee, dat overleef je. Nogmaals, racist uit noodzaak? Dat is dus regelrechte onzin, want er is geen nood.

Je haalt 2 mensen door elkaar. Ik heb in dit topic niet aangegeven dat ik rascist ben uit noodzaak.. Dat was iemand anders. :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:01

ANightAway schreef:

Ze komen op mij in ieder geval een heel stuk dommer over! Ga lekker roeptoeteren dat zwarte Piet moet blijven. Waarom? Als we toch iets kunnen verbeteren, lekker doen. Net zoals de gebedsruimte.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:03

SFC schreef:
BaileyMix schreef:

Waarom mogen mensen niet geloven? Waarom mogen mensen geen geloofsovertuiging hebben? Waarom verbied jij mensen om te geloven wat ze willen en hun geloof ook te uiten zonder er anderen mee lastig te vallen.

Ik verbied niemand iets, dat zou wat gek zijn hè. Ik zeg ook niet dat ze niet mogen geloven, ik zeg dat het niet aangemoedigd moet worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:05

Het is een stilte ruimte, een ruimte bedoelt voor diegene die het willen om zich even terug te trekken om welke reden dan ook; om te bidden of gewoon even stilstaan bij iets in stilte of behoefte hebt aan even weinig prikkels in een prikkelrijke omgeving,
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-09-14 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ANightAway

Tallie1979 schreef:
SFC schreef:

Een intelligent mens komt niet snel met onzin. Je bent racist uit 'noodzaak', welke noodzaak? Ga je dood als je geen racist bent? Nee, dat overleef je. Nogmaals, racist uit noodzaak? Dat is dus regelrechte onzin, want er is geen nood.

Je haalt 2 mensen door elkaar. Ik heb in dit topic niet aangegeven dat ik rascist ben uit noodzaak.. Dat was iemand anders. :)

Nee klopt, dat was Monica72 dacht ik.
Je moet t maar even googlen. Maar het kwam er op neer dat mensen met een lager IQ eerder conservatief zijn, daar een bepaalde structuur in vinden. Hierdoor zijn ze tegen verandering, wat tot vooroordelen en racisme leidt.

Lijkt me niet meer dan logisch. Ik beweer ook niet dat alle racisten een laag iq hebben of minder intelligent zijn. Maar sorry, het merendeel van aso tokkie mensen is racistisch.

SFC

Tallie1979 schreef:

Dan had ik de verkeerde voor me (doelde op monica71, foutje) maar jouw reacties vind ik persoonlijk ook redelijk snugger voor zo een intelligent persoon. Die buitenlanders nemen ons niks af hoor, echt niet. Er is plek voor moskeeën, lig jij er wakker van? Die zullen ooit, net als die vele kerken die hier verdwenen zijn, ook verdwijnen.

En ja, het is niet 'Nederlands' maar wat is Nederland? We hebben niet eens (zichtbare!) grenzen. Het is gewoon grond op aarde, wat god/allah wie t ook zijn mag, wat van iedereen is.

Alsof dit van ONS is, die 'buitenlanders' betalen evenveel voor het zelfde stuk grond als wij hoor.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:06

Tallie1979 schreef:

hmmm dat heb ik idd gezegd beetje verkeerd verwoord, noodzaak bedoel ik eigenlijk mee dat ik het geworden ben door wat er om me heen gebeurde in de omgeving waar ik woonde en werkte.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:06

Dus, conclusie in deze, als men het niet eens is met het kamp 'voor' dan zijn ze dom?

Hmm, bijzonder... Dat noem ik nou rascisme.. Gefeliciteerd mensen, jullie zijn geen haar beter dan kamp 'tegen'! :D