Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snollygoster schreef:ikke schreef:Hoeveel kennis heb jij van de tweede wereldoorlog??
Definieer de mate van "erge crimineel" en who the *** do you think you are.... om die maat te bepalen??
Wij zijn woest omdat er ergens een, in onze ogen, onschuldige burger wordt onthoofd en vervolgens wordt hier doodleuk voorgesteld om precies hetzelfde te doen..??? Leg eens uit.......
Kan ook wel wat rustiger hoor, wij zeggen onze mening ook gewoon op een rustige manier![]()
Om een onschuldige burger ben ik ook woest, een schuldige burger niet. Van mij mogen ze gerust op criminelen zoals Dutroux, Janssen, De Gelder of Breivik experimenteren, dat zijn verloren gevallen. Psychopaten en pedofielen, daar heb ik geen medelijden mee.
Tytonidae schreef:Ach ik probeer alleen mijn steentje bij te dragen.
Ik vind het alleen jammer dat men vaak puur alleen kijkt naar de kant van het proefpersoon maar niet naar de kant van de onderzoeker. Er zitten gewoon erg veel strenge ethische voorwaarden aan verbonden en dat wordt vaak over het hoofd gezien.
purny schreef:Wat is rethorisch?
randalinpony schreef:Nou, de weerzin komt natuurlijk doordat het lijden van dieren nuttig voor ons is... Maar het gaat nog steeds wel om individuele dieren. Je kunt stellen dat het lijden en de dood van dat ene dier het lijden van andere dieren of zelfs mensen vermindert of hun leven verlengt.... Maar dat ene individu, heeft dat dan minder waarde?
Heeft het echt waarde om een labrador pijnlijke experimenten te laten ondergaan, zodat voor de labrador van iemand die er geld voor over heeft, een nieuwe ingreep of medicatie mogelijk wordt?
Die kant van de discussie bestaat wel degelijk, en strenge normen rond proefdieren maken dat er niet minder om.
Ponys in een wei die alleen maar bekeken worden, is nogal wat anders dan dieren die in isolatie leven en waarvan de vrijheid ernstig wordt ingeperkt om medische experimenten mogelijk te maken.
Maar hoe bovenstaande tot conclusies kan leiden dat we dan maar mensen moeten gaan gebruiken voor dergelijke experimenten ontgaat mij echt volledig, nog steeds...
Ankie2011 schreef:Ik vind het ronduit schokkend dat er hier mensen zitten die serieus voorstellen om gevangenen te gebruiken als proefdier... Gaan we gewoon terug richting de Tweede Wereldoorlog. Er zijn altijd mensen die onschuldig vastzitten. Je zou maar vastzitten voor een moord, onschuldig blijken en ondertussen gebruikt zijn voor proeven.
Bambolina schreef:Ik vind het echt, écht van de zotte dat hiervoor donateursgeld wordt gebruikt. De farmaceutische industrie heeft bakken en bakken met geld, die financieren die tests echt wel als de uitkomst ervan voor nog meer geld in het laatje kan zorgen.