Naaktfoto's celebs verspreid...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:14

Geryon schreef:
ElineS schreef:
Leuk als mijn beste vriendin zou zeggen dat ik de slet van het dorp bent. Ben je niet echt beste vrienden ;)..

Anyway, ik maak zelf geen naaktfoto's, nooit gedaan ook, dus het is niet daarom dat ik mensen die zulke foto's maken verdedigd.

Als een vriendin van jouw, die jij al jaren kent, tegen je zegt, dat ze naaktfoto's van zichzelf heeft, is ze dan ineens minder leuk? Minder waardevol in jouw ogen?

Ik heb een vriendin die afgelopen zomer tegen mij heeft verteld dat ze weleens SM clubs bezoekt. Vond ik ook wat vreemd, het is niet mijn ding... Maar ik vind haar niet ineens minder leuk. Als zij de behoefte heeft om op dat gebied zulke dingen te doen, prima, ze gaat haar gang maar. Ik blijf haar net zo waardevol vinden als daarvoor.

Als je iemand om zulke redenen, zoals naaktfoto's of SM clubs, minder waardevol gaat vinden, dan vind ik dat bekrompen. Kijk, poep en plas seks.. Als een vriendin dat zou opbiechten zou ik het best raar vinden, natuurlijk, want het is anders.. En alles wat anders is, word al snel raar gevonden.. Maar alsnog, minder waardevol, minder leuk hoe ze met mij omgaat... Neuj. Met mij heeft ze geen poep op plas seks, dus ze gaat haar gang maar met anderen. Daar ga ik haar niet om veroordelen.

Ik moet wel zeggen, het is theorie. Soms zijn er gewoon vooroordelen die in je hoofd schieten zonder dat je er iets aan kan doen. Ik had ook bij het lezen van het nieuwsbericht, oow, stom meiden, dan had je die foto's niet moeten maken.. Maar gelukkig ga ik niet meteen uit van mijn eerste gedachte en reactie en kan ik ook nadenken of het nuanceren... Mij in de ander verplaatsen en me niet vasthouden aan het eerste beeld wat ik had. Dat lukt 9 van de 10 keer en 9 van de 10 keer ben ik een open persoon.. Maar ik ben niet heilig. Maar dat is mens eigen. Ik stap wel eens in een vooroordeel fout, dat ik mensen die anders zijn raar vind of met het vingertje ga wijzen. Gelukkig kan ik daar over het algemeen langs kijken.. De keren dat ik het niet kan, maak ik een fout.. Want ik ben een mens..

Net zoals dat de sterren mensen zijn en een fout hebben gemaakt in het vertrouwen van iCloud... Of een fout in het maken van die foto's..

Of misschien vinden ze het wel helemaal geen fout, dat kan ook.

Maar hoe dan ook, ze blijven wie ze zijn, fout of geen fout, naaktfoto of geen naaktfoto. Ze worden er niet minder of meer door.

@Killyenn: Absoluut mee eens.. Wel haar erop veroordelen, maar vervolgens wel de foto's zelf bekeken hebben. Daar moet je wel wat moeite voor doen, want die staan niet op nieuwssites, maar op sites zoals Reddit en 4chan.. Ik heb ze zelf niet gezien. Hoewel ik wel - eerlijk toegegeven - me moest tegenhouden om te gaan kijken, maar uiteindelijk niet gedaan... Maar wie is hier dan fout? Geryon of Jennifer? In mijn ogen Geryon...

Haha laat me niet lachen zeg.. Ze was de slet van het dorp en dat wist zij en iedereen. Om te doen alsof ze dat niet is, is juist alsof je haar niet accepteerd. Lekkere vrienden ben je dan!! Maar hee, wel erg goed van je dat je dat laatste op bokt zet ipv zoals eerder onwijs sneu op andere sites :D
'

Gaan we persoonlijke aanvallen gebruiken? Lol. Zulke mensen vind ik het niet eens waard om mee te discussiëren. Ja, en nu geef ik wel een waardeoordeel, maar dan op karakter, zoals het hoort. Hoppa, in mijn foeilijst..

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:15

Arc_En_Ciel schreef:
Ik vind het trouwens wel apart dat ze allemaal naaktfoto's hadden. Niet ieder mens heeft toch naaktfoto's van zichzelf? Sterren dus blijkbaar wel allemaal?

Ja, allemaal. :j

Het verbaasd me trouwens heel erg dat zoveel vrouwen hier het idee van naaktfoto's van jezelf zo absurd vinden. In bv een LAT relatie of sowieso in een relatie waarin je soms leuke spannende dingen doet is het idee van een leuk naakt fotootje voor je partner toch niet zo gek?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:22

Mannen en vrouwen zijn ook anders en het is helemaal niet erg dat dat zo is, zo zit de natuur ook in elkaar. Maar dat man en vrouw gelijkwaardig zijn in de maatschappij? Nee. Niet zoals 100 jaar geleden maar het uit zich gewoon in andere vormen en veel minder direct als dat wij bijvoorbeeld niet konden stemmen tig jaar geleden en dat je werd geacht te stoppen met werken zodra je getrouwd was.

Feminisme draait er ook helemaal niet om dat mannen en vrouwen hetzelfde moeten zijn. Feminisme gaat erom dat mannen en vrouwen gelijkwaardig behandeld moeten worden.

Geryon

Re: Naaktfoto's celebs verspreid...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:42

Nee, precies ja :j

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:16

Kana schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
Ik vind het trouwens wel apart dat ze allemaal naaktfoto's hadden. Niet ieder mens heeft toch naaktfoto's van zichzelf? Sterren dus blijkbaar wel allemaal?

Ja, allemaal. :j

Nou sorry, maar van de (3? 4?) sterren waarvan de telefoon is gehackt, zijn wel minimaal 2x naaktfoto's gevonden dus. Ik durf te wedden dat als je de telefoons van 3/4 random Nederlandse vrouwen hackt, dat daar dan niet meteen voor 2 of 3 naaktfoto's op staan.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:30

Hoe weet je dat alleen deze vrouwen zijn gehackt? Misschien zijn er wel veel meer gehackt maar hadden zij naaktfoto's erop en hoor je dus van de anderen niets?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:32

Er zijn echt veel sterren gehackt. Precieze aantal weet ik niet meer maar het waren bijna twee A4'tjes vol. Je hoort alleen voornamelijk van Jennifer Lawrence maar van één actrice en haar vriend is ook filmmateriaal gehackt. Van Kate Upton en haar vriend is geloof ik ook beeldmateriaal.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:38

Veel sterren hebben een mooi lichaam en zijn daar tevreden over. Maar niet veel 'normale' mensen zijn tevreden met hun lichaam. Dan neem je er ook minder snel foto's van :+ Misschien oa daarom?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:37

Ik ken echt zat mensen waarvan ik weet (en nog meer waarvan ik het vermoeden heb :)) ) dat ze naaktfoto's nemen... ik denk echt dat 't veel meer vrouwen zijn dan de meeste denken :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:12

In België hebben ze een onderzoek gedaan naar hoeveel mensen tussen de 15 en 35 naaktfoto's naar hun partner sturen, dat was 24%.

En dat is een vrij beperkt onderzoek. Ik denk dat over de gehel populatie genomen het aantal veel hoger ligt. Vooral wanneer enkel het bezitten van dergelijke foto's meegenomen wordt (dus het nemen van, niet enkel nemen en delen).

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:15

Ik vind het onzin dat de sterren er zelf op aangekeken worden en dat het hun schuld is.
Als je bankzaken gehacked worden, is het dan ook je eigen probleem? Had je maar geen IDEAL moeten gebruiken? :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:27

Geryon schreef:
Veel sterren hebben een mooi lichaam en zijn daar tevreden over. Maar niet veel 'normale' mensen zijn tevreden met hun lichaam. Dan neem je er ook minder snel foto's van :+ Misschien oa daarom?

Het zijn ook voor het merendeel mensen die veel reizen en weg zijn van hun partner natuurlijk. Ik denk dat je dan ook eerder geneigd bent om dat soort foto's uit te wisselen dan wanneer je elkaar toch ook elke dag in het echt zo kan zien...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 13:29

liedje89 schreef:
Geryon schreef:

Het zijn ook voor het merendeel mensen die veel reizen en weg zijn van hun partner natuurlijk. Ik denk dat je dan ook eerder geneigd bent om dat soort foto's uit te wisselen dan wanneer je elkaar toch ook elke dag in het echt zo kan zien...

Dat heb ik ook vaak gedacht inderdaad. Plus, sommige 'sterren' hebben misschien meer zelfvertrouwen door alle lof die zij ontvangen. Al zit daar ook een keerzijde aan, negativiteit komt net zo goed open, bloot en hard binnen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:31

Walgelijk....

Eigen schuld dikke bult, moet het dan ook maar oke zijn dat vrouwen in korte rokjes aangerand worden? Of dat je auto ruiten ingeslagen worden als er een telefoon in ligt?

Hoe kunnen mensen zoiets zeggen?

Daarnaast vind ik het ziekelijk dat er maar zo weinig respect voor privacy over is.

EDIT; typo's typo's typo's...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:40

Ik ka het niet staven met harde bewijzen, maar ik heb niet de indruk dat (vrouwelijke) sterren over het algemeen een beter zelfbeeld hebben of meer dan gemiddeld tevreden zijn over hun lichaam.

(Het heeft denk ik ook niks te maken met het wel of niet maken van naaktfoto's. Maar goed, wat maakt het ook uit waarom iemand het zou doen? Het werd prive gedaan. Er hoeft niets over gezegd te worden.)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:14

Denk niet dat naaktfoto's gelijk staan aan zelfvertrouwen. Er zullen ook wel mensen zijn die zulke foto's maken om zekerder te worden. Mensen die zichzelf niet mooi vinden en in een bepaalde hoek of pose op een foto wel. En soms ff naar de foto moeten kijken als ze zich rot voelen over hun onderkin oid
Al snap ik niet dat daar foto's voor nodig zijn maar er zijn er meer dingen die ik niet begrijp van mensen :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:22

Had ik nu maar een naaktfoto van een tijdje geleden. Dan zou ik veel meer motivatie hebben om af te vallen :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 16:24

Geryon schreef:
Had ik nu maar een naaktfoto van een tijdje geleden. Dan zou ik veel meer motivatie hebben om af te vallen :+

:')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:39

Er zijn ook gewoon mensen die het leuk vinden om dit soort foto's naar hun vriend/vriendin te sturen. Dat heeft verder niks met zelfvertrouwen te maken.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:43

Sabinee__ schreef:
Ik vind het onzin dat de sterren er zelf op aangekeken worden en dat het hun schuld is.
Als je bankzaken gehacked worden, is het dan ook je eigen probleem? Had je maar geen IDEAL moeten gebruiken? :+

De bank zal jou in dat geval de schuld geven want jij hebt je PC niet voldoende beveiligd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:56

Dat hoeft helemaal niet. Genoeg mensen die op die manier gedupeerd zijn, zonder er zelf enige schuld aan te hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:04

BarryPlopper schreef:
Sabinee__ schreef:

De bank zal jou in dat geval de schuld geven want jij hebt je PC niet voldoende beveiligd

Alsof de voor reguliere computers beschikbare beveiligingssoftware een goede hacker tegenhoudt :+. Als banken al gekraakt kunnen worden, dan hebben wij al helemaal geen kans.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:19

ik zeg niet dat het jou schuld dan is, maar de bank zal er alles aan doen om jou de schuld te geven. Hoelang hebben de banken wel niet schuld op de klanten geschoven als ze geskimmed werden? Gelukkig is dat tegenwoordig beter geregeld :) .

En nog maar een keer voor de goede orde, ik keur het hacken van de Icloud niet goed maar het getuigd niet van erg veel intelligentie bij de gedupeerden.
Je bent beroemt, dus een high target voor paparazzi en dat gespuis en je gebruikt icloud voor prive foto's. Ik keur het niet goed maar het was wachten totdat dit zou gebeuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:59

Hmm ja, snap je punt, anderzijds, toen je nog geen iCloud had, lagen de paparazzi overal op de loer (en Nog) punt is en beetje, als ze aan pikante foto's van je willen komen, komen ze daar echt wel aan. Ergens is het ook wel een goed ding dat er nu zo'n ophef over is. Als weer het allemaal maar normaal vinden, zou dat veel erger zijn imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:29

Komt even binnenvallen en staat versteld van de reacties hier, bloemlezing van Yamcha pakt wel wat pareltjes van reacties uit dit topic eruit, jeetje.

Ik vraag me af of de mensen die zeggen dat het dom is om naaktfoto's te laten maken en dat het dan een kwestie van eigen schuld is wanneer deze illegaal verkregen en gepubliceerd worden, die mening dan ook verder doortrekken? Dus stel dat ik op straat loop en naakt ben onder mijn kleding/ondergoed (schijnt meestal het geval te zijn, sst) en iemand trekt de kleding van mijn lijf waardoor ik ineens bloot op straat sta, is dat wellicht ook mijn eigen schuld? Ik weet tenslotte dat zoiets theoretisch zou kunnen gebeuren in onze maatschappij, dom van me! Had ik dan maar kleding moeten aantrekken die niet makkelijk af te krijgen was? Een betere cursus zelfverdediging moeten volgen omdat ik wéét dat ik een aanrander of erger tegen het lijf kan lopen? Voortaan een kuisheidsgordel moeten dragen om eventuele verkrachting te voorkomen? Een bodysuit onder m'n kleding? Niet op straat komen om een bepaald tijdstip, in een bepaalde buurt, of gewoon helemaal niet op straat lopen?

Edit: even 101 spelfouten uit m'n bericht gehaald :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-14 12:32, in het totaal 2 keer bewerkt