Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:12

PintoNatal schreef:
Fiffil, ik zie geen agressieve honden? Als die honden op mij af waren komen rennen was ik gewoon blijven staan hoor...
Die honden komen idd op die agent afgerend maar imo niet in aanvals stand hoor.

Mijn hond ziet er heel anders uit in aanvals stand.

Ik zou zeggen, meld je aan bij de politie. Ze zoeken nog mensen :+

Anoniem

PintoNatal schreef:
love_western schreef:
Bij elke rassen zitten er rotte appels tussen. Ook bij labradors en poedels etc.

Ja precies maar ik vind het heel jammer dat er nu weer zo wordt gedaan omdat dit toevallig staffords zijn...
ik heb twee jaar op een dierenartsen praktijk stage gelopen en daar werden wij vaker bijna gebeten door chi's dan door een groot ras, zoals een stafford.

Die rassen hebben nu eenmaal die reputatie. En ze komen vaker in het nieuws dan andere rassen. Niemand gaat in de krant zetten dat ze door een chi zijn gebeten.

Wij lopen vaak met 2 mechelse herders, labrador met identiteit crisis (kopieert het gedrag van de herders) en een kruising pekinees (waarvan maar goed is dat ze klein is) maar heel veel mensen gaan spontaan sneller lopen om een ander pad in te slaan als ze ons zien. Puur omdat er 2 mechels bij lopen. Terwijl het echt schatten zijn zo. De club waar ik train met mijn mechel wil nu ook meer demo's doen om te laten zien dat het ook hele lieve sociale huishonden zijn ondanks dat ze ipo doen.

PintoNatal

chelle_dora schreef:
PintoNatal schreef:
Fiffil, ik zie geen agressieve honden? Als die honden op mij af waren komen rennen was ik gewoon blijven staan hoor...

Wil wel keertje voor je filmen als mijn hond wel in de aanval is....

Politie zijn zou niks voor mij zijn, al die huichelaars in de wereld die alles beter weten.
Laatst bijgewerkt door PintoNatal op 30-08-14 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

LBLGypsyCobs

Sammy_xxs schreef:
Ja daar zeg je ook wat, een oma...die zijn een stukie kwetsbaarder he.
IK ben ook omver gelopen, had gekneusde jeukbeen, een hersenschudding en een dikke knie. Maar levensgevaarlijk kom op hoor, we zijn niet van porselein gemaakt.

Ben je genezen verklaard van die hersenschudding?
Ik kan er werkelijk niet bij hoe je er zo luchtig over kunt doen.

Een dier hoort iemand niet omver te lopen, los van de gevolgen daarvan. Of iemand nu zonder problemen weer overeind komt of in een ziekenhuis eindigt, of iemand nu 12 of 82 is.

Ik zou me kapot schamen als een dier van mij zo ongecontroleerd zou zijn en het zeker niet af doen als 'ach we zijn niet van porselein'.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:13

Jennyj01 schreef:
Jonge het is toch duidelijk dat deze man onder druk niet gezond kan functioneren. Levensgevaarlijk gast dit.

Het is duidelijk dat de eigenares van die honden niet gezond kan functioneren als ze die beesten laat ontsnappen en dan nog niet inziet dat zij daarvoor verantwoordelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:13

PintoNatal schreef:
chelle_dora schreef:

Wil wel keertje voor je filmen als mijn hond wel in de aanval is....

Dat zeg ik toch niet? Ik weet heus wel hoe honden 'in de aanval' zijn. Alleen jij zou blijven staan; nou prima, meld je aan bij de politie.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:14

PintoNatal schreef:

De honden die mij gebeten hebben leken ook niet echt extreem agressief te zijn. Ze kwamen op me af gerend beetje blaffen, zelfs wat kwispelen met de staart... en toch werd ik gebeten en moest ik ze van me af schoppen. Niet compleet gefixeerd zijn 100% 'for the kill' wil nog niet zeggen dat een hond niet kan bijten of agressief gedrag kan vertonen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:15

Zoolgangster schreef:
Jennyj01 schreef:
Jonge het is toch duidelijk dat deze man onder druk niet gezond kan functioneren. Levensgevaarlijk gast dit.

Het is duidelijk dat de eigenares van die honden niet gezond kan functioneren als ze die beesten laat ontsnappen en dan nog niet inziet dat zij daarvoor verantwoordelijk is.

Zij is pverantwoordelijk voor het ontsnappen dat zegt toch ook niemand. Maar deze aktie is volkomen overbodig geweest.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:15

Fiffill schreef:
PintoNatal schreef:

De honden die mij gebeten hebben leken ook niet echt extreem agressief te zijn. Ze kwamen op me af gerend beetje blaffen, zelfs wat kwispelen met de staart... en toch werd ik gebeten en moest ik ze van me af schoppen. Niet compleet gefixeerd zijn 100% 'for the kill' wil nog niet zeggen dat een hond niet kan bijten.

Dat klopt, heb je gelijk in.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 12:19

LBLGypsyCobs schreef:
Sammy_xxs schreef:
Ja daar zeg je ook wat, een oma...die zijn een stukie kwetsbaarder he.
IK ben ook omver gelopen, had gekneusde jeukbeen, een hersenschudding en een dikke knie. Maar levensgevaarlijk kom op hoor, we zijn niet van porselein gemaakt.

Een dier hoort iemand niet omver te lopen, los van de gevolgen daarvan. Of iemand nu zonder problemen weer overeind komt of in een ziekenhuis eindigt, of iemand nu 12 of 82 is.

Ik zou me kapot schamen als een dier van mij zo ongecontroleerd zou zijn en het zeker niet af doen als 'ach we zijn niet van porselein'.

Ja is genezen ;)
Maare jij heb natuurlijk de perfecte dieren, die nooit iets doen wat niet gewenst is +:)+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:19

PintoNatal schreef:
Jennyj01 schreef:

ja, dadelijk rent er een persoon op hem af in aanval... schiet hij die ook maar meteen neer.... :roll: :roll: :roll:

Wow echt, seriously? Grow up :n

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:20

PintoNatal schreef:
Neem aan dat je geen agent wordt als je gezondheidsproblemen in de rug hebt.
En als je wel agent bent en met zulke problemen kampt dan werk je normaal niet.

_O- _O- _O- JIJ snapt het echt niet. Het ging over een algemene opmerking van iemand waarin naar hond-hond agressie verwezen werd. Waarop ik dus erop wees dat hond-hond agressie ook vervelend kan zijn voor mensen. Duidelijk nu? :o?

Effe chillen meid.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:21

Sammy_xxs schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Ja is genezen ;)
Maare jij heb natuurlijk de perfecte dieren, die nooit iets doen wat niet gewenst is +:)+

"Nooit iets doen wat niet gewenst is"... eh... ik mag toch echt hopen dat jouw hond nooit mensen/honden/auto's aanvalt als 'ie losloopt... beetje nuance mag wel.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:23

@Jenny, we zullen nooit weten of die aktie overbodig was... doordat de ene hond geraakt werd, sloeg het gedrag van de andere hond om in vluchtgedrag. We zullen niet weten hoe het was afgelopen als er niet geschoten was. Kan best zijn dat er niets aan de hand was verder (behalve met iemand die wat aan zijn arm had en de auto).

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:24

Sammy_xxs schreef:
Ja is genezen ;)

Dat zegt ze toch helemaal niet? Lezen is een kunst. :D

We hebben achteraf maar weer makkelijk praten.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:25

Sammy_xxs schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Ja is genezen ;)

Dat zeg ik nergens, maar wel dat ik me kapot zou schamen als ze los zouden breken en iemand tegen de grond zouden lopen.

Of moet ik dan iemand in het ziekenhuis opzoeken en vertellen dat ze nu eenmaal speels zijn en mensen niet van porselein zijn?

Een ander hoort geen overlast van jouw dier te hebben, ontsnapt je dier en zorgt het voor overlast en kun jij niet ingrijpen, moet je ook niet zeuren als dat voor je gedaan wordt.
Hoe lief het dier ook is en hoe slecht het op dat moment dan ook begrepen wordt.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 12:27

Fiffill schreef:
Sammy_xxs schreef:

Ja is genezen ;)

"Nooit iets doen wat niet gewenst is"... eh... ik mag toch echt hopen dat jouw hond nooit mensen/honden/auto's aanvalt als 'ie losloopt... beetje nuance mag wel.

Dit ging om het omverlopen, tuurlijk mag een hond geen mens aanvallen. Een gevecht tussen 2 honden kan altijd gebeuren, ze hoeven elkaar niet altijd leuk te vinden. En een hond die auto's sloopt heb ik nooit gezien, vind ik ook heel apart maar dat zullen de mijne niet doen, die willen er liever in ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:27

@LBLGypsyCobs: Jij begrijpt het! +:)+

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:30

Spindleberry schreef:
@dees_daan die honden die op me af kwamen waren altijd agressief ik werd toen ook voor ze gewaarschuwd (honden zijn verkeerd opgevoed)
Dus ik werd al gewaarschuwd en ik was onbekend voor ze dus dat daagde hun al uit .
Ze kwamen wel met een agressieve intentie op me af rennen maar het boeide me weinig ik en niet zo snel bang :')
Dus al had ik deze honden (waar we het over hebben ) tegengekomen had ik hetzelfde gedaan . Hadden ze mij gepakt ? Dan gebeurt dat maar dan had ik ze gewoon mooi een klap voor hun bakkus gegeven of het nou helpt of niet
(Ik ben nogal een nuchter type over zulke dingen als het gebeurt dan gebeurt het dus vat de reactie niet verkeerd op maar al hanen ze in m'n benen tuurlijk heb ik pijn dan maar dat kan je niet meer terug draaien)
Dus eigenlijk hadden ze mij er beter neer kunnen zetten dan die agent :')
Dat jij agressie ziet Tsja jouw mening
Maar die honden die op mij af kwamen rennen waren tien keer erger dan dat hoor.

Heb nog niet alles gelezen en ook het filmpje niet bekeken maar wil hier op reageren.
Wat heb jij een onrealistisc zelfbeeld zeg.
Echt ik hoop dat je het nooit meemaakt dat een hond jou aanvalt want ik vraag me af of je dan echt rustig blijft staan en denkt; "ach ja dat moet dan maar". Ben bang dat je eht geen tijd/kans krijgt voor "een kalp op zijn bakkus" .
Ben 2 jaar gelden aangevallen door een herder die notabene aangelijnd was. Ik kende de reputatie van de beest dus ben rustig blijven staan en heb hem niet aangekeken toen de eigenaar mij aansprak maar van de ene op de andere miliseconde hing dat beest in mijn arm en buik!
Mijn enige reactie was; "auw"", mezelf afschermen en wegkomen uit de situatie. Geen seconde kwam het bij me op op dat beest maar een trap te verkopen.
Uiteindelijk trok de eigenaar hem terug en toen ben ik snel weggelopen.
Nu ging het hier nog om een betrekkelijk kleine herder die aangelijnd was maar als ik ooit een hond op me af zie komen stormen die, in mijn ogen geen bedoeling tot gieiendag zeggen heeft, blijf ik niet heldhaftig staan wachten tot ik dat beest "wel eens een klap op zijn bakkus" zou kunnen geven.

Ik heb verder geen vooroordelen m.b.t. staffords en pittbulls, een aantal vriendjes/vriendinnetjes van mijn hond zijn van dit ras en hebben de grootste lol samen! Maar dat zijn wel allemaal baasjes die weten wat voor hond ze hebben en hier ook verantwoording in nemen.
Die zijn keurig opgevoed maar komen nooit of te nimmer zomaar los (alleen op het uitlaadveld met bekende honden). Ze weten ook wel dat het gedrag van hun hond ooit zou kunnen omslaan mocht hij in een gevecht belanden. Ze weten dat mensen op hen neer kijken omdat ze "zo'n gevaarlijk hond" hebben en ze beseffen ook dat het fout kan gaan als hun hond ooit los komt.

Denk dat deze beesten helaas slachtoffer van de situatie zijn geworden, onkundige baas, mogelijkheid tot ontsnappen, onkundige omstanders en een agent die snel maar misschien niet helemaal doordacht reageert. Zonde voor alle partijen!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:30

Zoolgangster schreef:
@Jenny, we zullen nooit weten of die aktie overbodig was... doordat de ene hond geraakt werd, sloeg het gedrag van de andere hond om in vluchtgedrag. We zullen niet weten hoe het was afgelopen als er niet geschoten was. Kan best zijn dat er niets aan de hand was verder (behalve met iemand die wat aan zijn arm had en de auto).

Ze waren beide al weg. Deze aktie slaat helemaal nergens op. De hele lichaamshouden van deze agent klopt al niet. Verlamt van angst met een volle broek. Volkomen ongeschikte gozer voor dit werk.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 12:30

LBLGypsyCobs schreef:
Dat zeg ik nergens, maar wel dat ik me kapot zou schamen als ze los zouden breken en iemand tegen de grond zouden lopen.

Of moet ik dan iemand in het ziekenhuis opzoeken en vertellen dat ze nu eenmaal speels zijn en mensen niet van porselein zijn?

Een ander hoort geen overlast van jouw dier te hebben, ontsnapt je dier en zorgt het voor overlast en kun jij niet ingrijpen, moet je ook niet zeuren als dat voor je gedaan wordt.
Hoe lief het dier ook is en hoe slecht het op dat moment dan ook begrepen wordt.

Ja tuurlijk, dat is logisch. Maar overlast is wel iets anders als gevaarlijk. En iemand omver lopen is nou niet echt gevaarlijk ( in mijn ogen dan ) en dat kan gebeuren. HOnden blijven dieren, die kunnen altijd ineens wegschieten. Je kan je honden niet 100% onder controle hebben, dat kan niemand. Er kan altijd een situatie komen, dat je hond ineens niet meer luisterd...ben je dan gelijk een slechte eigenaar?
Als het regelmatig gebeurd, ja dan kan je wel wat er aan gaan doen, en je diep schamen, maar een keer een voorval? Nee dat kan iedereen overkomen met wat voor hond dan ook.

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:31

Dit... ik kan wel janken. Dit gaat me echt door merg en been.

Ik zie absoluut geen agressieve hond. De blaf is één en al onzekerheid. De snelle blafjes achterelkaar is meteen al een teken van onzekerheid. Dan het op en neer springen en er niet meteen op af denderen, puur onzekerheid. Meneer de agent maakt onzekere bewegingen wat een nog nerveuzer reactie van de honden triggert. Wanneer de 'aanval' begint, zie je dat één hond twijfelt. No way dat hij een echte aanval in de planning had. Het is een pure reactie op de onzekerheid van de agent. Dan valt hij ook nog eens en is het plaatje compleet. Die honden zijn niet achterlijk, ze zien zwakte en proberen elkaar daarvan te beschermen. Plus dat een agressieve hond nóóit de rug toe zal keren. Ik zie twee honden die de agent de rug toekeren en weg lopen. Agressieve honden zetten de aanval voort en zullen echt niet wegrennen. Die honden lopen over van onzekerheid.

Jammer dat dit ras nu alweer de dupe is, terwijl het een onwijs loyaal en fantastisch ras is. Enerzijds natuurlijk de verantwoordelijkheid van de eigenaar, maar vergeet niet dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Het kan iedereen gebeuren!

Persoonlijk vind ik die politie-agent een oen. Hij lokt een nerveuze reactie uit door zijn gedrag. Hij maakt die beesten alleen maar onzekerder met zijn houding en de schoten. Maar anderzijds kan hij dit waarschijnlijk ook niet weten omdat het hem nooit geleerd is. Mijn mening is dat agenten nog aardig wat kunnen leren op dit gebied. Dit was een compleet nutteloze actie ten koste van waarschijnlijk juist een fantastisch dappere en loyale hond.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:33

Sammy_xxs schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Ja tuurlijk, dat is logisch. Maar overlast is wel iets anders als gevaarlijk. En iemand omver lopen is nou niet echt gevaarlijk ( in mijn ogen dan ) en dat kan gebeuren. HOnden blijven dieren, die kunnen altijd ineens wegschieten. Je kan je honden niet 100% onder controle hebben, dat kan niemand. Er kan altijd een situatie komen, dat je hond ineens niet meer luisterd...ben je dan gelijk een slechte eigenaar?
Als het regelmatig gebeurd, ja dan kan je wel wat er aan gaan doen, en je diep schamen, maar een keer een voorval? Nee dat kan iedereen overkomen met wat voor hond dan ook.

Consequentie daarvan is wel dat er iemand anders ingrijpt voor jou. Da's het risico. Tsja, banketstaaf is het wel natuurlijk... en sneu voor de hond.... maar het is jouw verantwoordelijkheid.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:34

LBLGypsyCobs schreef:
Een jaar geleden vlogen er 2 loslopende herders op mij en m'n pony af.
Eentje liep al om richting flank van m'n pony en ik heb uitgehaald met m'n zweep.

Hond schiet geschrokken terug naar zijn baasje die tegen me tekeer gaat dat ik geslagen heb.
Ik was enorm geschrokken en door die adrenaline ben ik ook niet zo beleefd naar die mevrouw geweest.

Dus pony thuis gebracht en later terug gegaan naar die mevrouw, want ik wou rustig mijn reactie uitleggen.
Die mevrouw kon dat waarderen, ze gaf aan dat haar honden niets naar paarden doen, maar ze begreep ook dat ik dat niet kon weten en dat ik niet ging afwachten tot m'n pony gebeten zou worden.

Je zal die agent zijn in die situatie :(:)
Ik kan goed begrijpen dat ie schoot, hij werd op dat moment misschien niet direct aangevallen, maar je kunt ook niet voorspellen waar die honden heen gaan en wie ze op hun pad tegen komen.
Een agent moet zorgen dat mensen veilig over straat kunnen, je zal daar nietsvermoedend met je kinderen de bocht omlopen.

Verder kun je ook niet verwachten dat agenten opleidingen in dierengedrag gaan volgen.
Dus hun benadering van honden, paarden, katten, slangen, koala's ( :+ ) en wat al niet meer, zal niet altijd juist zijn.
De opleiding tot agent zou dan helemaal onbetaalbaar worden, ik zie de verontwaardiging al voor me als in de kranten staat dat de staat van ons belastinggeld agenten voor opleiding naar Cesar Milan stuurt.

De eigenaar van een dier is verantwoordelijk voor wat het dier doet (verantwoordelijk zijn is iets anders dan schuldig zijn), als het goed is doe je er als eigenaar alles aan om te voorkomen dat je dier in zo'n situatie komt.
Dat het dan toch fout kan gaan is een risico wat je aan gaat op het moment dat je een dier neemt. Ze kunnen nu eenmaal onvoorspelbaar zijn en onbedoeld op straat komen.

Dat jij zo reageert is begrijpelijk, maar een agent is opgeleid om in crisis situaties kalm te blijven en rationeel te handelen. Ze hoeven geen opleiding gedragstrainer honden te volgen (je hebt een afdeling hondengeleiders bij de politie die dat wel gedaan heeft en die voor dit soort situaties inzetbaar is) maar enige basiskennisids wel nonormaal vind ik. (En dus asjeblieft geen Cesar Milan)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:42

Sammy_xxs schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Ik geloof dat ik het een keer met je eens ben, 100% controle over een dier, nee volgens mij is dat onmogelijk.
Maar dat incalculeren en bepaalde situaties vermijden doet al veel.
Natuurlijk kan het dan nog mis gaan en natuurlijk ben je dan niet gelijk een slechte eigenaar.

Overlast is overlast, of er nu risico op verwonding of erger is doet er niet toe.
Bij omverlopen is er wel degelijk risico op verwonding, we kunnen toch moeilijk iedereen met broze botten binnen gaan houden en de rest beschermende pakken aantrekken?
Snuffelen is ook onschuldig, maar er zijn maar genoeg mensen die niets met honden hebben en het als overlast ervaren.

Je kunt als dierenbezitter nog zo gek zijn van je dier, maar je kunt niet verwachten dat iedereen er net zo gek mee is.

Iets af doen als een voorval is in mijn ogen te simpel en een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel.