Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Sammie schreef:Als we al moeten gaan staan voor zwangere vrouwen, dan moeten we ook maar gaan staan voor hele dikke mensen. Die hebben ook moeite met staan en hun evenwicht te bewaren.
Aso, dus. Ik sta wel op voor mensen die slecht ter been zijn om wat voor reden dan ook. Dat de rest van de wereld alleen aan zichzelf denkt moet de wereld zelf weten
lieveli schreef:Weet je.. ik denk dat we eens meer van dit soort mensen moeten hebben. Wat meer sociale controle in z'n geheel ipv het van alles te verwachten en te 'eisen', maar te bang zijn om er wat van te zeggen want stel je voor dat.. om vervolgens te gaan mopperen.Ik ook en ik ben ook zo'n kreng dat jongeren sommeert op te staan als ik al sta en er komen mensen de bus binnen die slecht ter been zijn. Erg hé?
lieveli schreef:kimz_angel schreef:Ik heb het niet op de dikkere mensen maar op de zwangere vrouwen als je weet dat alles echt te zwaar is.En je tegen het einde loopt om dan nog het risico te pakken met het ov.
Omdat hier meerdere mensen zeggen van als zij valt dan vallen ze met 2.
Misschien is het dan een gedacht om.niet op de spitsuren te reizen?
Het is een goed idee om dat niet te doen, maar helaas heb je op sommige afspraken geen invloed of je moet plotseling ergens heen, verzin het maar.
Sammie schreef:Nou ik welIk stel ‘m niet voor niks. En ja hij zal best wat provoceren overkomen, maar dat is omdat ik eigenlijk hoop dat jullie nadenken waarom je voor een zwangere vrouw op zou moeten staan. Voor oudere mensen snap ik, maar waarom zou je voor een zwangere vrouw op moeten staan? Waarom wordt er moeilijk gedaan dat iemand voor dringt bij een zwangere vrouw, dat is toch bij niemand netjes of normaal. Iemand anders zei het al zwanger zijn is geen ziekte. Als je vervolgens zegt moeite met evenwicht, ik kan vallen. Dat kunnen hele dikke mensen ook. En dan heb ik écht over heel dik, evenals mensen die dus moeilijk te been zijn. Zou men ook voor op moeten staan. Dus dan vind ik de opmerking over dan ook opstaan voor hele dikke mensen ook normaal. Maar nee.. dat is not done.. Waarom niet. Die mensen kunnen toch ook moeite hebben met hun evenwicht. Niet alleen zwangere vrouwen.
phormicola schreef:Nee?
inochiyo schreef:als je de bus neemt heb je nu eenmaal het risico dat je geen plek hebt, als je dat niet aanstaat pak je maar een ander vervoersmiddel.
Ik heb veel last van mn rug als ik lange tijd moet rechtstaan, maar ik ga ook niet staan janken en aan de mensen vragen of ze willen opstaan.
lieveli schreef:inochiyo schreef:als je de bus neemt heb je nu eenmaal het risico dat je geen plek hebt, als je dat niet aanstaat pak je maar een ander vervoersmiddel.
Ik heb veel last van mn rug als ik lange tijd moet rechtstaan, maar ik ga ook niet staan janken en aan de mensen vragen of ze willen opstaan.
Wat ben jij een held. Goed van je!
Sammie schreef:Als je 80 jaar bent, denk ik dat de meeste mensen blij zijn als ze uberhaupt nog gebruik kunnen maken van de busEn dan kunnen de meeste jonge mensen wel gewoon staan, zonder lichamelijke ongemakken.
Citaat:Overigens zijn de meeste Japanners het met je eens. Het schijnt daar in de bussen, metro's etc écht wie het eerst komt wie het eerst maalt te zijn
Pearlx schreef:Ik moet wel zeggen, als ik een zware tas bij heb zet ik hem wel standaard op de stoel naast me inplaats van op mijn schoot. Ook omdat ik dan makkelijker dingen uit de tas kan pakken. Maar zodra we bij een halte zijn waar mensen instappen haal ik hem inderdaad netjes van de stoel/bank.
purny schreef:Hetzelfde is met de ov chipkaart bij mij in de bussen. Ik koop vrij vaak een los kaartje bij de chauffeur omdat ik dan een rondje Den haag doe en hoeveel mensen wel niet even de moeite doen om te wachten... Dat vind ik asociaal, als de chauffeur met mij bezig is dat er dan 5 mensen achter mijn rug om lopen. De mens heeft tegenwoordig geen tijd meer blijkt het wel.
purny schreef:Oliiviia schreef:Sorry, maar ik vind dit echt asociaal.
Een abonnement (hier in België) kost echt wel veel, dus ja dan wil ik ook van dat voordeel kunnen genieten. Gewoon direct binnen kunnen en abonnement laten zien zodat ik misschien nog een plekje kan bemachtigen. Of als het lekker koud is buiten en je wilt zo snel mogelijk binnen, dan staan zulke mensen fijntjes in de weg....
Mag ik je er even op wijzen dat je betaalt voor het gebruik van het Ov en niet voor je zitplaats. Wil je Eem eigen zitplaats dan moet je maar een auto nemen dan heb je altijd een zitplaats.
Sammie schreef:Nou ik welIk stel ‘m niet voor niks. En ja hij zal best wat provoceren overkomen, maar dat is omdat ik eigenlijk hoop dat jullie nadenken waarom je voor een zwangere vrouw op zou moeten staan. Voor oudere mensen snap ik, maar waarom zou je voor een zwangere vrouw op moeten staan? Waarom wordt er moeilijk gedaan dat iemand voor dringt bij een zwangere vrouw, dat is toch bij niemand netjes of normaal. Iemand anders zei het al zwanger zijn is geen ziekte. Als je vervolgens zegt moeite met evenwicht, ik kan vallen. Dat kunnen hele dikke mensen ook. En dan heb ik écht over heel dik, evenals mensen die dus moeilijk te been zijn. Zou men ook voor op moeten staan. Dus dan vind ik de opmerking over dan ook opstaan voor hele dikke mensen ook normaal. Maar nee.. dat is not done.. Waarom niet. Die mensen kunnen toch ook moeite hebben met hun evenwicht. Niet alleen zwangere vrouwen.