Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:12

Cyella schreef:
Gewoon gezond normaal eten. Niet te veel, niet te weinig. Kost wat moeite om het te bereiden, kost wat moeite om je aan te passen, maar je hebt er een heel leven plezier aan. Bij mij thuis waren zowel mijn moeder als vader dik, niet enorm dik, maar toch wel wat overgewicht. Mijn broers volgde automatisch. We kregen vaak vet eten, ongezond. Sinds dat ik op mezelf woon(Ben 19) eet ik gezond en voel ik me een stuk beter :D

Veel mensen weten niet eens wat gezond eten eigenlijk inhoudt :n
Dat kun je ook zien als je gewoon eens een supermarkt inloopt. Als je echt gezond eet, zijn er rijen met schappen waar je zó langsheen kunt lopen -O-
Vet eten is trouwens niet per definitie ongezond :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:12

Nessah schreef:
Ik heb ook niets tegen mensen met overgewicht :) Dat heb ik ook nergens gezegd, al word hier alles nog al persoonlijk opgevat terwijl ik erg algemeen praat en totaal niet op de man. Ik vind de dames van Dove érg knap en mooi maar wel iets te dik. Maar dat is een mening, een ander vind mij weer te mager.. Smaken verschillen en dat is maar goed ook anders zou de wereld zo saai zijn.

Wat ik dan wel opvallend vind is dat wanneer ik dus uitspreek dat ik die dames wat te dik vind ( maar wel mooi), ik word gezien als een monster die je moet aanvallen :') Waarom mag ik niet zeggen dat ik iemand met een maatje meer wat te dik vind? Waarom heerst er zo'n taboe op een uitspraak dat iemand wat dik is? Zo komen wij weer langzaam terug op het onderwerp waar ik op doelde :D Waarom is iets voller goed om te laten zien aan de wereld ( bijv Dove) maar iets te mager niet?

En waarom is het zo erg als iemand zegt dat een maat meer minder mooi is dan een maatje minder? Waarom mag je dat niet als mening hebben? Er zijn zat mensen die een maatje meer mooier vinden dan een maatje minder, maar daar heeft niemand moeite mee als dat gezegd wordt.. Wat is dat toch voor iets?

Maar jij noemt mensen dik die dat helemaal niet zijn, daar wringt de schoen vooral volgens mij... Ik denk dat vrijwel al die Dove vrouwen een gezond BMI hebben. Dat kan jij dan niet mooi vinden, en dat is je goed recht, maar je noemt het ten onrechte dik. Er is een gezonde marge, en wanneer iemand daar binnen valt kan je toch lastig zo stellig zeggen dat je iemand te dik of dun vindt?

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:14

Nessah schreef:
Ik basseerde die maten op de foto van Dove omdat die die maten heeft gebruikt, nogmaals dit was over de campagne dat ik die mensen overgewicht vind hebben. Waar ( nog maar een keer voor de zekerheid ;) ) niks mis mee is, maar waarom moet daar perse bij staan "echte vrouwen" "mooie vrouwen" "echte vrouwen hebben rondingen" . Dát vind ik niet goed.

Besef je dat jij jezelf heel erg tegenspreekt in dit topic? Er is niks mis mee, maar het is wel lelijk...
Mijn uitleg over 'echte vrouwen hebben rondingen, heb ik eerder gegeven. Ik vind (normale, gezonde) slanke vrouwen ook echte vrouwen want ook zij hebben rondingen (taille, heupen, kont, borsten,...).

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:14

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:15

[quote="ShamalArabs"]:') wij vrouwen zijn er vooral heel goed in om een vertekend beeld over slank vs dik te hebben. Afbeelding de 35% wordt als volslank beschouwd door mannen en 25% - 35% is voor de meeste mannen het meest aantrekkelijk bij een leeftijd eind 20 tot eind 30. het vetpercentage dat als gezond wordt beschouwd is afhankelijk van je leeftijd.

[quote]
Voor mannen in de leeftijd van 17 tot en met 29 jaar geldt een gezond vetpercentage van 10% tot 15%. Voor vrouwen in dezelfde leeftijd is dat een percentage tussen de 20% en 25%. Voor mannen tussen de 30 tot en met 39 jaar is een vetpercentage van 15% tot 17,5% gezond. Voor vrouwen in dezelfde leeftijdsgroep is dat 25% tot 27,5%. Voor mannen boven de 40 jaar geldt een gemiddeld gezond vetpercentage van 20%, voor vrouwen boven de 40 jaar 30%.

Er bestaan voor de leeftijdsgroep van 40 jaar en ouder nog specifiekere percentages. Zo is het voor mannen van 40 tot en met 59 jaar tussen de 11% en 22%, voor vrouwen in die leeftijd 23% tot 34%. Voor mannen van 60 tot en met 79 jaar is een vetpercentage van 13% tot 25% goed, voor vrouwen in die leeftijdsgroep 24% tot 36%.

Alles onder en boven de gemelde vetpercentages is te laag of te hoog en brengt mogelijk gezondheidsrisico’s met

Ach ik zou toch tekenen voor zo een figuurtje als die van 35%.

En ja; Echte vrouwen hebben rondingen, is toch het grote verschil tussen man en vrouw of niet soms?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:15

Wendy schreef:
Cyella schreef:
Gewoon gezond normaal eten. Niet te veel, niet te weinig. Kost wat moeite om het te bereiden, kost wat moeite om je aan te passen, maar je hebt er een heel leven plezier aan. Bij mij thuis waren zowel mijn moeder als vader dik, niet enorm dik, maar toch wel wat overgewicht. Mijn broers volgde automatisch. We kregen vaak vet eten, ongezond. Sinds dat ik op mezelf woon(Ben 19) eet ik gezond en voel ik me een stuk beter :D

Dat kun je ook zien als je gewoon eens een supermarkt inloopt. Als je echt gezond eet, zijn er rijen met schappen waar je zó langsheen kunt lopen -O-

Omdat "de geleerden" het er ook niet over eens zijn wat ongezond is. Ik vertelde tegen mijn lief altijd dat ik vooral heel strak reageer (aankom) als ik (teveel) koolhydraten eet. Hij vond dat ik mijn vette zalmpje maar moest laten staan, want brood, rijst en piepers zijn veel gezonder dan die vette zalm, want dat is allemaal vet. Groot was dan ook zijn verbazing dat er op de radio verteld werd dat het niet allemaal zo klinkklaar was.

Dus ook hier weer, wat voor de een gezond is, kan voor de ander wel heel ongezond (of beter gezegd, niet hanteerbaar) zijn.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:24

Ik vind het weer geweldig, iedereen roept dat je met maatje 42 niet te dik bent, hoe durf je dat te zeggen, grotere mensen hebben bredere heupen en dus sneller een grotere kledingmaat en bladiebladiebla.

Maatje 34 is regelmatig te groot hier, en nee, ik vind mezelf niet belachelijk dun, jullie wel?
Afbeelding

Fijn dat dezelfde nuance aan beide kanten kanten wordt gemaakt. Maatje 42 is meestal niet te dik, size 0 is altijd te dun :+

Achterom

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:26

@bakkabouter: nope, je ziet er gewoon goed uit. Kwestie van bouw, zoals je hiermee mooi laat zien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:27

@Bakkabouter en toch heb jij zoals een echte vrouw betaamt, prachtige rondingen hoor.
Edit; En dan heb ik het niet alleen maar over de voorgevel, maar je bent gewoon op en top vrouw punt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-14 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:29

Maar bakkabouter in de OP staat ook niet dat maatje 34 te dun is of wel?
Ik zei al, maten zeggen niets, dat werkt beiden kanten op, bij kleine maten en grote maten.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:31

Ik snap de TS wel. Ik zie het ook vaak voorbij komen. 'Echte vrouwen hebben rondingen". Alle vrouwen zijn echte vrouwen, dik of dun. En er zijn mannen met voorkeur voor slanke of voor wat dikkere vrouwen.

Ik ben slank en heb een gezond gewicht. In mijn ogen zijn de 'echte vrouwen hebben rondingen' plaatjes een soort van excuus van dikkere mensen om niet te hoeven afvallen. Natuurlijk is het niet gezond om te dik te zijn.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle modellen maat 32 moeten hebben. Welke maat een model heeft maakt mij vrij weinig uit. Ik vind het nergens op slaan dat dikkere vrouwen nu gaan doen alsof slanke vrouwen ongezond of stom of nep zijn, want dat is niet zo en lijkt wel gebaseerd te zijn op jaloezie.

Ik heb niets tegen dikke mensen maar vind het een slechte zaak dat overgewicht wordt goed gepraat.
Laatst bijgewerkt door Toad op 14-07-14 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:32

Rocamor schreef:
Wendy schreef:

Omdat "de geleerden" het er ook niet over eens zijn wat ongezond is. Ik vertelde tegen mijn lief altijd dat ik vooral heel strak reageer (aankom) als ik (teveel) koolhydraten eet. Hij vond dat ik mijn vette zalmpje maar moest laten staan, want brood, rijst en piepers zijn veel gezonder dan die vette zalm, want dat is allemaal vet. Groot was dan ook zijn verbazing dat er op de radio verteld werd dat het niet allemaal zo klinkklaar was.

Dus ook hier weer, wat voor de een gezond is, kan voor de ander wel heel ongezond (of beter gezegd, niet hanteerbaar) zijn.

Mwah, over bepaalde zaken zijn de geleerden het echt wel eens hoor, alleen daar speelt dan de commercie weer een rol. Zoals bij het eerder genoemde "gezonde keuze" keurmerk van het voedingscentrum.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:33

Toad schreef:
Ik snap de TS wel. Ik zie het ook vaak voorbij komen. 'Echte vrouwen hebben rondingen". Alle vrouwen zijn echte vrouwen, dik of dun. En er zijn mannen met voorkeur voor slanke of voor wat dikkere vrouwen.

Ik ben slank en heb een gezond gewicht. In mijn ogen zijn de 'echte vrouwen hebben rondingen' plaatjes een soort van excuus van dikkere mensen om niet te hoeven afvallen. Natuurlijk is het niet gezond om te dik te zijn.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle modellen maat 32 moeten hebben. Welke maat een model heeft maakt mij vrij weinig uit. Ik vind het nergens op slaan dat dikkere vrouwen nu gaan doen alsof slanke vrouwen ongezond of stom of nep zijn, want dat is niet zo.

Ik heb niets tegen dikke mensen maar vind het een slechte zaak dat overgewicht wordt goed gepraat.

Ondergewicht is ook ongezond (bijvoorbeeld: http://www.dokterdokter.nl/aandoening/1674/ondergewicht), het werkt beide kanten op.
Geen van beide moet je goedpraten...

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:35

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:37

Wendy schreef:
Toad schreef:

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle modellen maat 32 moeten hebben. Welke maat een model heeft maakt mij vrij weinig uit. Ik vind het nergens op slaan dat dikkere vrouwen nu gaan doen alsof slanke vrouwen ongezond of stom of nep zijn, want dat is niet zo.

Ondergewicht is ook ongezond (bijvoorbeeld: http://www.dokterdokter.nl/aandoening/1674/ondergewicht), het werkt beide kanten op.

Dat begrijp ik. Ik praat ondergewicht toch ook nergens goed?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:38

@Bakkabouter:
Dit ben ik met maatje 42.
Hier kun je zien dat ik nergens echt te dik ben (althans ik zie het niet, ondanks dat er mensen aangeven dat ik nog wel wat kwijt mag..).
Ik weet dat ik voor het mooie echt nog wel een kilo of 5 moet afvallen, maar dan nog zit ik op hooguit maatje 40.

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:38

Toad schreef:
Wendy schreef:

Dat begrijp ik. Ik praat ondergewicht toch ook nergens goed?[/quote]
Veel van de modellen met maat 32 die je noemt hebben ondergewicht, vandaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:41

Toad schreef:

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle modellen maat 32 moeten hebben. Welke maat een model heeft maakt mij vrij weinig uit. Ik vind het nergens op slaan dat dikkere vrouwen nu gaan doen alsof slanke vrouwen ongezond of stom of nep zijn, want dat is niet zo en lijkt wel gebaseerd te zijn op jaloezie.

Hier kan ik me wel bij aansluiten. Dat hele gedoe over 'echte mannen houden van een volle vrouw, niet van een stel botjes' 'een echte vrouw heeft vormen en vetjes'.. Wat maakt dat de rank/slank gebouwde dames dan, geen vrouw maar een vent? Het eeuwige meisje?
Op ieder potje past een deksel; of dat nou een dik deksel is of een klein folietje. Ik ga ook nooit extreme vormen of rondingen krijgen. Dat heb ik een hele tijd heel erg vervelend gevonden, voornamelijk omdat je dus óveral leest "een echte vrouw heeft...". Maar aan de andere kant denk ik; als ik er blij mee ben, lekker belangrijk.

Ik snap de insteek van TS dus wel. De wereld is te klein als iemand een vervelende opmerking maakt over zwaardere mensen/dames. Maar goh, je zou het andersom eens moeten horen..

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:42

vencedor schreef:
Prima dat je blij bent met je rondingen maar om dan meteen af te geven op dunne mensen zegt mij toch dat ze zelf ook niet helemaal tevreden zijn... anders hoef je een ander niet af te fikken om.er zelf beter door te lijken. Dus wie houden ze voor de gek?

Daar ben ik het dus mee eens. Ik heb maat 34. Ik eet gezond, maar beweeg ook ontzettend veel en van nature altijd al heel rank gebouwd en dan krijg ik te horen dat ik te mager ben en dat ik moet gaan eten (tjaaaa want ik eet ook niet ofzo???) dat ik anorexia heb etc etc. Als ik het omgekeerde zou doen bij iemand die voller is dan is de wereld echt te klein, maar blijkbaar mag je met een maatje meer iedereen die slank is of misschien wel mager gewoon tot t bot afkraken en dat in mijn ogen puur uit jaloezie. Sorry maar zo zie ik t. Mij maakt het verder niet uit. Ik weet wel beter, maar irritant is het zeker.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:50

RedPassion schreef:
Maar jij noemt mensen dik die dat helemaal niet zijn, daar wringt de schoen vooral volgens mij...

Maar ligt daar nou niet juist de clue? Ieder mens is anders, ieder mens heeft een ander referentiekader. Wat jij dik vind hoeft een ander niet dik te vinden, beide zijn meningen. Als iemand, nessah in dit geval, de mensen uit de dove reclame dik/te zwaar vind dan is dat een mening, geen vaststaand iets, net als jij vind dat zij dat niet zijn.

Echter op dik hangt een zeer negatief imago waardoor je het bijna niet in de mond mag noemen.
Terwijl dun als woord/benoeming wel gewoon gebruikt wordt.
Ik zie dat ook in dit topic (in veelvoud) gebeuren

Dik-dun zijn gewoon elkaars tegenstellingen, het is de mening/referentiekader van de individu die er een labeltje aanhangt

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:55

xSogno schreef:
Ik zei al, maten zeggen niets, dat werkt beiden kanten op, bij kleine maten en grote maten.

In de OP niet inderdaad, maar verspreid doorheen het topic (en de 2 andere topics die hier op dit moment over lopen) wordt er regelmatig naar maatje 34/32 gerefereerd met een duidelijk negatieve bijklank. Aangezien iedereen erover valt dat maatje 42 als dik wordt bekeken, wil ik graag ook de andere kant even nuanceren, maatje 32 is niet per definitie gelijk aan uitgemergeld. En toch worden er in de plaatjes en uitspraken die in de OP bedoeld worden, heel regelmatig vermeldingen gemaakt van size 0. Dat moesten ze eens proberen met pakweg maat 42, de wereld is te klein dan. En daar gaat dit topic voor mij over.

Langs de andere kant, probeer je mij eens voor te stellen met maatje 42 en Brainless met maatje 32, dan komen we wel bij moddervet en graatmager uit denk ik :)

Brainless, ziet er ook gewoon prima uit hoor, je niet gek laten maken ;)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:03

bakkabouter schreef:
xSogno schreef:

In de OP niet inderdaad, maar verspreid doorheen het topic (en de 2 andere topics die hier op dit moment over lopen) wordt er regelmatig naar maatje 34/32 gerefereerd met een duidelijk negatieve bijklank. Aangezien iedereen erover valt dat maatje 42 als dik wordt bekeken, wil ik graag ook de andere kant even nuanceren, maatje 32 is niet per definitie gelijk aan uitgemergeld. En toch worden er in de plaatjes en uitspraken die in de OP bedoeld worden, heel regelmatig vermeldingen gemaakt van size 0. Dat moesten ze eens proberen met pakweg maat 42, de wereld is te klein dan. En daar gaat dit topic voor mij over.

Langs de andere kant, probeer je mij eens voor te stellen met maatje 42 en Brainless met maatje 32, dan komen we wel bij moddervet en graatmager uit denk ik :)

Brainless, ziet er ook gewoon prima uit hoor, je niet gek laten maken ;)

Ik heb nog niet gezien waar maatje 34 als graatmager wordt weggezet in dit topic, qoute eens waar je precies op doelt als je wilt?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:05

Maar wat is nu écht het probleem?

Maken de tegenstanders zich nu, heel nobel, zorgen om de volksgezondheid?
Voelen zij zich nu aangesproken omdat zij geen rondingen (zoals aangeprezen) hebben en dat ze zich hierdoor minder mooi voelen?
Is het toch onzekerheid, is het verontwaardiging? Waarom zo fel tegen dikkere mensen, heb je er persoonlijk last van dat ze te zwaar zijn?

Het zou gewoon zo fijn zijn als niet iedereen zich geroepen voelde om anderen te beoordelen en dit ook uitgemeten te vertellen. En dan maakt het mij geen donder uit of dat nu om 'te dik' of 'te dun' gaat. Er is geen enkel probleem, de ego's van mensen máken nu een probleem.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:10

Citaat:

Nee, die plaatjes worden gebruikt zodat vrouwen die niet binnen het modeplaatje passen zich realiseren dat ze evengoed de moeite waard zijn. Het ging hier niet om wel of niet gezond, maar om wel of niet mooi en iedereen is mooi op zijn of haar eigen manier en een maatje 30 of 52 maakt je niet minder of beter dan een ander, daar gaat het om...

Even tussendoor, dit ben ik met een maatje 42, lager dan dat kom ik niet helaas :n

Afbeelding

@bakkabouter, hoe lang ben jij? Als ik dat zo moet beoordelen van de foto ben je niet zo heel lang, dan is de verhouding ook al meteen anders he, daarom zeggen die maten zo weinig. Wat ze bij de runway models graag hebben is een lengte van 1.80 en een maatje 30, dat is in die verhouding echt gewoon geen gezonde combinatie :n.

Vriendin van me is 1.78 en woog op haar laagste punt 43 kilo, dat was gewoon beangstigend. Maar ik zou het wel uit mijn hoofd laten om een preek tegen haar af te steken dat ze meer moet eten, ik ken haar al van klein af aan en ze is altijd zo geweest, maar zij doet dat andersom ook niet bij mij, waar anderen dat wel menen te moeten zeggen, terwijl het ze niets aan gaat :n

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:45

Je zal altijd een strijd houden over dikke en slanken mensen.

BMI moet je ook niet te letterlijk nemen, tijdje gesport en bmi meet je het gewicht en lengte. Maar getrainde spieren worden ook zwaarder. Ik bijv trainde veel en viel in de omvang af maar niet qua gewicht. Mijn bmi veranderde amper maar had wel minder vet maar meer spieropbouw.

Naar maten kijken vind ik ook onzin...viel heel veel af. Dacht Yes! Ik kan voor een kleinere maat...dat kon inderdaad het leek alleen wel of ik een kinder truitje aan had (mouwen te kort en lijf te kort) Na 15 kg minder gewoon nog de zelfde bovenkleding maat gehouden.

Zorg maar gewoon dat je gelukkig ben en gezond leef...met of zonder maatje meer.

Ow ja en als je tevrede bent met je eigen lichaam doen die reclames en plaatjes je ook niks...misschien ook een goeie om over na te denken ;)