Toad schreef:Ik snap de TS wel. Ik zie het ook vaak voorbij komen. 'Echte vrouwen hebben rondingen". Alle vrouwen zijn echte vrouwen, dik of dun. En er zijn mannen met voorkeur voor slanke of voor wat dikkere vrouwen.
Ik ben slank en heb een gezond gewicht. In mijn ogen zijn de 'echte vrouwen hebben rondingen' plaatjes een soort van excuus van dikkere mensen om niet te hoeven afvallen. Natuurlijk is het niet gezond om te dik te zijn.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle modellen maat 32 moeten hebben. Welke maat een model heeft maakt mij vrij weinig uit. Ik vind het nergens op slaan dat dikkere vrouwen nu gaan doen alsof slanke vrouwen ongezond of stom of nep zijn, want dat is niet zo en lijkt wel gebaseerd te zijn op jaloezie.
Ik heb niets tegen dikke mensen maar vind het een slechte zaak dat overgewicht wordt goed gepraat.
Hier kan ik me wel bij aansluiten. Dat hele gedoe over 'echte mannen houden van een volle vrouw, niet van een stel botjes' 'een echte vrouw heeft vormen en vetjes'.. Wat maakt dat de rank/slank gebouwde dames dan, geen vrouw maar een vent? Het eeuwige meisje?
Op ieder potje past een deksel; of dat nou een dik deksel is of een klein folietje. Ik ga ook nooit extreme vormen of rondingen krijgen. Dat heb ik een hele tijd heel erg vervelend gevonden, voornamelijk omdat je dus óveral leest "een echte vrouw heeft...". Maar aan de andere kant denk ik; als ik er blij mee ben, lekker belangrijk.
Ik snap de insteek van TS dus wel. De wereld is te klein als iemand een vervelende opmerking maakt over zwaardere mensen/dames. Maar goh, je zou het andersom eens moeten horen..