Bezittingen vermiste Kris en Lisanne in Panama gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Re: Bezittingen vermiste Kris en Lisanne in Panama gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:50

Het enige waar ik toch wel een beetje mijn vraagtekens bij heb is dat de gids met wie de meiden optrokken de laatste is geweest die hen levend heeft gezien, en nu ook degene is geweest die (in ieder geval) Lisanne heeft gevonden. Wellicht onterecht vind ik dat toch verdacht.

Vreselijk idee ook dat er over Kris nog geen duidelijkheid is. Dat moet een hel zijn als ouders, familie, vriend.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:52

Jolliegirl schreef:
Stop er nou eens mee...
Dit is zo respectloos om er zo over te spreken....

Latrn we gewoon geduld opbrengen tot er meer nieuws is...

Ik heb ook familie die rustig 3 weken naar tailand gaan en alleen de jungle ingaan...altijd levend en wel teruggekomen..
zo gek is dat niet...

Heel fijn voor je, maar zou je mij kunnen vertellen hoe dit in hemelsnaam op deze verdwijning/de speculaties slaat? Ik snap oprecht je punt niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:52

Dat hier gezed word dan men dom is om alleen een jungle in te gaan...
Dat is niet per definitie dom.... ;)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:54

Dat er nooit iets met jouw familie is gebeurd, betekent natuurlijk niet dat het verstandig is. Dom vind ik ook een groot (en bijzonder respectloos) woord, maar ik denk wel dat wij Nederlanders de 'echte' wildernis makkelijk onderschatten.

Edit: Ik zal mezelf even indekken: Dat is niet bedoeld als speculatie. Ik heb geen idee wat er is gebeurd, en het is ook niet aan mij om dat uit te zoeken. Meer als reactie op het feit dat mensen het dom/naïef vinden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:02

T geeft geen garanties nee..maar ook ik gaf even aan dat dom wel een heel verkeerd gebruikt woord is in dit topic.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:04

Het verbaast mij niet dat mensen er over speculeren. Dat wordt ingegeven door de nieuwsgierigheid over wat er gebeurd zou zijn. En die nieuwsgierigheid is een normale menselijke karaktertrek.

Het vervelende vind ik dat al die speculaties plompverloren de media (via twitter, facebook, fora, etc.) ingeslingerd worden. Dat op zich is al weer een voedingsbron voor verdere speculaties.

xSwanHeart schreef:
......., maar ik denk wel dat wij Nederlanders de 'echte' wildernis makkelijk onderschatten.

Ik ben helemaal met je eens dat de "echte" wildernis gemakkelijk wordt onderschat. Dat beperkt zich overigens niet tot de landsgrenzen van Nederland. Dat hebben wij recentelijk in Botswana meerdere keren meegemaakt, maar dat is verder off-topic.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:10

Speculeren is een gevolg wat niet voorkomen kan worden maar dit is dan ook een zaak die heel veel mensen al maandenlang bezighoud, waaronder ikzelf. Wat er gebeurd kan zijn, ik hoop dat ze daar over een tijdje meer over kunnen vertellen. Wat ik er wel over kan zeggen, een lichaam al is het van een dier of een mens is in de jungle binnen een week zo goed als weg.
Dat je dochter overleden is is al meer dan vreselijk maar dat je dan niet eens weet waarom..dat lijkt me ook zo gekmakend.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:12

Vaak is er een logischverhaal te bedenken. Nu kunnen het 101 varianten zijn. Maw nutteloos.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:13

Zelfs de politie en betrokkenen speculeren. ...
Nadenken wat gebeurd zou kunnen zijn enz, is ook een teken dat mensen meeleven.

En het is niet uitgesloten dat Kris en Lisanne verdwaald waren. Misschien hebben ze het gebied wel onderschat....dit dom noemen is niet echt handig...maar in de volksmond is dit wel een uitdrukking die veel gebruikt word.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:31

Politie agenten speculeren ook om te kijken of ze geen mogelijke opties over het hoofd zien. Dus zo gek is het nog niet..
bovendien hoeft dit toch geen feiten topic te zijn of wel?
Ik denk ook dat iedereen graag wil weten wat er gebeurd is.. en dit een manier is om daar mee om te gaan? nee nut heeft het niet, maar dit hele topic heeft toch geen NUT? behalve delen wat iedereen van deze verschrikkelijke situatie vindt..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:16

T ergste vind ik is dat er geen compleet lichaam is om voor de ouders afscheid van te nemen...
T lijkt mij voor de ouders, vrienden vreselijk

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:21

Ik denk opzich dat het speculeren van agenten wat meer nut heeft omdat zij alle dingen die bekend zijn tot nu toe weten, en wij weten in vergelijking tot hen, niets.
Dus of speculeren dan zin heeft? Nee, je kunt alleen gissen naar de oorzaak.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:40

Nanno_123 schreef:
Politie agenten speculeren ook om te kijken of ze geen mogelijke opties over het hoofd zien. Dus zo gek is het nog niet..
bovendien hoeft dit toch geen feiten topic te zijn of wel?
Ik denk ook dat iedereen graag wil weten wat er gebeurd is.. en dit een manier is om daar mee om te gaan? nee nut heeft het niet, maar dit hele topic heeft toch geen NUT? behalve delen wat iedereen van deze verschrikkelijke situatie vindt..

Hoezo heeft dit topic geen nut? Het zou wel nut hebben om elkaar op de hoogte te houden van de nieuwe ontwikkelingen in de zaak, aangezien het iets is wat veel mensen "bezig" houdt. Om respectvol te blijven naar de meiden toe, aan te geven dat je denkt aan de nabestaanden. Om met elkaar te duimen voor nog meer zekerheid, of om te vertellen waarom je dit bezig houdt. Het kan een heel nuttig topic zijn.

Veel van jullie maken het met speculaties tot een topic met verzonnen horror verhalen, zelfs met verwijten naar de meiden/ouders toe, mensen "dom" noemen en ga zo maar verder.. Inderdaad, dan heeft een topic totaal geen nut.. Niet zo zeer alleen naar jou hoor, gewoon in het algemeen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:47

xJennifx schreef:
Ik denk opzich dat het speculeren van agenten wat meer nut heeft omdat zij alle dingen die bekend zijn tot nu toe weten, en wij weten in vergelijking tot hen, niets.

Ik zie in deze het verschil niet zo. Je mag dus wel zeggen 'Goh, misschien is mogelijk X en Y gebeurd', maar je mag niet zeggen 'Ik denk dat X en Y gebeurd zijn'?

Denk inderdaad dat het natuurlijk is om na te denken wat er gebeurd is en hoe het allemaal is verlopen. Persoonlijk vind ik dat vermoedens best mogen worden geuit. Verwijten (dom, raar dat de ouders ze hebben laten gaan, etc.) zijn echter niet op hun plaats.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:49

Hopen maar dat Kris nog leeft :=
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 23-06-14 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:49

xSwanHeart schreef:
xJennifx schreef:

Ik zie in deze het verschil niet zo. Je mag dus wel zeggen 'Goh, misschien is mogelijk X en Y gebeurd', maar je mag niet zeggen 'Ik denk dat X en Y gebeurd zijn'?

Denk inderdaad dat het natuurlijk is om na te denken wat er gebeurd is en hoe het allemaal is verlopen. Persoonlijk vind ik dat vermoedens best mogen worden geuit. Verwijten (dom, raar dat de ouders ze hebben laten gaan, etc.) zijn echter niet op hun plaats.

Ik bedoel hiermee dat speculeren geen nut heeft, omdat er vrijveel onbekend is, en je dus slechts kunt gissen, niks aantonen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:51

xJennifx schreef:
Ik bedoel hiermee dat speculeren geen nut heeft, omdat er vrijveel onbekend is, en je dus slechts kunt gissen, niks aantonen.

Maar dan vraag ik me dus af waar jij de grens tussen speculeren en gissen trekt ;)
Maargoed, da's een heel ander onderwerp.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:53

xSwanHeart schreef:
xJennifx schreef:

Maar dan vraag ik me dus af waar jij de grens tussen speculeren en gissen trekt ;)

Volgens mij begrijp je haar verkeerd..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:58

Ik snap wel wat je bedoelt Nessah, maar het is denk niet onrespectvol bedoelt van degene die speculeren.. maar dat ze meeleven en graag willen weten wat er is gebeurd. En tsja ieder heeft daar zijn eigen kijk op.
Ik blijf zelf ook liever bij de feiten..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:04

Nanno_123 schreef:
Ik snap wel wat je bedoelt Nessah, maar het is denk niet onrespectvol bedoelt van degene die speculeren.. maar dat ze meeleven en graag willen weten wat er is gebeurd. En tsja ieder heeft daar zijn eigen kijk op.
Ik blijf zelf ook liever bij de feiten..

Snap ik, maar daarom probeer ik die mensen bewust te maken dat het onrespectvol ís.
Ze te laten denken aan familie/nabestaanden en proberen te laten kijken vanuit een andere blik.
Maar goed, bij de meeste mensen zal de nieuwsgierigheid of sensatie het overwinnen van het respect.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:07

xSwanHeart schreef:
xJennifx schreef:

Ik trek geen grenzen, dus ja, ik denk inderdaad dat je het verkeerd begrijpt.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:17

wie weet horen we door de persconferentie iets meer waardoor speculeren verminderd word....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:14

Hopelijk vinden ze ook wat van Kris nu, want het is moeilijk om iets af te sluiten als je geen zekerheid hebt... Anders blijf je hopen, vaak tegen beter weten in. Vreselijk dit.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:56

op welke zender komt het zo?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 17:20

Ik denk nog steeds dat ze of opgegeten zijn door wilde dieren, of omgekomen door honger en dorst. Alleen de jungle ingaan is niet het slimste wat ze konden doen...
Iemand zei iets over mobieltjes? Kan best dat ze geen bereik hadden...