Twee 12-jarige meisjes opgepakt wegens steekpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Twee 12-jarige meisjes opgepakt wegens steekpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:15

Ze kunnen het niet inschatten zoals volwassenen dat kunnen nee. Maar ieder 12 jarig kind dat een beetje tv kijkt of iets, weet wel wat ze ermee doen en dat ze gestraft worden.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:17

Ik wil ook niet beweren dat ze niet snapten dat wat zij deden fout is. Maar ik geloof nooit dat zij overzien hebben dat ze wellicht nooit meer uit de gevangenis zouden komen en zij zullen ook geen inschatting hebben gemaakt hoeveel leed zij het slachtoffer en haar familie hebben aangedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:39

Wat mij vooral zorgen baart is de manier waarop ze het aangepakt hebben. Ze wilden het eerst ergens doen waar een afvoerputje was zodat het bloed snel weg ging. Dat vind ik toch ook erg zorgwekkend. Het feit dat ze er zó over na hebben gedacht.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:47

Selka schreef:
@fourseasons, omdat het een feit is dat de hersens nog niet ontwikkeld zijn. Dus ook jouw zusje kan dit niet goed inschatten :)

Dat moet jij helemaal niet voor mijn zusjes bepalen want volgens mij ken jij haar niet? Ze weet niet precies van ''ik vermoord iemand, dan moet ik naar de rechtbank en et cetera'' nee maar ze weet echt wel dat ze er niet ongestraft vanaf komt en dat ze dan naar de gevangenis moet of iets dergelijks.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:49

Geryon schreef:
Iemand met zieke gedachtes lijkt mij sowieso niet te vertrouwen.. Als je zo ziek denkt dan ben je gewoon ziek := Mogen ze van mij ook in een instelling plaatsen waar diegene de hele tijd in de gaten wordt gehouden. Maar goed dan moeten ze natuurlijk wel erachter komen dat iemand zo denkt :+

Hm, hup Stephen King de bak in, samen met John Grisham, de schrijvers van Criminal Minds, NCIS, CSI etc. ook maar mee.

Allemaal mensen met toch ernstig zieke gedachten en bedenksels. Alleen worden deze niet (echt) uitgevoerd maar omgezet in creativiteit. Maar het zijn wél dezelfde gedachtes. Misscien toch iets kort door de bocht?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:55

fourseasons schreef:
Selka schreef:
@fourseasons, omdat het een feit is dat de hersens nog niet ontwikkeld zijn. Dus ook jouw zusje kan dit niet goed inschatten :)

Dat moet jij helemaal niet voor mijn zusjes bepalen want volgens mij ken jij haar niet? Ze weet niet precies van ''ik vermoord iemand, dan moet ik naar de rechtbank en et cetera'' nee maar ze weet echt wel dat ze er niet ongestraft vanaf komt en dat ze dan naar de gevangenis moet of iets dergelijks.

@fourseasons, jammer dat je het zo persoonlijk oppakt. Het was namelijk puur bedoeld om aan te geven dat het gewoon niet kan. Niemand is met 10 jaar volledig ontwikkeld. Zou wel handig zijn, dan maken we met zijn allen een stuk minder "fouten" als we jong zijn.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:57

Ik snap ook dat de hersens op je tiende nog niet volledig ontwikkeld zijn maar dan moet je niet zeggen dat mijn zusje dat niet weet want dat weet ze wel. Zelfs mijn stiefzusje en mijn andere zusje van 9 en 8 kunnen nog inschatten dat ze dan 'een straf' krijgen die niet te min is.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:58

PussInBoots schreef:
Geryon schreef:
Iemand met zieke gedachtes lijkt mij sowieso niet te vertrouwen.. Als je zo ziek denkt dan ben je gewoon ziek := Mogen ze van mij ook in een instelling plaatsen waar diegene de hele tijd in de gaten wordt gehouden. Maar goed dan moeten ze natuurlijk wel erachter komen dat iemand zo denkt :+

Hm, hup Stephen King de bak in, samen met John Grisham, de schrijvers van Criminal Minds, NCIS, CSI etc. ook maar mee.

Allemaal mensen met toch ernstig zieke gedachten en bedenksels. Alleen worden deze niet (echt) uitgevoerd maar omgezet in creativiteit. Maar het zijn wél dezelfde gedachtes. Misscien toch iets kort door de bocht?

Ik heb het dan ook niet over schrijvers enzo. Maar over mensen die bijvoorbeeld steeds nadenken hoe ze een bepaald iemand zouden willen vermoorden enzo.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:58

Jezusmina, wat een gekte!

En dat alles voor een fictional persoon. -O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:16

Geryon schreef:
Fiffill schreef:
Het probleem is ook dat het om zulke jongen kinderen gaat, iets wat (gelukkig!) niet veel voorkomt. Men heeft er dan ook minder ervaring mee...

Deze docu is miss wel interessant voor mensen hier:

[ Video ]

Gadver daar word je gewoon bang van. Fijn dat het nu beter gaat en je ziet ook echt verschil in haar gevoelens wanneer ze erover praat. Dat ze er zelfs over huilt geeft wel veel aan. Maar haar vertrouwen, nooit van mijn leven :n

Ik vraag me eigenlijk ook wel af waarom mensen altijd gered moeten worden. Zelf met gevaar voor de maatschappij!! Want hoeveel zieke mensen zijn na veel hulp en straf vrijgelaten, en doen dan weer iets zieks? Terwijl dieren gewoon meteen een spuitje krijgen..

Misschien iets met collectieve verantwoordelijkheid? De maatschappij maak je niet in je eentje. En zeker niet als minderjarig kind.
Overigens ben ik van mening dat honden én paarden vaak onnodig een spuitje krijgen. ( dus nee Schrikdraad, niet heel bokt is het daarmee eens.)
Laatst bijgewerkt door Nikass op 05-06-14 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:23

fourseasons schreef:
Ik snap ook dat de hersens op je tiende nog niet volledig ontwikkeld zijn maar dan moet je niet zeggen dat mijn zusje dat niet weet want dat weet ze wel. Zelfs mijn stiefzusje en mijn andere zusje van 9 en 8 kunnen nog inschatten dat ze dan 'een straf' krijgen die niet te min is.

Maar zij hebben - dat hoop ik althans - een liefdevolle jeugd gehad waarbij hen normen en waarden zijn bijgebracht. Zij kunnen dan, ondanks dat ze nog niet volwassen zijn, al veel beter onderscheid maken tussen goed en kwaad dan kinderen die mishandeld, misbruikt en verwaarloosd zijn. Nu weet ik van de achtergrond van die meisjes niets, maar naar alle waarschijnlijkheid heeft er wel iets ontbroken in hun kinderjaren.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:26

Ik kan toch wel met zekerheid zeggen dat ik en mijn zusjes het allemaal niet cadeau krijgen hoor. :) Geen seksueel misbruik of mishandelingen maar genoeg dingen die kinderen niet mee hoeven te maken.

En ook al hebben die twee 12 jarige niet zo'n leuke jeugd gehad vind ik het alsnog niet normaal. Wat mij betreft hoeven ze ook echt niet meer terug te keren in de maatschappij. Op je twaalfde al zo ontsporen dan is er toch echt iets goed mis.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:31

Inderdaad, zoals fourseasons zegt. Elk huisje heeft z'n kruisje. Het is maar hoe gezond je psychisch bent of je het kunt handelen.

Edit: kleine toevoeging, mishandeling is natuurlijk wel wat heftiger dus dan begrijp ik wel dat een kind compleet gevormd wordt helaas

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:47

Dat ze aan de drugs zouden gaan op hun twaalfde had ik bijvoorbeeld meer normaal gevonden dan iemand vermoorden.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:48

Denk trouwens dat 'logischer' een betere woordkeuze is voor mijn vorige post.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:54

Ik vind het een beetje raar om deze meisjes telkens te blijven vergelijken met je zusje/jezelf/andere kinderen. Als het om een man van 45 gaat zeg je toch ook niet "nou, mijn vader/broer/oom had dit niet gedaan hoor"? Een normaal persoon zou dit niet doen, ongeacht de leeftijd. Er moet haast wel iéts aan de hand zijn. En wat dat is weten we niet maar het is wel iets waar potentieel rekening mee wordt gehouden als mensen berecht worden, naast hun leeftijd.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:56

fourseasons schreef:

Maar dat bedoelde ik ook niet te zeggen :) met mijn post bedoelde ik dat zij de "ver"strekkende gevolgen niet konden overzien. Natuurlijk snapten deze dames dat het fout was en dat zij hiervoor gestraft zouden worden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:58

fourseasons schreef:
Ik kan toch wel met zekerheid zeggen dat ik en mijn zusjes het allemaal niet cadeau krijgen hoor. :) Geen seksueel misbruik of mishandelingen maar genoeg dingen die kinderen niet mee hoeven te maken.

En ook al hebben die twee 12 jarige niet zo'n leuke jeugd gehad vind ik het alsnog niet normaal. Wat mij betreft hoeven ze ook echt niet meer terug te keren in de maatschappij. Op je twaalfde al zo ontsporen dan is er toch echt iets goed mis.

Normaal - dus volgens onze vastgestelde normen - is het zeer zeker niet. En dat er iets goed mis is probeerde ik al aan te geven. Wat er precies mis is zal een team van deskundigen moeten onderzoeken en pas dan kun je beoordelen of iemand nog te behandelen is.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:35

Wat is eigenlijk het verhaal van James Bulger?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:36

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:49

Ziek ! Heel voorzichtig gezegd }>
Wat die 2 de peuter hebben aangedaan gaan je haren recht overeind van staan.
Tis een tijdje geleden maar heb dat toendertijd gevolgd op Engelse tv, mede omdat het niet te geloven was dat 2 tienjarigen tot dit gedrag in staat waren.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:11

En toch vindt een ziek en twisted deel van mij het wel interessant om te lezen.. Het willen weten waarom iemand zoiets doet.. Hoe kom je erbij? Hoe is een kind daartoe in staat? Al denk ik niet dat een normaaldenkend persoon daar met zijn hoofd bij kan.. Zo heb ik dat filmpje 'child of rage' met een stijgende verbazing zitten kijken.. Moeder zegt aan het eind: ik heb geen alarm meer op haar slaapkamerdeur en ze kan doen wat ze wil.. Dan vraag ik me af hoelang het duurt voordat het helemaaaal fout gaat.. Waar is de bescherming van dat broertje dan?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 20:44

Dat was niet de moeder hè, maar degene die haar behandelde :) haar therapie ging zo goed dat ze dat alarm ed niet meer nodig had.

Sachavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:11

Ik kan me echt niet voorstellen wat er in het hoofd van die 2 kinderen omging, een half jaar lang een plan bedenken om een leeftijdsgenootje te vermoorden? Ik kan er echt niet bij. Op die leeftijd ben je je al bewust wat fout is en wat goed. Je weet niet wat voor opvoeding die kinderen hebben gehad maar dit gaat echt te ver. Ik mag er nog niet aan denken.