Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:17

unihorses schreef:
of we moeten het rijke deel / regering ( en die is er! ) van die landen laten bijdragen aan het opvangen van hun burgers :)*

Haha. Hahaha. Dat zou ideaal zijn ja, toch zijn het geen filantropische instellingen :+. Leuk bedacht, maar we leven niet in een utopie :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:19

Tallie1979 schreef:
LadyMadonna schreef:
Ach, ik kan niet shoppen op de pc, maar zolang ik een paard heb, mag ik niet klagen imo.
Wat is jouw alternatief dan? Die mensen in hun sop gaar laten koken?

Als je het tegen mij hebt..

Heel cru, ja, eigenlijk wel! Ga maar naar een van de andere Europese landen.

Zo lang mijn opa in zijn eigen pies ligt omdat er in de zorg voor ouderen wordt gesneden, kan Nederland geen vluchtelingen opvangen imo.

Je kan toch ook zelf voor je opa zorgen? Die asielzoekers moeten immers ook voor zichzelf en hun gezin zorgen, volgens jou.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:19

purny schreef:
Dat NL uit de crisis is zijn onzin praatjes... geloof er niet veel van.

Er komt hier wel ergere onzin voorbij dan dat... %)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 21:19

Tallie1979 schreef:
LadyMadonna schreef:
Ach, ik kan niet shoppen op de pc, maar zolang ik een paard heb, mag ik niet klagen imo.
Wat is jouw alternatief dan? Die mensen in hun sop gaar laten koken?

Als je het tegen mij hebt..

Heel cru, ja, eigenlijk wel! Ga maar naar een van de andere Europese landen.

Zo lang mijn opa in zijn eigen pies ligt omdat er in de zorg voor ouderen wordt gesneden, kan Nederland geen vluchtelingen opvangen imo.

Waarom ga maar naar een ander Europees land? binnen Europa zijn wij de gene die het minst aantal Asielzoekers toe laten. Moeten wij andere landen dan opzadelen met onze problemen? Daar ontstraan de zelfde problemen.

ik snap het echt niet. we zijn toch op de wereld om elkaar te helpen? Dan ga je toch zelf je opa verzorgen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:23

_San87_ schreef:
Je kan toch ook zelf voor je opa zorgen? Die asielzoekers moeten immers ook voor zichzelf en hun gezin zorgen, volgens jou.

Mag je mij even uitleggen hoe je deze vergelijking hebt getrokken.

Mijn opa heeft tot aan zijn 65e jaar in, jaar uit 6 dagen per week hard gewerkt. Hij heeft Nederland gediend in Indië. Hij heeft had gespaard voor zijn oude dag en hij betaald er ook nog eens fiks voor.

In welk opzicht staat dat gelijk aan een vluchteling die nog nooit de Nederlandse kas heeft gevuld met 1 enkele belastingcent en nu hierheen gaat komen om voorzien te worden van voedsel en water?

Ik zie het niet. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:27

Tallie1979 schreef:
_San87_ schreef:

Mag je mij even uitleggen hoe je deze vergelijking hebt getrokken.

Mijn opa heeft tot aan zijn 65e jaar in, jaar uit 6 dagen per week hard gewerkt. Hij heeft Nederland gediend in Indië. Hij heeft had gespaard voor zijn oude dag en hij betaald er ook nog eens fiks voor.

In welk opzicht staat dat gelijk aan een vluchteling die nog nooit de Nederlandse kas heeft gevuld met 1 enkele belastingcent en nu hierheen gaat komen om voorzien te worden van voedsel en water?

Ik zie het niet. :+

Euh, de huidige werkenden betalen in principe mee aan zijn oude dag. Waar overigens niks mis mee is.

Zoals jij zegt, zitten we momenteel in crisis. Iedereen moet bezuinigen. Dus ook de zorg. Wat houdt je tegen om zelf voor je opa die in Indië gediend heeft te zorgen? Er zelf voor te zorgen dat hij niet in de pies hoeft te liggen? Daar ben je toch familie voor?

Of is het niet mede onze taak de zwakkeren in de samenleving te helpen? Nou, of je het leuk vindt of niet, asielzoekers behoren ook tot die samenleving. Een groep potentiële werkers die ook kunnen meebetalen aan de oude dag van jouw opa. Is het niet fantastisch?

Oh nee, wacht. Ze mogen het land niet in. Want stel je voor dat daardoor opa in de pies zou moeten liggen. Iets wat heel makkelijk door jou of je familie op te lossen is. Als je dat zou willen, natuurlijk :).

LadyMadonna

Re: Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:32

Tallie, stel, er breekt hier oorlog uit, dusdanig dat je moet vluchten... Wil je dan wel dat een ander land klaar staat om jou en/of jouw dierbaren op te vangen tot het in eigen land weer veilig is?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:36

Hahaha, mooi! :))

Als de belastingcenten beter besteed worden, de zorg beter voorzien in begroting, hoeft opa niet in de pies te liggen. ;) En maak je geen zorgen hoor, wij, als familie zorgen heel goed voor ze. Maar ik heb helaas geen mogelijkheid er 24 uur per dag naast te staan. :)

Daar betaald hij het verzorgingstehuis voor en heeft hij jaren lang AOW en pensioen voor opgebouwd. En betaald hij tot op de dag van vandaag nog een beste baal belasting voor. ;)

Een asielzoeker behoort imo niet tot de samenleving tot hij zijn eigen broek op kan houden, geld verdient, belasting betaald en ook nog Nederlands spreekt. Dan zit je in een samenleving. :)

Ik zal wel een bullebak zijn, rascist etc, deert mij niet. Dit is mijn idee erover, grenzen dicht, eerst voor je eigen volk zorgen. Dan de rest van de wereld. :)

Enne LadyMadonna, als er weer een oorlog uitbreekt, wie dan leeft, wie dan zorgt. Ik denk dat ik mezelf nog eerder van kant zou maken als altijd op de vlucht zijn. :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:39

Potjes staan sowieso los van elkaar. Als er minder vluchtelingen binnen zouden komen zou het geld dat ze daaraan overhouden echt niet in het zorgpotje gestopt worden. Die begrotingen staan vast. Dan zou het wel naar een ander humanitair doel gaan.

Wat ik me altijd afvraag over al die mensen die zitten te zeuren op De Politiek: waarom niet zelf aktie ondernemen? Lekker makkelijk om vanaf de zijlijn te schreeuwen. Ga zelf eens verschil maken in een gemeenteraad oid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:41

Mwa, je opa draagt ook niks meer bij aan de maatschappij, eigenlijk... Behalve dan dat hij de overheid waarschijnlijk een hoop geld kost (meer dan hij aan belasting betaalt), net als die asielzoeker die jij zo verfoeit. Hij kan z'n eigen broek ook niet ophouden, is jouw opa dan eigenlijk nog wel onderdeel van de samenleving, als we jouw argumenten gebruiken?

Ik vind je eigenlijk behoorlijk hypocriet :D. Wij mogen wel voor jouw opa betalen, maar wij mogen niet voor een asielzoeker betalen die in zijn eigen land mogelijk vermoord wordt om zijn mening, zijn politieke voorkeur of zijn geaardheid. Wat een wereld leven we in, zeg :D.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:48

_San87_ schreef:
Mwa, je opa draagt ook niks meer bij aan de maatschappij, eigenlijk... Behalve dan dat hij de overheid waarschijnlijk een hoop geld kost (meer dan hij aan belasting betaalt), net als die asielzoeker die jij zo verfoeit. Hij kan z'n eigen broek ook niet ophouden, is jouw opa dan eigenlijk nog wel onderdeel van de samenleving, als we jouw argumenten gebruiken?

Ik vind je eigenlijk behoorlijk hypocriet :D. Wij mogen wel voor jouw opa betalen, maar wij mogen niet voor een asielzoeker betalen die in zijn eigen land mogelijk vermoord wordt om zijn mening, zijn politieke voorkeur of zijn geaardheid. Wat een wereld leven we in, zeg :D.

Ho, wacht even, hij betaald al tig jaar belasting. Ook over zijn riante spaartegoeden!!! Daarbij is zijn eigen risico voor zijn zorgverzekering hoger dan de vastgestelde 360 euro en ook zijn zorgverzekering zelf is hoger dan de mijne.

En daarbij heeft hij Nederland na de oorlog opnieuw helpen opbouwen.

Dan mag je mij hypocriet noemen, maar ik vind jou een struisvogel met bizarre ongeloofwaardige vergelijkingen.

En je gaat mij niet van gedachte doen veranderen, net zoals jij niet van gedachte zal veranderen. Ik vind dat de grenzen dicht mogen en de bezem erdoor. Basta :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:51

Zijn eigen risico hoger? Daar heeft hij dan zelf voor gekozen. Het wettelijk eigen risico is voor iedereen gelijk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:53

Oh, ik ben geen struisvogel, hoor :D. Ik ben uitstekend op de hoogte voor wat betreft de omstandigheden in de zorg. Maar ik ben óók op de hoogte van het leed in andere landen en het leed dat daar geschiedt, overigens totáál niet vergelijkbaar met in de pies liggen, ik denk dat veel mensen daarom zouden smeken. Als dat alles zou zijn.

Gelukkig zitten er nog wel mensen in het kabinet die ietsje verder kijken dan hun neus lang is, immers leven we daarvoor tenslotte in een democratie :D. Diezelfde democratie die ervoor zorgt dat jouw opa niet hoeft te verpieteren.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:58

Gelukkig heb ik net mijn neus wat korter laten maken :P Ik denk dat we het dan ook eens kunnen zijn dat we oneens zullen blijven? :P

Mijn grootouders hebben er inderdaad voor gekozen LadyMadonna.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:00

Tallie1979 schreef:
_San87_ schreef:

Ho, wacht even, hij betaald al tig jaar belasting. Ook over zijn riante spaartegoeden!!! Daarbij is zijn eigen risico voor zijn zorgverzekering hoger dan de vastgestelde 360 euro en ook zijn zorgverzekering zelf is hoger dan de mijne.

En daarbij heeft hij Nederland na de oorlog opnieuw helpen opbouwen.

Dan mag je mij hypocriet noemen, maar ik vind jou een struisvogel met bizarre ongeloofwaardige vergelijkingen.

En je gaat mij niet van gedachte doen veranderen, net zoals jij niet van gedachte zal veranderen. Ik vind dat de grenzen dicht mogen en de bezem erdoor. Basta :)

Alhoewel ik vind dat dit een discussie is die eigenlijk totaal los staat van het asielzoekersprobleem:
Het verplichte eigen risico is voor iedereen 360 euro. Je kunt er voor kiezen om een hoger vrijwillig eigen risico te nemen, maar dat is dan een eigen keuze. Dat zijn zorgverzekering hoger is ligt waarschijnlijk aan de leeftijdscategorie: het risico is immers ook wat hoger voor de verzekeraar. Bovendien: als er een riant spaartegoed is, is particuliere zorg toch ook een optie? Dan kan er wel 24 uur per dag iemand voor hem ter beschikking staan. Hard gezegd, enige die daar onder lijdt zijn de toekomstige erfgenamen.

Iedereen mag zijn mening hebben over de verschillende maatschappelijke problemen, maar het zou helpen als de feiten wel helder blijven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:01

Dan snap ik niet wat dat er toe doet. Dat is hun eigen keuze geweest, en als ze zo zorg behoevend zijn, niet handig.... Maar goed, off-topic denk ik

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:05

Dani schreef:
Het zijn vaak mensen die fysieke of emotionele littekens dragen. Die zelf zijn mishandeld of gemarteld, wier gezin daar misschien slachtoffer van is geworden, die dagelijks hele serieuze doodsbedreigingen aan hun adres kregen, mensen die de lijken op straat hebben zien liggen. Dat staat op geen enkele wijze in verhouding met 'ja wij hebben het ook wel eens zwaar.' Bovendien heeft het één niets met het ander te maken - de grenzen sluiten lost de binnenlandse problemen helemaal niet op. Die los je op met een ander beleid omtrent die specifieke zaken. Je kan de grenzen wel dichtgooien maar als je vervolgens niet méér investeert in de ouderenzorg, onderwijs, werkgelegenheid, etc., bereik je helemaal niets. Een regering die daar echt in wil investeren doet dat toch wel -er wordt namelijk heel veel geld verkwist en door de regels drastisch te veranderen kan je enorm veel meer met hetzelfde geld bereiken-, een regering die dat niet wil, zoals de huidige, gaat dat beleid niet ineens aanpassen als de grenzen dicht zijn.

Dit. Tallie, ik vind het intriest hoe jouw opa is verzorgd maar de grenzen dichtgooien lost dat niet op. Ander beleid wel, maar deze regering wil dat beleid niet. Als ze dat wel hadden gewild hadden ze het namelijk wel gerealiseerd, want die mogelijkheden zijn er echt wel. Er zijn tig manieren waarop geld in de zorg efficiënter besteed kan worden. Het gebeurt alleen niet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:06

Turtlelito, even reagerend op jouw post, waarom zou mijn opa geen recht hebben op juiste zorg? Zeker omdat hij er tig jaren voor heeft gewerkt?

Wat maakt een volslagen vreemdeling meer als een autochtone Nederlander die hier al zijn of haar hele leven woont en heeft bijgedragen aan de (weder)opbouw van dit land?

Zorg eerst voor je eigen volk die geld in het laadje brengt, voor je het eruit gooit aan mensen die mogelijk alleen maar geld gaan kosten?

Ik snap echt wel wat jullie zeggen. Mijn idee is dat Nederland aardig vol zit. Dat er zat problemen binnen het land zijn zonder dat we het nog voller proppen met asielzoekers.

Nederland moet zijn paadje schoonvegen voor het nieuwe troep kan maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:09

Het dichtgooien van de grenzen zorgt er niet voor dat jouw opa niet meer in zijn eigen pis hoeft te liggen, Tallie1979. Daar zorgt een ander beleid in de zorg voor. Maar goed, dat willen de heren regeerders kennelijk niet. Misschien daar eens aankaarten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:10

Oh, en wat maakt een autochtone Nederlander méér dan een volslagen vreemdeling? Het gros van Nederland is voor mij zelfs een volslagen vreemdeling :D.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:11

_San87_ schreef:
Het dichtgooien van de grenzen zorgt er niet voor dat jouw opa niet meer in zijn eigen pis hoeft te liggen, Tallie1979. Daar zorgt een ander beleid in de zorg voor. Maar goed, dat willen de heren regeerders kennelijk niet. Misschien daar eens aankaarten?

Daar is al iemand in de regering over/aan begonnen, maar die wordt in ieder topic hier op bokt "afgeschoten" :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:12

_San87_ schreef:
Oh, en wat maakt een autochtone Nederlander méér dan een volslagen vreemdeling? Het gros van Nederland is voor mij zelfs een volslagen vreemdeling :D.

Je snapt heus wel wat ik er mee bedoel.. :')

Als ik je dit nou ook nog moet gaan uitleggen, dan moeten we maar eens samen een bak koffie gaan drinken. :P

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:13

Wat ik trouwens wel vind dat een uitzetting een stuk makkelijker moet kunnen verlopen. Neem nou (in België) de uitzetting van een tiental? afrikanen wegens criminele activiteiten in Afrika en België. Ze stonden niet te huppelen om ze terug te nemen, met als resultaat dat ze niet gerepatrieerd konden worden en hier nog steeds zitten.

En de speciale centrums voor criminele asielzoekers zullen de mensen met goede bedoelingen ook niet helpen. Die krijgen het label er gratis bij...
En dat zien de mensen, en ik denk ook dat daarom het beeld ontstaat.

Mijn laatste vraag, hoe kan je illegalen tellen?
Laats las ik dat 1/3 in de gevangenis illegaal is, dat lijkt me makkelijk te tellen. Maar de mensen die in de stad leven, kan je toch nooit een reëel beeld van krijgen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:16

Tallie1979 schreef:
_San87_ schreef:

Je snapt heus wel wat ik er mee bedoel.. :')

Als ik je dit nou ook nog moet gaan uitleggen, dan moeten we maar eens een bak koffie samen gaan drinken. :P

Ik bedoel dus dat ik je argumenten waarom een autochtone Nederlander meer waard is dan een vreemdeling volkomen onzin :D.

Wie weet heeft die asielzoeker in betere tijden wel een miljoenendeal met Nederland gemaakt via het bedrijf waar hij voor werkte voor er oorlog/revolutie/maakerwatvan uitbrak :oo. Heeft die asielzoeker in één klap meer geld binnengebracht dan jouw opa in zijn hele leven.

Krijg nou wat!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:18

Tallie: Ik vind dat jouw opa, net als alle andere mensen in het land, recht heeft op de beste zorg mogelijk. Maar als de zorg die op dit moment geboden wordt niet optimaal voor hem is (wat ik meteen geloof) en er mogelijkheden zijn om die op een andere manier te verbeteren, waarom dit dan niet doen?

De 'vreemdeling' krijgt gewoon dezelfde zorg als de andere mensen in het land. Niet meer, niet minder. Misschien is de verzekering anders geregeld, maar dat kan ook niet anders omdat deze vreemdeling geen inkomen heeft (en mag hebben). Als hij een verblijfsvergunning krijgt en misschien later zelfs genaturaliseerd wordt heeft hij dus precies dezelfde rechten en plichten als ieder ander.

En de mensen die je binnen haalt kunnen later ook bijdragen aan de maatschappij, waarom er vanuit gaan dat ze alleen geld kosten?