Vrouw baart bewust tweehoofdige baby, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:09

leeft die baby trouwens nog?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:11

geerke schreef:
leeft die baby trouwens nog?

Ze zijn overleden.

Is het trouwens baby of baby's in zo'n geval?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:12

Baby's neem ik aan... het waren er immers 2 ze hadden wel gewoon een afzonderlijk brein.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:13

Fiffill schreef:
Baby's neem ik aan... het waren er immers 2 ze hadden wel gewoon een afzonderlijk brein.

Maar 1 hersenstam toch?

Fenrir

Re: Vrouw baart bewust tweehoofdige baby, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:26

Ja ze deelden wel een hersenstam.

Maar in dat laatste artikel staat dat ze afzonderlijk huilden en sliepen etc en dat ze ook iets ander gedrag vertoonden... dus schijnbaar functioneerden ze wat dat betreft ook wel gewoon echt afzonderlijk van elkaar.

_Femkeeex

Re: Vrouw baart bewust tweehoofdige baby, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:32

Ik vind het erg sneu dat ze overleden zijn, maar ik blijf het goed vinden dat de ouders hebben door gezet. En dat er 35 baby's met dezelfde afwijken kort na de geboorte overleden zijn hoeft niet alles betekend te zijn, ik bedoel voor alles is een eerste keer.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:46

Helmoni schreef:
babytje met syndroom van down geboren laten worden en met mischien andere afwijkingen waardoor ze een leven lang in een rolstoel moeten zitten.

Syndroom van Down is wel van een heel andere orde dan deze situatie, een Downer kan een zielsgelukkig leven hebben binnen de grenzen van zijn eigen kunnen, de voorzieningen in onze maatschappij zijn daar ook goed voor.

Een tweehoofdige baby heeft lijkt me vrijwel geen kansen om een normaal (acceptabel) leven te leiden (lijden? ;) ). Maar wat het effect van 2 hersenen op 1 lichaam heeft is voor de wetenschap nog moeilijk in te schatten denk ik, ik krijg er zelf in elk geval een gevoel van alsof de signalen van 2 hersenen met elkaar moeten interfereren en dat je dus een soort competitie over de lichaamscontrole krijgt. Dat wens je niemand toe. :n

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:54

Fiffill schreef:
Brainless schreef "gewoon bevallen".... daar vroeg ik naar... het is geen kwestie van gewoon bevallen, je bevalt van een dode vrucht.
Misschien had ik er voor de duidelijkheid ook even "gewoon" voor moeten zetten :P

Ik bedoelde ook dat in Nederland je een bevalling door moet maken.
Dan heb je dus net zoveel weeën als bij een "gewone" bevalling.