Nessah schreef:Gillbo schreef:Dan ook rokers, drugsgebruikers en drinkers extra laten betalen want tja als je niet goed voor je eigen lijf zorgt waarom dan wel de zorg ontvangen
Sorry, maar ik vind dit soort reacties zo "knullig".. Drugs is illegaal, dus dat is ook verboden. Rokers meer betalen? Een pakje sigaretten kost eigenlijk 20 cent, maar zij betalen 6-7 euro.. dus kan je nagaan hoeveel belasting rokers betalen..
Drank overigens net zo, een fles Bacardi is de helft "belasting" (accijns)
Sja, lastige maar interessante discussie. de kosten zijn hoog, erg hoog. De 1e 3 keer wordt vergoed vanuit de basisverzekering. ( kostenplaatje: http://www.ivf-site.nl)
Ik vind persoonlijk dat zoiets niet verboden zou moeten worden, maar wel uit de eigen portemonnee. Als je kinderwens zo groot is, wil je er toch ook voor sparen? Dus ja dan zou een kind hebben niet voor iedereen mogelijk zijn, maar als je geen +/- 5.000 euro in je spaarpot hebt, hoe wil je dat dan gaan doen als je kind later op de Uni wilt studeren? Een kind kost sowieso ontzettend veel geld. Maar goed, ik sta dan ook niet voor een keuze als dit. Dus voor mij misschien heel makkelijk praten en praat ik anders als ik wel voor dit dilemma stond, dat denk ik eigenlijk wel. Maar rationeel bekeken sta ik er zo voor. Emotioneel kan ik totaal niet oordelen.
Uit deze reactie blijkt degelijk dat je van heel het ivf gebeuren niet op de hoogte bent.
Jij spreekt is van eenmaalig 5000 euro op te hoesten, dat je daar wel voor moet kunnen sparen. Heb je er bij stil gestaan dat 1 behandeling tussen de 3000 en 5000 euro kost, maar dat het goed kan dat je meerdere beurten nodig hebt om zwanger te geraken? Dus maal 2,3, of meer?
Dat is niet een beetje sparen, en ik denk niet dat veel mensen zonder problemen eventjes tussen de 18 000 en 30 000 euro op de spaarrekening hebben staan (berekend op belgische normen, 6 behandelingen).