Hebben jullie nog respect / waardering voor de politie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Re: Hebben jullie nog respect / waardering voor de politie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:13

pmarena, je blijft volhouden he... Jammer.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:22

nogmaals mijn al eerder geplaatse reactie dan maar.
Als je op een open vlakte, totaal overzichtelijk voor rood wacht en dan blijkbaar zo uit je ogen kijkt dat je oom agent niet ziet. Is ie of niet zo overzichtelijk als je beweert of je mankeert wat aan je ogen. ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:27

zerline1997 schreef:
Soms zijn er van die agenten die evenjes hun macht proberen te misbruiken. Wij waren druk aan het werk (Hema) komt er een agent naar 1 van ons personeel gelopen en vraagt om hij even naar het toilet mag. Wij hem vriendeljik uitgelegd dat wij geen openbaar toilet hebben "maar ik ben niet openbaar" kregen wij als antwoord. Wij uiteindelijk besloten meneer toch maar te laten gaan, hij moest immers erg nodig.

Toen meneer klaar was en ze met zijn tweeën de winkel uit liepen besefte wij ons dat het politie bureau 400 meter verder was (Zoetermeer stadshart). Wij stonden die agenten met zijn allen nog even verbaasd na te kijken.

Ja, dat is wel de beste maniet om indruk te maken. Ik moet plassen!!
Er zijn agenten die met iets bezig zijn en er drie uur staan en dan moet je even improviseren. 400 meter met een volle blaas rennen is een eind.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:31

nog even over die helm dan maar, de regel is niet rijden zonder helm, gaat niet over draaiende motor. ;)

En verder is dus jou mening dat als je ergrns nie mag parkeren, maar je niet gevaarlijk staat die agent je niet eens zou kunnen waarschuwen, maar zou moeten zeggen: nee u heeft gelijk u staat niet hinderlijk, fijne dag..en de volgende keer doe je het weer want dan is het weer niet hinderlijk..ik snap je redenatie echt niet.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:37

inowa schreef:
Ik heb wel respect voor ze maar waarderen doe ik nog maar weinig.

heb al een ruime jaar last van een stalker die me regelmatig de stuipen op het lijf jaagt maar politie doet niks.
Weet ook wel dat ze niks kunnen als ze niet betrappen maar op het moment dat ik me bedreigd voel en ik bel ze meteen zoals ze aanraden dan duurt het een uur voor ze er een keer zijn terwijl het bureau slechts 15 minuten hier vandaan is.

dus ja,kan het niet echt waarderen.

De politie moet ook keuzes maken. Als iemand op dat moment aangereden is en de politie krijgt daar een melding van dan gaat dat voor. Het is vervelend dat je een bedreigd gevoel hebt op dat moment maar er is niet altijd een agent beschikbaar ;)

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:44

gekvanfleur schreef:
nog even over die helm dan maar, de regel is niet rijden zonder helm, gaat niet over draaiende motor. ;)

En verder is dus jou mening dat als je ergrns nie mag parkeren, maar je niet gevaarlijk staat die agent je niet eens zou kunnen waarschuwen, maar zou moeten zeggen: nee u heeft gelijk u staat niet hinderlijk, fijne dag..en de volgende keer doe je het weer want dan is het weer niet hinderlijk..ik snap je redenatie echt niet.

Ik kom even binnenvallen. Genoeg mensen zijn daar te hard leers voor, je waarschuwt ze 1 keer. Ze denken daar zijn we mooi vanaf gekomen. De volgende keer doen ze het gewoon weer, wie weet krijgen ze weer een waarschuwing. De eerste keer is het niet gevaarlijk, de tweede keer misschien wel. Mensen zien vaak het nut niet in van een parkeerverbod op een bepaalde plaats. De gemeente heeft het niet voor niks geregeld. En als mensen het onterecht vinden gaan ze maar in bezwaar :) Kijken wat het OM erover denkt...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:41

pmarena schreef:
Nogmaals NEE.
Je mag het daar heel prima niet mee eens zijn +:)+

Het is respectloos wanneer iemand er automatisch maar vanuit gaat dat die jongen in dat verhaal dat ik vertel, een hufter is die bewust het risico loopt om iemand aan te rijden. Omdat je er zelf een situatie bij denkt waarbij het NIET 100% overzichtelijk is.

Terwijl ik het expliciet heb over een situatie waarbij hij daadwerkelijk op een totaal overzichtelijke open vlakte staat voor een nutteloos rood licht.

Dan toch zeggen dat hij een hufter is omdat hij door rood rijdt, en ik een trut erbij omdat ik begrip kan opbrengen dat hij daar niet als een kuiken gaat staan wachten.... dàt is respectloos.

Maar ieder is volkomen vrij om daar anders over te denken :)

Nogmaals een fijne avond, ik ga wat leukers doen :P

Ik snap het punt niet zo eigenlijk. Ik heb sowieso altijd weinig geduld voor mensen zonder geduld :') . Als het ergens 60 is of 50 of zelfs 30 dan rijd je toch gewoon 60, 50 of 30, gewoon je voet een beetje optillen, misschien wat terug schakelen zo moeilijk is het niet :Y) Er is vast een geweldig slimme ambtenaar die zich daarover gebogen heeft en over het algemeen worden die zones niet zomaar ingesteld. Sterker nog meestal dempt men de put pas als meerdere kalveren verdronken zijn en zet men dus ook de bordjes pas als meerder auto's om bomen zijn gewikkeld oid. Ik neem aan dat het niet jou werk is (gezien je grote ontevredenheid erover) dus misschien moet je erkennen dat jij misschien niet alle ins en outs op het gebied van maximumsnelheden kent.

Tenzij je van plan was om in die ene minuut die je bespaard op die paar km harder dan de max rijden of dat ene stoplicht te negeren, vrede in palestina te bewerkstelligen of kanker te genezen lijkt het me nu niet echt een hoge noodzaak om die ene minuut te besparen. Als mensen nu eens gewoon lekker de radio aan zetten in de auto en lekker hard en vals meezingen ipv alleen maar chagerijnig te doen, krijg je geen boete voor hoor vrolijk zijn in het verkeer :)*

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:04

Vjestagirl schreef:
Ik heb absoluut respect en waardering voor de politie. Ik denk dat ze een ontzettend belangrijke taak vervullen in de samenleving en ik ben blij dat er mensen zijn die het willen doen.

Me too!
En het lijkt me normaal om in eerste instantie gewoon respect te hebben voor iedereen, dus waarom niet voor hun?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:09

Ik woon in een verschrikkelijke straat en zou de politie maar wat graag vaker en strenger zien optrden. Uit noodzaak draag ik pepperspray bij mij en ben enorm waakzaam.

Ik mag het nummer van de wijkagenten niet hebben, als er weer eens wat gebeurd moest ik maar 112 bellen. Dat doe ik nu dus maar, maar alsnog komt er niemand kijken.

Laatst stond ik te wachten op een parkeerplaats in de straat, mocht niet stilstaan en kreeg een boete. Op nog geen 50 meter verder stond een groep gasten drank te drinken, bijdehand te doen, jointjes te roken en te hangen, dat was geen probleem...

tsja wat moet ik dan nog denken..?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:01

Cryssie schreef:
Via deze link een beeld waarom politie zonder toeters en bellen door rood rijden.

https://www.facebook.com/#!/pages/Polit ... 5654777383

Dat is vaker uitgelegd in dit topic waarom ze het doen.

Jammer dat mensen van alles roepen, zonder eerst informatie op te zoeken over het beroep en welke regels voor ze gelden.

Ik respecteer en waardeer de politie nog steeds. Overal zitten rotte appels tussen. Maar ik ben blij dat ze er zijn.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:10

love_western schreef:
Cryssie schreef:
Via deze link een beeld waarom politie zonder toeters en bellen door rood rijden.

https://www.facebook.com/#!/pages/Polit ... 5654777383

Dat is vaker uitgelegd in dit topic waarom ze het doen.

Jammer dat mensen van alles roepen, zonder eerst informatie op te zoeken over het beroep en welke regels voor ze gelden.

Ik respecteer en waardeer de politie nog steeds. Overal zitten rotte appels tussen. Maar ik ben blij dat ze er zijn.

Dat weet ik, maar vond dit filmpje zo duidelijk. Ik denk plaats hem maar even ;)

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:28

Mijn waardering en respect voor de politie is tot het nulpunt gedaald na alles wat wij de laatste jaren hebben meegemaakt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:56

Winged schreef:
Lieveli: Was dat zeker weten een agent? :=

Janine1990 schreef:
Ewww... daar zou ik ook niet vrolijk van worden _O- Was het wel een agent? :') Waren er toch wel 2 he?
Maargoed, over het algemeen word ik nooit vrolijk van té behulpzame mannen, ook al hebben ze geen bijbedoelingen. Ik kan mezelf wel redden, ook al ben ik een vrouw _O-

Ja! En het waren er eerst 2, we kwamen ze tegen toen ze aan het surveilleren waren bij de kroegen (schuin tegenover mijn huis) en we hadden ze gedag gezegd. Misschien was hun dienst daarna over en dacht die ene, ik probeer het gewoon eventjes :')

Ook wel eens gehad trouwens dat mijn vader werd aangehouden in de auto, wegens verdacht gedrag. Hij stond toen 200 meter bij mijn oude huis te wachten tot ik naar buiten kwam. Die arme man werd helemaal nagetrokken. _O- Toen ik naar buiten kwam was mijn vader die 200 meter naar mijn huis gereden en toen ik wilde instappen begon die agent te schreeuwen. Ik ben toen naar hem toegelopen van joh, ik ben geen aso. Ik ga niet over straat schreeuwen, wat is er zo belangrijk dat je wilde zeggen? En het enige wat er uit kwam was ''heb je haast dat je zo over straat rent?'' >;) >;) >;)

Toen heb ik trouwens wel een klacht ingediend omdat ik er niet van gediend ben als er tegen me wordt geschreeuwd.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:27

Sorry, ik heb totaal geen respect meer voor de politie. Ik heb een keer een bekeuring gehad omdat mijn hond losliep ergens waar het niet mocht, agenten reden het fietspad op en sprongen met zijn vieren uit de auto en gingen om mij heen staan. Ik was toen 16. Had geen ID-kaart bij me omdat ik aan het eind van mijn straat de hond aan het uitlaten was. Hond kwam kwispelend kijken wat er aan de hand was en snuffelde aan een agent, werd meteen weggeduwd en naar geschreeuwd dat ze moest gaan zitten. Beest schrok zich kapot.

Nu weer een bekeuring gekregen omdat ik vier!!! kilometer te hard heb gereden.

Oke dit was allebei mijn eigen schuld en dat snap ik ook echt, maar serieus, ga boeven vangen ofzo..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:31

En als de politie niks aan overlast doet, bijvoorbeeld van loslopende honden, lopen er ook weer mensen steen en been te klagen over ze....
En je hebt 4 kilometer NA!!!!! correctie te hard gereden. En er vallen elk jaar nog steeds meer doden in het verkeer dan door een misdrijf dus ik juich het alleen maar toe dat ze ook nog met verkeersveiligheid bezig zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:34

amandananana schreef:
Sorry, ik heb totaal geen respect meer voor de politie. Ik heb een keer een bekeuring gehad omdat mijn hond losliep ergens waar het niet mocht, agenten reden het fietspad op en sprongen met zijn vieren uit de auto en gingen om mij heen staan. Ik was toen 16. Had geen ID-kaart bij me omdat ik aan het eind van mijn straat de hond aan het uitlaten was. Hond kwam kwispelend kijken wat er aan de hand was en snuffelde aan een agent, werd meteen weggeduwd en naar geschreeuwd dat ze moest gaan zitten. Beest schrok zich kapot.

Nu weer een bekeuring gekregen omdat ik vier!!! kilometer te hard heb gereden.

Oke dit was allebei mijn eigen schuld en dat snap ik ook echt, maar serieus, ga boeven vangen ofzo..

Je loopt op de stoep met een loslopende hond aan een straat. Wie zegt dat jouw hond niet opeens iets aan de andere kant van de straat ziet en vervolgens omver wordt gereden door een auto? Er is een reden waarom honden op sommige plaatsen niet los mogen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:03

Er kan natuurlijk ook een reden zijn voor die overmacht, wellicht heeft een hond die op de jouwe lijkt of iemand die op jouw lijkt net ergens iemand aangevallen oid. Sowieso moet je imo niet miepen als je de regels overtreed en een bekeuring krijgt, als je de regels niet overtreed heeft miepen trouwens ook niet zoveel zin dan kan je beter gewoon normaal doen tegen de agent en achteraf protest aantekenen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:12

Politie, topmensen. :)
Mijn schoonzusje doet de politie-opleiding en ik heb altijd leuke gesprekken met haar. Als iemand nog iets wil weten, vraag maar raak ;)

Voor degenen die het leuk vinden en die iets willen lezen: www.politie.nl/blogs