zwakbegaafde mensen/mensen met downsyndroom zwanger worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Santos_05

Re: zwakbegaafde mensen/mensen met downsyndroom zwanger worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:27

@Rainbow, wat een verstandige keuze! Maar wat zal het idd moeilijk zijn om uitgesproken te horen worden door de doktoren dat het een verstandige keuze is, want het bevestigd hoe het met je zoon gaat :(:) Hier in de omgeving is net een baby geboren, daar is de zorg ook voor de zus van de moeder. Nu kan het nog, maar het echte opvoeden moeten ze toch echt bij inspringen.
Met een scheiding is het lastig, maar misschien ook wel fijn dat het nu naar voren komt en niet na de tijd, want dan krijg je er veel meer gezeur over.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:39

Santos:
- Het horen dat we een verstandige keuze maken is niet het lastige gedeelte... maar je verwachtingspatroon voor zoon steeds naar beneden bijstellen dat is het lastigste. En dan alle tegenwerking van mensen in je eigen omgeving... zoals verwekker... En het benoemen van de meervoudige handicap van zoon... Dat laatste had ik heel veel moeite mee, terwijl ik weet dat ze gelijk heeft.... Ik wens de zus van de moeder in je omgeving dan ook heel veel sterkte met de ondersteuning van de opvoeding van haar neefje/nichtje...

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:19

Update:
Verwekker weigert te tekenen om de volgende redenen:
1) Zoon is geen sexdelinquent;
2) Zoon is er niet mee bezig;
3) Zoon is nog te jong..

Punt 1: is hij inderdaad niet.
Punt 2: Dat is hij wel... Want dit zijn 'oerdriften' en dit past bij de lichamelijke/hormonale ontwikkeling van z'n leeftijd.
Punt 3: Juist nu is belangrijk, want hij is nog niemand tegengekomen waarmee hij het bed induikt. Als hij 16 is, is het juridisch een heel erg lastig verhaal...

Met andere woorden, mijn reactie hierop is: :roll: >;) -:(- :? _-:( 8)7

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:25

@Rainbow8, is het een optie om te wachten tot je zoon 18 is en hij geen handtekening van zijn "verwekker" meer nodig heeft? Of is er bij dit soort beslissingen altijd een handtekening nodig van beide omdat je zoon die beslissing niet zelfstandig zou kunnen nemen?

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:04

-O- Heb een tijd geleden alles gelezen, maar weet niet helemaal meer hoe het zat... Zou het mogelijk zijn om volledige voogdij aan te vragen?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:16

Ik heb niet alles gelezen, maar mijn moeder werkt als jobcoach voor verstandelijk beperkten en ik heb hele verhalen van haar gehoord.
Zo was er een jongen van 18 met een vriendin van 17. Hij was zwaar autistisch en zij had PDD-NOS, zij was 30 weken zwanger en er werd niks voor ze gedaan. Zelf hadden ze totaal niet door wat er allemaal op hun af zou komen. Ze hadden beide slecht contact met hun ouders ..

Mijn moeder neemt haar werk vrijwel nooit 'mee naar huis', maar dit is iets wat zelfs mij is bijgebleven ..

Volgens mij heeft uiteindelijk de jeugdzorg het kindje afgenomen oid (weet het niet precies meer!)

Dus ik vind zeker dat verstandelijk beperkten - vanaf een bepaald niveau dan - geen kinderen mogen krijgen.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:59

akishino schreef:
@Rainbow8, is het een optie om te wachten tot je zoon 18 is en hij geen handtekening van zijn "verwekker" meer nodig heeft? Of is er bij dit soort beslissingen altijd een handtekening nodig van beide omdat je zoon die beslissing niet zelfstandig zou kunnen nemen?

Vanaf 18 is hij volgens de wet meerderjarig.. Alleen geestelijk zal hij dit nooit worden... Als we wachten tot hij 18 is.. Dan is het misschien te laat en heeft hij al iemand zwanger gemaakt.. Zie reactie hierboven..

Santos:
- Deze procedure duurt ws te lang en is de uitspraak pas als hij 16 is.... Dan zit je al in de juridisch onmogelijke leeftijd... Volgende week maandag hebben we een afspraak bij de arts in het ZKH.. Als hij niet over verwekker begint, zal ik de laatste zijn die het wel doet.. Maar eerst de uitslag van de arts afwachten. De psych heeft dan wel een positief advies gegeven, maar dan nog is het aan de arts om het te doen...