Op jonge leeftijd trouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:32

Anthea schreef:
Vooral doen, want zodra je getrouwd bent.. Klaar met genieten, een ware hel! Altijd toestemming vragen aan je man, niks mogen, nergens naar toe kunnen.. Oppassen!!!!!

:')

Precies. Ze hebben het over een ring, maar in feite is het een ketting! ~~}> ~~}>

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:07

Anthea schreef:
Vooral doen, want zodra je getrouwd bent.. Klaar met genieten, een ware hel! Altijd toestemming vragen aan je man, niks mogen, nergens naar toe kunnen.. Oppassen!!!!!

En bedankt he…had ik dat 4 jaar geleden maar geweten :+

Naskapower

Re: Op jonge leeftijd trouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:15

lijkt mij wel erg jong

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:22

(heb ff alleen de 1ste pagina gelezen) maar ik vind wel dat 16 te jong is maar stel je bent 20,21...
dan kan je wel al levenservaring hebben, je weet maar nooit wat er gebeurd in iemands leven. Super veel zal het niet voorkomen, maar er zijn zeker gevallen waarbij het gebeurd! Leeftijd is maar een getal...

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:31

Ik ben 21 en wil eigenlijk ook wel trouwen :+.
Ben echt heel bijna klaar met school en zodra ik fulltime werk, wat houd me dan tegen?
Deze zomer willen mijn vriend en ik gaan samenwonen, hij is 23 (dan 24) en we zijn dan 1,5 jaar samen.
Was ik hem op mijn 17e tegengekomen, hadden wij waarschijnlijk zelfs al samengewoond.
Trouwen willen ik het liefste voor mijn 25 (dus ventje heeft nog 4 jaar de tijd haha).
En kinderen het liefste voor mijn 26e, wel pas als ik getrouwd ben (dat is mijn "chantagemiddel" om met hem te trouwen, want hij weet nog niet of hij wil trouwen, maar hij wil wel kinderen haha).

Mijn moeder was 19 toen ze trouwde en had op haar 21e mijn broer. Is nu na 35 jaar gescheiden. Mijn tante is vanaf haar 14e al samen met haar (nu nog) man. Het kan dus gewoon goed gaan als je jong trouwt.

En zoals al vaker gezegd, als je verloofd ben, kan het nog wel 5 jaar duren voordat je trouwt!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:32

Ik kijk in dit topic en krijg een banjer over moslim huwelijken, een datingssite ofzo _O-
Ontopic
Ik ken een meisje, klasgenootje in de 4e klas van de middelbare school, die op haar 17e verloofde en op haar 18e trouwde. Ja dat was best een schok toen dat door de school heen ging. Veel mensen met vooroordelen, en er werd heel veel over haar gepraat. Ook op social media is zij en haar echtgenoot zwart gemaakt. (ze zat in een aflevering van puberruil een paar jaar geleden, ze was destijds verloofd) Dat was best hard voor haar. Maar nu wonen ze samen en zijn ze naar mijn weten heel erg gelukkig met elkaar. Helaas heb ik geen contact meer met haar want het is een super leuke spontane meid!
Trouwens was dit een weloverwogen beslissing van hun beide. Dat was niet over 1 nacht ijs gegaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:21

iirrssjjee schreef:
Ben echt heel bijna klaar met school en zodra ik fulltime werk, wat houd me dan tegen?
Deze zomer willen mijn vriend en ik gaan samenwonen, hij is 23 (dan 24) en we zijn dan 1,5 jaar samen.
Was ik hem op mijn 17e tegengekomen, hadden wij waarschijnlijk zelfs al samengewoond.
Trouwen willen ik het liefste voor mijn 25 (dus ventje heeft nog 4 jaar de tijd haha).
En kinderen het liefste voor mijn 26e, wel pas als ik getrouwd ben (dat is mijn "chantagemiddel" om met hem te trouwen, want hij weet nog niet of hij wil trouwen, maar hij wil wel kinderen haha).

Dit vind ik ook weer zoiets... Waarom al die leeftijden? Kan het anders niet meer ofzo? :') Of ben je dan te oud om je in een bruidsjurk te vertonen?
Ik heb laatst op stal foto's van iemand gekeken die afgelopen september getrouwd is, heel romantisch, haar nu-man zat zelf op de bok van hun trouwkoets met haar paard ervoor, die helemaal mooi was opgetut door stalgenootjes <3
En zij is (dacht ik) bijna 50. Hoe oud haar man is weet ik niet, dat zal daar ergens in de buurt liggen. Maar ze zagen er prachtig uit!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:53

mag hopen van niet, ik ben getrouwd op mijn 40ste :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:39

Wat een geneuzel ook eigenlijk. Als je wil trouwen, en te wet laat het toe, lekker zelf weten. Net of er een geschikte leeftijd voor dat soort dergelijke dingen bestaat. (oke, dat uithuwelijken van kinderen in die gekke landen daargelaten. En uberhaupt uithuwelijken daargelaten).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:56

Vanaf je 25ste gaat er ineens een knop om dat je geschikt maakt om te trouwen :j.

Eigenlijk is het toch heel simpel? Wil je elke dag/maand/half jaar een ander vriendje? Staat trouw niet in je woordenboek? (Want dat is kennelijk van het leven genieten :?) moet je niet trouwen.....

Wil je voor de volle 100% voor 1 persoon gaan, idd in goede en in slechte tijden, tot magere Hein langs komt, dat kan je trouwen overwegen.

Vind dat een aantal hier maar een erg raar beeld bij "getrouwd zijn" hebben.... Of da mi eens je leven stopt :?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:58

Je wordt haast een non :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:00

LadyMadonna schreef:
Vanaf je 25ste gaat er ineens een knop om dat je geschikt maakt om te trouwen :j.

Eigenlijk is het toch heel simpel? Wil je elke dag/maand/half jaar een ander vriendje? Staat trouw niet in je woordenboek? (Want dat is kennelijk van het leven genieten :?) moet je niet trouwen.....

Wil je voor de volle 100% voor 1 persoon gaan, idd in goede en in slechte tijden, tot magere Hein langs komt, dat kan je trouwen overwegen.

Vind dat een aantal hier maar een erg raar beeld bij "getrouwd zijn" hebben.... Of da mi eens je leven stopt :?

Haha, sommigen nemen ook dit niet zo nauw ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:07

Ach, sommige mensen weten op hun 20e al dat ze met iemand levenslang verder willen en andere weten op hun 42e nóg niet wat ze willen... en slijten net zoveel kerels als Liz Taylor (die was 8x getrouwd met 7 mannen). :P
Ik was er op mijn 18e nog echt niet aan toe om te trouwen. (Had ik ook de juiste jongeman voor nodig, maar die kende mij toen nog niet.)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:02

Blue_Eyes schreef:
Anthea schreef:

Precies. Ze hebben het over een ring, maar in feite is het een ketting! ~~}> ~~}>

_O- _O- _O-

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:23

Magrathea schreef:
iirrssjjee schreef:

Dit vind ik ook weer zoiets... Waarom al die leeftijden? Kan het anders niet meer ofzo? :') Of ben je dan te oud om je in een bruidsjurk te vertonen?
Ik heb laatst op stal foto's van iemand gekeken die afgelopen september getrouwd is, heel romantisch, haar nu-man zat zelf op de bok van hun trouwkoets met haar paard ervoor, die helemaal mooi was opgetut door stalgenootjes <3
En zij is (dacht ik) bijna 50. Hoe oud haar man is weet ik niet, dat zal daar ergens in de buurt liggen. Maar ze zagen er prachtig uit!

Ik voel me er nou eenmaal klaar voor om te trouwen. Ieder zijn/haar ding toch? Voor mij is trouwen niet "zomaar een papiertje" voor mij heef thet echt meerwaarde. Je kiest voor elkaar voor de rest van je leven, dat is toch mooi? Dat je de rest van je leven met elkaar wil delen (scheiden even buiten beschouwing gelaten). En als ik het nu graag wil, waarom zou ik dan tot mijn 50e wachten? Als je nou echt de juiste vent niet kan vinden, snap ik het, maar als je nou al vanaf je 20e samen bent, waarom dan wachten? ;). Ieder zijn mening natuurlijk, dit is hoe ik erover denk.

En als je wacht tot je 50e geeft dit nog steeds geen garantie he, kijk maar naar Huub Stapel, die is nu ook gescheiden.

Wel leuk voor jouw stalgenootje ;).