Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendybrian schreef:ik houd mijn zoon de eerste 2 jaar vegatarier, Ik ben zelf van mening dat hij het niet nodig heeft, en als mijn zoon wel vlees krijgt geef ik hem geen Ah vlees, maar van de boer.
Dat lijkt mij een stuk gezonder.
Wij eten zelf 3x per week vlees, ook van de boer:)
opisop_shop schreef:Als iemand dat zou doen zou ik geen stap meer over de vloer zetten, ongeacht waar het over gaat je hoort de normen en waarden van ouders niet opzettelijk te ondermijnen.
Sonja_vR schreef:idd, vlees is in zijn geheel NIET noodzakelijk voor gezond opgroeien, dat kan ook prima zonder vlees![]()
bakken vol vega kindjes groeien gewoon gezond groot zonder tekorten of wat dan ook .
tis alleen een kwestie van zorgen voor ene goed gevarieerd eetpatroon, maar dat is ook noodzakelijk als je wel vlees eet.
maar die vitamientjes die je zogezegd alleen uit vlees zou kunnen halen, kun je ruimschoots uit andere zaken halen.
Snoevie schreef:Tja zo kan je het blijven omkeren,ook veel vega's die beweren dat je diezelfde voedingsstoffen ook prima ergens anders uit kan halen weten vaak ook niet waar ze het over hebben.
Als je maar doet wat je zelf goeddunkt.
Ik heb wel het idee dat sommige vegetariers iets meer bewust zijn van wat ze eten dan mensen die gewoon vlees eten.
Sonja_vR schreef:idd, vlees is in zijn geheel NIET noodzakelijk voor gezond opgroeien, dat kan ook prima zonder vlees![]()
bakken vol vega kindjes groeien gewoon gezond groot zonder tekorten of wat dan ook .
tis alleen een kwestie van zorgen voor ene goed gevarieerd eetpatroon, maar dat is ook noodzakelijk als je wel vlees eet.
maar die vitamientjes die je zogezegd alleen uit vlees zou kunnen halen, kun je ruimschoots uit andere zaken halen.
litilaura schreef:Ja ik zou mijn kind vlees laten eten. Zou het vervelend voor hem/haar vinden als hij bijvoorbeeld niet uitgenodigd wordt voor een kinderfeestje omdat ie van mama niet naar McDonalds mag.
Ik ben zelf al 7 jaar vegetarisch, mijn vriend is slager van beroep. Ik ben degene die bij ons thuis kookt want mijn moeder kan dat niet zogoed, maat ik maak dus voor anderen gewoon vlees/vis klaar.
Citaat:Waar kan ik nu allemaal uit kiezen als ik een Happy Meal bestel?
Een Happy Meal bestaat altijd uit vier producten. Op dit moment kan men kiezen uit:
1. Hamburger, Cheeseburger, Chicken McNuggets of de nieuwe Iglo Vissticks
2. Franse Frietjes of Wortelfrietjes
3. Een drankje, zoals water of een Smoothie
4. Appelpartjes, een Danoontje of Wortelfrietjes