Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:akishino schreef:Zeiden die ook dat iedereen die met zijn kind met waterpokken buiten de deur komt asociaal is?
De tekst van hierboven komt van een kinderarts!
Nee, dat zeg ik, omdat IK het asociaal vind om je schouders op te halen over dat iemand anders een miskraam of een gehandicapt kind krijgt of andere kinderen ziek te maken. Ik kan me gewoon totaal niet voorstellen dat iemand dat echt zijn reet kan roesten. Laat mij dan maar te voorzichtig zijn, laat mij hier maar een botte trut zijn in mijn gedachten en bewoordingen, als het erop aan komt ben ik dan blijkbaar toch een pak socialer ingesteld. Ik ent alles uit het boekje en een kind wat waterpokken, rode hond, of weet ik het wat voor kinderziekte onder de leden heeft blijft thuis, MOET hij/zij per se mee ergens naartoe dan dus niet mee uit de auto. Zelf heb ik gelukkig alles gehad en ben niet meer besmettelijk, behalve de mazelen en ik hoop dat door de BMR-vaccinatie ik die niet meer als volwassene zal hoeven doormaken want dat schijnt ook geen lachertje te zijn en dat ik het dus ook niet door zal geven.
chanicha schreef:Oke maar dan is het de keus van de moeder toch!
_Nadia_ schreef:Ik heb alles gedaan om mijn kinderen waterpokken te laten krijgen (zelfs zogenaamde waterpokkenfeestjes, ja echt lol), maar mooi niets, allemaal niet. Ik baal er een behoorlijk van, de oudste is nu bijna 7, en ik heb liever dat ze het nu gehad hebben dan later als ze volwassen zijn.
Nadir schreef:Ik wil me eigenlijk niet meer mengen in dit topic, maar jullie hebben het nu over waterpokken he... Wisten jullie dat het vaccin daarvoor bijna klaar is? Over een poosje is het dus 'doodnormaal' om je kind daar tegen te vaccineren. Nu roepen jullie allemaal nog dat het zo'n onschuldige ziekte is en dat je er niets van krijgt behalve jeuk. Straks krijg je hele andere verhalen in de wereld (rara waar vandaan) en zijn mensen 'blij' met het vaccin. Zo is het ook met de mazelen, bof en rode hond gegaan...
Nadir schreef:Wat is er mis met ziek zijn (als kind) door waterpokken..? Waarom zou je daar in hemelsnaam tegen vaccineren?
chanicha schreef:Terecht! Ik vind dat iedere ouder die kiest om zijn kind niet in te enten ook de verantwoordelijkheid moet nemen daarvoor, dus niet naar een kdv brengen en andere kinderen ziek maken.
simongek schreef:er zijn inderdaad genoeg ouders die zieke kinderen gewoon naar school of kdv brengen.
hop paracetamol erin en hopen dat de koorts laag genoeg blijft. Dat het kind zich beroerd voelt en / of
andere kinderen lekker aansteekt maakt niet uit.