Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:33

Ik heb de mijne thuisgehouden totdat de korstjes afvielen, hun nichtjes gewaarschuwd dat ze wel mochten komen maar op eigen risico.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:38

Urielle schreef:
akishino schreef:
Zeiden die ook dat iedereen die met zijn kind met waterpokken buiten de deur komt asociaal is?

De tekst van hierboven komt van een kinderarts!

Nee, dat zeg ik, omdat IK het asociaal vind om je schouders op te halen over dat iemand anders een miskraam of een gehandicapt kind krijgt of andere kinderen ziek te maken. Ik kan me gewoon totaal niet voorstellen dat iemand dat echt zijn reet kan roesten. Laat mij dan maar te voorzichtig zijn, laat mij hier maar een botte trut zijn in mijn gedachten en bewoordingen, als het erop aan komt ben ik dan blijkbaar toch een pak socialer ingesteld. Ik ent alles uit het boekje en een kind wat waterpokken, rode hond, of weet ik het wat voor kinderziekte onder de leden heeft blijft thuis, MOET hij/zij per se mee ergens naartoe dan dus niet mee uit de auto. Zelf heb ik gelukkig alles gehad en ben niet meer besmettelijk, behalve de mazelen en ik hoop dat door de BMR-vaccinatie ik die niet meer als volwassene zal hoeven doormaken want dat schijnt ook geen lachertje te zijn en dat ik het dus ook niet door zal geven.

Juist door overbeschermende ouders zoals jij, krijg je dus kinderen die niets gewend zijn en nergens tegen kunnen en idd van een simpel virusje erg ziek worden.

Vroeger was het gebruikelijk om, als er iemand in de buurt of familie een kinderziekte had, je kinderen mee te slepen naar zo'n ziek kind, opdat ze het maar gehad hadden en het niet weer konden krijgen. Het zijn niet voor niets kinderziekten, voor kinderen meestal relatief onschuldig, voor volwassenen echter een ander verhaal. (en dan heb ik het dus even niet over ernstige ziekten als polio)

Daarbij is uit onderzoek al bewezen dat wanneer het grootste deel van de kinderen ingeent is, de niet ingeente kinderen profiteren van die bescherming. Zolang dus het meerendeel van de kinderen gewoon geent is, maakt het niets uit of je je kind wel of niet laat inenten.
Pas wanneer vanaf vandaag iedereen besluit niet meer in te enten hebben we over een paar jaar een probleem.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:42

Mijn moeder heeft mijn broertje bewust bij me in bad gezet toen ik de waterpokken had...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:45

Oke maar dan is het de keus van de moeder toch!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:48

Vjestagirl schreef:
Mijn moeder heeft mijn broertje bewust bij me in bad gezet toen ik de waterpokken had...

Heb ik ook gedaan en onze buurvrouw kwam direct haar kind er ook bijzetten.

Mooie waterpokken " vaccinatie"
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 01-04-14 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:50

chanicha schreef:
Oke maar dan is het de keus van de moeder toch!

Op dat moment wel ja.

Maar ik denk dat als je je kind voor ieder kuchje, bultje en koortsje wil beschermen, dat je je kind beter thuis kunt houden dan dat je van de rest van de wereld verwacht dat ze hun kinderen thuis houden.

Een beginnend griepje is ook besmettelijk. En een flinke verkoudheid ook. Er is zo veel waar ze ziek van kunnen worden, dat kinderen denk ik beter hier en daar wat mee kunnen pakken en weerstand op kunnen bouwen, dan dat ze overal tegen beschermd worden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:54

Ik heb lievrr dat mijn kinderen de kinderziektes krijgen op een leeftijd dat die ziektes zo min mogelijk last en risico geven. Hoeven zij iig niet bang te zijn dat ze de ziekte als volwassene nog eens krijgen.

Kom maar op met die waterpokken!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:45

Ik heb alles gedaan om mijn kinderen waterpokken te laten krijgen (zelfs zogenaamde waterpokkenfeestjes, ja echt lol), maar mooi niets, allemaal niet. Ik baal er een behoorlijk van, de oudste is nu bijna 7, en ik heb liever dat ze het nu gehad hebben dan later als ze volwassen zijn.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:13

@ Nadia, het blijkt dat kinderen die geen (zichtbare) waterpokken hebben gehad later toch vaak antistoffen tegen de waterpokken hebben. Dus misschien krijgen ze het niet?
Een vriendin van me heeft geen waterpokken gehad en bij haar eerste zwangerschap heerste er waterpokken. Ze heeft toen op aanraadde van de vk laten testte of ze antistoffen had en die had ze dus wel. Dat bleek vaak voor te komen bij die enkeling die geen waterpokken heeft gehad.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:22

De meeste vrouwen kregen als kind waterpokken en hebben antistoffen tegen het virus. Een nieuw contact met het virus heeft dan geen gevolgen.

Zwangere vrouwen die nog geen waterpokken hebben gehad, moeten voorzichtig zijn. Als ze besmet raken, zijn ze vaak erg ziek en lopen ze een groter risico op longontsteking.

Een infectie tijdens de 13e en 20e zwangerschapsweek is bovendien gevaarlijk voor de foetus. Die kan hierdoor afwijkingen hebben van de huid, de ogen, het zenuwstelsel of de armen en benen (congenitaal varicellasyndroom). Loopt de moeder een infectie op rond de geboorte, kan ook de baby een ernstige vorm van waterpokken krijgen met een grote kans op verwikkelingen en zelfs op overlijden.

Vrouwen die nooit waterpokken doormaakten en zwanger willen worden, laten zich dus het best vóór de zwangerschap vaccineren. Tot een maand na de vaccinatie mag men evenwel niet zwanger worden en gebruikt men dus beter een anticonceptiemiddel.

Wie zwanger is, nooit waterpokken had, niet gevaccineerd is en in contact kwam met iemand die waterpokken heeft, raadpleegt het best zo snel mogelijk de huisarts of gynaecoloog

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:36

Akishino, dan hebben ze het waarschijnlijk wel gehad maar geen symptomen ontwikkeld. Ik had vroeger ook maar totaal 3 vlekjes als je goed zocht terwijl mijn broer eruit zag alsof hij in een bak rode confettie was gevallen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:56

Daarom zei ik zichtbare tussen twee haakjes ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:00

_Nadia_ schreef:
Ik heb alles gedaan om mijn kinderen waterpokken te laten krijgen (zelfs zogenaamde waterpokkenfeestjes, ja echt lol), maar mooi niets, allemaal niet. Ik baal er een behoorlijk van, de oudste is nu bijna 7, en ik heb liever dat ze het nu gehad hebben dan later als ze volwassen zijn.

Jouwe lijken me dan typisch een gevalletje "wel antistoffen, geen plekjes". Ofwel dat ze het virus wel hebben gehad maar niet binnen gekregen.
En feestjes, serieus? := Hahah was vast gezellig

Urielle, lees ik nou goed dat jij überhaupt niet wilt dat je kinderen waterpokken krijgen? We hebben het hier niet over een één of andere dodelijke ziekte, waterpokken zijn irritant maar je gaat er niet dood aan. En dat je gordelroos kan krijgen... Tja. Als je geen waterpokken krijgt kan je tijdens een zwangerschap alsnog ernstig ziek worden, zo blijkt.

Dat je de ziekte thuishoudt door je kind thuis te houden is natuurlijk onzin. Je niet-zieke kinderen kunnen het ook overbrengen (als ik me niet vergis ben je besmettelijk als je het virus bij je hebt, óók als je lichaam dus bezig is het virus op te ruimen). Verder kan je als zwangere beter zelf oppassen dan dat iedereen maar angstvallig jou moet mijden. Zo moeilijk is het toch niet: tijdens je zwangerschap breng je je kind niet (zelf) naar het kdv als je geen antistoffen voor waterpokken hebt... Dat vind ik logischer dan dat iemand een kind thuis moet houden dat zich niet ziek voelt en geen koorts heeft.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:36

Ik wil me eigenlijk niet meer mengen in dit topic, maar jullie hebben het nu over waterpokken he... Wisten jullie dat het vaccin daarvoor bijna klaar is? Over een poosje is het dus 'doodnormaal' om je kind daar tegen te vaccineren. Nu roepen jullie allemaal nog dat het zo'n onschuldige ziekte is en dat je er niets van krijgt behalve jeuk. Straks krijg je hele andere verhalen in de wereld (rara waar vandaan) en zijn mensen 'blij' met het vaccin. Zo is het ook met de mazelen, bof en rode hond gegaan...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:45

Nadir schreef:
Ik wil me eigenlijk niet meer mengen in dit topic, maar jullie hebben het nu over waterpokken he... Wisten jullie dat het vaccin daarvoor bijna klaar is? Over een poosje is het dus 'doodnormaal' om je kind daar tegen te vaccineren. Nu roepen jullie allemaal nog dat het zo'n onschuldige ziekte is en dat je er niets van krijgt behalve jeuk. Straks krijg je hele andere verhalen in de wereld (rara waar vandaan) en zijn mensen 'blij' met het vaccin. Zo is het ook met de mazelen, bof en rode hond gegaan...

Buiten dat er nu daadwerkelijk kinderen heel erg ziek worden van de mazelen en er zelfs aan doodgaan.

Oh en trouwens, je kúnt inderdaad ernstig ziek worden van de waterpokken, ook als kind. Niet vaak, maar toch.

En trouwens, was er niet al een vaccin tegen waterpokken, voor zwangere vrouwen en voor baby's (voor als de moeder bij de bevalling waterpokken had)?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:47

Dat vaccin is er al heel lang en er zijn landen waar ze inderdaad tegen waterpokken enten.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:49

Mijn kids zijn beiden geënt, een beslissing waar ik nog steeds volledig achter sta.

Over de waterpokken. Op het kdv waar ik werk mogen kinderen met waterpokken gewoon komen. De besmetting heeft dan waarschijnlijk al plaats gevonden en je ziet die waterpokken de hele groep over gaan. Mijn beide kinderen hebben het nog niet gehad, maar ik betwijfel of ik ze dan in afzondering opsluit. Ze mee nemen naar de supermarkt is dan wellicht wat over de top, maar ze gaan gewoon mee naar buiten. Ik zie daar weinig problemen in.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:50

Wat is er mis met ziek zijn (als kind) door waterpokken..? Waarom zou je daar in hemelsnaam tegen vaccineren?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:53

de waterpokken zijn in mijn ogen nou niet bepaald te vergelijken met de ziektes die nadir noemt.

toen mijn zoontje de waterpokken had heb ik hem niet overal mee naar toe genomen.

als mensen op bezoek wouden komen heb ik het van te voren verteld. kan iemand zelf
de beslissing nemen om zijn kind daaraan bloot te stellen.

er zijn inderdaad genoeg ouders die zieke kinderen gewoon naar school of kdv brengen.
hop paracetamol erin en hopen dat de koorts laag genoeg blijft. Dat het kind zich beroerd voelt en / of
andere kinderen lekker aansteekt maakt niet uit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:58

Nadir schreef:
Wat is er mis met ziek zijn (als kind) door waterpokken..? Waarom zou je daar in hemelsnaam tegen vaccineren?

Op dit moment is men nog niet van plan aan het vaccinatie programma toe te voegen.
Er zijn nog te veel onbeantwoorde vragen oa of er een toename van herpes zoster op latere leeftijd zal zijn.
Bovendien werkt de vaccinatie niet levenslang. Registratie is al rond vanaf 2007.

In Duitsland ent men vanaf 2000 alleen risico groepen en Japan en VS enten grootschalig vanaf 1997.

Tja waarom zou je het doen? Je doet het als de voordelen opwegen tegen de nadelen...en voor nu vind men dat in NL nog niet duidelijk genoeg.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:06

Toen ik jong was werd je ook nog niet tegen menigokokken ingeent. Ik weet nog wel dat een jongen op school daar aan overleed, heel triest was dat :(

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:16

Tja ik vind het nog steeds behoorlijk ego van ouders die hun kind niet enten. En dan bedoel ik echt tegen dingen als Polio, tetanus enz. Dat zijn dingen die nog erg vaak voorkomen en zeker nu we tegenwoordig heel de wereld overreizen en in dat mee terug nemen uit andere landen. Voor waterpokken enz..wat wat meer onschuldig is voor een kindje vind ik het minder erg. Maar tegen dingen waar al lang van bewezen is dat de enting ook echt wel werkt bij de die kinderen. Vind ik het triest ze niet te laten zetten. Dan is je kind simpel de dupe omdat jij dat vind.

Dan vind ik het dus ook terecht dat die kinderen niet bij mijn kinderen in de groep komen die wel netjes alles gehad hebben.

Mijn paarden zijn ook geeent omdat ik dat veiliger vind en veel reis soms ook over landgrenzen en zelf kijk ik ook als ik naar landen ga waar dingen veel voorkomen of ik de juiste entingen heb en anders haal ik die bij. Onschuldige dingen daarbuiten gelaten! Die je maar 1x kan krijgen en dan nooit meer. Dat kan je kind hebben en loopt geen risico vaak op echt blijvende problemen.

Dus mensen die bewust kiezen voor niet enten mogen ook bewust weg blijven van kinderdagverblijf of zelfs school omdat ze hun kind niet enten...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:48

chanicha schreef:
Terecht! Ik vind dat iedere ouder die kiest om zijn kind niet in te enten ook de verantwoordelijkheid moet nemen daarvoor, dus niet naar een kdv brengen en andere kinderen ziek maken.

Euh, enten beschermt kinderen niet?
Zijn de gevaccineerde kindjes nu meer of minder beschermd/kasplantjes.

Het is dezelfde drogredenering als op wedstrijden met paarden.

De dictatuiur van de, domme, massa slaat weer toe.

De pharma vaart er wel bij. Verder niemand.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:56

Nog een gevaarlijke kinderziekte voor zwangere vrouwen is Rubella/rodehond. Rubella of rodehond wordt veroorzaakt door een virus. Rodehond is doorgaans niet ernstig voor kinderen, maar kan wel gevaarlijk zijn voor volwassenen. Vrouwen die in de eerste maanden van hun zwangerschap met rodehond besmet worden, hebben een grote kans op een miskraam of een baby met aangeboren afwijkingen.
Rubella kan leiden tot misvormingen van de foetus bij zwangere vrouwen, keelontsteking en gewrichtsontsteking bij oudere kinderen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:30

simongek schreef:
er zijn inderdaad genoeg ouders die zieke kinderen gewoon naar school of kdv brengen.
hop paracetamol erin en hopen dat de koorts laag genoeg blijft. Dat het kind zich beroerd voelt en / of
andere kinderen lekker aansteekt maakt niet uit.

Effe lezen, veel kinderen hebben nergens last van met de waterpokken (behalve dan de blaasjes)...
Weet eigenlijk niet hoe dat bij mij is gegaan :) ik weet wel dat we een foto hebben waar ik met en brede grijns in bad zit, van boven tot onder bedekt met korstjes := zo erg zal het dus niet geweest zijn