janderegelaa schreef:Blue_Eyes schreef:Ik pik er een uit, ik zeg er duidelijk bij: voorbeeldjes. En als je gelezen had, had je geweten dat het mij ging om het feit dat een meisje als Jozefin hier zo hard wordt aangepakt, terwijl ze volgens mij echt niets vreemds zegt. Tuurlijk heeft de PVV zijn goede kanten. Die wegen overigens in mijn optiek nog niet in het minst op tegen de slechte kanten.
Het enige punt uit zijn verkiezingsprogramma wat iedereen die ertegen is roept is zijn probleem met de Islam. Niet met de moslim als individu.
Nu kun je natuurlijk zeggen dat de goede onder de kwaden lijden maar toen 9/11 gebeurde stonden de Marokkanen hier op straat feest te vieren en geen enkele Islamitische organisatie die dit veroordeelde.
Wederom: als je leest, zie je waarom ik juist dat punt eruit pakte. Dat had een reden, dat was ergens op inspelen
Wat betreft de jongens die op straat dansten, onderstaande quote komt uit Vrij Nederland:
Citaat:
Het verhaal over de dansende en juichende jongens ging via CNN de hele wereld over. Cameraploegen en krantenjournalisten overspoelden de wijk. Maar of het nou echt veel om het lijf had? 'Het waren rotjochies, die zich vooral stierlijk verveelden,' zegt de anonieme buurtbewoner. Politiek? Dat was voor hen geen issue. 'Ze wilden een rel trappen.' Bij het gemeentebestuur van Ede en bij de politie kwamen honderden afkeurende telefoontjes binnen. Op straat verschenen posters met beledigende teksten tegen Marokkanen en de islam.
Net als in Den Haag was 'dempen en verbinden' het devies. De jongeren maakten binnen een dag hun excuus en tientallen burgers van Marokkaanse komaf tekenden het condoleanceregister in het gemeentehuis.
Maar ook, uit hetzelfde artikel:
Citaat:
'Collega's met een islamitische achtergrond werden aangesproken op de aanslag. Ze hadden het gevoel dat ze zich moesten verantwoorden. De hoofdcommissaris heeft daar toen nog een brief over gestuurd met als teneur: zo gaan we niet met elkaar om.'
E.e.a. had overigens ook te maken met het Midden-Oostenconflict.
Alexandra_ schreef:Joh, er zullen best wel goede 'marokkanen' zijn maar indd wat janderegelaa zegt, de goede lijden onder de kwade. waar is 'ons' nederland? zie je in Marokko een kerk? of een synagoge? nee want die bombarderen ze dan plat. Hier zijn de autotochtonen ongeveer de baas.. een speciale zorgverzekering, en een uitkering als je terug gaat naar je eigen land? was ik maar een marokkaan !
Ja, is ook. Lees je even in voor je wat gaat roepen.