De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:22

Electra63 schreef:
Alexandra_ schreef:
Joh, er zullen best wel goede 'marokkanen' zijn maar indd wat janderegelaa zegt, de goede lijden onder de kwade. waar is 'ons' nederland? zie je in Marokko een kerk? of een synagoge? nee want die bombarderen ze dan plat. Hier zijn de autotochtonen ongeveer de baas.. een speciale zorgverzekering, en een uitkering als je terug gaat naar je eigen land? was ik maar een marokkaan !

Dan ging je vast in Marokko wonen :D :D

Ja ! Lekker gratis geld van Nederland en leven als een koning.

Maar nee, ff serieus, dit is toch te gek voor woorden? en maar zeuren dat er geen geld is, en de belasting maar omhoog gooien want tja, wij domme NL'ers betalen toch wel _O-

Electra63

lifaya schreef:
pfff... Mensen.... Wij zijn een multicultureel land, wanneer accepteren we dat nou eens? Iedereen haalt de hele tijd de situatie "maar in Marokko zijn ook geen kerken en synagoges, waarom moeten die Moskees dan wel hier worden gebouwd"..... Wij zijn multicultureel, zij niet. Big difference! Ik zou echt niet willen dat Nederland maar aan 1 religie zou doen :+ Ben blij dat ik in een vrij land leef waar iedereen zijn of haar eigen geloof kan uitoefenen :)

Amen (en ik ben niet gelovig :D ;) )

soesita

Als ik heel eerlijk ben vind ik dat er voor beide standpunten wel wat te zeggen valt. Ja, we hebben problemen in NL (Europa) en die zijn meestal door de globalisering ontstaan.
Maar we kunnen de klok niet terug draaien en niet de grenzen weer gaan sluiten en iedereen weer naar het land van herkomst (van zijn voorouders) sturen. Wel is het belangrijk dat regerende politici voeling blijven houden met de dagdagelijkse realiteit en niet opgaan in utopische toekomstplannen, wat m.i. te veel gebeurt. En dan heb je soms extreme types als een Wilders nodig om iedereen eens wakker te schudden en aan de bel te trekken. Verandering heeft zulke gedreven -en vaak fanatieke- mensen nodig om iets op gang te trekken.

Waar ik me wel zorgen over maak is wanneer de massa mee gaat in het extremisme. Dan ontstaan gevaarlijke situaties en ik zou zeggen dat dit momenteel in beide kampen gaande is. Dat lijkt me terecht iets om bang voor te zijn en om op tijd tegen in te gaan. Ik begrijp niet waarom zo veel mensen zulke moeite hebben om dingen te nuanceren. -O-

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:23

janderegelaa schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik pik er een uit, ik zeg er duidelijk bij: voorbeeldjes. En als je gelezen had, had je geweten dat het mij ging om het feit dat een meisje als Jozefin hier zo hard wordt aangepakt, terwijl ze volgens mij echt niets vreemds zegt. Tuurlijk heeft de PVV zijn goede kanten. Die wegen overigens in mijn optiek nog niet in het minst op tegen de slechte kanten.

Het enige punt uit zijn verkiezingsprogramma wat iedereen die ertegen is roept is zijn probleem met de Islam. Niet met de moslim als individu.

Nu kun je natuurlijk zeggen dat de goede onder de kwaden lijden maar toen 9/11 gebeurde stonden de Marokkanen hier op straat feest te vieren en geen enkele Islamitische organisatie die dit veroordeelde.

Wederom: als je leest, zie je waarom ik juist dat punt eruit pakte. Dat had een reden, dat was ergens op inspelen :')

Wat betreft de jongens die op straat dansten, onderstaande quote komt uit Vrij Nederland:
Citaat:
Het verhaal over de dansende en juichende jongens ging via CNN de hele wereld over. Cameraploegen en krantenjournalisten overspoelden de wijk. Maar of het nou echt veel om het lijf had? 'Het waren rotjochies, die zich vooral stierlijk verveelden,' zegt de anonieme buurtbewoner. Politiek? Dat was voor hen geen issue. 'Ze wilden een rel trappen.' Bij het gemeentebestuur van Ede en bij de politie kwamen honderden afkeurende telefoontjes binnen. Op straat verschenen posters met beledigende teksten tegen Marokkanen en de islam.

Net als in Den Haag was 'dempen en verbinden' het devies. De jongeren maakten binnen een dag hun excuus en tientallen burgers van Marokkaanse komaf tekenden het condoleanceregister in het gemeentehuis.

Maar ook, uit hetzelfde artikel:
Citaat:
'Collega's met een islamitische achtergrond werden aangesproken op de aanslag. Ze hadden het gevoel dat ze zich moesten verantwoorden. De hoofdcommissaris heeft daar toen nog een brief over gestuurd met als teneur: zo gaan we niet met elkaar om.'

E.e.a. had overigens ook te maken met het Midden-Oostenconflict.

Alexandra_ schreef:
Joh, er zullen best wel goede 'marokkanen' zijn maar indd wat janderegelaa zegt, de goede lijden onder de kwade. waar is 'ons' nederland? zie je in Marokko een kerk? of een synagoge? nee want die bombarderen ze dan plat. Hier zijn de autotochtonen ongeveer de baas.. een speciale zorgverzekering, en een uitkering als je terug gaat naar je eigen land? was ik maar een marokkaan !

Ja, is ook. Lees je even in voor je wat gaat roepen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:24

Electra63 schreef:
lifaya schreef:
pfff... Mensen.... Wij zijn een multicultureel land, wanneer accepteren we dat nou eens? Iedereen haalt de hele tijd de situatie "maar in Marokko zijn ook geen kerken en synagoges, waarom moeten die Moskees dan wel hier worden gebouwd"..... Wij zijn multicultureel, zij niet. Big difference! Ik zou echt niet willen dat Nederland maar aan 1 religie zou doen :+ Ben blij dat ik in een vrij land leef waar iedereen zijn of haar eigen geloof kan uitoefenen :)

Amen (en ik ben niet gelovig :D ;) )

ik ben ook zo ongelovig als de pest, mocht er iets zijn dan zal ik dat wel merken tegen de tijd dat mijn tijd op is :D :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:26

Alexandra_ schreef:
Electra63 schreef:

Dan ging je vast in Marokko wonen :D :D

Ja ! Lekker gratis geld van Nederland en leven als een koning.

Maar nee, ff serieus, dit is toch te gek voor woorden? en maar zeuren dat er geen geld is, en de belasting maar omhoog gooien want tja, wij domme NL'ers betalen toch wel _O-

Jij gelooft echt dat al onze economische problemen in dit land veroorzaakt worden door de Marokkanen die in Marokko leven met een uitkering vanuit Nederland?
Dat iedereen met bijv. een AOW-uitkering (en eventueel pensioen) vrij is om te gaan wonen waar hij wilt, ook onze medelanders die bijv. naar Spanje of Frankrijk zijn verhuisd, vergeten we maar even. :D Het is specifiek een Marokkanen (of Turken) probleem??

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:32

lifaya schreef:

Alleen een beetje jammer dat in de landen waar jouw religie de hoofdmoot vormt dat over het algemeen NIET mogelijk is. Daar worden de anders gelovenden zelfs vermoordt. Bekeren met het zwaard heet dat toch?

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:33

Ik zég toch niet alles? goed lezen: en maar zeuren dat er geen geld is, en de belasting maar omhoog gooien want tja, wij domme NL'ers betalen toch wel _O-
Het is een deel van het grote geheel, en hier hebben we het over DIT probleem: Autotochtonen en Geert Wilders zijn uitspraak?! Ik vind van TS dit ook wel een beetje jammer, je wéét als je zoiets erop zet dat je ruzie en/of persoonlijke aanvallen e.d. krijgt. vreemd.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:34

Niet alleen marokanen krijgen een uitkering tot hun dood mee als ze terug gaan naar eigen land t zijn ook andere buitenlanders..

Hoezo geld over de balk smijten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:35

janderegelaa schreef:
lifaya schreef:

Alleen een beetje jammer dat in de landen waar jouw religie de hoofdmoot vormt dat over het algemeen NIET mogelijk is. Daar worden de anders gelovenden zelfs vermoordt. Bekeren met het zwaard heet dat toch?

'Jouw religie'? :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:40

janderegelaa schreef:
lifaya schreef:

Dus dan moeten wij ons ook maar gaan verlagen tot zo'n niveau?

Jezus ( :') ) wees blij dat je in een vrij land leeft! Wij mogen onze mening geven, wij (ALLE MENSEN IN NL) mogen stemmen, wij mogen allemaal (naar kunnen) werken, wij mogen allemaal onze eigen geaardheid hebben... Ik snap niet dat mensen zo erg kunnen blijven hangen in het "maar daar word je vermoord en bladieblablabla".... ik vind dat allemaal zo slap. Je moet blij wezen dat je in Nederland woont, waar ELKE religie is toegestaan. Of je nou Katholiek, Joods, Protestants, christelijk, Hervormd, moslim, Boedist of weet ik veel wat bent. Je kan altijd bij jouw "kerk" terecht. Dat is toch mooi? Ik snap niet dat mensen maar lopen te zeiken dat "onze" religie verdwijnt. Hallo, ik geloof niet, mag toch ook? Waarom mag je dan niet in een god met een andere naam geloven?
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 14-03-14 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:41

lifaya schreef:

Multicultureel niets mis mee maar ik hoop voor jou dat over 20 jaar je nog steeds in een zo vrij land leef.

Wanneer worden die mensen die dagelijks hele wijken niet meer kunnen betreden zonder eerst na te denken wat ze aan hebben, ( is het niet bloot, is alles bedekt) erkend? Die ook zomder beledigingen naar hun hoofd zich vrij willen bewegen?

Gewoon onder het tapijt blijven vegen dat er een behoorlijk probleem is.
Sommige culturen wensen gewoon niet westers te zijn en verwachten dat iedereen om hun heen hun normen en waarden dienen over te nemen.

Maar he jullie hebben gelijk er zitten overal rotte appels.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:41

Alexandra_ schreef:

Goed dan. Je punten.

In Marokko zijn gewoon kerken en die hebben het niet altijd makkelijk, maar juist de laatste paar jaar zit er wel weer verbetering in, volgens de organisatie Open Doors die opkomt voor vervolgde christenen.
Een speciale zorgverzekering en wel met de volgende reden:
Citaat:
Die aanlokkelijke polissen worden aangeboden door zorgverzekeraars als Avéro, Zilveren Kruis, CZ en HollandZorg. Zij bieden de gratis afkoop van het eigen risico aan, omdat in de praktijk blijkt dat buitenlandse werknemers niet of nauwelijks zorgkosten maken.

“Wij zien dat zij nagenoeg geen zorg gebruiken. Daarop is de premie ook afgestemd,” aldus een woordvoerster van zorgverzekeraar Achmea, moeder van de merken Avéro en Zilveren Kruis. Omdat het gaat om mensen die vaak tijdelijk in Nederland werken, is het eigen risico bij medische behandelingen moeilijk op ze te verhalen. “Achteraf innen is praktisch onmogelijk. De declaraties kennen een lange doorlooptijd. Op het moment dat wij kunnen gaan innen is de seizoensarbeider vaak niet meer in Nederland.”

Met andere woorden, daar komt geen Marokkaan aan te pas, dit gaat om mensen die tijdelijk in Nederland werken. En die polis is zo goedkoop omdat ze dus geen kosten maken ook.
En je kunt wel willen dat mensen teruggaan naar 'hun eigen land' maar zo'n verhuizing kost ook nogal wat. Daar worden ze dus inderdaad wat bij geholpen, niet dat dat nou zo'n vetpot is. Wat wil je nou, buitenlanders eruit? :') Dat noem je oprotpremie.

Alexandra_

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:43

Toen ze hier kwamen hadden ze daar toch ook geld voor? ohnee, toen werden ze opgevangen door asielcentra en kregen ze kort daarna allemaal een mooie eengezinswoning waar ze tot gezinsuitbreiding van 20 kinderen konden gaan. way to go Nederland .. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:46

Willl65 schreef:
lifaya schreef:

Multicultureel niets mis mee maar ik hoop voor jou dat over 20 jaar je nog steeds in een zo vrij land leef.

Wanneer worden die mensen die dagelijks hele wijken niet meer kunnen betreden zonder eerst na te denken wat ze aan hebben, ( is het niet bloot, is alles bedekt) erkend? Die ook zomder beledigingen naar hun hoofd zich vrij willen bewegen?

Gewoon onder het tapijt blijven vegen dat er een behoorlijk probleem is.
Sommige culturen wensen gewoon niet westers te zijn en verwachten dat iedereen om hun heen hun normen en waarden dienen over te nemen.

Maar he jullie hebben gelijk er zitten overal rotte appels.

En waar woon jij? :') Ik woon nu in Leiden, de Kooi. Voor de kenners, staat niet bekend als de meest autochtonen wijk zeg maar :+ Maar ik kan toch echt zelf kiezen wat ik wil dragen hoor. Daarbij vind ik persoonlijk als je halfnaakt over straat loopt je erom vraagt om nagekeken te worden :D Dat zou ik ook doen als er een lekkere vent met een ontbloot bovenlijf rondloopt :j :* Daar kies je zelf voor. Als je er voor kiest om zo rond te lopen moet je gewoon schijt hebben aan andere en stevig in je schoenen gaan staan.

Ken overigens geen wijken waar je niet ontblood kan rondlopen :') Vraag me af over wat voor wijken we dan spreken? Ik ben bekend met Denhaag, Leiden en Amsterdam Bijlmer :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:48

Alexandra_ schreef:
Ik zég toch niet alles? goed lezen: en maar zeuren dat er geen geld is, en de belasting maar omhoog gooien want tja, wij domme NL'ers betalen toch wel _O-
Het is een deel van het grote geheel, en hier hebben we het over DIT probleem: Autotochtonen en Geert Wilders zijn uitspraak?! Ik vind van TS dit ook wel een beetje jammer, je wéét als je zoiets erop zet dat je ruzie en/of persoonlijke aanvallen e.d. krijgt. vreemd.

Autotochtonen? Is dat een nieuw ras? :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:49

Kort door de bocht, hoor. Voor vluchtelingen en mensen die onder de asielregeling vallen, gelden andere regels. Bovendien zijn die mensen vaak door mensensmokkelaars voor zo'n beetje al hun spaargeld hierheen gebracht. Die hebben uberhaupt niets meer. En dat zijn ook niet de mensen waar al die Wildersstemmers zo'n last van hebben - dat gaat vaak over zoveelstegeneratie Marokkanen. Die hebben sowieso gewoon een NL paspoort en kunnen helemaal niet meer in aanmerking komen voor de remigratieregeling :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:49

Electra63 schreef:
Alexandra_ schreef:

Autotochtonen? Is dat een nieuw ras? :D

Dacht ik ook al :') naar mijn weten was het autochtonen :') lol whuahaha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:50

Nou, als ik ervoor kies half naakt rond te lopen, dan maakt het me niet uit dat mensen kijken, wie dan ook. Wat mij wel uitmaakt is dat ik dan uitgescholden word of zelfs word betast. Dat gaat te ver, natuurlijk.

Overigens hoefde ik voor dat laatste niet eens half naakt rond te lopen. Een leuk jurkje was voor Meneer Marokkaan genoeg :'). Maar goed, dat had voor meneer Hollander, meneer Duitser of meneer Deen ook genoeg kunnen zijn, natuurlijk.

Blue_Eyes

Ik denk zelfs dat ze allochtonen bedoelt en niet auto(to)chtonen... :P

Mist

Electra63 schreef:
Alexandra_ schreef:
Jij gelooft echt dat al onze economische problemen in dit land veroorzaakt worden door de Marokkanen die in Marokko leven met een uitkering vanuit Nederland?
Dat iedereen met bijv. een AOW-uitkering (en eventueel pensioen) vrij is om te gaan wonen waar hij wilt, ook onze medelanders die bijv. naar Spanje of Frankrijk zijn verhuisd, vergeten we maar even. :D Het is specifiek een Marokkanen (of Turken) probleem??

Dan wel correct meegeven he, AOW krijg je naar ratio dat je ook ervoor betaald hebt. Evenals pensioen, daar heb je zelf premie voor afgedragen. Daarnaast worden alle uitkeringen behalve arbeidsongeschiktheid aangepast aan het prijsniveau van het land waar je gaat wonen.

Bijvoorbeeld, woon je in Belgie en werk je in NL, je wordt werkloos, niets geen 70% van laatstverdiende loon (waar je wel premie voor betaald hebt) maar je krijgt de belgische WW wat een schijntje is in vergelijking voor waar je premie voor betaald hebt.
Even iets anders dan een uitkering krijgen waar je in je land van herkomst als een god kunt leven zonder er ooit iets voor gedaan te hebben.

Multiculti ? allemaal prima, maar ik heb zowat de helft van mijn leven in het buitenland gewoond. 5 jaar letterlijk aan de andere kant van de wereld. Wat doen wij als NL-ers, wij passen ons aan aan de cultuur, leren de taal etc. en dat mis ik hier best wel.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:52

_San87_ schreef:
Nou, als ik ervoor kies half naakt rond te lopen, dan maakt het me niet uit dat mensen kijken, wie dan ook. Wat mij wel uitmaakt is dat ik dan uitgescholden word of zelfs word betast. Dat gaat te ver, natuurlijk.

Overigens hoefde ik voor dat laatste niet eens half naakt rond te lopen. Een leuk jurkje was voor Meneer Marokkaan genoeg :'). Maar goed, dat had voor meneer Hollander, meneer Duitser of meneer Deen ook genoeg kunnen zijn, natuurlijk.

Absoluut gaat aanranding te ver ;) dat hoort ook gewoon niet. Of je nou halfnaakt loopt of met kleren aan.

Ik heb dat soort dingen nooit meegemaakt in het dagelijkse leven, ja met uitgaan wel eens losse handjes en die gaf ik ook "vriendelijk" weer terug :D Maar dan hebben we het over uitgaan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:52

_San87_ schreef:

Uhm ja, de laatste (en enige) keer dat mij dat gebeurde, was het toch echt een blonde Hollander. Mijn Turkse overbuurman loopt een eindje met me mee om te zorgen dat ik veilig thuiskom en draagt mijn boodschappen van de auto naar huis (ik kan niet dicht bij mijn voordeur parkeren). Oeioei toch.

Mist schreef:
Multiculti ? allemaal prima, maar ik heb zowat de helft van mijn leven in het buitenland gewoond. 5 jaar letterlijk aan de andere kant van de wereld. Wat doen wij als NL-ers, wij passen ons aan aan de cultuur, leren de taal etc. en dat mis ik hier best wel.

Vandaar ook het feit dat mijn taalcursussen ieder jaar weer zo mudvol zitten dat er een wachtlijst voor bestaat, zelfs als we een extra groep starten. De meeste mensen willen echt de taal wel leren hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:53

Alexandra_ schreef:
Toen ze hier kwamen hadden ze daar toch ook geld voor? ohnee, toen werden ze opgevangen door asielcentra en kregen ze kort daarna allemaal een mooie eengezinswoning waar ze tot gezinsuitbreiding van 20 kinderen konden gaan. way to go Nederland .. :')

De (voormalige) gastarbeiders, o.a. de Marokkanen waar jij het eerder over had, hebben nooit in asielcentra gezeten?? Of bedoel je gewoon iedere buitenlander, met een ander geloof of kleurtje? :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:54

lifaya schreef:
_San87_ schreef:

Absoluut gaat aanranding te ver ;) dat hoort ook gewoon niet. Of je nou halfnaakt loopt of met kleren aan.

Ik heb dat soort dingen nooit meegemaakt in het dagelijkse leven, ja met uitgaan wel eens losse handjes en die gaf ik ook "vriendelijk" weer terug :D Maar dan hebben we het over uitgaan.

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij wel opvalt dat Marokkanen/Antillianen/Weetikhetwat eerder richting het uitschelden gaan. Uiteraard zijn dat wel de stoere bontkraagjes in vuilniszakken en niet de asielzoekers die hier net zijn.