Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RoosG schreef:Misschien een rare redenatie, maar als de mobieltjes van inzittenden het nog doen/deden, konden ze die dan niet opsporen met GPS of iets dergelijks? Of heb ik nu te veel CSI gekeken?
Ibbel schreef:RoosG schreef:Misschien een rare redenatie, maar als de mobieltjes van inzittenden het nog doen/deden, konden ze die dan niet opsporen met GPS of iets dergelijks? Of heb ik nu te veel CSI gekeken?
Als je bij een vaste telefoon de stekker er uit trekt, krijg je ook gewoon een oproeptoon. Je uitgaande signaal gaat gewoon het net op, het komt alleen niet aan bij het toestel. Dat zal bij GSM niet anders zijn. Als iemands telefoon kapot is, of leeg, krijg je als beller toch ook gewoon een oproeptoon?
NatasjavE schreef:RoosG schreef:Misschien een rare redenatie, maar als de mobieltjes van inzittenden het nog doen/deden, konden ze die dan niet opsporen met GPS of iets dergelijks? Of heb ik nu te veel CSI gekeken?
Ik weet niet hoe het met deze luchtvaart maatschappij zit....maar je doorgaans moet je mobiel uitzetten in het vliegtuig.
Ibbel schreef:RoosG schreef:Misschien een rare redenatie, maar als de mobieltjes van inzittenden het nog doen/deden, konden ze die dan niet opsporen met GPS of iets dergelijks? Of heb ik nu te veel CSI gekeken?
Als je bij een vaste telefoon de stekker er uit trekt, krijg je ook gewoon een oproeptoon. Je uitgaande signaal gaat gewoon het net op, het komt alleen niet aan bij het toestel. Dat zal bij GSM niet anders zijn. Als iemands telefoon kapot is, of leeg, krijg je als beller toch ook gewoon een oproeptoon?
NatasjavE schreef:Vorig mocht dat op weg naar Griekenland nog niet.
Bij stijgen en landen helemaal uit en tijdens de vlucht op stand-by.
Veulen84 schreef:Het zou ook zo kunnen:
Vliegtuig heeft technische problemen. Piloot kan niet goed meer navigeren of besluit terug te keren. Door de onverwachtse actie breekt er paniek uit aan boord. Piloot maakt een grote fout en raakt controle kwijt. Vliegtuig gaat in een duikvlucht en komt onder water.
Veulen84 schreef:Het zou ook zo kunnen:
Vliegtuig heeft technische problemen. Piloot kan niet goed meer navigeren of besluit terug te keren. Door de onverwachtse actie breekt er paniek uit aan boord. Piloot maakt een grote fout en raakt controle kwijt. Vliegtuig gaat in een duikvlucht en komt onder water.
N0a schreef:Eigenlijk blijven er dan maar twee opties over:
1. Vliegtuig is ontploft, maar dan zouden er veel brokstukken gezien moeten zijn/ontploffing oid.
Iris82 schreef:N0a schreef:Eigenlijk blijven er dan maar twee opties over:
1. Vliegtuig is ontploft, maar dan zouden er veel brokstukken gezien moeten zijn/ontploffing oid.
Ik kijk misschien teveel Discovery maar zou het niet ook zo kunnen zijn dat er allerlei malfuncties in de cockpit waren waardoor ze totaal niet meer op koers lagen en de reddingsploegen nu gewoon een te groot gebied af moeten zoeken en ze daarom nog niet gevonden zijn?
N0a schreef:Vliegtuig heeft meerdere backup systemen, daarnaast kunnen ze als ze geen noodoproep meer kunnen doen een soort sms versturen. Als dat niet lukt gaan de automatische alarmen knipperen en krijgt de luchthaven ook een automatisch signaal binnen (net als bij de air france). Wanneer het vliegtuig het water raakt gaat er een sensor af zodat hulptroepen meteen tot actie kunnen overgaan. Als dat nog niet werkt, dan zend de blackbox en de Cockpit recorder nog een signaal uit. Als die ook niet wordt opgevangen is het toch vrij onwaarschijnlijk dat het vliegtuig 'heel' het water in is gedoken.
Eigenlijk blijven er dan maar twee opties over:
1. Vliegtuig is ontploft, maar dan zouden er veel brokstukken gezien moeten zijn/ontploffing oid.
2. Vliegtuig is gekaapt, maar dan waarschijnlijk was de aanslag of kaping al opgeeist.
Het blijft echt bizar. Ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Een ander commercieel vliegtuig heeft brokstukken zien liggen, maar omdat het nu donker wordt of begint te worden gaan ze morgenvroeg kijken.
Annemiek80 schreef:Daarnaast heeft iedereen tegenwoordig een mobiele telefoon (alle mensen die de financiele middelen hebben om te vliegen iig wel), tijdens een kaping was er dan echt wel minimaal 1 persoon geweest die het risico genomen had een noodsignaal uit te zenden.