kerngezonde giraffe door kop geschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: kerngezonde giraffe door kop geschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:24

Een gecastreerd dier is nou ook niet echt een natuurlijke weergave van het dier....

Het zijn juist geen huisdieren die je in een dierentuin treft.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:29

Staand castreren is onmogelijk bij een niet halstermak dier. Dus dat is hier uitgesloten.
Narcose is een drama voor een beest met zulke lange poten. De kans dat-ie wat breekt bij het overeind komen is vrij groot.

Waarom gaan sommigen er bij voorbaat van uit dat de directie van een gerenommeerde dierentuin niet álle opties heeft bekeken voordat ze een dier afschieten? Denk je dat ze dat léuk vinden of zo? Denk je dat ze berekenen: OK, één giraffe, dat scheelt twee runderen kopen voor de leeuwen, kassa, dat is 400 euro winst? Met de hoeveelheid vreten die er in Marius is gegaan, denk je dat dat uitkan?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:31

Griaffes gaan wel onder volledige narcose als hun hoeven moeten worden gedaan, dus het gebeurt wel regelmatig volgens mij.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:33

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:34

tja waar word er tegenwoordig niet een petitie voor gestart..

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:35

Belachelijk... Waar gaat het heen met de wereld. Hier kan ik zo boos om worden en ook nog is ter plekke, met kleine kinderen er bij :n Wat mij betreft mogen ze die mensen schieten. Ik hoop zo dat die arts een dikke boete + gevangenisstraf krijgt.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:38

'De gewelddadige dood van de gezonde giraffe Marius'

Was het nu echt zo gewelddadig? Had erger gekund toch?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:39

Riraito schreef:

De journalist moet toch een pakkende en stemmingsmakende titel hebben voor zijn artikel, anders leest niemand het :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:40

Ik verbaas mij steeds meer over de toenemende burgertruttigheid, paniek- en angstcultuur.
De dood mag niet meer zichtbaar aanwezig zijn, want dat raakt onze tere zieltjes.

Dagelijks worden wereldwijd miljoenen gezonde dieren afgemaakt, die op industriele wijze worden gefokt en behandeld.
Heel regelmatig worden miljoenen kilo's vlees van dieren vernietigd, omdat men bang is voor een korreltje verkeerd vlees. Al die dieren hebben voor niets geleefd en geleden..

Daar maakt men zich nauwelijks druk om, terwijl daar elke waardigheid en waarde van leven niet meer telt, (evenmin als van heel veel mensen.)
Maar een 'zielug Girafje' zet de wereld op z'n kop.
Diep triest!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:41

Riraito schreef:

Het kan erger gekund inderdaad, maar eerlijk gezegd vind ik dit al te ver gaan. Je had ook die giraffe een spuitje kunnen geven op een rustige plaats. Maar met toeschouwers en op zo'n manier sorry, maar ik vind dit wel gewelddadig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:42

_Femkeeex schreef:
Belachelijk... Waar gaat het heen met de wereld. Hier kan ik zo boos om worden en ook nog is ter plekke, met kleine kinderen er bij :n Wat mij betreft mogen ze die mensen schieten. Ik hoop zo dat die arts een dikke boete + gevangenisstraf krijgt.

Dat is de schuld van de ouders... het was bekend wat er zou gaan gebeuren.

Waarom de arts een dikke boete en een gevangenisstraf?
Dus alle slachters/slagers horen dus ook een boete + gevangenisstraf krijgen?!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:43

_Femkeeex schreef:
Riraito schreef:

Het kan erger gekund inderdaad, maar eerlijk gezegd vind ik dit al te ver gaan. Je had ook die giraffe een spuitje kunnen geven op een rustige plaats. Maar met toeschouwers en op zo'n manier sorry, maar ik vind dit wel gewelddadig.

Dan was dan heel zonder geweest van het vlees, nu kon hij nog "gebruikt" worden.
Goed vlees weggooien vind ik persoonlijk zonde.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:43

_Femkeeex schreef:
Riraito schreef:

Dit ziet er misschien erger uit omdat er bloed bij komt kijken, maar als je hem in wilt slapen dan moet je hem eerst verdoven en dat is geen pretje voor zo'n groot en relatief wild dier. Volgens mij kan je een dergelijk dier beter gewoon schieten?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:45

senna21 schreef:
Ik verbaas mij steeds meer over de toenemende burgertruttigheid, paniek- en angstcultuur.
De dood mag niet meer zichtbaar aanwezig zijn, want dat raakt onze tere zieltjes.

Dagelijks worden wereldwijd miljoenen gezonde dieren afgemaakt, die op industriele wijze worden gefokt en behandeld.
Heel regelmatig worden miljoenen kilo's vlees van dieren vernietigd, omdat men bang is voor een korreltje verkeerd vlees. Al die dieren hebben voor niets geleefd en geleden..

Daar maakt men zich nauwelijks druk om, terwijl daar elke waardigheid en waarde van leven niet meer telt, (evenmin als van heel veel mensen.)
Diep triest!

Volledig mee eens. Ongelofelijk de ophef hier over ..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:48

Kan me voorstellen dat ze de giraf geschoten hebben om het vlees aan de leeuwen te kunnen geven. Afmaken via een spuitje had dat onmogelijk gemaakt. Of er waren meer dieren overleden alleen de Giraffe, juist door die overdosis slaapmiddel. Daar al aan gedacht?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:51

_Femkeeex schreef:

Hij is afgemaakt in zijn eigen verblijf. Met een kogel, dat ging zo snel dat hij daar geen weet van heeft gehad.
Wat er vervolgens met hem is gebeurd, daar heeft de Giraffe echt geen weet van gehad hoor! Dus gewelddadig? Waar?

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:05

_Femkeeex schreef:

:? Beetje overdreven je reactie. Goed lezen hoe en waarom het gebeurt is :)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:13

Het was een jong en gezond dier maar hij heeft een mooi leventje gehad.
Het is erg interessant dat een zoo hiermee naar buiten komt aangezien ze normaal enkel de mooie verhalen vertellen.

Wat hier vergeten wordt is dat een zoo heel belangrijk is om het uitsterven tegen te gaan van vele diersoorten.
Een giraffe die geen nut heeft neemt de plaats in van een ander dier waarvan er te weinig zijn.
Ik snap best dat ze hem hebben laten gaan en ik vind het heel moedig dat ze dit wilden delen met de mensen.
Had ik de kans gehad, had ik het ook willen zien :)

Dat ze hem op het laatst niet hebben verkocht is vrij simpel.
Ze komen hiermee buiten om te laten zien wat er met een overschotje gebeurd, hem dan verkopen zou niet weergeven hoe er normaal mee wordt omgegaan.

Het feit dat er kinderen bij waren is puur de verantwoordelijkheid van de ouders, als je erheen gaat kan je bloed verwachten.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:14

Ibbel schreef:
Staand castreren is onmogelijk bij een niet halstermak dier. Dus dat is hier uitgesloten.

Dat klopt, giraffen zijn trouwens wel hastermak te maken. Sommige dierentuinen kiezen daar expres voor om medische ingrepen makkelijker te maken en minder stressvol voor het dier.

LindyH schreef:
Griaffes gaan wel onder volledige narcose als hun hoeven moeten worden gedaan, dus het gebeurt wel regelmatig volgens mij.

Ook dit klopt. Vaak doen ze andere medische ingrepen (bloed prikken, kleine operaties) tegelijk met de hoeven zodat ze niet extra onder narcose hoeven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:18

Kijkers van het journaal zijn geschokt dat het filmpje van het afmaken van een giraffe in het journaal verscheen, op een tijdstip dat er kinderen voor de buis zaten.

Dan rijst bij mij de vraag of filmpjes met geweld en oorlogsslachtoffers al naar gelang het tijdstip van uitzenden van het journaal niet behoren aangepast?

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tec ... affe.dhtml

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:20

Een spuitje geven whahahaha. Ten eerst moet hij dan met een verdovingspijl aan geschoten, want je kunt hem niet pakken, en vervolgens moet er een flinke lading gif in dat dier om hem te doden en je eindigt dat met een karkas dat vernietigd moet worden en dat is wel okee? Onee, wacht dat moet natuurlijk naar een crematorium waar mensen waardig afscheid kunnen nemen....Want ja, dierentuin dier, daar zijn ze allemaal toch zo aan gehecht, daar mag publiek over de hele wereld over beslissen wat mag en niet mag....

_Femkeeex Er waren geen toeschouwers bij zijn dood, maar bij de ontleding.

Als er een aangespoelde dode walvis wordt opengesneden en de boel spuit er met kracht uit, is dat een "leuk" spectakel dat duizenden likes krijgt op Facebook, maar een karkas van een giraf is plots anders vanwege de cute factor ofzo?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:21

senna21 schreef:

Diep triest!

Helemaal mee eens.
En inderdaad gewelddadig hoezo? Er is toch geen onnodig geweld gebruikt?
Als ze hem gezond hadden laten inslapen had ik het veel erger gevonden. Dan maak je een nuttig dier onnuttig. Een leeuw moet nu eenmaal vlees eten, en als ze hem hadden laten inslapen had dit dier niet tot voedsel kunnen dienen. Nu was hij tenminste nuttig.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:23

Tja dat vind ik ook een beetje wrang Cassidy....

Verhongerende kindertjes en rijen met lijkenzakken kunnen allemaal wel, maar een dooie giraf daar is de tere kinderziel ineens niet tegen bestand?

Kinderen mogen best weten waar eten vandaan komt, ook het eten van leeuwen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:24

Ibbel schreef:
Narcose is een drama voor een beest met zulke lange poten. De kans dat-ie wat breekt bij het overeind komen is vrij groot.

Waarom gaan sommigen er bij voorbaat van uit dat de directie van een gerenommeerde dierentuin niet álle opties heeft bekeken voordat ze een dier afschieten? Denk je dat ze dat léuk vinden of zo? Denk je dat ze berekenen: OK, één giraffe, dat scheelt twee runderen kopen voor de leeuwen, kassa, dat is 400 euro winst? Met de hoeveelheid vreten die er in Marius is gegaan, denk je dat dat uitkan?

Sowieso zijn mensen in dat vak gerold omdat ze het zo ontzettend leuk vinden om dieren af te maken en/of er slecht voor te zorgen toch?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:25

Cassidy schreef:
Kijkers van het journaal zijn geschokt dat het filmpje van het afmaken van een giraffe in het journaal verscheen, op een tijdstip dat er kinderen voor de buis zaten.

Dan rijst bij mij de vraag of filmpjes met geweld en oorlogsslachtoffers al naar gelang het tijdstip van uitzenden van het journaal niet behoren aangepast?

Ach, ouders zijn al kwaad als er een kinderprogramma wordt gepresenteerd door iemand met een halve arm omdat hun kinderen daar wel eens nachtmerries van zouden kunnen krijgen. Maar ondertussen vliegt het bloed, geweld, seks en grove woorden om je oren in allerlei programmas de hele dag door....