Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Riraito schreef:'De gewelddadige dood van de gezonde giraffe Marius'
Was het nu echt zo gewelddadig? Had erger gekund toch?
_Femkeeex schreef:Belachelijk... Waar gaat het heen met de wereld. Hier kan ik zo boos om worden en ook nog is ter plekke, met kleine kinderen er bijWat mij betreft mogen ze die mensen schieten. Ik hoop zo dat die arts een dikke boete + gevangenisstraf krijgt.
_Femkeeex schreef:Riraito schreef:'De gewelddadige dood van de gezonde giraffe Marius'
Het kan erger gekund inderdaad, maar eerlijk gezegd vind ik dit al te ver gaan. Je had ook die giraffe een spuitje kunnen geven op een rustige plaats. Maar met toeschouwers en op zo'n manier sorry, maar ik vind dit wel gewelddadig.
_Femkeeex schreef:Riraito schreef:'De gewelddadige dood van de gezonde giraffe Marius'
Het kan erger gekund inderdaad, maar eerlijk gezegd vind ik dit al te ver gaan. Je had ook die giraffe een spuitje kunnen geven op een rustige plaats. Maar met toeschouwers en op zo'n manier sorry, maar ik vind dit wel gewelddadig.
senna21 schreef:Ik verbaas mij steeds meer over de toenemende burgertruttigheid, paniek- en angstcultuur.
De dood mag niet meer zichtbaar aanwezig zijn, want dat raakt onze tere zieltjes.
Dagelijks worden wereldwijd miljoenen gezonde dieren afgemaakt, die op industriele wijze worden gefokt en behandeld.
Heel regelmatig worden miljoenen kilo's vlees van dieren vernietigd, omdat men bang is voor een korreltje verkeerd vlees. Al die dieren hebben voor niets geleefd en geleden..
Daar maakt men zich nauwelijks druk om, terwijl daar elke waardigheid en waarde van leven niet meer telt, (evenmin als van heel veel mensen.)
Maar een 'zielug Girafje' zet de wereld op z'n kop.
Diep triest!
_Femkeeex schreef:Het kan erger gekund inderdaad, maar eerlijk gezegd vind ik dit al te ver gaan. Je had ook die giraffe een spuitje kunnen geven op een rustige plaats. Maar met toeschouwers en op zo'n manier sorry, maar ik vind dit wel gewelddadig.
_Femkeeex schreef:Belachelijk... Waar gaat het heen met de wereld. Hier kan ik zo boos om worden en ook nog is ter plekke, met kleine kinderen er bijWat mij betreft mogen ze die mensen schieten. Ik hoop zo dat die arts een dikke boete + gevangenisstraf krijgt.
Ibbel schreef:Staand castreren is onmogelijk bij een niet halstermak dier. Dus dat is hier uitgesloten.
LindyH schreef:Griaffes gaan wel onder volledige narcose als hun hoeven moeten worden gedaan, dus het gebeurt wel regelmatig volgens mij.
senna21 schreef:Ik verbaas mij steeds meer over de toenemende burgertruttigheid, paniek- en angstcultuur.
De dood mag niet meer zichtbaar aanwezig zijn, want dat raakt onze tere zieltjes.
Dagelijks worden wereldwijd miljoenen gezonde dieren afgemaakt, die op industriele wijze worden gefokt en behandeld.
Heel regelmatig worden miljoenen kilo's vlees van dieren vernietigd, omdat men bang is voor een korreltje verkeerd vlees. Al die dieren hebben voor niets geleefd en geleden..
Daar maakt men zich nauwelijks druk om, terwijl daar elke waardigheid en waarde van leven niet meer telt, (evenmin als van heel veel mensen.)
Maar een 'zielug Girafje' zet de wereld op z'n kop.
Diep triest!
Ibbel schreef:Staand castreren is onmogelijk bij een niet halstermak dier. Dus dat is hier uitgesloten.
Narcose is een drama voor een beest met zulke lange poten. De kans dat-ie wat breekt bij het overeind komen is vrij groot.
Waarom gaan sommigen er bij voorbaat van uit dat de directie van een gerenommeerde dierentuin niet álle opties heeft bekeken voordat ze een dier afschieten? Denk je dat ze dat léuk vinden of zo? Denk je dat ze berekenen: OK, één giraffe, dat scheelt twee runderen kopen voor de leeuwen, kassa, dat is 400 euro winst? Met de hoeveelheid vreten die er in Marius is gegaan, denk je dat dat uitkan?
Cassidy schreef:Kijkers van het journaal zijn geschokt dat het filmpje van het afmaken van een giraffe in het journaal verscheen, op een tijdstip dat er kinderen voor de buis zaten.
Dan rijst bij mij de vraag of filmpjes met geweld en oorlogsslachtoffers al naar gelang het tijdstip van uitzenden van het journaal niet behoren aangepast?