De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:10

44Myrthe44 schreef:
russel schreef:
Het zijn juist de buitenlandse arbeiders die er voor hebben gezorgd dat er ziekenhuizen met torenhoge onbetaalde rekeningen zitten die nooit worden betaald omdat ze niet verzekerd zijn....enkele ziekenhuizen hebben hierdoor in de tonnen een schuld!

Poolse vrouwen die hier naar toe komen om te bevallen maar niet verzekerd zijn maar wel recht op medische zorg hebben...

heb je een bron?
hier geloof ik namelijk helemaal niks van :P

http://www.rijnmond.nl/nieuws/20-12-201 ... -op-kosten

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:11

ik snap je punt en vind het ook een punt waar je over mag protesteren
maar om dan file te creeëren op alle nederlandse wegen zodat de andere nederlandse bewoners de dupe er van worden vind ik dan weer niets. Dus nee ik doe niet mee en hoop gewoon op de vrijdag zonder in de file te staan ivm een protest van a naar b te kunnen

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:13

russel schreef:
Buitenlandse werknemers gaan niet om 5 uur naar huis, hebben kind nog kraai dus blijven, kunnen worden uitgekafferd, vragen niet om hun rechten...moderne slavernij. Als de arbo daar eens komt kijken, naar de woonomstandigheden, pauzes, recht op betaalde maaltijd bij overwerk, etc...gewoon stelselmatig controleren, allemaal...dan is het zo afgelopen..

Velen nemen geen Polen meer, te duur geworden, kennen hun rechten....maar nemen nu de Bulgaren Tjechen, verse moderne slaven...

Bron? TV interview met kaseigenaar...staat hij trots te vertellen...hij is blij met de nieuwe buit aan Oostblokkers, de nitwits due zich laten uitbuiten en de regering vind dat goed!

Precies, zo gaat het.

En mensen die dit niet geloven kijken inderdaad teveel Utopia en werken duidelijk niet in de sectoren waar de Nederlanders aan de kant worden gezet.
Niet omdat de Nederlanders lui zijn en niet willen, maar omdat ze te duur zijn met een minimumloon.
Denk aan vrachtwagenchauffeur, mensen in de bouw en in de kassen.
Dat zijn erg veel mensen.

SAKKIA

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:39

Ik ben het wel met jullie eens, maar die schuld kunnen we niet schuiven in de schuld van de buitenlandse werknemers. Iedereen scheld maar op hun, terwijl de nederlandse werkgevers ze zelf hiernaar toe halen.

Russel als jij een "buitenlands" bedrijf hebt, hoef je hier geen werknemers onderdak te bieden. Bovendien leven de meeste chauffeurs enkel in hun vrachtauto ;) Niks geen controle op uit te voeren.
In de andere sectoren is dit natuurlijk anders en is er wel veel meer controle mogelijk.
In de transport is dit echter zeer lastig.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:49

Net of het hele probleem 'de buitenlanders' is. Wel typerend dat, van álle misstanden die er in ons land zijn, uitgerekend deze in dit topic zo nadrukkelijk naar voren komt. Zegt ook wel iets over het type klagers, wat mij betreft. Wel zeuren, maar geen idee hebben hoe het werkelijk zit en wat je nou eigenlijk zou willen veranderen.

Er zijn er in ons land een aantal problemen die enorme kosten met zich mee brengen en waar de politiek nadrukkelijk afstand van neemt, en daar kan ik me wel kwaad over maken. We hebben discussies over of ouderen nog wel alle mogelijke zorg moeten krijgen want het kost zoveel, en ondertussen worden er duizenden onnodige behandelingen uitgevoerd en zijn de kosten voor die behandelingen grotendeels uit de lucht gegrepen. Of de bezuinigingen in de kinderopvang, terwijl uit onderzoeken ondubbelzinnig blijkt dat goede begeleiding in de eerste levensjaren van een kind heel, héél veel geld scheelt op latere leeftijd (in Canadees onderzoek bleek dat elke extra geïnvesteerde dollar zich tien jaar later 10 keer terugbetaalde).

Dát zijn zaken om tegen te protesteren. Concrete problemen met heldere oplossingen ondersteund door onderzoek. Als je echt iets wil veranderen dan ga je je inlezen over dat soort zaken, ga je handtekeningen verzamelen en supporters, vraag je betrokkenen en wetenschappers om mee te denken naar voorstellen voor goede oplossingen. Dan verander je iets. Niet met een onzinnige file "voor meer geld."

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:11

Het hele probleem is zeker niet de buitenlanders, maar het is wel een probleem dat door veel mensen niet erkend wordt en veel groter is dan gedacht. Niet erkend omdat het hun persoonlijk niet aangaat.

In de zorg is veel geld te halen door geen bonussen te geven en de top salarissen eens normale salarissen te laten worden. Nee geen minimumloontje, maar ook niet het absurde van nu.

Geld naar ontwikkelingslanden, kinderbijslag buitenland, roemenen die zich hier inschrijven en geld vangen.
En nederland grijpt niet eens in.
Lastenverzwaring zodat veel mensen geen luxe meer kunnen permitteren en een slaapkop Rutte die wel zegt mensen moeten geld uitgeven voor de economie. Welk geld? Bij veel is er dat niet meer.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:19

russel schreef:
Tijd om in opstand te komen, maar de hoge heren storen zich daar niet aan hoor!

Alles wat de staatskas schaadt door welke aktie dan ook, gaat broertje belastingbetaler gewoon fijn extra betalen..

De lage en midden inkomens zijn de grootste groep en zullen altijd het hardst gepakt blijven worden....is ook de groep zonder macht....

Bewuster met alles omgaan om de dure dingen te omzeilen heeft nog een beetje zin.

Staken in Nederland heeft geen enkele zin...

Zo erg hebben deze het blijkbaar niet en de groep zonder macht klopt ook totaal niet.. Ze konden wel allemaal VVD stemmen omdat ze anders geen hypotheekrente aftrek krijgen van hun koophuis.. Tevens ook de groep die nog een auto of zelfs 2 hebben, abonnementen hebben en boodschappen doen zonder dat ze eigenlijk weten wat iets kost.

De mensen die al weinig hebben worden juist het hardst gepakt. Ze kunnen al moeilijk rond komen, en hebben vaak ook verschillende lichamelijke of psychische klachten. Ze kijken per winkel waar een product het goedkoopste is en halen vaak alleen de aanbiedingen.

De mensen met een inkomen boven modaal staan ook genoeg geld af. Moeten alle mensen die hard hebben gestudeerd maar met een bijstandsinkomen leven? Ze hebben vaak een beroep met behoorlijke verantwoordelijkheden waar best naar betaald mag worden. Daarnaast zal dit nog steeds niet genoeg opleveren om niet meer te hoeven bezuinigen.

Het is gewoonweg niet mogelijk iedereen hetzelfde loontje te geven. En de term; de armen steeds armer en de rijken steeds rijker slaat ook kant noch wal. Niemand gaat er op vooruit. Iedereen gaat er op achteruit, helaas de een meer dan de ander en dit is gewoonweg niet per Nederlander te bekijken.

Gelukkig zijn er overal voorzieningen om mensen te helpen. Ook al worden mensen door hun eigen schuld bijna het huis uit gezet, er zijn altijd wel instanties die dit tegenhouden of een andere oplossing vinden. Helaas werkt dit nou niet altijd optimaal, maar haal de pers erbij en het probleem lost zich vanzelf op.

Daarnaast vroeg iemand hier wat de buitenlanders hiermee te maken hadden. Nou, deze doen echt niet alleen het werk wat NL niet willen doen. Ken in mijn omgeving een aantal mensen die eruit zijn gewerkt (en dan heb ik het ook over leidinggevende functies bij redelijk grote bedrijven) en waar polen voor in de plaats zijn gekomen. Daarnaast zijn er genoeg mensen die best dit werk wel willen doen nu ze hun oude werk kwijt zijn. Dat er eerst geen mensen voor deze banen waren kan kloppen, maar mensen raken hun banen kwijt en er is niks meer voor ze over.

Edit: Niet dat dit het grootste probleem is, maar naast dat deze mensen wel geld op brengen, kost het nog steeds meer omdat de Nederlanders die nu geen baan hebben een uitkering moeten aanvragen wat nou ook niet bepaald mee helpt.

Wees blij met wat je wél hebt..

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:30

Vergeet niet dat veel mensen een koophuis hebben omdat de lasten daar lager van zijn dan van huur.
Dus niet direct een kapitale villa. Dat zijn dus geen rijke mensen.
Van mij mag renteaftrek echt wel stoppen boven 5 ton, of 3,5 ton.
Daaronder spreek je niet over mensen met veel geld.

2 auto's ja dat hebben wij ook.
En ik zou willen dat we ze niet nodig hadden. Het is niet uit luxe maar uit noodzaak.
We werkte eerste beide in de buurt en gingen met de fiets.
Kregen beide ontslag.
Ik heb nu werk ruim 40 kilometer verderop en mijn man 30 kilometer verderop.
En woon je in een dorp (buiten de randstad) is er geen ov.
Wat is dan de keuze?

Ja rijken worden wel steeds rijker, staat ook in de krant te lezen.
Dan heb je het niet over mensen met net iets meer dan modaal, nee mensen die echt veel verdienen.
Waarom moeten die er op vooruit gaan?

Wij kijken in de winkel ook naar de prijzen en kijk ik om me heen bij mensen met een gezin en een gewone baan die ook.

En laat iemand een hobby of abbo hebben, mag het nog?
Of gaan we helemaal naar het communisme? Werken voor de staat en je mag niets meer voor je zelf hebben?

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:33

Merell123 schreef:
Als je je school geld niet kunt betalen kun je heel voordelig lenen bij DUO hoor? Daar hoeft je vader dan ook niet krom voor te liggen. En de voorwaarden om het terug te betalen zijn ook heel oke!

Verder zoek eens of er bij jou in de buurt retail bedrijven voor grote supermarkt ketens zijn. Is order picken (en later misschien heftruckrijden). Die zoeken bijna altijd mensen, ookal zijn er ook veel Polen!

Verder ben ik ook van mening dat wij het zo slecht nog niet hebben in Nederland :) . Mijn ouders zijn ook absoluut niet rijk en ik werk al sinds m'n 15e (in de horeca). Ik heb op m'n 18e gewoon een paard kunnen kopen (zelf bekostigd), en heb het paard zelf onderhouden. Ik kan ieder jaar van m'n eigen geld op vakantie en betaal ook m'n schoolgeld zelf (van stufie en aanvullende lening voor schoolgeld)

Verder over de wegen afzetten.. Daar ga ik m'n mening niet eens uitgebreid over geven; denk eens na.

Dat jij het niet slecht hebt in Nederland, wil nog niet zeggen dat het goed gaat met andere mensen. Ik heb heel wat mensen hun baan zien verliezen . Mijn kennissenkring is wat ouder en ook de scholing is vaak anders geweest. Weet je hoeveel werkelozen we hebben in Nederland? En hoeveel er nooit kans hebben op ander werk? Hoeveel kans je maakt op werk boven de 50?Dat er vrijwel geen vaste contracten afgegeven worden, zodat een werkende heel lang in onzekerheid werkt. Ooit in een verpleegtehuis geweest of een programma over een slecht verpleegtehuis gezien? Ooit lang ziek geweest en inzicht gehad op de kosten die je nu zelf moet maken? Tandarts die alleen door mensen met gevulde portemonnee bezocht kunnen worden. Mag ik even lachen als je schrijft dat je je schoolgeld zelf hebt betaalt en dat gelijk weet ongedaan maakt , dat studiefinanciering toch wel meespeelde . Persoonlijk ben ik blij als er een actie komt, al heb ik het zelf goed. Ik zie toch heel veel misstanden. Natuurlijk hebben daar mensen last van. Net zoals er nu mensen zijn die er last van hebben dat er nu niet goed geregeerd wordt en de kosten buiten proportie zijn voor heel veel mensen.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:39

KarmaWitch schreef:
Daarbij komt... Ik ga niet stemmen...

Ga nou wel stemmen, dat is een van de belangrijkste rechten die je hebt en als je dan toch gaat stemmen informeer dan ook eens bij je gemeente of zij nog mensen zoeken die zitting nemen op het stembureau of die stemmen komen tellen. Daar kan je een aardig zakcentje mee verdienen, voor die ene dag dat het kost.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:41

Dit is zeker een PVV actie? :Y)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:41

Protesteren vind ik hartstikke prima (en ook waarvoor in dit geval) maar dit is echt een hele achterlijke manier.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:46

Yonker schreef:
Dit is zeker een PVV actie? :Y)

-10

wat een enorm domme opmerking.

Anoniem

LesleyxLinn schreef:
russel schreef:
Tijd om in opstand te komen, maar de hoge heren storen zich daar niet aan hoor!

Alles wat de staatskas schaadt door welke aktie dan ook, gaat broertje belastingbetaler gewoon fijn extra betalen..

De lage en midden inkomens zijn de grootste groep en zullen altijd het hardst gepakt blijven worden....is ook de groep zonder macht....

Bewuster met alles omgaan om de dure dingen te omzeilen heeft nog een beetje zin.

Staken in Nederland heeft geen enkele zin...

Zo erg hebben deze het blijkbaar niet en de groep zonder macht klopt ook totaal niet.. Ze konden wel allemaal VVD stemmen omdat ze anders geen hypotheekrente aftrek krijgen van hun koophuis.. Tevens ook de groep die nog een auto of zelfs 2 hebben, abonnementen hebben en boodschappen doen zonder dat ze eigenlijk weten wat iets kost.

De mensen die al weinig hebben worden juist het hardst gepakt. Ze kunnen al moeilijk rond komen, en hebben vaak ook verschillende lichamelijke of psychische klachten. Ze kijken per winkel waar een product het goedkoopste is en halen vaak alleen de aanbiedingen.

De mensen met een inkomen boven modaal staan ook genoeg geld af. Moeten alle mensen die hard hebben gestudeerd maar met een bijstandsinkomen leven? Ze hebben vaak een beroep met behoorlijke verantwoordelijkheden waar best naar betaald mag worden. Daarnaast zal dit nog steeds niet genoeg opleveren om niet meer te hoeven bezuinigen.

Het is gewoonweg niet mogelijk iedereen hetzelfde loontje te geven. En de term; de armen steeds armer en de rijken steeds rijker slaat ook kant noch wal. Niemand gaat er op vooruit. Iedereen gaat er op achteruit, helaas de een meer dan de ander en dit is gewoonweg niet per Nederlander te bekijken.

Gelukkig zijn er overal voorzieningen om mensen te helpen. Ook al worden mensen door hun eigen schuld bijna het huis uit gezet, er zijn altijd wel instanties die dit tegenhouden of een andere oplossing vinden. Helaas werkt dit nou niet altijd optimaal, maar haal de pers erbij en het probleem lost zich vanzelf op.

Daarnaast vroeg iemand hier wat de buitenlanders hiermee te maken hadden. Nou, deze doen echt niet alleen het werk wat NL niet willen doen. Ken in mijn omgeving een aantal mensen die eruit zijn gewerkt (en dan heb ik het ook over leidinggevende functies bij redelijk grote bedrijven) en waar polen voor in de plaats zijn gekomen. Daarnaast zijn er genoeg mensen die best dit werk wel willen doen nu ze hun oude werk kwijt zijn. Dat er eerst geen mensen voor deze banen waren kan kloppen, maar mensen raken hun banen kwijt en er is niks meer voor ze over.

Edit: Niet dat dit het grootste probleem is, maar naast dat deze mensen wel geld op brengen, kost het nog steeds meer omdat de Nederlanders die nu geen baan hebben een uitkering moeten aanvragen wat nou ook niet bepaald mee helpt.

Wees blij met wat je wél hebt..

Het valt mij op dat juist de 20ers zo denken.....

Totdat je zelf een behoorlijk huishouden gaat draaien, ga je er anders tegen aan kijken....

De groep die al 25+jaren werkt, met veel beleid en sparen en altijd gewerkt, hard gewerkt zonder mopperen, van weinig naar beter opgeklommen...dat s een groep die de laatst 10 jaar stelselmatig uitgekleed wordt door vader staat.

De rijkste groep momenteel zijn de pensionados...ook een groep die hard blert...mawr het exht heel goed hebben met 16%belasting, huis net verkocht met een heel lage ooit gekochte prijd en met hele hoge overwaarde verkocht, nog een dik pensioen.

De jeugd nu, heel fijn dat jullie zo positief alles zien....

Maar de verloren generatie zal wederom er tussen uit vallen...helaas...

kensha

Ik snap het idee wel maar ja dan moest er niet gestemd worden op de PVDA/VVD en dat werd eenmaal wel gedaan.

Het nadeel van alles is dat wij nooit onze geld terug zullen zien.
Griekenland had onze geld nodig als lening, nou prima maar dat betekent wel dat na de lening onze btw weer omlaag moet gaan omdat het geld is gegeven maar dit wordt alleen maar groter door of de Europese Banken systeem of de Europese Begrotingen die moet worden gemaakt "volgens Brussel" waarvan de kans groot is dat wij daar ook niets van terug zien.

Nederland is helaas niet het enigste land die lijden van de Euro.

Als alle vrachtwagen chauffeurs mee zullen doen, dan zal de economie gelijk plat worden gelegd en dan kan er geluisterd worden naar de actie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:51

De miljonairs zijn de laatste jaren sterk toegenomen.

De echte rijken worden echt wel rijker...wat zij in verhouding bijdragen is absurd.

Ik werk bij iemand die alle jaren de kinder bijslag op een rekening heeft gezet omdat hij dat nooit nodig heeft gehad, voor zijn kinderen en nu ze 18 zijn hebben ze een mooi potje, wonen nog thuis.

Heel mooi als je dat kan.... De hypotheekrente teruggave lost hij een deel van zijn huis mee af.

Dit klopt in mijn ogen niet..deze man behoord tot de rijkere groep en roep zelf hard mee, dat niemand armoe hoeft te hebben, dat als mensen in de schuldsanering komen of onder water het hun eigen schuld is, dat als je te weinig verdiend een looser bent en dat dat ook je eigen schuld is.

Van dit soort mensen moet je het ook hebben...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:01

Fijn dan.. Ik had toch graag mijn vriend thuis gehad op vrijdag.. Ik zie m door de week al niet... Dat ze wat anders gaan verzinnen, waar niet iedereen last van heeft..

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:02

little_king schreef:
Vergeet niet dat veel mensen een koophuis hebben omdat de lasten daar lager van zijn dan van huur.
Dus niet direct een kapitale villa. Dat zijn dus geen rijke mensen.
Van mij mag renteaftrek echt wel stoppen boven 5 ton, of 3,5 ton.
Daaronder spreek je niet over mensen met veel geld.

2 auto's ja dat hebben wij ook.
En ik zou willen dat we ze niet nodig hadden. Het is niet uit luxe maar uit noodzaak.
We werkte eerste beide in de buurt en gingen met de fiets.
Kregen beide ontslag.
Ik heb nu werk ruim 40 kilometer verderop en mijn man 30 kilometer verderop.
En woon je in een dorp (buiten de randstad) is er geen ov.
Wat is dan de keuze?

Ja rijken worden wel steeds rijker, staat ook in de krant te lezen.
Dan heb je het niet over mensen met net iets meer dan modaal, nee mensen die echt veel verdienen.
Waarom moeten die er op vooruit gaan?

Wij kijken in de winkel ook naar de prijzen en kijk ik om me heen bij mensen met een gezin en een gewone baan die ook.

En laat iemand een hobby of abbo hebben, mag het nog?
Of gaan we helemaal naar het communisme? Werken voor de staat en je mag niets meer voor je zelf hebben?

Ik zeg ook niet dat mensen met een koophuis rijk zijn. Maar van een modaal inkomen en een koophuis (zoals je zelf zegt met minder lasten) kan je prima leven.

Ik bedoel de mensen die een auto nodig hebben met werk er niet mee. Er zijn meer mensen die deze hebben uit luxe. En buiten de randstad is er echt wel OV, in de kleinere boerendorpen misschien niet zoals normaal (vaak een belbus etc). Maar dat zijn ook niet de dorpen waar veel mensen naar hun werk moeten. (Vaak ouderen, of mensen met een veehouderij etc) Dus dat is een hele kleine groep.

Ik ken een aantal mensen die zeker wel goed boven modaal zitten en deze krijgen echt niet meer geld. Ze betalen genoeg belasting en betalen voor verzekeringen waar ze vaak geen gebruik van maken. Dat het verschil groter wordt klopt dan weer wel, maar daar los je de crisis echt niet mee op.

En met om je heen kijken naar prijzen zoals jij doet is echt wel anders dan iemand die met 4 kinderen van 40 euro per week moeten leven. Dan pas mag je klagen dat je arm bent, geen geld heb. En juist deze mensen hoor je niet.. Deze zijn blij met wat ze wel hebben..

En natuurlijk mag je een hobby of een abonnement hebben, maar dan mag je niet klagen dat je geen geld hebt etc.. Ga eens kijken naar wat je wel hebt in plaats van wat je niet hebt en wat je allemaal wel niet aan de staat moet betalen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:05

Met alle respect leslyxlin, heb jij een modaal inkomen en een koophuis? Of kijk je naar je ouders die 25 jaar geleden een premie A kochten en nu bijna hypotheek vrij zitten?

Kijk even naar de groep die een hypotheek van 2 ton in euro's hebben en onderaan jantje modaal, een rekenmodel van voor de crisis wat Jantje Modaal mocht heten toen...

Enne Randstad is maar een heel klein grdeelte van Nederland hoor, denk jij echt dat er in de kleinere gemeenten en dorpen alleen oude mensen wonen? Nederland is overwegend platte land.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:13

Die mensen hoor ik ook.
En ik heb bewust geen kinderen 1 van de redenen, de kosten. Ik wil mijn paard er niet voor opgeven.
Ik heb geen abonnementen, maar als andere dat wel willen, mag dat? Daar werken ze voor.
Moet alles naar de staat?

Wij hebben een koophuis en verdienen onder modaal. En elke keer mogen wij aan alles meer betalen.
Waar we bijvoorbeeld eerst konden uit eten, kan dat niet meer.
We hadden inderdaad een abbo op een tijchrift, dat hebben we al erg lang niet meer, kan allemaal niet meer. Dank je wel staat.
Ik ben chronisch ziek, elk jaar mijn eigen risico op. Plus dure premie. dank je wel staat. Vond het erg fijn ziek te worden en dan nog gestraft te worden ook daarvoor.

Ov, dan moet je niet voor 7 uur moeten beginnen en je bedrijf al in het buitengebied zitten zoals mij man.
Ik zelf doe over 40 kilometer 2,5 uur met het ov. Dat noem ik geen ov. En op de tijd dat ik klaar ben op het werk in de avond moet ik sowieso een uur wachten op de volgende bus omdat ze dan om het uur gaan.
En zo klein is ons dorp niet en dat gaat dus niet om maar een paar mensen, dat gaat om heel veel mensen die geen alternatief hebben en de auto wel moeten nemen om te werken en dan nog eens extra uitgekleed worden.

En ja ik heb een paard, daar ben ik gelukkig mee.
Maar hallo daar werken we ook heel hard voor, hebben geen kinderen, geen vakantie, geen dure kleding.
Zoals jij het zetelt mag je gewoon niets meer over houden van je harde werken.
En ja zo voelt het ondertussen ook, dat klopt.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:19

russel schreef:
Met alle respect leslyxlin, heb jij een modaal inkomen en een koophuis? Of kijk je naar je ouders die 25 jaar geleden een premie A kochten en nu bijna hypotheek vrij zitten?

Kijk even naar de groep die een hypotheek van 2 ton in euro's hebben en onderaan jantje modaal, een rekenmodel van voor de crisis wat Jantje Modaal mocht heten toen...

Enne Randstad is maar een heel klein grdeelte van Nederland hoor, denk jij echt dat er in de kleinere gemeenten en dorpen alleen oude mensen wonen? Nederland is overwegend platte land.

Ik heb geen inkomen of koophuis en mijn ouders ook niet. Maar ik zeg toch ook niet dat die mensen heel rijk zijn.

Daarnaast geef ik in mijn reactie ook juist aan dat de randstad een klein gedeelte van Nederland is. Ik woon zelf niet in de randstad, maar reken maar dat je hier goed met het openbaar vervoer kan reizen. Het grootste gedeelte van Nederland is te doen per OV. Dat je in sommige gedeelten eerst 20 min naar de eerste de beste bushalte of station moet fietsen maakt niet uit. Het gaat erom dat niet iedereen met de auto naar het werk hoeft.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:27

little_king schreef:
Die mensen hoor ik ook.
En ik heb bewust geen kinderen 1 van de redenen, de kosten. Ik wil mijn paard er niet voor opgeven.
Ik heb geen abonnementen, maar als andere dat wel willen, mag dat? Daar werken ze voor.

Wij hebben een koophuis en verdienen onder modaal. En elke keer mogen wij aan alles meer betalen.
We hadden inderdaad een abbo op een tijchrift, dat hebben we al erg lang niet meer, kan allemaal niet meer. Dank je wel staat.
Ik ben chronisch ziek, elk jaar mijn eigen risico op. Plus dure premie. dank je wel staat. Vond het erg fijn ziek te worden en dan nog gestraft te worden ook daarvoor.

Ov, dan moet je niet voor 7 uur moeten beginnen en je bedrijf al in het buitengebied zitten zoals mij man.
Ik zelf doe over 40 kilometer 2,5 uur met het ov. Dat noem ik geen ov. En op de tijd dat ik klaar ben op het werk in de avond moet ik sowieso een uur wachten op de volgende bus omdat ze dan om het uur gaan.
En zo klein is ons dorp niet en dat gaat dus niet om maar een paar mensen, dat gaat om heel veel mensen die geen alternatief hebben en de auto wel moeten nemen om te werken en dan nog eens extra uitgekleed worden.

Maar hallo daar werken we ook heel hard voor, hebben geen kinderen, geen vakantie, geen dure kleding.

Nogmaals, ik zeg niet dat je niks mag hebben. Maar de mensen die juist nog luxe hebben klagen het hardst. Genoeg mensen die geen kinderen, geen vakantie, dure kleding en etentjes hebben, maar die óók geen paard of andere luxe hebben. Helemaal niks dus en die mensen hoor je niet eens..

Jullie hebben nog geld voor luxe, waarom dan zo klagen.. Er moet nou eenmaal bezuinigd worden..

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:31

Fijn dat jij fatsoenlijk met het ov kan.
dat is echt voor vele niet het geval.
En dan heb ik het niet over naar de eerste halte te komen.
Heel veel plaatsen zijn geen goede verbindingen in een groot deel van Nederland.

Ik heb de reisplanner erbij gepakt.
Mijn vriend moet om 7 uur beginnen, vaak ook om 6 uur.
Zijn eerste aankomst tijd kan zijn om 7:51
Zijn reistijd waar hij met de auto 25 minuten over doet is 2 uur en 3 minuten.
Alternatief WW :+

Ook mijn reistijd is 2 uur en 33 minuten.

Erg realistisch.
Auto is voor veel mensen dus geen luxe maar alleen maar een middel om te werken.
Soms denk ik wel eens dat de staat helemaal niet wil dat je werkt.
Zaten wij in de bijstand konden we beide auto's de deur uit doen :)
Wat dat oplevert :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:33

Bizzybijtje schreef:
lieveli schreef:

Ze hebben niks te klagen en verzinnen daarom maar wat om te klagen. Typisch NL :)

Ja echt triest. En dat gewauwel over buitenlanders. Ik had er overheen gelezen maar kom op. Te sneu voor woorden.

Amen!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:34

LesleyxLinn schreef:
little_king schreef:
Die mensen hoor ik ook.

Nogmaals, ik zeg niet dat je niks mag hebben. Maar de mensen die juist nog luxe hebben klagen het hardst. Genoeg mensen die geen kinderen, geen vakantie, dure kleding en etentjes hebben, maar die óók geen paard of andere luxe hebben. Helemaal niks dus en die mensen hoor je niet eens..

Jullie hebben nog geld voor luxe, waarom dan zo klagen.. Er moet nou eenmaal bezuinigd worden..

Dan moet jij je oren eens open doen, want die mensen hoor ik ook.

En wij hebben nog luxe?
Mijn man werkt 60 uur in de week momenteel!!
Mag het dat we nog wat over houden?

En naast het paard andere luxe, welke? Noem eens op?
Ik ben benieuwd welke luxe wij nog meer hebben :)
Mijn laptopje van 300 euro, omdat ik die nodig heb voor het werk?